L'esgarrapen i el peguen a l'escola bressol
L'esgarrapen i el peguen a l'escola bressol
Estic passant uns dies d'angoixa. Tinc un nen que encara no ha fet els dos anys que va a l'escola bressol (P1) i ara des de fa uns dies que cada dia surt esgarrapat. Ahir, quan el vaig anar a buscar vaig veure que una nena el pegava pe l'esquena i es va posar a plorar. Em fa molta pena perquè ell no és un nen agressiu. Te caracter, però no pega i fins i tot crec que tampoc sap defensar-se gaire be. Es posa a plorar.
Ahir vaig parlar amb la seva tutora i em va voler tranquilitzar. M'ho va pintar com una part del seu procés d'aprenentatge i socialització, però no se... Jo el que veig es que sempre n'hi ha uns que peguen (una minoria) i uns que reben. I pel que vaig veure, a aquella nena que el va pegar ningú li va dir res, ni la mestra que estava allà, ni els seus pares que també estaven allà. Se la van emportar i tant campante. Jo em vaig quedar amb el meu fill plorant als braços i em vaig sentir molt impotent.
Ell a l'escola sempre hi ha anat molt content, i segueix anant-hi molt content a pesar del que passa, però jo no el deixo tranquila i estic a la feina i pensant que li poden estar fent mal. M'he plantejat fins i tot treure'l de l'escola, però llavors hauria de deixar de treballar i la veritat és que no anem precisament sobrats de diners. Per altra banda no el vull sobreprotegir.
Estic molt perduda
Ahir vaig parlar amb la seva tutora i em va voler tranquilitzar. M'ho va pintar com una part del seu procés d'aprenentatge i socialització, però no se... Jo el que veig es que sempre n'hi ha uns que peguen (una minoria) i uns que reben. I pel que vaig veure, a aquella nena que el va pegar ningú li va dir res, ni la mestra que estava allà, ni els seus pares que també estaven allà. Se la van emportar i tant campante. Jo em vaig quedar amb el meu fill plorant als braços i em vaig sentir molt impotent.
Ell a l'escola sempre hi ha anat molt content, i segueix anant-hi molt content a pesar del que passa, però jo no el deixo tranquila i estic a la feina i pensant que li poden estar fent mal. M'he plantejat fins i tot treure'l de l'escola, però llavors hauria de deixar de treballar i la veritat és que no anem precisament sobrats de diners. Per altra banda no el vull sobreprotegir.
Estic molt perduda

Re: L'esgarrapen i el peguen a l'escola bressol
Donaré la meva opinió, pel que valgui:
L'obligació de la mestra és no deixar que les criatures al seu càrrec esgarrapin ni peguin als altres nens, intervenint sempre que calgui per impedir-ho. Tan petits, encara no tenen per què saber-se defensar. A més, què pretén: que el teu s'hi torni a esgarrapades i cops, també? És l'altra criatura, la que ha d'aprendre a no agredir. Les mestres n'hi han d'ensenyar. Jo no trauria el nen de la guarderia, però diria a la tutora, amb bones paraules (si en fos capaç, que potser no em sabria aguantar), que tal i tal dia t'ha arribat a casa amb esgarrapades, que això no és normal i que no coneixes cap amiga teva que els fills els arribin de la guarderia amb la pell marcada. I que esperes que no torni a passar.
L'obligació de la mestra és no deixar que les criatures al seu càrrec esgarrapin ni peguin als altres nens, intervenint sempre que calgui per impedir-ho. Tan petits, encara no tenen per què saber-se defensar. A més, què pretén: que el teu s'hi torni a esgarrapades i cops, també? És l'altra criatura, la que ha d'aprendre a no agredir. Les mestres n'hi han d'ensenyar. Jo no trauria el nen de la guarderia, però diria a la tutora, amb bones paraules (si en fos capaç, que potser no em sabria aguantar), que tal i tal dia t'ha arribat a casa amb esgarrapades, que això no és normal i que no coneixes cap amiga teva que els fills els arribin de la guarderia amb la pell marcada. I que esperes que no torni a passar.
Maria V. l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 31, 2015 10:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Sap molt greu pero es el mes normal del mon... s'estonyinen de valent. Recordo un dia q vaig veure una nena q tenia a l'altra estampada a la paret estirantli dels cabells vam alucinar i la mestra hi va anar corrents. Com a mamis patim pero es una fase mes. Jo intentaria confiar en la mestra i deixar a veure com evoluciona mentres el nen hi vagi content. Una altra cosa es q no volgues anar a causa d'aixo.
Tambe pensa que no es tracta de renyar al nen que faci la malifeta per fer-te contenta a tu probablement ja ho estiguin gestionant i no trigui en tornar a lloc.
Treure al nen de l'escola no em semblaria logic com a dic a menys que el veies angoixat pel tema.
Tambe pensa que no es tracta de renyar al nen que faci la malifeta per fer-te contenta a tu probablement ja ho estiguin gestionant i no trigui en tornar a lloc.
Treure al nen de l'escola no em semblaria logic com a dic a menys que el veies angoixat pel tema.
charito ha escrit:Sap molt greu pero es el mes normal del mon... s'estonyinen de valent. Recordo un dia q vaig veure una nena q tenia a l'altra estampada a la paret estirantli dels cabells vam alucinar i la mestra hi va anar corrents. Com a mamis patim pero es una fase mes. Jo intentaria confiar en la mestra i deixar a veure com evoluciona mentres el nen hi vagi content. Una altra cosa es q no volgues anar a causa d'aixo.
La mestra hi va anar corrents. Això sí que és normal. Però la Nivalis explica que ho va veure i que ni la mestra ni els pares de l'agressora es van immutar. I això ja no n'és, de normal.
Vaja pero no jutjaria a la mestra i pares per una situacio puntual. Que jo entenc que quan es el teu fill treus l'instint de proteccio pero en fred s'ha de raonar i intentar no donar mes importancia de la que tingui.
Nivalis, jo no li donaria tanta importància. És una fase, que passen molts nens. Jo et diria, a més, que els que peguen ho fan indiscriminadament, dubto que rebi més el teu que qualsevol altre. I planteja't que probablement el teu fill també passarà per la fase de pegar!!
Parla amb la mestra, però això deu ser el pa de cada dia a P1 i segur que ho té controlat! Una altra història és que no renyi un nen que té els pares davant... A qui pertoca fer-ho és als pares!
Parla amb la mestra, però això deu ser el pa de cada dia a P1 i segur que ho té controlat! Una altra història és que no renyi un nen que té els pares davant... A qui pertoca fer-ho és als pares!
Estic amb vosaltres charito i catalanna.
I, per amor de Déu, "agressora"??? Si us plau, fem servir termes, adjectius, paraules... adequats.
I, per amor de Déu, "agressora"??? Si us plau, fem servir termes, adjectius, paraules... adequats.
Et dono la meva opinió. La meva filla comença l'escola després de pasqua, i si m'hi trobo tinc claríssim que no ho deixaré passar. Evidentment si fos la meva la.que pega tampoc passaria del tema,.pero un nen que no és agressiu no té perque pagar el passotisme de mestres.i pares,.ja que a vegades ells no se saben defensar i no tenen perque saberne. Nomes faltaria
Jo considero que no puc opinar d'un cas concret que no veig directament. Entenc perfectament que a cap pare ens agrada que peguin al nostre fill/a ni que el nostre sigui qui pegui. Però d'aquí a jutgar a algú...
Una cosa que cal tenir present és que un cop els pares estem a l'escola els nens/es són responsabilitat nostra no dels mestres i que per un infant d'un any el fet de pegar és una manera de comunicació, un llenguatge, ja que encara el llenguatge oral no l'han desenvolupat. Lògicament, no es motiu per deixar-ho passar, cal orientar-l'ho per a que vagi identificant les coses adeqüades i les que no ho són, però "etiquetar" als petits és ungran error!
Una cosa que cal tenir present és que un cop els pares estem a l'escola els nens/es són responsabilitat nostra no dels mestres i que per un infant d'un any el fet de pegar és una manera de comunicació, un llenguatge, ja que encara el llenguatge oral no l'han desenvolupat. Lògicament, no es motiu per deixar-ho passar, cal orientar-l'ho per a que vagi identificant les coses adeqüades i les que no ho són, però "etiquetar" als petits és ungran error!
gusiluz ha escrit:Et dono la meva opinió. La meva filla comença l'escola després de pasqua, i si m'hi trobo tinc claríssim que no ho deixaré passar. Evidentment si fos la meva la.que pega tampoc passaria del tema,.pero un nen que no és agressiu no té perque pagar el passotisme de mestres.i pares,.ja que a vegades ells no se saben defensar i no tenen perque saberne. Nomes faltaria
Quan dius que no ho deixaràs passar, a què et refereixes? què faries?
Gusiluz crec q opinar quan ni tan sols ha començat la escola bressol te tela amb perdo...
Completament d'acord amb les companyes a aquesta edat ho fan sense malicia ni proposit malevol i per tant s'ha de tractar aixi. Haurieu de veure com moltes vegades als minuts d'haverse pegat s'estimen i s'abracen.
I com diuen tots passen aquesta fase un dia te'l mosseguen i arriba el dia que el q mosega es el teu i t'has de desfer en disculpes
I crec q no fa cap be als nens pensar que la resta son dolents i ells uns sants... perque a vegades se la carrega el que te la ma fluixa quan potser n'hi ha un altre que li esta repetidament prenent les joguines o molestantlo. Els que estan tot el dia veient la dinamica de la classe son els mestres una mica mes de confiança...
aixi que mamis preneu paciencia i no us esvereu!
Completament d'acord amb les companyes a aquesta edat ho fan sense malicia ni proposit malevol i per tant s'ha de tractar aixi. Haurieu de veure com moltes vegades als minuts d'haverse pegat s'estimen i s'abracen.
I com diuen tots passen aquesta fase un dia te'l mosseguen i arriba el dia que el q mosega es el teu i t'has de desfer en disculpes
I crec q no fa cap be als nens pensar que la resta son dolents i ells uns sants... perque a vegades se la carrega el que te la ma fluixa quan potser n'hi ha un altre que li esta repetidament prenent les joguines o molestantlo. Els que estan tot el dia veient la dinamica de la classe son els mestres una mica mes de confiança...
aixi que mamis preneu paciencia i no us esvereu!
Noies estic al.lucinant una mica amb la polèmica que ha generat aquest post. Em temo que les que dieu coses com "jo no ho deixaria passar" us equivoqueu en una cosa fonamental: separar entre nens que peguen (dolents) i nens que no (santets). Pegar és una fase QUE TAMBÉ PASSARAN ELS VOSTRES!! Si estéssim parlant de nens de p4 jo tampoc no ho deixaria passar!! Però nens de dos anys??? a part que només sabeu que vénen esgarrapats, vés a saber si l'han esgarrapat perquè ell ha pegat primer o ha pres una joguina. El meu consell és CALMA, no sobreprotegiu els fills. Parleu-ne amb la mestra, que us deixarà més tranquils i eduqueu als petits que pegar no és la solució a cap conflicte.
charito, completament d'acord... Nivalis, entenc que ho passis malament quan veus que peguen al teu fill, però com han dit per aquí, el més probable és que algun dia sigui el teu fill el que pegui o mossegui a un altre, i això no voldrà dir que tu siguis mala mare o que la profe no estigui al cas. És simplement que de vegades els nens tan petits no saben expressar-se i ho fan d'aquesta manera.
La meva filla gran, que ara té 5 anys, quan anava a p1 va passar una etapa (curta, per sort!!) en que mossegava. Jo ho passava fatal perquè coneixia tots els nens i veia els pares quan anaven a recollir els nens, i tot i que la mestra no deia qui havia mossegat, jo em moria de vergonya i em sentia falta, sobretot perquè ma filla era super bona i no entenia que li agafés per mossegar! La profe em deia que ella ja la renyava, que era millor "renyar-la" o parlar amb ella en el moment de l'acció, i no quan la recollís jo vàries hores després. Un bon dia, ma filla va sortir amb una mossegada d'un altre nen (pobreta, em va fer peneta però una mica vaig dir " no és l'única que mossega!!! ". A ella li va passar l'etapa i la van començar altres nens (i altres no la van tenir mai!).
quan són tan petits és molt difícil de controlar. El problema és quan són una mica més grans, que ja entenen i ja saben que això fa mal, i els pares ho veuen i no fan res, que d'aquests me n'he trobat alguns al parc i flipo!!
Nivalis, no pateixis, estigues tranquil.la que segur que les profes estan a sobre. Si et quedes més tranquil.la parla amb la mestra i comenta-li el teu malestar, segur que ella et pot donar més informació, una abraçada!
La meva filla gran, que ara té 5 anys, quan anava a p1 va passar una etapa (curta, per sort!!) en que mossegava. Jo ho passava fatal perquè coneixia tots els nens i veia els pares quan anaven a recollir els nens, i tot i que la mestra no deia qui havia mossegat, jo em moria de vergonya i em sentia falta, sobretot perquè ma filla era super bona i no entenia que li agafés per mossegar! La profe em deia que ella ja la renyava, que era millor "renyar-la" o parlar amb ella en el moment de l'acció, i no quan la recollís jo vàries hores després. Un bon dia, ma filla va sortir amb una mossegada d'un altre nen (pobreta, em va fer peneta però una mica vaig dir " no és l'única que mossega!!! ". A ella li va passar l'etapa i la van començar altres nens (i altres no la van tenir mai!).
quan són tan petits és molt difícil de controlar. El problema és quan són una mica més grans, que ja entenen i ja saben que això fa mal, i els pares ho veuen i no fan res, que d'aquests me n'he trobat alguns al parc i flipo!!
Nivalis, no pateixis, estigues tranquil.la que segur que les profes estan a sobre. Si et quedes més tranquil.la parla amb la mestra i comenta-li el teu malestar, segur que ella et pot donar més informació, una abraçada!
La meva filla de dos anys que NO va a l'escola bressol (ho dic perquè potser hi ha algú que pensi que això nomes passa als nens que van a les llars) i tambè pega a sa germana gran, a son pare, a mi, als seus cosins, a les padrines,... no sempre, però de vegades li agafa un rampell. És la seva manera de fer saber que no està d'acord amb una cosa. I la majoria de vegades tambè rep de sa germana i dels cosins, perquè els altres s'hi tornen, evidentment.
En voleu un altre exemple? La meva filla gran, quan feia P1, un dia va sortir de la llar amb la cara marcada de 4 esgarrapades, com si fossin les 4 barres, fetes amb les ungles dels 4 dits de la mà, semblava que hagués sortit d'extra de la peli "braveheart", pobreta. Al preguntar-li a la professora que havia passat, ella no li va donar importància, no em va dir què havia passat exactament ni qui ho havia fet. No vaig saber el que havia passat de debò quan una mare em va explicar el que havia passat ja que ella hi va ser present (va passar quan ella va anar a buscar la seva filla): la meva filla primer va mossegar i l'altre s'hi va tornar. Gusiluz, que hagués passat si jo m'hagués posat com una moto i "no ho hagués deixat passar"?
Conclusió: no és bo sobreprotegir als nostres nens, és normal pensar que els nostres fills són els millors del món i uns angelets, però no criminalitzem els altres perquè no sabem el que fan els nostres.
En voleu un altre exemple? La meva filla gran, quan feia P1, un dia va sortir de la llar amb la cara marcada de 4 esgarrapades, com si fossin les 4 barres, fetes amb les ungles dels 4 dits de la mà, semblava que hagués sortit d'extra de la peli "braveheart", pobreta. Al preguntar-li a la professora que havia passat, ella no li va donar importància, no em va dir què havia passat exactament ni qui ho havia fet. No vaig saber el que havia passat de debò quan una mare em va explicar el que havia passat ja que ella hi va ser present (va passar quan ella va anar a buscar la seva filla): la meva filla primer va mossegar i l'altre s'hi va tornar. Gusiluz, que hagués passat si jo m'hagués posat com una moto i "no ho hagués deixat passar"?
Conclusió: no és bo sobreprotegir als nostres nens, és normal pensar que els nostres fills són els millors del món i uns angelets, però no criminalitzem els altres perquè no sabem el que fan els nostres.
COmpletament d'acord amb el que t'han dit per aquí. CALMA. Si és algo constant, parla-ho amb la mestra, però són nens petits i tots un dia o altre fan algo. EL que no esgarrapa emputxarà en un moment determinat o mossegarà. El meu a P1 també es va endur alguna mossegada i tb en va fer alguna. Ell al cole no acostuma a barallar-se pq sempre ho pregunto però a casa a mi m'esgarrapa i em mossega quan s'enfada i li explico caaada dia del mon que això no s'ha de fer, que em poso trista i que em fa mal. (Ara fa P2). En tot cas si que parla-ho amb la mestra, també és veritat que totes ens podem deixar de tallar-li les ungles uns dies i no fixar-se que les portes llargues, vaja a mi m'ha passat...
Ei totes d'acord! Insolit 
Anava a dir el mateix marteta lo mateix s'ha colat tallarli les ungles a algun jo tambe m'he despistat algunnl cop

Anava a dir el mateix marteta lo mateix s'ha colat tallarli les ungles a algun jo tambe m'he despistat algunnl cop
Personalmentcom a marei mestra us puc dir que quant tens un nen que pega, mossega... A l'aula ho passes moooooooolt malament, sobretot per explicar a les families, per aixo demanem confiança de les famílies. Educadar a les criatures a que no peguin es cosa de tots, tan familia com mestra...
nivalis ha escrit:gusiluz ha escrit:Et dono la meva opinió. La meva filla comença l'escola després de pasqua, i si m'hi trobo tinc claríssim que no ho deixaré passar. Evidentment si fos la meva la.que pega tampoc passaria del tema,.pero un nen que no és agressiu no té perque pagar el passotisme de mestres.i pares,.ja que a vegades ells no se saben defensar i no tenen perque saberne. Nomes faltaria
Quan dius que no ho deixaràs passar, a què et refereixes? què faries?
Doncs que no actuare com si no hagues passat res, si un nen pica algu se n'ha de responsabilitzar, sigui la mestra, els pares, o qui el tingui al seu carrec en aquell moment.
El comentari de.la Charito no el contestare, se per altres posts que és de la vella escola i no ens entendrem.
catalanna ha escrit:Noies estic al.lucinant una mica amb la polèmica que ha generat aquest post. Em temo que les que dieu coses com "jo no ho deixaria passar" us equivoqueu en una cosa fonamental: separar entre nens que peguen (dolents) i nens que no (santets). Pegar és una fase QUE TAMBÉ PASSARAN ELS VOSTRES!! Si estéssim parlant de nens de p4 jo tampoc no ho deixaria passar!! Però nens de dos anys??? a part que només sabeu que vénen esgarrapats, vés a saber si l'han esgarrapat perquè ell ha pegat primer o ha pres una joguina. El meu consell és CALMA, no sobreprotegiu els fills. Parleu-ne amb la mestra, que us deixarà més tranquils i eduqueu als petits que pegar no és la solució a cap conflicte.
Ningú ha parlat de separar a ningú, sino d'educar. I aixo de que es.una fase que tots passen...no s'ha de generalitzar, cada persona es diferent,i conec nens que no solen picar. Alucino, saps tambe que la meva filla ho fara?
A mes segons la nivalis cada dia surt.esgarrapat,.no es.un fet puntual.
El meu fill gran encara té una marca a la cara d'una esgarrapada a P2, pobrete... va rebre esgarrapades, queixelades, de tot el pobre, però ves, són nens de 2 anys... ell va començar a P2 i parlava molt bé, la diferencia era abismal amb els altres de la classe i no és un nen de pegar ni res d'això, és més de plorar (que és una altra forma defensar-se), no sé què hagués passat si hagués començat a P1 sense parlar. El petit no va encara a l'escola bressol i pràcticament cada cop que s'acosta a un de la seva quinta rep una bufa o una estrebada de cabell o un cop amb una joguina... també és de plorar desconsoladament, pot ser que comenci a repartir també en algún moment però no veig que hagi de ser una fase irremediable... L'any vinent el portaré a P2 suposo i em sap més greu pensar en les esgarrapades que portará que en deixar-lo allà
i és que sap molt greu, espero que tingui la pell millor que el germà i no li quedin tant les marques.
Entec que aquestes edats no saben expresar-se bé de forma verbal i es frustren i s'enrabien, etc... però no crec que tots els nens és relacionin a cops, esgarrapades o el que sigui... els meus fills no ho han fet, i no és pas merit meu sino que són així i ja està, el meu fill petit té ara 20 mesos i no se l'enten de res però va a "demanar" les coses a la seva manera que no és ni arrancat-la de les mans ni pegant, ho fa cada dia unes quantes vegades, amb el seu germà, amb mi, amb nens al parc... una altra cosa és que no acepti un no (o que evidentment no l'entenguin) i es posi melodramàtic. No dic que puntualment pugui arribar apegar algú, de moment no ho ha fet però és petit, evidentment algún cop és posible que ho faci.
Em sap també bastant greu que tothom pensi que saber-se defensar és fotre mal a algú altre, pq ves... segurament aquests nens que avui peguen ho fan pq abans els ha pegat algú altre i repeteixen el mateix pq potser ningú els va fer cas quan es van defensar d'una alra forma, plorant o demanant ajuda a un adult d'una altra manera... bé o l'adult el que li ha dit és que quan el peguen s'ha de defensar tornant-la.
i és que sap molt greu, espero que tingui la pell millor que el germà i no li quedin tant les marques.Entec que aquestes edats no saben expresar-se bé de forma verbal i es frustren i s'enrabien, etc... però no crec que tots els nens és relacionin a cops, esgarrapades o el que sigui... els meus fills no ho han fet, i no és pas merit meu sino que són així i ja està, el meu fill petit té ara 20 mesos i no se l'enten de res però va a "demanar" les coses a la seva manera que no és ni arrancat-la de les mans ni pegant, ho fa cada dia unes quantes vegades, amb el seu germà, amb mi, amb nens al parc... una altra cosa és que no acepti un no (o que evidentment no l'entenguin) i es posi melodramàtic. No dic que puntualment pugui arribar apegar algú, de moment no ho ha fet però és petit, evidentment algún cop és posible que ho faci.
Em sap també bastant greu que tothom pensi que saber-se defensar és fotre mal a algú altre, pq ves... segurament aquests nens que avui peguen ho fan pq abans els ha pegat algú altre i repeteixen el mateix pq potser ningú els va fer cas quan es van defensar d'una alra forma, plorant o demanant ajuda a un adult d'una altra manera... bé o l'adult el que li ha dit és que quan el peguen s'ha de defensar tornant-la.
Torna a “El desenvolupament emocional”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |