sinèquia vulvar

Alèrgies, otitis, problemes..

larisags
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 7:29 pm

sinèquia vulvar

EntradaAutor: larisags » dt. nov. 12, 2013 3:05 pm

Hola a totes,
A la revisió de la nena la pediatra m'ha dit que te una sinèquia vulvar. Algú té experiència en aquests casos i hem pot aconsellar?
gràcies.
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: pirene1979 » dt. nov. 12, 2013 9:49 pm

Nosaltres estem igual amb la petita, que està a punt de fer un any. Em penso que li van detectar a la revisió dels quatre mesos. Aquell mateix dia la pediatra li va separar l'adherència que se li havia fet als llavis menors, i em va recomanar que li faci un massatget amb el dit per tal d'evitar que se li torni a tancar. Ho faig amb vaselina estèril, normalment després del bany.

He estat més o menys constant amb aquesta rutina, tot i que durant les vacances d'estiu em vaig despistar una mica... Sense cap conseqûència, semblava. Jo gairebé ho donava per superat, li veia bé, tot i així continuava fent-li el massatge cada tres o quatre dies. Doncs bé, l'altre dia vam anar a la consulta per un altre tema, i la pediatra va voler veure com anava la cosa... Ens vam trobar que se li estava començant a tancar de nou! Quin greu. Novament li va haver d'obrir i tornem-hi. El problema és que la nena cada cop porta pitjor la postureta que li faig fer al canviador, i he d'anar tant ràpid que sembla ser que no sóc prou exhaustiva! Aviat li haurem de fer entre dues persones...

No sé si algú altre ens pot donar alguna idea en aquest sentit... També m'agradaria saber a quina edat s'acostuma a superar aquesta història!
tardibelle
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dv. set. 09, 2011 7:36 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: tardibelle » dc. nov. 13, 2013 7:23 am

Hola noies la meva filla gran també en va tenir i li van detectar a la revisió dels dos mesos, la pediatra li va separar els llavis i em va recomanar d'anar-los separant i posar-li vaselina cada canvi de volquer i a la revisió dels sis mesos estava perfecte.
larisags
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 7:29 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: larisags » dc. nov. 13, 2013 10:22 am

Moltes gràcies per les vostres aportacions.
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: Toia » dl. nov. 18, 2013 4:05 pm

Hola noies! A la meva filla també li han trobat sinèquia vulvar, a la revisió dels 4 mesos. Jo us volia fer un parell de preguntetes, ja que el pediatre no em va fer gaire explicacions (ni jo vaig preguntar, la veritat...).
-A les vostres nenes els van separar l'adherència a la consulta mateix? A mi el pediatre simplement em va dir que tenia sinèquia, però no li va separar, o sigui que segueix amb els llavis menors ben enganxats.
-El massatge amb vaselina en què consisteix? Jo li poso la vaselina a sobre els llavis menors i amb els dos dits grossos tibo cap a banda i banda, però evidentment els dits em rellisquen i tinc la sensació de no fer res...

A veure si algú em pot assessorar!
ll*ll
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: pirene1979 » dt. nov. 19, 2013 9:44 am

Hola Toia,

A la meva filla sí que li ha separat la pediatra sobre la marxa els dos cops que li ha trobat tancat. Ho ha fet molt ràpid, amb una mena de bastonet, suposo que estèril, sucat en vaselina. Crec que un dels cops va fer servir també la punta d'una xeringa sense agulla.
Quan li obre, la zona queda ben vermella però no sagna ni res: em va explicar que a la pell que ha de separar no hi ha vasos sanguinis. També em va dir que segurament la nena es queixa més de la posició en que li fem estar-se que no pas d'una molèstia o dolor als genitals. Em quadra bastant, perquè quan el mateix dia, ja a casa, torno a fer-li el massatge amb vaselina per evitar que cicatritzi novament, no es queixa ni més ni menys del que és habitual. Pobreta, entre això i el "atacs" amb suero pels mocs li està agafant mania al canviador!

Cal afegir que no ha arribat a tenir els llavis tancats del tot, només parcialment. Potser si es tanquessin del tot sí que caldria cirurgia, bisturí i tal.
Avatar de l’usuari
Toia
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: ds. març 06, 2010 9:13 pm

Re: sinèquia vulvar

EntradaAutor: Toia » dt. des. 10, 2013 7:18 pm

Gràcies per la resposta, Pirene! Tot i que ja no farà falta fer res: ahir se li van separar els llavis! I això que no li fèiem gairebé mai el massatge perquè no sabíem si ho fèiem bé, i ens volíem esperar a demà que tenim hora amb l'infermera. Suposo que devia tenir unes adherències molt suaus. Que bé! Ara no sé si anar-li posant vaselina per si de cas, o si no cal... A veure què em diuen demà!
ll*ll

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::