Maleït Mètode Estivill

Els hàbits de dormir.
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Maleït Mètode Estivill

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 11, 2014 2:48 pm

Mdemare, no entenc massa què pretens amb el teu missatge, ningú parla de superwomans ni res que s'hi assembli, em sembla que no cal tornar a repetir el que ja hem comentat en anteriors missatges. El que hem fet la majoria és donar la nostra opinió, ni més ni menys vàlida, és la nostra, no volem ofendre ningú que no vulgui fer-se l'ofès. El títol del post queda prou clar, si no vols no cal que entris. Tu mateixa dius que per supervivència vas aplicar el collit i et va funcionar, és un mètode respectuós amb l'infant, ningú diu que sigui més vàlid que un altre, sempre i quan sigui respectuós amb els petits.
Jo mateixa vaig patir els plors de la Bruna 24 hores al dia, que es diu ràpid, durant 3 mesos i mig, i la meva solució va ser el contacte corporal, dur-la a sobre a totes hores amb el fular.És millor? doncs no ho sé, és el que vaig fer jo, i ella no va patir tant i va estar reconfortada amb la seva mare tot el temps. Desgasta? molt, però vaig preferir això que deixar-la plorant sola. Només de pensar-ho se'm posa la pell de gallina...

No puc justificar que algú apliqui el me tenint tota la informació que tenim ara sobre com perjudica als infants i quin missatge reben dels pares. Ara, si els pares i mares que l'apliquen estan contents, doncs millor per ells, a mi qui em fa pena son els petits...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
mdemare
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » dj. set. 11, 2014 3:12 pm

Exacte, t'ha funcionat a tu! Però no vol dir que hagi de funcionar amb el veí, ni la teva situació és igual que la dels demés.

Les teories són teories, la de l'estivill i les que vulguis, pero cada nen és com és i hi ha nens que faran collit i no dormiran perque encara s'exciten més. I en conec casos.

El que vull dir que el que fas tu és correcte per a tu. I no és pot adoctrinar a la gent amb el que es creu que un fa bé.

I t'ho dic perquè em sento constantment jutjada per la gent d
mdemare l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 11, 2014 3:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
mdemare

EntradaAutor: mdemare » dj. set. 11, 2014 3:18 pm

(S'ha enviat abans d'acabar...)

Doncs això, m'han jutjat els de la criança respectuosa com els que no entenen la lactancia prolongada. He tingut problemes en el tema de l'alimentació del nen i la gent lo únic que ha fet és fer-me sentir culpable. He tingut que buscar una solució per al meu problema amb sentit comú i seguint el que sento. Me n'he sortit però amb taps a les orelles.

No són maquiavèlics però si que saben el que volen i ho volen ja.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 11, 2014 5:54 pm

Doncs jo he vist comentaris molt ofensius cap als nens (no aquí) i això em subleva, no que facin el mètode.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
PetitPrincep79
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dj. set. 11, 2014 5:59 pm

Mdemare, això no va de "bones" o "males" mares, va de un mètode en que deixes, conscientment, a la teva criatura, que, i per mi és súper important, no va demanar venir, plorant sola. Com a adult saps que està segura en el seu bressol, però la criatura ho percep així? Podeu posar la mà al foc que no pateix quan de lluny li dius que no passa res (i no ens oblidem pas que quan hom plora, no sol atendre gaires missatges verbals). Jo no entraré en si això tindrà repercussions en un futur, però enara que no en tingués, no trobo que sigui ètic fer-ho. És deixar plorar a algú, una persona, que no té altres mitja s per expressar la seva dessolació.

Jo no collito, la meva petita dorm millor en el seu bressol que amb mi, i per mi per exemple és una putada perque m'implica aixecar-me mínim 3 vegades a donar teta, i que ningú s'atreveixi a dir-me res per que no coallitem, però està atesa tot i que m'implica anar infinitament més cansada i porto 1 any així, 12 mesos amb nits mooooolt llargues, de tots colors. I el ME no és una opció.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
martina13
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 11, 2014 6:13 pm

Gracies mdemare x la teva reflexio!!!
Mara17
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. set. 11, 2014 6:17 pm

mdemare ha escrit: No són maquiavèlics però si que saben el que volen i ho volen ja.

No crec que això et faci mereixedor de segons què.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 11, 2014 6:18 pm

I noies si aki no voleu k defensem el metode siusplau no us fiqueu en els posts k estan a favor
Vaig obrir fa un parell de dies un post am una pregunta molt concreta del ME sense cap ganes de k ningu opines sobre el ME en sí i de veritat a la de re ja em van sortir comentaris en contra
Jo no defensare aki el ME xq potser no toca en ket post com be diu el titol xo tb demano k no us fiqueu am altres post on si k el defensem o on demanava jo consell molt concret sense haver diniciar l'enesim debat
Elma
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dj. set. 11, 2014 9:22 pm

Som moltes mares aquí les que no dormim, i no hi ha mares dolentes ni mares màrtirs, sino mares que decideixen i trien un camí o un altre. També som moltes aqui que hem de defensar com criem als nostres fills, i tot es respectable,el bibe la teta, el collit o el bressol, etc. Cada nen és com és i cada casa un món, està clar. I si per dormir al teu fill li has de fer fer tres volteretas perquè no es relaxa, em sembla perfecte peró si perquè dormi ell ha de plorar sol i tu ho has de passar malament (pq entenc que cap pare ho visqui sense inmutar-se) doncs potser no és la opció més respectuosa ni pels nens ni pels pares. sembla que amb el tema de la son tot s'hi val, però si surt un mètode x ajudar a caminar al nen a partir dels 6 mesos, tot i sabent que es antinatural,i que el nen ho passa malament...tb estaria acceptat??
Cadascú que faci el que vulgui,però jo nomes he sentit a una persona defensar el mètode,el Sr. Estivill. Als pares que ho fan nomes he sentit que es justifiquen per fer-lo servir,però cap argument...per tant, dedueixo, que molt clar no ho tenen tampoc. I encara sort que la majoria no el segueix a rajatabla
ImatgeImatge

Imatge
Violeta

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 11, 2014 9:29 pm

martina13 ha escrit:I noies si aki no voleu k defensem el metode siusplau no us fiqueu en els posts k estan a favor

Et recordo que el títol d'aquest post és "maleït mètode Estivill", i tu el vas venir a defensar...

Mdemare, pel que dius en el teu missatge no has llegit el meu, precisament jo dic que a mi m'ha funcionat una manera de fer (i no mètode, era el que em va sortir del cor), que no ha de ser la correcta o la més bona, que cadascú fa el que creu millor, però el que no tolero és que ningú em vingui a vendre un mètode gens respectuós i ofensiu per les criatures com a bo i que funciona, no, els infants saben el que volen, si, i això no és fantàstic? i ho volen ja, clar, ells no entenen encara que el que volen de vegades no ho poden tenir, això és un llarg aprenentatge que els adults ajudarem a assolir.

És que no entenc que encara pugueu pensar que els infants són dolents per naturalesa i els portem al món perquè ens fotin la vida enlaire...per mi això és ser molt egoïsta i gens empàtic.

Imatge

El post del Jan!!

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 11, 2014 9:52 pm

Violeta esk jo cre lc k si el post es un "debat" ambdues parts poden opinar
Xo l'exemple k jo posava era un post k jo mateixa havia obert sobre un altre aspecte concret
I ha sigut algu x aki k sha queixat ehhh k vinguem a defensar el metode no jo
Violeta

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 11, 2014 9:59 pm

Martina, primer de tot i sense ànim d'ofendre, a les normes del fòrum del sp hi diu que no s'escrigui amb abreviatures, és que aquest últim missatge teu m'ha costat molt de llegir... :ok:

No estic d'acord que aquest post s'hagi obert com un debat, el títol ho diu clarament, i tu vas escriure per explicar com t'havia anat de bé. Entenc que si tu escrius en aquest algú altre pot escriure en el teu, no? s'ha de ser una mica coherent.

Imatge

El post del Jan!!

Imatge
mdemare

EntradaAutor: mdemare » dj. set. 11, 2014 10:09 pm

Violeta. Es que jo no he dit que els nens siguin dolents per naturalesa. No sé el teu, però el meu, a més d'un tros de pa, és tossut com una mula. Sap molt bé el que vol i ho expresa. Les presses de pel venen més tard, amb els anys, i no és que siguin dolents, és part del seu aprenentatge. O vosaltres mai li heu intentat colar als vostres pares de nens o adolescents?
Mara17 conec la línia del bé i del mal.
Peritprincep79. No, no es tracta de bones mares o males mares, d'això em queixo precisament. Quan he començat a llegir lo dels maltractaments... m'ha pujat la mosca al nas. Sincerament, no crec que ningú el faci a rajatabla. Tots els coneguts que ho han fet, ho han fet seguint el cor sense arribar a extrems. El meu és mooolt tossut, ja ni ho intento (a parg que m'encanta el collit). El que he après al ser mare, es que no es pot jutjar sense coneixer els casos. Ens queixem de que ens jutgen però alhora jutgem i molt.
Violeta

EntradaAutor: Violeta » dj. set. 11, 2014 10:20 pm

Mdemare, crec parlar en nom de totes les que hem criticat el ME i pensem que es tracta de maltractament, quan dic que el que critiquem és el mètode. Aquí diverses noies han parlat del mètode com a bo, sense entrar en si l'han aplicat del tot o només una mica. A mi aquesta afirmació és el que em subleva, i no la puc acceptar de cap de les maneres. Si l'han aplicat del tot o una mica això no s'ha comentat en cap moment...

Imatge

El post del Jan!!

Imatge
mdemare

EntradaAutor: mdemare » dj. set. 11, 2014 10:41 pm

N'hi ha unes quantes que expliquen que ho fan amb mimos i sense deixar d'atendre els nens.

A mi no em mola el metode, de fet no en segueixo cap, faig lel que crec que està bé, pero tampoc us heu d'empipar quan hi ha gent que us diu el que pensa, oi?

Jo ja deixo el tema que vaig a collitar amb el meu nen.
PetitPrincep79
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. set. 12, 2014 7:12 am

Mdemare, el mètode és e métode: deixar plorar la teva criatura. Amb Estivill o Ferber amb una taula de temps, i sense consolar la criatura, només de lluny dir-li unes parauletes (suposo per a que no se sentin tan culpables, així dóna la sensació que els atenen).
Si algú, quan la criatura plora va a consolar-lo amb mimos, carícies, l'agafa...no el considero el métode com a tal perque no l'és. No m'agrada, però no és l'Estivill.
I jo siq ue conec gent que no ha fet el métode i ho ha fet a lo bèstia, ha tancat l'habitació i "ja callarà". I estan súper convençuts que ha estate l millor.
I per aquí l'SP es llegeixwn cas de vòmits de desesperació de les criatures, així que no fotem! No tot s'hi pot valer en la criança.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
martina13

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 12, 2014 7:41 am

Jo am gent com la mdemare k debat am una opinio contraria fins i tot quedaria per prendre un cafe i discutir sobre ME
Violeta sense anims d'ofendre pero quan algu cau en la tonteria de criticar coses com k utilitzo abreviatures es k no te massa mes a criticar ni arguments tampoc
I repeteixo algu en algun escrit mes amunt era qui deia que no volieu que defensessim el ME perque el titol post ho deixava ben clar...per aixo vaig demanar que fessiu el favor doncs de fer el mateix
Mhe deixat algun accent pero estic amb el mobil i es pesat de posar...

heu discutit mai sobre tema curses de braus?? Jo soc una talibana em contra, no concebo com algu sho passa be veient com punxen un animal fins matarlo...pero quan em trobo algu que ho defensa l'escolto i despres li dono meva opinio
Pero mai trobarem un terme mig per tant la solucio es escoltar i mantenir teva opcio...

Ara es quan em compareu la tortura dels braus amb el ME...era un exemple nomes si de cas no obriu ara una "retahila" de critiques siusplau!!!
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dv. set. 12, 2014 8:12 am

Hola nomes entro per dir que si llegiu el fil la Mara demanava que pares que haguessim fet el ME expliquessim que creiem q aprenien els nens, per aixo vaig opinar i donar la meva experiencia per enesima vegada pero si nomes us interessa criticar doncs feu.
Elma
Entrades: 310
Membre des de: dc. jul. 25, 2012 7:59 pm

EntradaAutor: Elma » dv. set. 12, 2014 12:47 pm

Doncs jo m'aniria a prendre algo amb totes vosaltres, i segur que aquest tema pren un altre caire. Perquè, estic segura, que en les distàncies curtes i cara a cara parlariem de la nostra situació personal i dels motius que ens han portat a fer una cosa o una altra, sense generalitzar i sense sentir-nos jutjades com ens pot passar aqui.Totes,segur, que tenim amics que crien de manera diferent als seus nens i no per això deixem que es trenqui l'amistat.
Per molt en contra que pugui estar d'algo no em nego a parlar amb ningú, jo també escolto i depén de qui, de com i de la predisposició al diàleg que tingui l'altre persona...dono la meva opinió o me la guardo. Ja us dic que, amb la maternitat, he aprés que de vegades val més dir el que la gent vol sentir i prou. Però aqui, al SP, on totes les mares ens desfoguem i acudim amb les nostres pors i dubtes, i on totes les mares ens estimem als fills amb bojeria, potser tenim més llibertat per parlar obertament del que sentim i pensem però no crec que mai ho fem amb ànims de fer mal a cap altre. I si, per la meva part, ha estat així demano disculpes. Ja ho vaig dir en la primera entrada que vaig fer en aquest fil, la nostra societat no està preparada per segons quines coses, estem arrelats encara en temes de fa anys, començant pels professionals, i crec que hi ha una tendència a "adultitzar" als nens. Si tinguessim una baixa més llarga probablement no es preocuparia tant el tema del dormir, perquè a l'hora d'incorporar-nos el nen ha tingut temps de madurar, i millorar, i els pares de no patir els efectes secundaris d'un nen "mal dormidor", però això no depén de nosaltres.
Sigui com sigui, el ME es un tema controvertit i en el que mai ens posarem d'acord, o estas en contra o estàs desesperat (o no, però et sembla correcte). Jo faig igual que amb els toros, canviar de canal, de conversa o baixar la mirada...i si se' m pregunta, donar la meva opinió, una altra cosa es que agradi a tothom. Com aquí.

Bon cap de setmana
ImatgeImatge

Imatge
martina13

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 12, 2014 1:40 pm

Jaja fem una trobada ME?? O ens fem amigues x sempre o ens tirem el cafe pel cap!!!!

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::