nen que es pica quan s´enfada

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

nen que es pica quan s´enfada

EntradaAutor: dama » dt. oct. 23, 2012 11:33 am

Hola, el meu nen té 2 anys i 10mesos, fa un temps quan s´enfada es pica ell mateix la cara i el cap mentre plora i crida. No se si es normal, fa molta angoixa veure´l així d´enfadat i a sobre que es vulgui fer mal ell mateix. Algú li ha pasat? També cal dir que coincideix que estic a punt de parir, potser és angoixa que té a dintre i no sap expresar-la de cap mes manera.
Nenufar
:: granota
:: granota
Entrades: 230
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 8:46 am

Re: nen que es pica quan s´enfada

EntradaAutor: Nenufar » dt. oct. 23, 2012 11:43 am

El meu a vegades també ho fa... però jo li agafo les manetes intento que es calmi i ja està...
Jo crec que no es per l'embaràs... suposo que veu moviments i sent comentaris sobre el germanet/a pero fins que no el veuen no en són conscients del que és!
En el moment que passa no li pots explicar perquè està enfadat i no t'escoltara, però quan estigui atent i tranquil que expliqueu contes o feu quelcom junts li pots explicar una historieta d'un nen que es picava.... i al final va apendre a gestionar els seus sentiments d'altre forma.
Sort i paciència que això no s'acaba d'un dia per l'altre però a poc a poc ell anirà entenent que hi ha altres maneres de gestionar l'enfadament.
Imatge
Imatge
montsebd
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 63
Membre des de: dl. feb. 01, 2010 10:02 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: montsebd » dc. oct. 24, 2012 9:19 am

Hola, comentar-vos que la meva nena durant una temporada també ho feia, quan s'enfadava es picava al cap i encara empitjorava la situació.
En una de les visites al pediatra li vaig comentar i no li va donar importància, i per art de màgia d'un dia per l'altre va deixar de fer-ho.
No et sé dir exactament quan de temps va estar amb aquestes rabietes, però no va ser gaire, potser uns 3 mesos (quan ho estàs vivint tot se't fa etern).
Ja veuràs com és passatger, és una prova més que estan treient el seu caràcter i de vegades ni ells mateix saben com actuar.
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » ds. oct. 27, 2012 9:17 am

home, segur que se li passa però si pots fer alguna cosa pq se li passi abans millor.
Si veus que s'ha d'enfadar intentar "tallar-ho" abans que e sposi a picar-se, dir-li que s'està enfadant per tal cosa o per tal altre, o si no ho saps docns no ho saps clar... que si pensa que això pel que s'enfada té tal solució potser se li passa i podeu anar a fer o li pots donar... el que sigui.
Si ja s'ha enfadat penso que agafar-li les mans pq no es pegui està bé, i mentrestant li vas dient: encara que estiguis enfadada doncs no t'has de picar pq et fas mal, així amb un to tranquil... encara que et sembli que no escolta le sparaules el to segur que el sent.
Penso que la clau és apendre a entendre les seves emocions, i a controlar-les, no en plan no tenir les emocions sino a controlar-les pq no la portin a picar-se, a tirar coses a terre, a picar als altres. Que a prengui ella mateixa a detectar que s'enfada, que es posa nerviosa, que està trista... i a parar-se i pensar abans d'actuar. Bé... és difícil però es pot fer.
A aquesta edat encara els consta molt reconèixer els emocions, expresar-les amb paraules, etc... però també és una cosa que s'apren, ho poden apendre sols però igual que li ensenyes a fer servir el water li pots ensenyar a entendre i expresar els seves emocions. M'ha que dat així molt figaflor però crec que és una cosa bastant bàsica i que de més grans els ajuda molt.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::