Colestasis i problemes hepàtics

Salut, dubtes i preparatius.
aim26
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dt. feb. 02, 2016 9:52 pm

Colestasis i problemes hepàtics

EntradaAutor: aim26 » dc. abr. 06, 2016 7:10 pm

Hola!

He estat buscant si s'ha tractat aquest tema en algun fil i no ho he sabut veure.

La qüestió és que m'han trobat alguns valors hepàtics alterats i m'han dit que tinc risc de patir colestasis... Algú ho ha passat? El que he llegit per internet no és gaire alentador perquè pot arribar a ser necessari provocar el part unes setmanes abans per risc pel fetus. El que he vist és que és força infreqüent a Europa, per això em va sorprendre...

El símptoma principal que vaig detectar és molta picor a les plantes dels peus i a les mans, especialment a la nit.

A veure si algú ha passat quelcom semblant i pot compartir la seva experiència. Gràcies!!
Miyulina
:: peixet
:: peixet
Entrades: 290
Membre des de: ds. oct. 10, 2015 11:04 am

Re: Colestasis i problemes hepàtics

EntradaAutor: Miyulina » dj. abr. 07, 2016 10:04 am

La meva germana ho va passar al primer embaràs i ara el segon sembla que tb, té molts problemes. Li diré que escrigui quan pogui.
shizue
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dt. ago. 07, 2012 5:50 pm

EntradaAutor: shizue » dj. abr. 07, 2016 10:08 am

Hola, jo sóc la germana de la miyulina i la que tinc colestàsis. Al primer embaraç ho viaig tenir, però ja cap al final, a las etmana 37 inducció i tot perfecte. El que determina el grau de colestasis i s ha d'anar controlant són els àcids biliars en sang. Aquest segon embaraç, pitjor, se m'ha ajuntat pedres a la vesicula i la coelstàsis molt aviat, ara estic de 24 setmanes i clar, perocupa, em van fent anàlsisi cada dos setmanes i veure fins a on aguantem. De quan estas?
Imatge
Imatge
aim26

EntradaAutor: aim26 » dj. abr. 07, 2016 9:45 pm

Hola, estic ara de 30 setmanes justes.
De moment la setmana que ve em fan analítica i a veure com surt... Suposo que, com a tu, me n'aniran fent sovint. Saps si hi ha possibilitat que la cosa es quedi aquí? O el més habitual és que la bilis en sang vagi a més? D'aquí dues setmanes tenim gine, espero que puguin resoldre's tots els dubtes...
Tan de bo no sigui necessari provocar el part abans.
Gràcies per compartir la teva experiència i molts ànims amb aquest segon embaràs.
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

EntradaAutor: victòria » dv. abr. 08, 2016 10:57 am

Hola! Jo en vaig tenir al segon embaràs, però no em vaig adonar del que era fins després de parir. Bàsicament, sentia picor a plantes de mans i peus, però ja molt cap al final de l'embaràs, potser durant el darrer mes o així. Jo no li vaig donar cap importància, pensava que era mala circulació.

Ja parida, vaig parlar amb una amiga que ho havia patit i em va comentar el que era. A ella li van induir el part a la setmana 38 i tot perfecte. A mi no me'l van induir, és clar, i vaig parir a la setmana 40, però tot va sortir perfecte. Suposo que hi ha nivells i s'ha d'anar controlant, però no té perquè passar res.
shizue

EntradaAutor: shizue » dv. abr. 08, 2016 11:11 am

És progresiu, els nivells van pujant i per això s'ha de controlar, es sol provocar part a las 37 setmanes. El meu problema és que és massa aviat i ja ho tinc :/
Imatge
Imatge
aim26

EntradaAutor: aim26 » dv. abr. 08, 2016 2:09 pm

Ostres, veig que és menys infreqüent del que em pensava!
Agraeixo les aportacions, tant les que han implicat inducció com les que no.
Shizue, quin rotllo que t'hagi aparegut tant aviat... Si jo ja em preocupo estant de 30, amb menys setmanes deu ser un patiment...
shizue

EntradaAutor: shizue » dv. abr. 08, 2016 8:28 pm

Doncs si, els dies passen tant a poc a poc :/
Imatge
Imatge
aim26

EntradaAutor: aim26 » dl. maig 30, 2016 4:19 pm

Hola!!

Reemprenc el fil per si algú hi arriba per casualitat buscant info sobre la colestasi.

En el meu cas, els valors han estat molt lleument alterats i, finalment, sembla que no hi haurà inducció i que pariré quan toqui. Com ja havia comentat la shizue, analítiques quinzenals, monitors ben aviat i alguna eco extra. La gine ens ha insistit des del primer dia que no hi ha tant risc pel fetus com es creia abans, però que cal controlar. El problema principal és en la molèstia que genera en la mare.

Shizue, tu com ho portes? Espero que una mica més tranquil·la i manegant-te com bonament pots amb les picors.
shizue

EntradaAutor: shizue » dg. juny 26, 2016 9:19 am

DOncs ja estic de casi 36, i a la 37 inducció, els meus valors han anat augmentant i se m'ha sumat taquicardies al quadre ^^U Contant els dies!
Imatge
Imatge
aim26

EntradaAutor: aim26 » dg. juny 26, 2016 2:28 pm

Molts ànims shizue! M'alegro que hagis arribat fins aquí, ja queda poc per tenir el teu nen/nena en braços.

Jo vaig tenir molta sort i amb el tractament els valors hepàtics es van normalitzar, pel que vaig poder mantenir l'embaràs fins q la criatura es va decidir a sortir, que va ser a la setmana 40 i pico. Això sí, amb la ombra de la inducció a la 41.

Ànims!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::