Mama malament?

Tria el pit o el biberó.

Cabana
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Mama malament?

EntradaAutor: Cabana » dl. jul. 30, 2012 9:40 pm

Hola a totes!

Soc nova quant a escriure al fòrum, però porto llegint-vos molts mesos i m'heu ajudat molt amb els dubtes de la lactància materna! Merci per tot! :)

El meu cigronet té 5 mesos, i fem LM però des del principi hem passat les de Caín : a l'hospital no ens van ajudar massa a instaurar la lactància amb el resultat que el nen mamava malament, jo amb els mugrons destrossats i, a part, tenia un frenell lingual de tipus 3 que no li van solucionar fins als 2 mesos i mig. Agafava poc pes i li vam introduïr ajuda. Vaig voler relactar per fer LME perquè l'assessorament del meu CAP no m'ajudava ( la infermera pediàtrica no havia donat el pit als seus fills i m'aconsellava sobre el que havia llegit...). Ens vam posar en contacte amb el Dr: Ruiz de Gavà que ens va ajudar a millorar la posició i el va operar del frnell. Bé, des dels 3 mesos que tot ha anat rodat, els mugrons van tornar a la normalitat i el meu cigronet mamava bé.

El problema : la setmana passada vam començar amb les farinetes o papilles de fruites. Li encanten. A part també li fem un bibi de cereals d'arròs a la nit. I a sobre li estan sortint les dents...La qüestió es que des de diumenge torno a tenir els mugrons vermells, em molesten i em fan mal quan el cigru mama. A vegades serra la mandíbula com intentant mossegar i penso que sort que encara no té cap dent fora perquè ja així veig les estrelles... :/ Pot ser que mami malament per alguna cosa? No sé, per la introducció de les papilles? Perquè li fan mal les dents?Que entre papilles, bibi nocturn i mugró, ja no sàpiga què ha de fer amb el pit?
A alguna de vosaltres li ha passat quelcom semblant? Juers, es que ara que tot anava bé i jo ja fruïa amb la lactància, té tela!

M'estic posant oli de rosa de mosqueta cada cop que puc, però els tinc molt sensibles...aix, nusé! Alguna experiència similar o consell?
xaia
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

Re: Mama malament?

EntradaAutor: xaia » dt. jul. 31, 2012 1:25 am

Hola bonica,

No m'he trobat amb la mateixa situació que tu, però si la vols, et donaré la meva opinió perquè ja fa 20 mesos que dóno pit al meu petit i espero poder-te ajudar... crec que un cop els petits aprenen a mamar bé, ho fan sense problema, així que més aviat pensaria que es tracta de les dents. Recordo que al meu petit quan li feien mal però encara no les tenia va estar 2 o 3 dies que em mosegava de vegades i també una altra temporada que quan li començaven a sortir, al mamar em rascava amb la miqueta de dent que tenia i em feia mal, va estar uns dies i se'm va passar, també quan ja li van sortir les 4 del davant va tornar a mosegar de tant en tant, era com que no controlava que havia de fer amb tot allò allà al mig, quan li va agafar el truco ja no va fer més mal... tot i que no t'enganyaré, de tant en tant sense voler encara em fa mosegades!

Així doncs el meu consell és que esperis uns dies, si es tracta d'això segur que són pocs. Tingues paciència mentrestant...

Si no has notat que ell et faci mosegada, una altra cosa que se'm acut és que tingui molta gana i mami més fort i la última cosa, que estiguis a punt de tenir la regla de nou... sigui el que sigui, paciencia que pasarà.

Ah i a mi pel dolor sempre m'ha anat molt i molt bé la crema Purelan i també diuen que va bé posar-hi una mica de la pròpia llet i deixar que s'asequi.
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dt. jul. 31, 2012 10:40 am

A mi em passa una mica el mateix...
L'Arlet té 7 mesos:
Dimecres passat em va mossegar (sense dents!!), i em va fer un mal! Dos dies més tard, mentre mamava em va sortir sang del mugró (pobreta meva, semblava un vampir!), i des de llavors que les tomes són horribles! Em fa un mal, que només recordo de les clivelles del començament... No sé si és que de la mossegada m'ha fet ferida o què, però ho passo fatal. A més, com que em fa tan de mal, no aguanto una toma sencera i no em buida bé el pit, amb la conseqüent inflor i mal de pits...

Postural no pot ser... l'altre pit no em fa gens de mal... He enviat un mail a Alba, amb una foto del mugró, a veure si elles hi veuen clivelles o infecció. Jo no hi veig res, la veritat... el veig normal... però el mal que fa no és normal... A més, quan toca aquest pit, ja faig que obri bé la boca, i procuro fer la toma estirada, que s'agafa més bé, que si estic asseguda, ara, que tot li encurioseix, no para quieta, s'agafa es desenganxa, i es passa la toma mirant les musaranyes! :love:
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. jul. 31, 2012 11:00 am

Hola boniques,
pel que explique, i per l'edat que tenen els vostres peques i que abans mamaven bé i sense fer mal, crec que es deu més a una cosa passatgera...
Quan els surten les dents, entre que es noten les genives dolorides i que de sobte els surten unes coses allà a la boca que no tenien abans, acostumen a fer mossegades.
En el meu cas, vaig patir dues èpoques "durilles" per culpa de les dents. Primer quan començaven a sortir les primeres, a baix, i quan ja ho vam tenir control.lat, quan van sortir les de dalt, que llavors sí que em clavava unes mossegades que tela!! Recordo una nit, que el Bernat devia tenir 7 o 8 mesos, que mamava i em mossegava i em feia tant de mal que em vaig començar a pensar com fer-ho per deslletar-lo a les nits o-o:) Al final va sortir el sol i vaig canviar d'idea :r)

En tot cas, paciència en primer lloc. A part, si us mosseguen o s'agafen de manera que us faci mal, poseu un dit a la seva boca i desenganxeu-los. I digueu-los, sense cridar però serioses, que us fan mal.
Pel que fa a les ferides en concret, tetes a l'aire!! I ara que és l'estiu, sol a les tetes :ok: També va bé posar-hi una mica de llet. El purelan i cremes similars no es recomana, sobretot per ferides i clivelles, perquè fa una capa greixosa i no deixa que la ferida s'assequi i es ciactritzi, però si a tu, xaia, et va bé, endavant :ok:

No és per desanimar, però el meu fill té dos anys i torno a estar en una època de murgons dolorits. En aquest cas perquè es mou molt quan mama i m'estira la teta, em clava les dents... Fa un parell de dies hi tenia una ferida (crec que me la va fer amb les dents). Però com que ell ja parla, li puc demanar que estigui quiet, i sobretot, li donem "festa" a una teta quan em fa mal, durant alguna toma. Ara ell ja sempre em pregunta si em fa mal la teta abans de mamar :r)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dt. jul. 31, 2012 11:17 am

Bon dia a totes!

Avui el petit encara està més neguitós! S'ha passat la nit agafant i deixant el mugró, estirant-lo,...el que em faltava, vaja! Crec que teniu raó i deuen ser les dents (no sé si ho crec o ho vull creure). Ara mateix escric amb una mà mentre em mastega els dits de l'altra! He vist que té com unes llaguetes a la part de dins dels llavis que suposo s'haurà fent mastegant-los. Ara fa dies que no es posa els punya a la boca i suposo que es perquè es fa mal ell mateix! Tinc un mossegador dels que es refreden a la nevera, però l'utilitza 5 minuts i ja se'n cansa...

Xaia, jo em vaig comprar el Purelan fa uns mesos però no me'l poso perquè el trobo molt dur d'aplicar! Si ja tinc els mugrons adolorits, això m'acaba de fer la tortura medieval quan l'intento escampar! Si que de tant en tant m'escampo llet de la meva, i vaig amb les tetes a l'aire quan soc x casa, però tampoc ho puc fer massa pk si el cigró em veu, vol enganxar-se i comença la tortura...potser el nen té els meus pits com a mossegadors o es que només el calma estar-s'hi enganxat?

Soleilua, jo tb m'he passat 2 dies que no me'ls buidava bé i es una catàstrofe d'incomoditat! I avui a la matinada els tornava a tenir com a pedres, patia pk no sabia si s'hi podria enganxar bé i més amb el pla que portem....

Mènu, merci per contestar, us deixo que està plorant i me l'enduc de passeig aviam si es calma.... :)
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dt. jul. 31, 2012 12:22 pm

Ponioleta ha escrit: Ara ell ja sempre em pregunta si em fa mal la teta abans de mamar :r)

que macooo!!!!!!

Cabana, ànims! Mira't això de les llaguetes, no tincgui fongs o un virus, no té perquè ser res, eh? Però millor descartar! :ok:
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dc. ago. 01, 2012 8:34 am

Cabana, la meva filla té un any i encara li dono pit també. Et puc dir el mateix que t'han comentat les companyes. Des que li van començar a sortir les dents hem passat algun moment una mica xungo però de forma puntual.
Ara torna a mossegar, més ben dit, apretar amb les dents el mugró perquè li estan sortint un parell de dents més... Fa una mica de mal, però és passatger, en uns dies tot torna a la normalitat.
Tranquil·la, és qüestió de paciència, ja veuràs que tot torna a lloc!!!!!!
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dc. ago. 01, 2012 9:54 am

Merci, Bertian! Avui sembla que ja no em fan tant mal els mugrons, així que deveu tenir raó! Aviam si en un parell de dies ja tornem a la situació anterior! :D
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dc. ago. 01, 2012 10:04 am

Vaig enviar una foto a ALBA i m'han dit que segurament tinc infecció per traumatisme (la mossegada...), m'han dit que em prengui Reuteri Gotas (nenes, val un pastón, ja pot funcionar!!), i a veure què...

Cabana m'alegro que vagi millor! Jo estic millor també, però a veure si amb les gotes aquestes ens acabem de posar bé del tot!!
bertian

EntradaAutor: bertian » dc. ago. 01, 2012 11:56 am

Ostres Soleilua quin mal!!!!!!! a veure si amb el tractament aquest fantàstic se't cura ràpid!!!!
A mi l'altre dia la Berta em va mossegar el pit per sobre la roba perquè anava boja per fer teti i també em va deixar marca!!!! Aquesta canalla!!!!!
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dc. ago. 01, 2012 12:56 pm

Uf, quin mal! Espero que les gotes t'ho solucionin.

Jo aquest mati m'he passat pel grup de pospart del meu CAP i la llevadora ens ha mirat..., diu que sembla muguet i m'ha recomanat un antimicòtic; m'ha dit que si la irritacio i el dolor remeten en 24-48 hores es segur que eren fongs i que sinó el gel tp li farà cap mal al nen... ja veurem... De moment li he posat a ell i tb als mugrons i areoles i m'ha semblat sentir un pessigolleig estrany! XDD Encara ens sortiràn boles, tu!
Nima
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Nima » dc. ago. 01, 2012 11:27 pm

Hola a totes!!

A mi em passa una cosa semblant, a la tarda es posa la nena neguitosa i m'estira el mugró que fa un mal!!! i de vegades li costa molt agafar-se... deu ser normal no?

Gràcies pels consells :-()-) :-()-)
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. ago. 03, 2012 8:41 am

Cabana, per poc que puguis passa't per un grup de LACTANCIA...en tens cap a prop? és que poden ser mil coses...desde les dents, brot de creixement dels 6 mesos, a un fong, Muguet o qualsevol història. Més val que t'ho miri un professional, i em refereixo a una assessora de lactàcia, no pas un pediatre :ok: Si no et pots apropar a cap lloc, pots enviar un mail a ALba lactancia i et respondran aviat :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
soleilua

EntradaAutor: soleilua » dv. ago. 03, 2012 9:59 am

Cabana que tal esteu? Va a millor o encara tens dolor?

Nosaltres molt millor, el pit no el tinc ja "a vessar", i tot i que encara em fa mal al mamar, només són les primeres xuclades i després ja està... Crec que en pocs dies estaré 100%! :ok: :ok:
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dv. ago. 03, 2012 10:23 am

Soleiliua jo estic igual, ja quasi no em fa mal, només quan s'hi enganxa i el mugró que em molesta més es l'esquerra, però estic molt millor que fa un parell de dies, així que suposo que devien ser fongs. El dimarts tenia els mugrons i part de l'areola d'un color rosat que la llevadora em va dir que era típic del muguet i en dos dies d'aplicar-me el gel antimicòtic ja quasi ha desaparegut, així que crec que devia tenir raó! I el cigru ja quasi no té placa blanca a la llengua! Me n'alegro, que ja estiguis millor tu tb! :D

Crissie, no sé si tinc algun grup de lactància a prop, però si em torna a passar qualsevol cosa per l'estil em posaré en contacte amb alba lactància materna, gràcies pel consell! :)

I gràcies a totes per l'ajuda! Sou uns solets!
bertian

EntradaAutor: bertian » dv. ago. 03, 2012 10:40 am

Ostres doncs sí, millor sempre passar per un grup de lactància per poc que es pugui, perquè és el què dieu, poden ser mil coses i sense veure-ho és difícil de dir. I bueno, jo tampoc sóc una experta, evidentment!!!!!!
A veure si passen tots els mals!!!!!!!!! :-o00m
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. ago. 03, 2012 9:36 pm

Cabana ha escrit:

Crissie, no sé si tinc algun grup de lactància a prop, però si em torna a passar qualsevol cosa per l'estil em posaré en contacte amb alba lactància materna, gràcies pel consell! :)

I gràcies a totes per l'ajuda! Sou uns solets!

D'on ets?
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
intel
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. ago. 24, 2010 1:33 pm

EntradaAutor: intel » dt. ago. 21, 2012 2:23 pm

I t'has plantejat tornar a la consulta del Dr.Luis Ruiz. Es molt bon metge i en sap molt de lactancia.
Cabana

EntradaAutor: Cabana » dt. ago. 21, 2012 2:37 pm

Jo soc de l'Escala!
El tema ja està clausurat, al final era muguet, vam fer el tractament i desseguida vam tornar a la normalitat. M'havia passat els fongs al pit, així que em feia mal per això!
El dr. Ruiz em queda molt lluny per a tenir-lo com a pediatra del petit, hi vam anar perquè ens assessorés sobre la lactància i pel tema de la frenectomia.
Gràcies!!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::