CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

Llibres, tallers..

Què voleu llegir al novembre?

Tokio Blues - Haruki Murakami
3
60%
Ancho mar de los Sargazos - Jean Rhys
1
20%
Lo que queda del día - Kazuo Ishiguro
1
20%
La señora Dalloway - Virginia Woolf
0
No hi ha cap vot
La vida ante sí - Romain Gary
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Momo » dc. oct. 03, 2012 5:48 pm

Nienna, ja pots començar a proposar lectures pel novembre. :ok:

Ja tenim guanyador. Aquest mes llegirem Tokio Blues d'Haruki Murakami.

Bona lectura!
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 02, 2012 2:02 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » dj. oct. 04, 2012 10:45 am

En primer lloc, moltès gràcies per donar-me la oportunitat de proposar lectura pel novembre, em fa molta ilusió.

A veure si us agraden les meves propostes:

Tokio Blues - Haruki Murakami

Toru Watanabe, un ejecutivo de 37 años, escucha casualmente mientras aterriza en un aeropuerto europeo una vieja canción de los Beatles, y la música le hace retroceder a su juventud, al turbulento Tokio de finales de los sesenta. Toru recuerda, con una mezcla de melancolía y desasosiego, a la inestable y misteriosa Naoko, la novia de su mejor –y único– amigo de la adolescencia, Kizuki. El suicidio de éste les distancia durante un año hasta que se reencuentran en la universidad. Inician allí una relación íntima; sin embargo, la frágil salud mental de Naoko se resiente y la internan en un centro de reposo. Al poco, Toru se enamora de Midori, una joven activa y resuelta. Indeciso, sumido en dudas y temores, experimenta el deslumbramiento y el desengaño allá donde todo parece cobrar sentido: el sexo, el amor y la muerte. La situación, para él, para los tres, se ha vuelto insostenible; ninguno parece capaz de alcanzar el delicado equilibrio entre las esperanzas juveniles y la necesidad de encontrar un lugar en el mundo. Con un fino sentido del humor, Murakami ha escrito el conmovedor relato de una educación sentimental, pero también de las pérdidas que implica toda maduración. Tokio blues supuso el reconocimiento definitivo del autor en su país, donde se convirtió en un best seller.

Ancho mar de los Sargazos - Jean Rhys

Tras largos años de silencio y olvido después de haber publicado, en el período que va de 1927 a 1939, cinco libros escritos «con una sensibilidad demasiado adelantada a su época», Jean Rhys reapareció en 1966 en la escena literaria inglesa con "Ancho mar de los Sargazos", que muchos críticos consideran su obra maestra. Espléndido ejercicio de «literatura en la literatura» pero también mucho más que eso, una novela de vastas resonancias, cuenta la historia de Antoinette Cosway, la primera señora de Rochester (el enigmático personaje de la novela Jane Eyre de Charlotte Brontë), la esposa loca que vivió encerrada en la buhardilla de Thornfield Hall y se suicidó en el incendio que ella misma provocara. Pero Antoinette Cosway no es de ninguna manera una mera continuación del personaje esbozado por Charlotte Brontë, ni Ancho mar de los Sargazos un pastiche ingenioso de Jane Eyre, sino que la decadente heredera antillana se convierte, gracias a la impecable escritura y la imaginación de Jean Rhys, en uno de los personajes femeninos más desgarrados y fascinantes de la literatura del siglo xx.

Lo que queda del día - Kazuo Ishiguro

Inglaterra, julio de 1956. Stevens, el narrador, durante treinta años ha sido mayordomo de Darlington Hall. Lord Darlington murió hace tres años, y la propiedad pertenece ahora a un norteamericano. El mayordomo, por primera vez en su vida, hará un viaje. Su nuevo patrón regresará por unas semanas a su país, y le ha ofrecido al mayordomo su coche que fuera de Lord Darlington para que disfrute de unas vacaciones. Y Stevens, en el antiguo, lento y señorial auto de sus patrones, cruzará durante días Inglaterra rumbo a Weymouth, donde vive la señora Benn, antigua ama de llaves de Darlington Hall. Y jornada a jornada, Ishiguro desplegará ante el lector una novela perfecta de luces y claroscuros, de máscaras que apenas se deslizan para desvelar una realidad mucho más amarga que los amables paisajes que el mayordomo deja atrás. Porque Stevens averigua que Lord Darlington fue un miembro de la clase dirigente inglesa que se dejó seducir por el fascismo y conspiró activamente para conseguir una alianza entre Inglaterra y Alemania. Y descubre, y también el lector, que hay algo peor incluso que haber servido a un hombre indigno?

La señora Dalloway - Virginia Woolf

La señora Dalloway relata un día en la vida de una mujer de la clase alta londinense desde el punto de vista de una conciencia que experimenta con plena intensidad cada instante vivido, en el que se mezclan sentimientos, pensamientos y emociones y se condensan el pasado, el entorno y el presente.

La vida ante sí - Romain Gary

Momo, un niño musulmán huérfano, cuenta su estremecedora historia al lado de la señora Rosa, una anciana judía superviviente de Auschwitz, que acoge a los hijos de las prostitutas en su pensión clandestina en Belleville, suburbio parisino. Aquí malviven emigrantes ilegales y toda suerte de perdedores.

Momo no tiene a nadie en el mundo y, cuando se entera de que la señora Rosa padece una enfermedad, intenta luchar contra la decrepitud que va consumiendo a la vieja prostituta, a pesar de los cuidados que le prodigan la señora Lola, un ex boxeador senegalés y el señor Walouma, un barrendero de Camerún.

A través de la mirada de Momo, enfrentado prematuramente a la crudeza de la vida, el lector se sumerge en las reflexiones de un niño que habla de su mundo, del racismo, de la soledad y del miedo, con una rara mezcla de humor, ingenuidad y ternura. El resultado es de una notable grandeza humana y belleza literaria.


Espero que us agradin :ok:
nienna l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 04, 2012 11:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Raqueleta » dj. oct. 04, 2012 11:04 am

Guapa, hauries de treure "La sonrisa etrusca", el vam llegir fa uns mesos (ostres, ara que hi penso, fa més d'un any!, com passa el temps...) i no el votarà ningú, així que potser prefereixis posar-hi un altre que tingui opcions a ser escollit. :ok:

Per cert, les teves propostes són molt interessants, no sé què triar...
Raqueleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 04, 2012 11:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » dj. oct. 04, 2012 11:05 am

Moltes gràcies, vaig mirar uns quants clubs però no el vaig veure. Ara el canvio, moltes gràcies de nou! :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Raqueleta » dj. oct. 04, 2012 11:09 am

Aquí el tens: viewtopic.php?f=101&t=23146
Si has llegit el llibre, igual t'interessa llegir els comentaris que vam fer.

A veure què poses ara, igual em facilita la tria, o me la posa més difícil encara! ;-)
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Momo » dj. oct. 04, 2012 11:36 am

Ostres Nienna, quina tria més bona... M'encanta! Algun ja l'he llegit, però m'encanta així que no m'importaria repetir. :ok:
Ara edito per posar l'enquesta.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 16, 2012 10:57 am

buf, que difícil ha sigut triar! al final m'he decantat per Murakami perquè ja fa molt de temps que tinc curiositat per llegir-ne alguna cosa...però ara tenim un empat! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 19, 2012 10:17 pm

hola noies, seguim empatades... :()():::: qui falta per votar? :()()::::
i quan es tancarà l'enquesta? (per començar a buscar el llibre quan es decideixi)

NIENNAAAAAAA! ACABO DE VEURE EL TEU TICKER!!!!
FELICITAAAAAAAAAAAAAAATS!!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Raqueleta » dv. oct. 19, 2012 10:52 pm

Oooooh Nienna, felicitats!!!! :cnen: :cnena:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » ds. oct. 20, 2012 8:27 am

Moltes gràcies guapes!! Estem molt il·lusionats, i a la vegada morts de por. I això que ho hem pensat i parlat molt i molt lo de la família nombrosa abans de posar-nos, però sembla que la por mai s'en va. Però bé, espero que tot i la feina que ens portarà, ho puguem gaudir moltíssim!

Ja veig que tenim un empat. :ufs: Jo donaria de marge fins dilluns, per tenir temps de cercar el llibre, i si no es desempata, parlar-ho. Qui falta per votar?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » dt. oct. 23, 2012 8:31 am

Anem tancant l'enquesta? Qui falta per votar? Es que si no, no ens dona temps de trobar el llibre. :ok:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Momo » dt. oct. 23, 2012 11:56 am

Desempatat! :-D :-D :-D
He canviat el meu vot, que total estava indecisa... :ok:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » dt. oct. 23, 2012 12:17 pm

Doncs ja tenim llibre per novembre! Segur que us encantarà Murakami, o al menys això espero ;-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 23, 2012 9:00 pm

que bé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
me l'acabo de reservar a la biblioteca :()():::: :()():::: :()()::::

aquest mes farem divisió setmanal per capítols?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Takita » dv. nov. 02, 2012 8:06 am

Noies, m'he apuntat al post d'inscripcions! No sé pas si podré seguir el ritme, però feia molt de temps que m'hi volia apuntar i ho intentaré.
Ja tinc el llibre! :ok: El que m'haureu d'explicar és el tema de les dates. Aquest vespre el començaré :ok: .
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 02, 2012 8:15 am

Takita ha escrit:Noies, m'he apuntat al post d'inscripcions! No sé pas si podré seguir el ritme, però feia molt de temps que m'hi volia apuntar i ho intentaré.
Ja tinc el llibre! :ok: El que m'haureu d'explicar és el tema de les dates. Aquest vespre el començaré :ok: .

Genial Takita!! >.-<:
Crec que encara no hi ha dates per a aquest mes...
El que fem és dividir el llibre en quatre parts (si és molt curt de vegades en fem només dos) i cada setmana comentem la part que toca, el que passa és que totes tenim mil temes i ja veuràs que el calendari és poc més que orientatiu...
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: nienna » dv. nov. 02, 2012 9:29 am

Aprofito que tinc el llibre a casa i faig les divisions, si al final les fem. Ara torno...

Tinc mooooltes ganes de re-llegir aquest llibre. Espero que us agradi :-()-) :-()-)
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL novembre'12 - Enquesta nienna

EntradaAutor: Momo » dv. nov. 02, 2012 2:00 pm

Aquest llibre és molt llarg, no? Jejeje
Nienna, si pots fer tu les divisions endavant, si us plau. Jo encara no l'he pogut obrir, tot i que ja el tinc en digital.

Ara canvio el títol del post.

Takita, benvinguda! És com t'ha dit la Raqueleta. Dividim el llibre en diverses parts i a cada part li correspon una setmana, o el temps que vagi millor segons la divisió. De totes maneres això s'ha convertit en algo orientatiu. Cada una porta el seu ritme i les divisions serveixen per comentar i no fer spoilers a les queno hem arribat a aquella part.
Segur que t'ho pases bé.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: nienna » dv. nov. 02, 2012 3:39 pm

Us poso la divisió:

Part I: Capítols 1-3
Part II: Capítols 4-6
Part III: Capítols 7 - 9
Part IV: Capítols 10-11

Es una divisió una mica difícil perquè son pocs capítols i alguns més llargs que d'altres. Aquesta nit em posaré amb la primera part :ok:
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Takita » ds. nov. 03, 2012 11:26 am

Gràcies, raqueleta i Momo!

nienna, perfecte! a veure si aquest vespre m'hi puc posar :ok:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::