Operació a St.Joan d Deu: com va?

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Castanyeta
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Operació a St.Joan d Deu: com va?

EntradaAutor: Castanyeta » dj. maig 02, 2013 5:23 pm

Hola,

d'aquí a uns dies han d'operar el meu fill (de fimosi) a St. Joan de Déu. Només tenim la data de l'operació, però no ens han donat cap informació més i jo voldria saber més o menys com va la cosa per poder-li explicar al nen com serà, què farem aquell dia i com aniran les coses, perquè així vagi 'preparat' i no descponfiï.
Qualsevol informació i experiència que em volgueu explicar serà molt benvinguda!
També consells i advertències per l'estada a l'hopsital (en principi, la intervenció és ambulatòria, però suposo que passarem tot un dia allà), coses d'aquelles que no hi caus però quan t'ho diuen dius 'es clar!'.
Gràcies per endavant
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
--->alisaga<---
:: lleona
Entrades: 938
Membre des de: dt. nov. 10, 2009 4:10 pm

Re: Operació a St.Joan d Deu: com va?

EntradaAutor: --->alisaga<--- » dj. maig 02, 2013 5:54 pm

Hola castanyeta!!

A mi niño lo operan el jueves en la Quiron! ya te dire haber que tal............ :ufs:
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Nació con 38+4 con 3,440 y 51 cm el 21/10/10
CARPE_DIEM
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: dg. gen. 27, 2013 12:40 pm

EntradaAutor: CARPE_DIEM » dj. maig 02, 2013 10:22 pm

Hola Castanyeta!!!

Aviam si et puc ajudar una mica, però és important que preguntis tots els teus dubtes al metge que estic segura que t'ho explicarà molt bé.

L'operació es fa sota analgèsia general, pot estar a quiròfan unes 2-3 hores però l'operació no dura tant.. entre que s'adorm, li fan, es desperta,... Després el nen puja planta, a la seva habitació. Es deixa marxar al nen un cop s'ha despertat, ha tolerat la dieta i ha fet pipi per ell mateix. Durant una setmaneta li farà mal al orinar, és per això que es recomana repòs relatiu. Els punts normalment no s'han de treure, es reabsorbeixen. Es pot dutxar normal, es renta amb aigua i sabó a no ser que et diguin el contrari.

Hi ha llibres sobre operacions que estan fets per què els nens entenguin millor el que els hi faran, per què vagin més tranquils. A vegades el mateix hospital deixa entrar el nen al bloc quirúrgic per ensenyar-li on estarà quan estigui adormit, depèn de cada hospital.

No se que més dir-te... bueno si, que no és una operació difícil... que no pateixis!!!! :)
Si tens qualsevol dubte, aquí estic!!!
Castanyeta

EntradaAutor: Castanyeta » dj. maig 02, 2013 10:33 pm

Gràcies, Carpe_Diem.
No, si no pateixo per l'operació, sinó més aviat per poder-li explicar coses abans d'anar a l'hospita perquè un cop allà no s'angoxi i veig que les coses van com li hem explicat, que això el farà sentir segur. Rollo "Mira, el dia que anem a l'hospital primer ens duran a una habitació, t'hauràs de posar un pijama, ens haurem d'esperar, no podràs menjar, t'acompanyarem fins a tal lloc, llavors uns metges et posaran en una camilla i anirem pels passadissos i et diran que facis tal cosa o tal altra". No sé, perquè es faci a la idea de com anirà; però no voldria dir-li coses que no siguin certes, pq no vull que desconfiï.
Ja li hem explicat que una estona estarem amb ell i una altra anirà amb els metges tot sol i que li posaran una mascareta, però com més detalls pugui tenir, millor.
De fet, espero rebre algunes 'instruccions' de l'hospital; la intervenció és d'aquí a 15 dies i per no saber, no sabem ni l'hora. Si la setmana que ve no m'han dit res, hi trucaré pq m'informin. Però mentrestant, la vostra experiència com a mares m'interessa molt...
Imatge

Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
CARPE_DIEM
Entrades: 287
Membre des de: dg. gen. 27, 2013 12:40 pm

EntradaAutor: CARPE_DIEM » dj. maig 02, 2013 10:51 pm

Li pots dir que abans de l'operació no podrà menjar res ni beure aigua, 12 hores abans. Que quan arribi a l'hospital li posaran una polsera on hi posarà el seu nom. Que li posaran un catèter (una via perifèrica) amb un apòsit de dibuixos infantils i per allà li posaran medicació, sueros,... Que vindrà el camiller a buscar-lo i vosaltres el podreu acompanyar fins on ell us digui. Que notarà que es va adormint, com si s'estigues adormint mirant una pel·licula al sofà. Que quan estigui apunt de dormir li diran: digues del 10 al 1 en veu alta, o digues tres vegades el teu nom i cognoms,... i que al cap de molt poca estona, es tornarà a despertar i ja li hauran fet tot.

Li pots explicar que a Sant Joan de Deu totes les infermeres van amb uniformes de colors, que no són blancs i que les parets estan decorades amb dibuixos per què és el lloc on es curen els nens i volen que els nens i estiguin contents,... li pots explicar que hi ha pallapupes que són uns pallassos que van per les habitacions, que potser li fan el dia que ell i és i llavors els podrà veure (pregunta-ho abans!!!)...

etc, etc... :D
--->alisaga<---
Entrades: 938
Membre des de: dt. nov. 10, 2009 4:10 pm

EntradaAutor: --->alisaga<--- » dv. maig 03, 2013 9:26 am

2 / 3 horas en quirofano? A nosotros nos ha dicho el cirujano 1 horita más o menos!! La intervención son 20/30 minutos y después la reanimación........ :ufs:
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Nació con 38+4 con 3,440 y 51 cm el 21/10/10
Castanyeta

EntradaAutor: Castanyeta » dl. maig 06, 2013 7:49 pm

Gràcies, noies! Especialment Carpe diem!
Imatge

Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dv. maig 10, 2013 1:44 pm

Castanyeta no et vull amoïnar, però el meu fill gran el van operar de fimosi a Sant Joan de Deu i la veritat és que la nostra experiència no va ser gens bona

A nosaltres, ens fan fer entrar en una sala on hi havia unes butaques (com a 10 o més) i vàrios pares o mares amb els seus nens (era el "dia de la fimosi" o aixó semblava). Al cap de molta estona, van venir dos pallapupes (els pallasos voluntaris que hi ha a Sant Joan de Deu) i se'n van emportar el meu fill, que aleshores tenia 5 anys, sense deixar-me acompanyar-lo per res. Nosaltres no ens ho esperavem (va ser el primer) i a ell no li agraden GENS els pallasos, així que va ser una micona traumàtic i se'l van emportar per força i bastant trasbalsat....

Al cap d'una estona (no et se dir quanta) me'l van tornar encara adormidet i ja operat. El van asseure a les butaques (que són d'aquestes que es poden reclinar una micona) i allà el van tenir fins que es va espabilar, juntament amb els altres nens i pares. Privacitat = 0.

Quan va poder fer pipi ell solet ens van fer unes explicacions mínimes de la cura de la ferida i cap a casa.

Evidentment, quan se li va començar a passar l'anestèsia de la ferida (ja a casa) el nen va començar a plorar com un descosit i vam acabar a urgències, on no ens van fer ni cas. Al cap d'unes hores, el portàvem a l'Hospital de Nens, on ens van dir que tot estava bé, quin era el procès i quines eren les cures que calia fer (en detall).

Del resultat de l'operació prefereixo ni parlar-ne... :-((

En fi. No et vull amoïnar innecessàriament però si que et volia explicar la nostra experiència perquè puguis anar més preparada i sobre tot, puguis exigir més atenció pel teu fill si ho consideres necessari...
Jo vaig pecar de prudent (tonta??) i, com em deien que no era res, m'ho vaig creure :ufs:

També és cert que d'això ja han passat 6 anys. Potser han canviat les coses??
Imatge

Imatge
Castanyeta

EntradaAutor: Castanyeta » dl. maig 13, 2013 11:57 am

Xana, sí que m'has deixat una mica amoïnada... però igualment moltes gràcies per les explicacions! Confio que en 6 anys les coses hagin millorat una mica :-)
Imatge

Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Castanyeta

EntradaAutor: Castanyeta » dv. juny 14, 2013 6:41 pm

Xana (i altres a qui pugui interessar si s'hi troben), aquest matí han operat en Martí i et puc confirmar, a partir de la nostra experència, que les coses han canviat MOLT... a millor! Apart d'un petit retard a quiròfan, ha anat tot com una seda: l'ingrés i l'acollida, l'estada a l'habitació i la llarga espera (fins aquarts de 12, i el nen no havia menjat ni begut res des d'anit) allà i a la sala de jocs, l'acompanyament fins a la zona de quiròfans, la informació dels metges, el despertar postanestèsia, el tracte amb metges i infermeres, les instal·lacions... per mi, tot un 10.
El postoperatori a casa, per ara, també està anant molt bé.
Imatge

Imatge . Imatge
Imatge . Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::