plantes aromàtiques

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 19, 2015 3:02 pm

fa anys tenia tot un arsenal de plantes aromàtiques però per no ser menys també se'm van acabar morint totes.... ara que estic intentant recuperar la meva vena jardinera, també vull recuperar el meu mini jardí de plantes aromàtiques :()()::::

de moment tinc aquestes:

DSC_0025.JPG


farigola, espígol i romaní

agafades directament del camp l'última vegada que vam anar d'excursió a la muntanya ;-)))

les he pujat al terrat on els toca més el sol durant el dia i si tiren bé a la primavera les trasplantaré a una jardinera perquè tinguin més espai

ara la meva intenció és comprar julivert, cibulet i alfàbrega i més de cara al bon temps, orenga. Ja us posaré foto!

i vosaltres, teniu plantes aromàtiques?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 25, 2015 4:07 pm

aquí el julivert i el cibulet...

P1180872.JPG



l'alfàbrega no tenia massa bona pinta... m'esperaré a la primavera junt amb l'orenga, de moment amb aquestes ja tinc feina! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 11, 2015 3:18 pm

Imatge

no tinc sort amb les aromàtiques..............

l'espígol i el romaní no van sobreviure al trasplant... :ufs:

i el julivert estava molt fantàstic i ahir en sec me'l trobo així:

DSC_0335.JPG


?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)

al final vaig descobrir que havien aparegut no sé d'on DOS CUCS que se me l'estaven menjant!!! :sogra: :sogra: :sogra: :sogra: :sogra: :sogra: d'un dia per l'altre casi que em deixen sense julivert!!! quina ràbiaaaaaa i eren enormes eh? suposo que estarien a la terra i ahir van sortir i au, bufet lliure! :ufs: :ufs:

...en fi, espero que es refaci :-:)

sort que almenys la farigola i el cibulet estan molt bé.... que si no, quin frustre
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
nmir
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dj. maig 24, 2012 3:23 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: nmir » dt. des. 01, 2015 9:36 pm

Al terrat hi tinc espígol i romaní. Vaig tenir-hi farigola però no va sobreviure al trasplant. Ja veus Ametista, el que a tu et viu a mi no i al revés. Vàries vegqdes he intentat amb la farigola i no hi ha manera, en canvi romaní i espígol va sols.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. des. 02, 2015 9:53 am

i tant, anem al revés! :r)

jo suposo que l'espígol i el romaní no em van tirar perquè no es van adaptar bé al canvi del camp al terrat de casa.... la farigola de moment sí però ja veurem :-:)

a la primavera ja ho tornaré a intentar però potser els compraré en un viver...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 17, 2016 6:08 pm

...doncs la farigola tampoc, s'ha assecat :ufs:

però almenys el julivert està revifant-se a tope!

li vaig tallar les fulles grosses de l'última foto (per cuinar) i ara ha fet una crescuda, mireu:

DSC_0016.JPG


a més, abans el tenia a la cuina i la del garden ja em va dir que potser li faltaria llum i aire fresc però que podia provar a veure si s'hi adaptava... al principi semblava que sí però després de la destrossa dels cucs li costava tirar i des que el tinc al balcó és quan ha crescut a tope, així que al balcó es queda!

i ja posats el cibulet també el tinc al balcó:

DSC_0018.JPG


aquest he de vigilar i anar-lo tallant sovint o se'm descontrola tot :r) sort que ens agrada molt, ni que sigui afegit a l'amanida

i per cert.... a aquest no li han sortir cucs ni bitxos... però sí una planta!!! ?-)

DSC_0019.JPG


no en tinc ni idea de què és, vosaltres la reconeixeu per la fulla?
és que si és herba l'arranco i fora però té més pinta de planteta, i més venint d'un garden... no sé si treure-la i trasplantar-la a una altra torreta i a veure què fa...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 12, 2016 12:05 pm

al final vaig treure la planteta perquè s'estava fent molt gran però no va sobreviure al trasplant, així que em quedo amb la incògnita de saber què era :content: ...almenys el cibulet està bé!

....que no puc dir el mateix del julivert, no tinc sort, eeeeh? estava fantàstic casi com al principi... i ara té bitxets!! crec que els mateixos que el pensament :ufs: :ufs: :ufs: vaig començar a veure cosetes blanques a les fulles i avui m'he trobat tot això a la part de sota de les fulles!!

DSC_0032.JPG


i fent foto a les cosetes blanques que pensava que eren el bitxets.... he enganxat de casualitat al bitxet de veritat!!! (si no es veu bé és de color verd) i dedueixo que les cosetes blanques són larves...

DSC_0035.JPG


sent planta comestible no li penso posar insecticida, així que.. ni idea! estic buscant remeis naturals, de moment he llegit aigua amb sabó o aigua amb sucre.... ?-) no sé pas, ja us diré! o si sabeu algun truqui expliqueu-meeeeeeeee
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: edae » dc. abr. 06, 2016 4:31 pm

La setmana passada vam comprar una farigola, i ara em falten romaní i julivert, totes per la finestra de la cuina. Potser també hi posaré orenga, ja ho veurem.

A veure si els hi agrada el lloc (i me'n recordo de regar-les **--o-) )
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 06, 2016 6:02 pm

edae ha escrit:(i me'n recordo de regar-les **--o-) )


:r) :r) com em sona això....

quan les tinguis totes posa'ns una fotito, vaaaaaa :content:

a mi l'únic que m'ha sobreviscut és el cibulet.... de moment crec que no m'animo a tenir-ne més :-o00m

el julivert al final el vaig exiliar, cada cop tenia més bitxets i no volia que passessin a les altres plantes però com que tampoc volia deixar-lo morir... el vaig trasplantar sota un arbre de casa mons pares... a veure si per si sol creix i es treu de sobre els bitxets!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: edae » dc. abr. 06, 2016 7:33 pm

Demà vull anar a mirar-me uns testos al Lidl. Al catàleg es veuen molt monos, a veure què tal són al natural i si m'hi queven :love:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dt. juny 07, 2016 6:06 pm

edae al final vas anar a mirar els tests del Lidl?

us poso foto del cibulet, que de moment és l'única aromàtica que em va vivint :-o00m

cibulet.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: nienna » dt. juny 07, 2016 8:12 pm

Hola!!

Em quedo per aqui a veure si agafo idees. Fa poc vam canviar de pis i ara tenim una terrassa decent on tenir plantes aromatiques, a mes hem llogat un hortet on tenim també verdures i d'altres plantes aromatiques.

La que ens va donar molta guerra va ser l'alfabrega fins que li vam agafar el punt vam perdre 3 :ufs: ara sembla que va bé l'ultima que vam comprar. El secret diuen que es que s'ha de plantar mooolt al fons, l'arrel que toqui gairebe el cul del test (m'explico genial oi? Hahaha). Ara tenim romani, julivert, menta i alfabrega a casa. A l'hortet tenim fonoll i farigola i voldria plantar curry i orenga, a veure si ho puc fer aquest cap de setmana. Ho he vist a un altre hortet i te molt bona pinta i fa una bona olor mmmmm. A mes d'això no se que mes plantar, no se m'acudeix res mes. Alguna idea?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 4:09 pm

hola nienna!! :content:

que bé que ara tingueu terrassa i a més l'hortet! >.-<:

a banda de les que has dit no sé si et puc donar gaires idees més, jo tinc el cibulet i la intenció és tenir també julivert, orenga i alfàbrega (m'apunto això de l'arrel tocant al cul : lasito : ) Si me'n surto amb aquestes potser en posem alguna més... espígol, per exemple o anet (eneldo) que li encanta a l'ametistu però crec que és més delicat de cuidar.... ell també vol posar un mini arbret de llorer al terrat... ja veurem :-:)

posa fotos de les que tens noooooooooooooooooooooo??? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: nienna » dc. juny 08, 2016 6:05 pm

Hola ametista!! ens tornem a trobar :r) :r)

Doncs l'anet no es molt difícil de cuidar, no et creguis, nosaltres hem plantat amb llavors fa 3 setmanes i ja ha sortit a l'hort. Quan hi vagi faig fotos! A nosaltres ens encanta amb salmó i també en poso quan faig mandonguilles, als nens els agrada el gustet que dona.

Poso un parell de fotos del que tinc ja que m'he posat amb l'ordinador :content: :content:
Fitxers adjunts
IMG_0365.JPG
Julivert i romaní (es confon una mica amb l'arbre de darrere)
IMG_0368.JPG
Alfabrega i menta
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 7:27 pm

siiii nienna :r) :r)

que maques que tens les aromàtiques!! >.-<: >.-<:

a l'ametistu també li agrada molt l'anet amb el salmó! suposo que és una bona combinació (a mi no m'agrada l'anet ;-))) ) doncs si dius que no és complicat de cuidar ho intentarem! el que passa és que encara tenim el balcó "en obres" i fins que no tingui clar com hi tindré les plantes de moment no amplio més la família....
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: edae » dc. juny 08, 2016 7:56 pm

Que maques que les tens Nienna!

Bé, doncs us poso fotos de la meva finestra aromàtica :r)

20160515_121259.jpg
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 10:25 pm

oooh que xula edae aquesta finestra aromàtica! >.-<: >.-<:

veig que sí que t'hi han cabut els tests del Lidl :content:

què has plantat al final?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: edae » dj. juny 09, 2016 4:25 pm

Tinc menta, julivert, orenga, alfàbrega i merduix
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: Sumsi » dg. juny 12, 2016 3:17 pm

Ostres què xulis!! I com ho feu per que sobrevisquin!!. Jo he tingut roman que ha durat un no res i menta que van venir el pulgó i vaig tenir que llençar :ufs:
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes aromàtiques

EntradaAutor: ametista » dg. juny 12, 2016 3:48 pm

això això, expliqueu com les cuideu, a veure si ens ajudeu a les mataplantes :content:

a mi el cibulet em tira perquè suposo que s'ha aclimatat bé al balcó, el rego un parell de cops a la setmana i un cop a la setmana o cada dos el podo a saco (el tallo deixant-lo a una alçada d'uns 3 dits, i tot el que tallo va al dinar, l'amanida...) així va rebrotant i està sempre verd i maco (abans només tallava alguna branqueta per anar menjant i la resta s'anaven assecant)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::