Embolicar nadons per domir: alguna experiència?
Embolicar nadons per domir: alguna experiència?
Hola!
Aquest és el meu primer missatge al forum.
El meu fill té 2 mesos i mig. Fem LME.
A la nit dorm bé, d'acord amb el que li toca (de 21.30 a 7.30, amb dues preses intermitges a les 1.30 i 5 més o menys). Aquí cap problema. La rutina que fem abans d'anar a dormir ens ha funcionat fins ara.
El meu problema és que de dia no sap dormir sol, necessita ajuda i per tant depèn de son pare o de mí per fer migdiades diürnes. Dorm: a la manduca (al cotxet quan era més petit sí, ara no perquè va tafanejant), al pit o sobre la mama/el papa (en aquest darrer cas, amb l'ajuda del xumet).
He vist que hi ha una tècnica per ajudar a dormir els nadons que consisteix en "embolicarlos". Es tracta d'emular l'uter i evitar que els braços i les cames (que encara no controlen) els impedeixin dormir.
Algú ho ha provat? No he vist cap entrada que en parli....
Moltes gràcies!
Aquest és el meu primer missatge al forum.
El meu fill té 2 mesos i mig. Fem LME.
A la nit dorm bé, d'acord amb el que li toca (de 21.30 a 7.30, amb dues preses intermitges a les 1.30 i 5 més o menys). Aquí cap problema. La rutina que fem abans d'anar a dormir ens ha funcionat fins ara.
El meu problema és que de dia no sap dormir sol, necessita ajuda i per tant depèn de son pare o de mí per fer migdiades diürnes. Dorm: a la manduca (al cotxet quan era més petit sí, ara no perquè va tafanejant), al pit o sobre la mama/el papa (en aquest darrer cas, amb l'ajuda del xumet).
He vist que hi ha una tècnica per ajudar a dormir els nadons que consisteix en "embolicarlos". Es tracta d'emular l'uter i evitar que els braços i les cames (que encara no controlen) els impedeixin dormir.
Algú ho ha provat? No he vist cap entrada que en parli....
Moltes gràcies!
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Re: Embolicar nadons per domir: alguna experiència?
No se si es una "tecnica per dormir", pero de ben petit, si tenia una mala nit, l'embolicàvem ben fortet i axi, poc a poc es calmava i es deixava ajudar per a agafar el son.
Pero no nomes ho feiem per dormir. Si de dia tenia un moment xungo, i no hi havia manera de calmarlo, el pit era una forma, i aquesta un altre!
Pero no nomes ho feiem per dormir. Si de dia tenia un moment xungo, i no hi havia manera de calmarlo, el pit era una forma, i aquesta un altre!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Hola Sgamai,
amb la meva filla, durant els primers mesos, embolicar-la anava be, es quedava molt quieta.
Pero amb el nen que tinc ara (dos mesos), mai no li ha agradat que l'emboliques, es posa molt inquiet si te els brac,os atrapats...
La meva experiencia em diu que es depen de cada nen, prova a veure si funciona... sort!
amb la meva filla, durant els primers mesos, embolicar-la anava be, es quedava molt quieta.
Pero amb el nen que tinc ara (dos mesos), mai no li ha agradat que l'emboliques, es posa molt inquiet si te els brac,os atrapats...
La meva experiencia em diu que es depen de cada nen, prova a veure si funciona... sort!
Hola! a mi també m'interessa molt el tema.
El que passa és que he llegit en diversos articles (ara no tinc els enllaços però pots fer una mica de cerca per Internet) que començar a embolicar els nens a partir de 3 mesos de vida pot augmentar el risc de mort sobtada. Per això es recomana començar a embolicar de recent nascuts.
Bé, perdona... t'ho havia de dir!!
Estaré al cas de post
El que passa és que he llegit en diversos articles (ara no tinc els enllaços però pots fer una mica de cerca per Internet) que començar a embolicar els nens a partir de 3 mesos de vida pot augmentar el risc de mort sobtada. Per això es recomana començar a embolicar de recent nascuts.
Bé, perdona... t'ho havia de dir!!
Estaré al cas de post
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
home jo trobo que si a la manduca sobre vostre ja dorm... teniu el tema solucinat. La manduca és molt còmode... és que a més ara a l'estiu així tan embolicats, vols dir que no s'ofegarà de calor?
sandrajuli ha escrit:home jo trobo que si a la manduca sobre vostre ja dorm... teniu el tema solucinat. La manduca és molt còmode... és que a més ara a l'estiu així tan embolicats, vols dir que no s'ofegarà de calor?
He pensat el mateix. A més, embolicar els nens va bé quan són molt i molt petits, de dies, però un nen de dos mesos i mig, ja es mou més.
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Doncs a nosaltres no ens va funcionar el tema per que es posava més nerviosa i plorava molt. A ella li agradava estar amb els braços lliures i quan l'embolicavem era un drama i cridava i plorava. Vaja, amb el temps totes les problematiques del dormir es van solucionant.
La Lia ja és tota una princesa!
- Gimmy&Anna
- :: papallona

- Entrades: 109
- Membre des de: dg. oct. 23, 2011 11:59 am
A nosaltres si que ens va funcionar i ho vam començar tardet cap als 2 mesos! l'embolicavem i la relaxavem amb braços i li agradava, però també t'haig de dir que era hivern...
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Nos no el deixavem dormir aixi, embolicadet. Pero si que de tant en tant ens servia per adormir-lo. Despres l'alliberàvem una mica i a dormie
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
La calor es un problema, la veritat. Per aixo vai demanar-vos consell.... Quan torni a fer fred ja sera massa gran per fer-li i a mes confio que el seu son haura evolucionat una miqueta mes
.
Moltes gracies per compartir les vostres idees!
.Moltes gracies per compartir les vostres idees!
- tolinso
- :: dinosaure
- Entrades: 5961
- Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
- Ubicació: Philadelphia, EEUU
Aqui als EEUU ho fa TOTHOM
A mi al principi em sobtava i ho trobava super raro, pero la veritat es que va molt i molt be, sobretot de petits. I com t'ha dit la Cosma_Shiva, pel tema de la calor, doncs se soluciona triant una tela primeta i treient-li robeta
Per a provar-ho no hi perds res.
Pots mirar diversos vides a youtube
http://www.youtube.com/results?client=s ... a=N&tab=w1
per cert, si no ho has provat mai, el mes probable es que en un primer moment no li agradi i plori. El meu consell es que tinguis paciencia, en un minutet es calmara i es relaxara. Nosaltres amb la Julia ens feia "peneta" i mai li vam arribar a fer be l'embolcall pq plorava. Amb l'Helena vam ser mes constants i persistens i despres d'un moment de resistencia, es relaxava i s'adormia
A mi al principi em sobtava i ho trobava super raro, pero la veritat es que va molt i molt be, sobretot de petits. I com t'ha dit la Cosma_Shiva, pel tema de la calor, doncs se soluciona triant una tela primeta i treient-li robeta Pots mirar diversos vides a youtube
http://www.youtube.com/results?client=s ... a=N&tab=w1
per cert, si no ho has provat mai, el mes probable es que en un primer moment no li agradi i plori. El meu consell es que tinguis paciencia, en un minutet es calmara i es relaxara. Nosaltres amb la Julia ens feia "peneta" i mai li vam arribar a fer be l'embolcall pq plorava. Amb l'Helena vam ser mes constants i persistens i despres d'un moment de resistencia, es relaxava i s'adormia
Aiiiiinxxxx el dormir...... qui tingués la resposta.....
El teu fill encara és petitó i necessita constantment el contacte amb un adult per sentir-se segur... és el seu instint de supervivència que no el deixa dormir tranquil sense algú al costat. N'hi ha que ho fan, i la veritat és que és una sort......... però també n'hi ha molts que no, i si és el teu cas doncs no queda altra que acompanyar-los.
El meu té 3 anys i encara sembla que tingui el radar... (ja amb menys precisió que abans... però encara continua funcionant...)
Jo també el vaig embolcallar de molt petit però aviat em va dir que no volia estar així.... i aleshores si el volia deixar un moment per fer alguna coseta, sempre intentava posar-li un tope als laterals (una manteta enroscada, un coixí....). així quedava "protegit" i amb una mica de sort colava
Si poses una samarreta teva o del papi potser amb l'olor podeu despistar-lo algun cop
Molta sort.
Yuyu, no pateixis per lo de la mort sobtada.... hi ha mil i una teoria sobre el tema i cadascú la fa servir per defensar la seva pròpia visió i l'únic que aconsegueixen és posar la por al cos....
El teu fill encara és petitó i necessita constantment el contacte amb un adult per sentir-se segur... és el seu instint de supervivència que no el deixa dormir tranquil sense algú al costat. N'hi ha que ho fan, i la veritat és que és una sort......... però també n'hi ha molts que no, i si és el teu cas doncs no queda altra que acompanyar-los.
El meu té 3 anys i encara sembla que tingui el radar... (ja amb menys precisió que abans... però encara continua funcionant...)
Jo també el vaig embolcallar de molt petit però aviat em va dir que no volia estar així.... i aleshores si el volia deixar un moment per fer alguna coseta, sempre intentava posar-li un tope als laterals (una manteta enroscada, un coixí....). així quedava "protegit" i amb una mica de sort colava
Si poses una samarreta teva o del papi potser amb l'olor podeu despistar-lo algun cop
Molta sort.
Yuyu, no pateixis per lo de la mort sobtada.... hi ha mil i una teoria sobre el tema i cadascú la fa servir per defensar la seva pròpia visió i l'únic que aconsegueixen és posar la por al cos....
al Marroc és un tradició lo de embolicar els bebes, ho fan les iaies... els pediatres d'allà fan campanyes per evitar aquesta costum que diuen que es molt dolenta pel desembolupament del bebe... no sé, és una tradició de sempre i ho han fet a gairebé tots els marroquins i jo crec que no tenen problemes de desembolupament per culpa d'això.
va molt bé amb els bebes que ploren desconsoladament quan els deixes al llitet la veritat, els dona la sensació d'estar abraçats i els calma molt, almenys aquesta és la meva experiencia allà.
va molt bé amb els bebes que ploren desconsoladament quan els deixes al llitet la veritat, els dona la sensació d'estar abraçats i els calma molt, almenys aquesta és la meva experiencia allà.
per cert, que a Marroc fa una calor de morir-se, concretament ahir 54graus, i els emboliquen igual... i són capaços de a sobre tapar-los amb una manta... el que aïlla del fred aïlla del calor és la teoría d'aquí, així que a l'agost amb jersei de llana.
Ho provare amb un llensolet ( perdonet que no tinc la c trencada en aquet teclat). Ja vaig estar fent practiques amb el nen amb el youtube al costat... Em falta millorar la tecnica a les cametes...
Els dos primers mesos l'embolicava amb l'arrullo, però no el lligava amb nusos, només l'embolicava rústicament per a que no notés els llançols freds del cuco. No sé si això funciona de més grans.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
recupero el post perquè us llegiu això:
http://mamikoala.com/blog/2012/06/la-di ... de-evitar/
http://mamikoala.com/blog/2012/06/la-di ... de-evitar/
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |