CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!
1
50%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 13, 2015 6:50 pm

doncs aquest mes no hi ha enquesta, obro el post perquè comenceu a buscar el llibre pel mes de gener :ok:

Imatge

aquest llibre no és gaire llarg (176 pàgines) i no té parts definides ni numeració dels capítols, ni índex... així que he tirat pel dret i he dividit en dues parts per si volem comentar-lo quan anem per la meitat o si no directament al final:

TEMPORITZACIÓ:

:-.:·:: el dia 15 DE GENER comentarem la PRIMERA PART:
des del principi fins al capítol "L'odiós carnestoltes" (inclòs)


:-.:·:: el dia 30 DE GENER comentarem la SEGONA PART:
a partir del capítol "El pediatre, el ginecòleg i altres doctors" fins al final

les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

nienna
Raqueleta
Anna Maria
ametista

qui més s'apunta?

per cert, buscant la imatge he trobat que hi ha una segona part: "39+1+1" .....ja veurem si val la pena tenir-la en compte o si ens trobem davant d'una altra saga estil "El club de los viernes", quina por... :content:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 05, 2016 11:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 15, 2015 10:13 am

Fantàstic Ametista!
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 10, 2016 10:28 am

Bon dia!

Vaig una mica avançada però vull fer el comentari ja abans que se m'oblidin les coses :content: :content:

SPOILER ALERT!!! PRIMERA PART LLEGIDA

Vaig començar el llibre ahir a la nit i en una hora més o menys ja havia arribat a la meitat. Es llegeix super ràpid, de fet probablement segueixi avui per acabar-lo i deixare el comentari de la segona part a un Word per quan arribi el moment perquè així puc seguir amb altres lectures que tinc començades...

En llegir les primeres pàgines pensava que potser em costaria identificar-me amb l'autora ja que jo, com qui diu, acabo d'estrenar els trenta (en tinc 31) i clar, hi ha coses que encara em penso que em queden lluny (ilusa de mi) :content: :content: però de seguida em va enganxar i vaig riure molt i molt. Es molt divertida la manera que té d'explicar les coses. Les escenes quotidianes de correr i preparar i pensar mil coses a la vegada son autentiques i crec que totes ens hi identifiquem. Els sopars i dinars amb les amigues per parlar de temes d'amor fan molt de riure, cadascuna amb la seva situació. La Vilma amb el marit politic que no s'implica en res de la casa, l'Anna amb el marit que totes pensen que es millor del que l'Anna mateixa es pensa, la Bet que pobre no acaba de trobar l'home de la seva vida i ja arribats a aquest punt ja ho deixa correr i només busca un pare pels seus fills...

El capítol de les sogres l'he trobat una mica descafeïnat pel meu gust :content: :content: crec que la classificació es incompleta, molt light i em penso que es podrien dir moltes més coses (o dir les coses més clares), però entenc que s'ha de ser políticament correcte dins de tot i no ha volgut anar més enllà.

La part del Nadal boniiiisima, i molt adequada pel moment, sembla que hagi descrit aquestes vacances a casa meva amb tot de gent que s'autoinvita a sopar, i festivals de nadal, corre corre a totes parts i com de vegades amb l'estrés que tenim a sobre no gaudim de les festes tant com els nens. I és clar, els 3 quilos que engreixem en 10 dies :content: :content: que en això m'hi identifico totalment. També em va agradar molt el capitol de carnestoltes perquè tenint 3 nens entenc perfectament el que diu, es molt i molt estressant, cadascun ha de portar una cosa diferent cada dia, disfresses diferents i intentes posar bona cara i gaudir amb els nens però en el fons es un estrés i a sobre quan coincideixen les festes de carnestoltes d'uns i d'altres i haver d'escollir a quina festa hi vas i a quina no. Sort que ho explica amb un toc d'humor perquè jo sincerament ja tremolo quan penso en carnestoltes, quan arribi el moment em tornare a llegir aquesta part :content: :content:

Doncs això, no puc dir que sigui un gran llibre, es llegeix fàcil, he rigut molt però és clar, no aprofundeix en res (ni tampoc cal en aquest tipus de llibre). La veritat es que després de les lectures tan intenses dels últims mesos s'agraeix una lectura així fàcil i ràpida per riure una mica :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. gen. 13, 2016 10:22 am

Bones!
jo encara no tinc el llibre, l'any passat va passar igual al canvi d'ant amb el prestec interbibiotecari. no se quan m'arribarà...
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. gen. 13, 2016 11:11 am

Jo vaig fatal... encara no he acabat de llegar l'Steinbeck :ufs:
De totes formes, si em passeu l'arxiu el llegiré quan pugui...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 14, 2016 2:31 pm

noieeeeeeees!! jo estic a punt d'acabar la primera part, a veure si aquesta nit m'hi puc posar i demà comentar! (o potser el cap de setmana...)

encara dec el comentari de novembre, a veure si amb el d'aquest mes puc anar al dia però és que no hi ha manera de posar-me a llegir... perquè passen tantes coses a nivell ||*|| ||*|| ||*|| que no dono l'abast!!! :r) :r) és que als vespres és quan puc llegir una estona i sempre faig primer una mirada a facebook, twitter, etc i després agafo el llibre...però clar, últimament twitter treu fum i ja no arribo al llibre!! tants dies històrics ||*||

però de moment el que porto llegit bé, fàcil de llegir, lleugeret, amb algunes coses T'HI VEUS com si estigués parlant de tu...... :-D :-D

ah Raqueleta, jo aquest cop no te'l puc passar perquè tinc el llibre físic, de la biblio...
Anna Maria jo vaig tenir la sort que al meu poble el tenien i no el vaig haver de demanar d'interprèstec! espero que no trigui gaire a arribar-te :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 18, 2016 9:40 pm

al final fins avui no m'hi he pogut posar :-o00m

ATENCIÓ SPOILERS!
LLEGIDA LA PRIMERA PART


doncs coincideixo bastant amb la nienna, és un llibre divertit i fàcil de llegir i en més d'una escena t'hi sents identificada: el caos familiar matinal, la indecisió davant l'armari....em van fer especial gràcia les dues escenes relacionades amb el bany: la primera quan la protagonista estava asseguda fent pipi i anava rebent visites de les nenes i la segona, la de tancar-se per dutxar-se i arreglar-se i pensar, temps per miiiiiii!!!! ara, no acabo d'entendre quin horari de feina se suposa que fa si diu que treballa vuit hores però resulta que abans té temps d'anar a comprar i després d'anar a casa a canviar-se de roba per anar a buscar les nenes a l'escola...

he rigut molt amb el capítol del gimnàs, no perquè m'hi senti identificada, que ja m'agradaria tenir un entrenador personal buenorro per mi sola!! :r) :r) sinó per allò de "ha vingut una vella boja que no havia follat mai" :-D

les trobades amb les amigues són molt bones, tot i que trobo que tenen molta facilitat per quedar ni que sigui en dilluns per anar a sopar, tenint en compte que treballen, la majoria tenen fills.... deu ser que tinc enveja, ja m'agradaria a mi poder veure a les meves amigues tan sovint i anar a sopar i de copes! :r)

ah, també em va fer gràcia la conversa:
- què penses?
home: res
i ella pensant "no es pot estar sense pensar en res"
és taaaaaaaaaaan real! :content:

és veritat que a alguns temes els podria haver tret molt més suc, com el de les sogres, no sé si és que l'autora volia abarcar molt i per això no aprofundeix massa... veurem com segueix!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 31, 2016 7:03 pm

noies, aquí vaig amb el comentari de la segona part! vaig fer com la nienna i vaig escriure un esborrany perquè ja fa dies que el vaig acabar, es llegeix molt ràpid!

ATENCIÓ SPOILERS!!
LLEGIT FINS AL FINAL


doncs bé, ha estat ràpid i agradable de llegir, té moments divertits però potser he trobat a faltar un mínim fil argumental que lligués tota la història perquè era un simple successió de fets en la vida de la protagonista (o de les seves amigues).... que també està bé, eh? però això, potser faltava alguna cosa més : lasito :

m'ha fet riure especialment el moment "prova del llapis" amb els pits (perquè amb les amigues havíem fet broma del tema quan teníem...20 anys!) i això que ara se les ha de col·locar amb les mans :r) també m'he sentit identificada amb el moment "chicaparatodo" a casa (passa de fer de mare a fer de filla després esposa, després mare altre cop...) no perquè a mi em passi exactament el mateix però sí que es donen moments de "mama, això" "mama, allò", "mamaaaa allò altre"..... i tu amunt i avall solucionant temes a tothom............a vosaltres també us passa o és cosa meva per compartir casa amb TRES nens??????? :content:

uuui això de la vista cansada em té preocupada! :-D :-D faig els 40 d'aquí a dos mesos i tothom del meu entorn que els ha complert em diu que ha notat un gran baixón a nivell vista...allò tan típic de començar a allunyar els papers per llegir.................aaaaaaaaaaaaaaaaaaixxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx :menjadonuts: :menjadonuts:

el que sí dono gràcies és perquè la meva mare no és com la de l'Ília, bufffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff amb aquest victimisme i aquests xantatges emocionals....................... i el pare fent-se el sord, no m'estranya! :-D

m'ha semblat curiós que les dues embarassades de la història ho estiguin sense que els pares respectius ho sàpiguen, no?........... bé, no m'ha quedat clar si el becari ho sap però el que sí està clar és que el marit parlamentari es pensa i el criarà com a seu!

i ja al final, quan se'n van de cap de setmana les quatre amigues (enveja un altre cooooop :-o00m ) i acaben parint a l'hospital!! :r) una bona manera d'acabar el llibre i deixar tema per fer una segona part, suposo que el 39+1+1 anirà de com porten les noves maternitats les amigues..i el dia a dia de la protagonista, clar... però si ara ja ha explicat totes les principals anècdotes sobre els 40 i la maternitat... de què anirà la segona part? més anècdotes? hi haurà novetats? canvis?? .....................................................................
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. feb. 04, 2016 12:49 pm

Jo ja em reenganxaré al març, que el tinc. O el tenia. Ja no sé què es va salvar de quan vam buidar l'habitació per fer lloc al peque... però gairebé el podria comentar de memòria...
I dec el comentari de l'Steinbeck... :-o00m
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 04, 2016 4:23 pm

ok Raqueleta, ens veiem al març doncs :ok:
i jo també dec el comentari de l'Steinbeck, si et serveix de consol :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 14, 2016 1:08 pm

Bueno, bueno, no m'ho crec, aquí comentant un llibre...
Doncs bé, primer de tot disculpeu perquè al final em va arribar el llibre i no vaig dir res.

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT TOT I COMENTAT!!!

Doncs com volia que fos, és l'estil de la Sílvia Soler en les seves novel·les desenfadades (com la família i el creuer fora de serie, al meu gust millor el creuer que la família): facilitat de lectura, un pixar de riure, identificació.
Jo en un principi volia arribar als 40 per llegir-lo, per allò de si m'hi sentia identificada en aquell precís moment i si realment la crisi dels 40. I realment ja sé que hi ha dos coses que no tindré crisis quan hi arribi: en els pits i en la figura. Pel que fa als pits ja temps que no miren amunt (anys, complexe superat i amb els exercicis pendents) i pel que fa a la figura la 40 és una talla que vaig fer durant uns mesos i gràcies. O sigui que fantàstic, jeje.
Pel que fa als sopars, sí que ho trobava una mica irreal, però segur que n'hi ha algun cas que no conec, jeje.
També he trobat a faltar la batalla en la neteja, se suposa que ho portava molt bé o li fa algú que no sabem? Només esmenta algun cop la roba per planxar, em sembla que després de festes de Nadal. A veure, ho dic perquè jo no treballo fora de casa i la neteja la tinc molt lluny del que jo tenia abans (tot i no ser perfeccionista), o sigui que ella que treballa no sé.
La descripció dels personatges m'encanta, jo sempre he odiat les descripcions tipus pal (per exemple Madame Bovary que vaig haver de deixar per les descripcions massa detallades per mi). La Sílvia sap transmetre l'escència dels personatges sense fer grans descripcions.
No sé que més dir... per un dia que comento.... deu ser la falta de costum ja, jejejej


Dir-vos també que em va agradar tant el primer que vaig anar a buscar el 39+1+1, que també vaig llegir amb molt divertiment i de forma fàcil.

Ale, ja està, que bé que em sento! M'encanta llegir els llibres que proposeu, però clar, un grup de lectura i no comentar mai ho trobava estrany, no?
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'16 - 39+1 (Sílvia Soler)

EntradaAutor: nienna » dl. feb. 15, 2016 12:46 pm

Bon dia!!

Vaig a fer el comentari abans que arribi març i encetem la nova lectura. Vaig acabar el llibre en un dia, es llegeix super ràpid, però no vaig escriure els comentaris així que espero recordar el que havia de dir :content: :content:

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIT FINS AL FINAL

Doncs en general m'ha agradat bastant i m'ha vingut bé una lectura així, més desenfadada i que es deixa llegir ràpid i a més fa riure, què més es pot demanar?

El capitol dels metges es molt bo, fa riure i m'he sentit molt identificada :content: :content:

La relació amb el fill adolescent encara em queda lluny, però fa molt de riure així vist des de fora tot i que segur que quan hi ets a dins et tiraries per la finestra:

"Ni tan sols puc recordar per què va deixar de dirigir-me la paraula. Probablement vaig tenir la gosadia de fer-li un petó davant d'algun esser viu - inclòs el canari -, o bé vaig cometre la imprudència de fer espeleologia a sota del seu llit, o fins i tot és possible que li recriminés el que hi vaig trobar: un envàs de iogurt florit, dos calçotets i la game-boy que va donar per perduda fa mig any."

Mareta meva, espero que trigui molt en arribar aquesta època :-o00m :-o00m

La tornada a al cole després de l'estiu molt bona també, amb tots els preparatius i amb les diferencies per cadascun dels nens.

La sortida de cap de setmana amb les amigues (envejaaaaa :content: :content: ) molt bona i molt accidentada, i al final el part que hi viuen allà totes en directe molt emocionant i a la vegada fa molt de riure la manera que té d'explicar-ho.

No sé com serà el seguent, de fer no tenia ni idea de que hi havia un 39+1+1 i la veritat el llegiria perquè es molt ràpid, entretingut i divertit.

També he de dir que m'he sentit més identificada en el tema dels nens i menys en el tema de relacions amb les amigues perquè les meves amigues o bé no tenen fills o bé en tenen però més petits i la situació es diferents, o en d'altres coses com ara les relacions de parella. Però així com a resum m'ha agradat bastant.

El comentari queda una mica caòtic, l'he anat fent a trossos però es que si no, se m'oblidarà tot i no l'acabaré de fer mai :love:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::