Canvi de la cadireta del cotxe

Més qüestions.
petitaemma
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Canvi de la cadireta del cotxe

EntradaAutor: petitaemma » dg. des. 04, 2011 9:14 pm

A veure si algú, finalment, me pot ajudar... nosaltres vam tenir a les princeses molt prematures i ara amb 20 mesos, l'Ariadna pesa 7600 i l'Abril els 7 i poc, així que amb uns 65 centímetres i l'Ariadna casi caminant i l'Abril gatejadora oficial :r) encara van en el sentit contrari de la marxa...
I la veritat és que tenim moltíssimes ganes de canviar ja el Matrix!!! i ficar les cadiretes que van cap endavant, a més vam comprar aquelles que es giren 45º, però a aquest pas ja pujaran elles soles :r)
Li he preguntat a la pediatra i em va dir que mirés a les instruccions del cotxe: res!
La mestra de la guarde: que ho diu a la cadireta (en serio?!?!?! aisssss) i ho mira i diu: fins a 9 kilos. Gràcies, se´llegir, això ja ho sabiem...
En fin, que si alguna sap si també depén de l'alçada, a més del pes, perquè a aquest pas amb 3 anys encara aniran en el sentit contrari de la marxa... amb les cames encongides... :r)
Moltes gràcies!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Menudeta
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: Canvi de la cadireta del cotxe

EntradaAutor: Menudeta » dg. des. 04, 2011 9:23 pm

Hola! jo crec que sí. La nostra filla també pesa poc i ja va agobiada dins la cadireta, amb les cames una mica arronsades però hem d'esperar a que faci els 9 quilos, i en tinc unes ganes!
annabb
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: ds. feb. 27, 2010 3:33 pm

EntradaAutor: annabb » dg. des. 04, 2011 9:26 pm

Hola petitaemma.

Per canviar la cadireta has de tenir en compte el pes de les nenes, però si veus que van molt encongides jo els hi canviaria abans.
marta sfdc
:: granota
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dl. abr. 21, 2008 10:28 am
Contacta:

EntradaAutor: marta sfdc » dg. des. 04, 2011 9:31 pm

hola
al meu petit li ha passat aixo fa 8 llargs i ja li he possat a la cadierta mirant endevant perque les cames no li quedaven estirades i es queixaba...
Lo meu es cadiera per aixo no es matrix la mateixa cadira pot anar mirant en sentit de la marxa o al reves poder hi caben millor que al matrix es una altra opcio que teniu ell ha capigut fins fa poc.
Imatge
Jana
Imatge
Joel

Imatge
wendell
:: zebra
Entrades: 1047
Membre des de: dc. ago. 18, 2010 10:34 pm

EntradaAutor: wendell » dg. des. 04, 2011 9:37 pm

Petitaemma l'altre dia vaig estar buscant informació sobre el tema, perquè començo a notar que el meu peque va una mica encongit en el Prima (és el Matrix de la Casualplay).
El que vaig trobar va ser que: en principi s'els hi pot posar quan tenen 9 mesos o quan arriben als 9kg de pes, però que el que dóna més seguretat és passar-los quan compleixen totes dues condicions.
Per tant, segons aquesta explicació passar a les teves princeses a la cadireta grup 1 no seria el més aconsellable... passen dels 9 mesos, però no arriben als 9kg.

Pfff... no sé... per altra banda també he sentit que diuen que si ja aguanten bé el cap doncs que ja s'hi poden posar!

Suposo que a partir d'aquí ja és decisió vostra. Entenc que arribar als 9 kilets en el vostre cas us pot portar força temps, així que podries exposar-li aquesta info a la pediatre a veure què n'opina!

Ja ens explicaràs que us aconsella! A veure si ben aviat les teves nines poden gaudir del paisatge! :-()-)

Edito: del tema llargada... no vaig llegir res que en parlés al respecte. Crec que depèn més del pes i edat.

Espero haver-te ajudat! :ok:
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dg. des. 04, 2011 9:55 pm

petitaemma mira't aquest post: viewtopic.php?f=27&t=21705&hilit=+cadireta
No sé si serà la resposta que esperaves, preò ja se n'havia parlat del tema... Ah! la meva em sembla que ara deu arribar als 9kg (a la revisió dels 15 mesos feia 8,800kg...jeje) però des dels 9 mesos que va mirant endavant... Era una qüestió de necessitat! A un dels cotxes no podíem lligar el cinturó amb el matrix i clar... 9 mesos tirant d'un cotxe vale, però el necessitàvem!!! jejeje
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » dg. des. 04, 2011 10:13 pm

Wow, gràcies Alesta! mira que vaig estar mirant fa un temps i no vaig trobar res... ves a saber com vaig buscar... :-:)
I el meu home fa dies que em presiona perquè us pregunti ;-)
Moltes gràcies, noies!
Wendell, a la pediatra ja li vam preguntar i no es va mullar...
És que clar, l'Ariadna ja casi camina sola i encara encongida allà, ara que elles no es queixen, pobres, porten 16 mesos anant al Matrix...
Li diré al meu home que demà li insisteixi a la pediatra una altra vegada.
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. des. 05, 2011 12:00 pm

petitaemma, nosaltres vam canviar l'Arnau amb 9 mesos, tot i que encara no arribava als 9 kgs, perquè els peus li tocaven al seient de davant i havia d'anar amb les cametes encongides.
Rainbow
:: tigre
:: tigre
Entrades: 724
Membre des de: ds. des. 19, 2009 8:03 am

EntradaAutor: Rainbow » dl. des. 05, 2011 7:46 pm

Hola Petitaemma,

jo, a banda del pediatra, preguntaria als mossos d'esquadra. No vaig pel tema multes, de si et poden o no multar, sino perque ells han rebut formació específica al respecte, concretament em posaria en contacte amb els mossos d'esquadra de trànsit.
Imatge

Imatge
Nuvolmagic
Entrades: 589
Membre des de: dj. des. 17, 2009 9:58 am

EntradaAutor: Nuvolmagic » dl. des. 05, 2011 9:51 pm

Hola!

Si van amb les cames encongides, perque ja no hi caven de llargada, les has de canviar. Perque en cas d´accident es farien mal a les cames, se les podrien trencar. A mes passen molt de llarg els 9 mesos i encara que no arrivin al pes, estan molt eixerides :love: I aixi podran veure mon, que els hi encanta :ok:
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » dl. des. 05, 2011 10:38 pm

Nuvolmagic ha escrit:Hola!

Si van amb les cames encongides, perque ja no hi caven de llargada, les has de canviar. Perque en cas d´accident es farien mal a les cames, se les podrien trencar. A mes passen molt de llarg els 9 mesos i encara que no arrivin al pes, estan molt eixerides :love: I aixi podran veure mon, que els hi encanta :ok:

Hola Nuvlmagic, quant de temps! com esteu?
Crec que la teva aportació serà la que faci que les fiquem cap a endavant :ok:
Avui hem trucat al 012 i ens han pasat uns quants enllaços per mail, que s'ha estudiat el meu home :-:) , i no diu res concret, hi ha comparatives de cadires homologades i més o menys segures, bla, bla... seguirem investigant, lo de trucar als mossos ja ho haviem pensat com a següent pas, moltes gràcies!
ImatgeImatge
sole
Entrades: 18
Membre des de: dt. des. 14, 2010 4:56 pm

EntradaAutor: sole » dc. des. 07, 2011 4:31 pm

Hola noies;
A nosaltres ens passa algo semblant, la nostra peque no arriba a pes de 9 kg pero ja no hi cap a la cadireta, se li espapen les cames i crec que va molt incomoda, a més ara ja vol mirar el paisatge i s'enfada molt...
Al que vaig, crec que nosaltres farem el canvi ja, primer farem un "simulacre" per veure com queda a la nova cadireta, i si veiem que va comode i ben subjecta la canviarem, a veure com va...
en quant als enllaços que t'han passat, ens els pots dir, aixì gaudiré de més informació...
gracies
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » dc. des. 07, 2011 7:53 pm

Després els fico, a veure si me'ls envia el meu home ;-)
Avui li he preguntat a un noi que ve a la meva feina, que savia que era mosso, i m'ha dit que la seva tb té 20 mesos i fa meeeeesos que va cap endavant, que si va segura i ben lligada ningú em dirà res, així que, més clar aigua! o-o:)
ImatgeImatge
Menudeta
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

EntradaAutor: Menudeta » dc. des. 07, 2011 10:04 pm

Bona idea petitaemma, cre que també ho farem així nosaltres!
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » dc. des. 07, 2011 11:10 pm

Aquí el que ens van enviat:

Cadiretes infantils pels cotxes
Descripció
Les cadiretes infantils homologades són un sistema de retenció que han de portar els vehicles quan hi viatgen determinades persones que per la seva edat i alçada els cinturons de seguretat no els hi són vàlids en cas d'accident.

La franja d'edat en que és obligatori l'ús de les cadiretes és la de 0 a 3 anys, tot i que és MOLT aconsellable fins els 12.

Hi ha diferents normes d'utilització d'aquestes cadiretes, sobretot pel que fa a la seva ubicació als seients dins del vehicle i l'alçada de la persona. A les informacions addicionals trobareu especificats els diferents casos.
Seients del davant
Està totalment prohibit que els menors de 12 anys viatgin al seient del davant sense cap dispositiu de seguretat. Si els menors de 12 anys han de viatjar en aquest seient ho hauran de fer en una cadireta homologada.

EXCEPCIONALMENT i NOMÉS en el cas que el menor de 12 anys faci més d'1,35m podrà utilitzar el cinturó de seguretat per a adults com a sistema de retenció.

Per altra banda, en el cas que la cadireta hagi d'anar instal·lada en sentit contrari a la marxa del vehicle, l'airbag frontal d'aquest seient s'haurà de desactivar.
Seients del darrera
Pel que fa al seient del darrera, les cadiretes:

1. són obligatòries amb infants de 0 a 3 anys.

2. són obligatòries quan la persona faci MENYS d' 1,35 m. El dispositiu haurà d'estar homologat i adaptar-se a la talla i pes de qui l'utilitza (veieu les cadiretes recomanades per la DGT a informacions relacionades).

3. són aconsellables quan l'alçada de la persona estigui entre el 1,35 m i l'1,50 m. Tot i així les persones que estiguin en aquesta franja d'alçada poden utilitzar la cadireta o el cinturó de seguretat indistintament.

Llocs on us podeu adreçar per informar-vos:
A internet:
Consells de seguretat vial de la DGT

Presencialment:
Dirección General de Tráfico (DGT)
C/ Josefa Valcárcel, 28
28071 Madrid

Informació complementària:
Normativa:
Consulteu la normativa aplicable a aquest servei
Enllaços relacionats:
Cadiretes infantils aconsellades i normes d'utilització de la DGT
Revista de la DGT: qualificació de cadiretes
Entitat responsable:
Dirección General de Tráfico (DGT) - Ministerio del Interior
Informació disponible el moment d'enviar el correu electrònic. No inclou modificacions posteriors.

No surten els vincles, ho sento...
ImatgeImatge
Alesta

EntradaAutor: Alesta » dj. des. 08, 2011 7:36 pm

Caram! només és obligatori fins als 3 anys??? em pensava que fins als 12 era obligatori.... vaja... ?-)

Ah! i gr`cies petitaemma! :ok:
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » dj. des. 08, 2011 10:44 pm

"2. són obligatòries quan la persona faci MENYS d' 1,35 m. El dispositiu haurà d'estar homologat i adaptar-se a la talla i pes de qui l'utilitza"

Obligatòries fins que pases de 1.35m , entenc :-:)
De res, espero que serveixi per posteriors dubtes d'altres mamis.
Les princeses avui han estrenat les cadiretes que fa una any! que teniem a casa!!! estan encantades! >.-<: per cert, hi van súper bé!
ImatgeImatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dv. des. 09, 2011 8:40 am

Hola noies!!

Just ahir, buscant cadireta, llegia un blog d'un distribuidor Römer de barcelona i em vaig enrecordar d'aquest post..

Cap al final hi ha un article sobre prematurs!

http://blogdematiasmasso.blogspot.com/
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Alesta

EntradaAutor: Alesta » ds. des. 10, 2011 12:20 am

petitaemma ha escrit:La franja d'edat en que és obligatori l'ús de les cadiretes és la de 0 a 3 anys, tot i que és MOLT aconsellable fins els 12.
(...)
EXCEPCIONALMENT i NOMÉS en el cas que el menor de 12 anys faci més d'1,35m podrà utilitzar el cinturó de seguretat per a adults com a sistema de retenció.
(...)
2. són obligatòries quan la persona faci MENYS d' 1,35 m. El dispositiu haurà d'estar homologat i adaptar-se a la talla i pes de qui l'utilitza (veieu les cadiretes recomanades per la DGT a informacions relacionades).
...

Si, és curiós... no sé si és que esperen que hi hagi algun nen de 3 anys que faci més d'1,35m ....¿? ?-) Coi, això si que seria "excepcional"!!!! jejeje US ho imagineu??? uix, no!!!!

I per cert, petitaemma, qué bé que hagin estrenat cadiretes!!! Deuen anar encantades!!! tot un món nou per veure! >.-<: >.-<: >.-<:
petitaemma

EntradaAutor: petitaemma » ds. des. 10, 2011 9:58 am

Jo he pensat lo mateix! :-D
ImatgeImatge

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::