CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
3
100%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dv. abr. 01, 2016 5:49 pm

l'enquesta del mes de maig era entre aquestes opcions:

1 vot - - relats curts d'Edgar Allan Poe:

- Els crims de la Rue Morgue
- La carta robada
- El misteri de Marie Roget
- L'escarabat d'or

Els tres primers són casos del detectiu Auguste Dupin aquests tres relats curts es poden trobar per separat o s'han editat també conjuntament amb el títol "Els casos d'Auguste Dupin" Dupin va ser el primer detectiu de ficció i es considera que va servir d'inspiració a Arthur Conan Doyle per crear el personatge de Sherlock Holmes. Un altre relat de misteri que va escriure Poe va ser L'escarabat d'or que el podeu llegir aquí És curtet també per això els poso tots junts i si surt escollit podríem llegir/comentar un conte cada setmana


5 vots - - La pedra lunar - Wilkie Collins
És considerat un dels creadors del gènere policíac o de detectius, amb novel·les com "La Dama de Blanc" i "La pedra lunar". Aquesta segona es va convertir en la seva novel·la més popular i el Sargent Cuff també es considera precursor literari del detectiu Sherlock Holmes. La podeu descarregar aquí o llegir online/descarregar en PDF aquí
(no proposo "La Dama de Blanc perquè és un totxu de més de 800 pàgines i pel format del club potser és massa...)


0 vots - - Detectiu Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle considerat l'investigador cerebral per excel·lència, apareix en quatre novel·les i 56 relats agrupats en 5 llibres... difícil trair-ne UN pel Club de lectura! o sigui que no ho faré :content: si surt escollit ja decidirem entre totes què llegim :ok: Les obres són:

Novel·les

Estudi en escarlata
El signe dels quatre
El gos dels Baskerville
La vall del terror

Col·leccions de relats

Les aventures de Sherlock Holmes
Les memòries de Sherlock Holmes
El retorn de Sherlock Holmes
La seua última reverència
L'arxiu de Sherlock Holmes



i després de les votacions hem decidit llegir:


Imatge



TEMPORITZACIÓ:


:-.:·:: el dia 15 DE MAIG comentarem la PRIMERA PART:

- Prefaci
- Pròleg
- 1A ÈPOCA


:-.:·:: el dia 31 DE MAIG comentarem la SEGONA PART:

- 2a ÈPOCA
- Epíleg



les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:


Anna Maria
jaruma
Raqueleta
Maria V.
nienna
Essuca
ametista



qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 12, 2016 1:33 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: ametista » dv. abr. 01, 2016 6:21 pm

au, doncs ja he votat :content:

la veritat és que és difícil perquè me'ls llegiria tots! però he votat el del Wilkie Collins perquè fa anys (molts! ...més de 20, buf) vaig llegir "La Dama de Blanc" i em va agradar tant TANT que encara me'n recordo i fa un temps em vaig comprar aquest per veure si era per l'estil però a la pila de pendents s'està..... :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: Anna Maria » ds. abr. 02, 2016 6:42 am

Bones!
Jo també aposto pel Collins, dels tres és el que no he llegit res. Tot i que com que aquest gènere m'encanta, doncs el que surti m'estarà bé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: jaruma » ds. abr. 02, 2016 2:26 pm

Doncs jo també Collins! Anava a posar Poe perquè tinc una col.lecció dels seus relats a casa, però m'ha atret més aquest, que no el conec de res.

A veure què surt.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: Raqueleta » dl. abr. 04, 2016 8:28 am

Jo també he votat Collins i pel mateix motiu: encara no el conec!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 04, 2016 3:41 pm

oooooooooooooooooooh! doncs sembla que el Collins té molts números per sortir com a lectura de maig, eh? >.-<: >.-<:

a veure qui falta per votar :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL maig'16 - enquesta primeres novel·les de detectius

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 06, 2016 9:54 am

Jo he votat també pel Collins! Aquest genere es nou per mi, així que he votat segons els vostres comentaris :ok: , a veure que tal >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 11, 2016 1:55 pm

noies! avui s'acaba l'enquesta així que llegirem el Collins! >.-<:

he modificat la primera entrada amb la temporització, com que té dues grans parts (llargues) i tres de molt curtes (pròleg, etc.) les he unit en dues parts i comentarem dues vegades, si us sembla bé :ok:

ah, no m'ha deixat eliminar de cap manera l'enquesta! :ufs: però modificar-la sí, així que he aprofitat per recuperar les votacions posteriors a la lectura :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. abr. 12, 2016 6:00 pm

ametista ha escrit:noies! avui s'acaba l'enquesta així que llegirem el Collins! >.-<:

he modificat la primera entrada amb la temporització, com que té dues grans parts (llargues) i tres de molt curtes (pròleg, etc.) les he unit en dues parts i comentarem dues vegades, si us sembla bé :ok:

ah, no m'ha deixat eliminar de cap manera l'enquesta! :ufs: però modificar-la sí, així que he aprofitat per recuperar les votacions posteriors a la lectura :ok:


Doncs l'encomano a la biblio!
Pel que fa a la temporització em sembla perfecte, tot i que no em puc queixar quan moltes vegades no puc seguir latemporització... :-o00m
Ah, i per l'enquesta... tu saps, ametista, que els grans invents sempre són producte d'un error o alguna cosa que ha fallat, com el famós post-it? ho dic perquè jo trobaria molt bé, si no et portés molta murga, fer-ho amb cada llibre, això de l'opinió post-lectura, sempre va bé tenir una idea global del que ha semblat un llibre, per posteriors visites nostres o d'algú que vulgui llegir el llibre.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Essuca » dl. abr. 18, 2016 7:39 pm

Avui he anat a buscar el llibre a la biblioteca :p-) i el començarè a llegir que em conec el ritme i tinc por de no arribar.

Aquest cop va de debò, m'hi poso :lfantrose:

Fins el maig!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dj. abr. 21, 2016 12:01 pm

molt bé Essuca! a topeeeeeeeeeee >.-<:

Anna Maria ha escrit:Ah, i per l'enquesta... tu saps, ametista, que els grans invents sempre són producte d'un error o alguna cosa que ha fallat, com el famós post-it? ho dic perquè jo trobaria molt bé, si no et portés molta murga, fer-ho amb cada llibre, això de l'opinió post-lectura, sempre va bé tenir una idea global del que ha semblat un llibre, per posteriors visites nostres o d'algú que vulgui llegir el llibre


siiiiiiii, sí abans ja ho fèiem de votar què ens havia semblat però va arribar un moment que no em deixava modificar l'enquesta, llavors el que feia era eliminar-la i a finals de mes tornar-la a posar però amb el canvi de pregunta, fins que després tampoc no podia fer-ho així... i ara resulta que d'aquesta manera ha sortit! doncs si no us fa res tenir l'enquesta d'opinió un munt de temps pendent de votar a partir d'ara ho faré així!!
(fins que no em deixi altre vegada.... les enquestes van una mica per lliure, el Toni em va dir que és que en teoria es fan una vegada i ja està i això de treure-les, posar-les, modificar-les..... és imprevisible què pot passar :r) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Essuca » dg. maig 15, 2016 12:17 pm

Avui dia 15. Tinc la primera part llegida. Ara a buscar el temps per fer el comentari :broma:

Els meus plans eren llegir la pimera part fins 1 de maig i la segona fins el 20 de maig - dia en que havia de donar a llum - el "problema" és qur la miniessuca va decidir sortir el 26 d'abril. A veure si entre avui i demà tinc tempa d'obrir el pc i escriure.

De moment, el comentari és positiu :ok: gracies per fer-me descobrir aquest autor.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Maria V. » dg. maig 15, 2016 7:08 pm

L'enquesta no funciona. Consta que només hi ha un vot. Jo volia votar el mateix ("m'ha agradat, està bé") però el comptador segueix marcant un sol vot (i 100% és clar).
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dg. maig 15, 2016 9:36 pm

enhorabona Essuca per la petita! >.-<: >.-<: >.-<:
i molt bé la primera part llegida a temps! tranquil·la que si no trobes el moment per comentar ja ho entenem... si veus que no pots no et preocupis i comenta el llibre sencer quan te l'acabis :ok:

Maria V. consta que només hi ha un vot perquè només hi ha un vot, el teu! :content: ja t'has acabat tot el llibre? perquè l'enquesta és per votar a finals de mes quan haguem acabat la lectura el que passa és que ja està activa perquè no em va deixar eliminar l'anterior... Avui dia 15 (o quan puguem) el que hem de fer és comentar la primera part del llibre: explicar què ens ha semblat, destacar coses que ens han cridat l'atenció... i el dia 30 el mateix amb la segona part i votar per valorar el llibre en general (aquesta part tu ja la tindràs feta :ok: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: jaruma » dl. maig 16, 2016 7:24 am

Jo no he pogut fer-me amb el llibre encara. He provat de llegir-lo online però no em concentro, i a la biblioteca no el tenien. En fi, espero poder llegir el següent, sóc un desastre!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. maig 16, 2016 9:08 am

Bones!
A mi el llibre em va arribar a la biblio el dilluns passat. L'edició que tinc jo són dos llibres 1 i 2 no sé si és que només he de llegir el primer o tots dos. Bé, no he començat encara...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dl. maig 16, 2016 3:26 pm

Anna Maria doncs no ho sé però jo crec que t'has de llegir els dos!

...jo vaig una mica atrassada, a veure si em poso les piles :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. maig 31, 2016 2:01 pm

Passo a disculpar-me. Porto una temporada que no m'hi trobo, de cul a casa, de cul a la feina i vaig trigar mig mes fins que vaig caure en que ni tenia el llibre, ho vaig deixar estar. Des de llavors a ara sovint penso que he de passar a dir-vos que aquest mes també faig campana, però m'ha costat l'altra meitat del mes avisar-vos... Fatal, fatal, fatal...
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: Essuca » dc. juny 01, 2016 8:28 am

Passo a fitxar :-D

Faré un comentari breu, jo pensava tenir més temps, però la peque es va avançar 3 setmanes i ara no tinc gaire temps per escriure, perdó sinó aprofundeixo molt, m'enteneu, oi? :-)(-:

ATENCIÓ SPOILERS

El llibre en termes generals m'ha agradat, fàcil de llegir, la història tot i que en algun però m'ha enganxat i he estat motivada per anar descobrint els petits misteris, cosa que no sempre és fàcil. Si ve el ritme a vegades és lent, cosa que crec que passa amb llibres escrit abans de mitjans de segle XX, ara estem acostumats a un altre ritme i això es nota. Per altra banda, a favor seu diré que hi ha personatges femenins ben dibuixats i amb poder i caràcter, cosa que a vegades costa de trobar en escriptors masculins de l'època. I també afegiré que m'ha agradat molt el punt de vista, com primer s'exposen els fets des d'un narrador i després es van confirmant i afegint nous detalls amb altres punts de vista. Em va semblar una elecció per part de l'autor molt divertida i encertada.

Entrant més en la història, l'antagonista (el lladre), perdó he hagut de tornar el llibre a la biblioteca i no recordo cap nom!!! ho sento :-()-) m'ha semblat del més previsible, des del minut u es veu que no és un personatge clar i de fiar, i fins i tot en la primera part m'ha molestat que no es mencioni com a sospitós, fins i tot en el moment que marxa de la casa, amb tantes presses i passant del robatori, crec que era prou signe perquè el detectiu com a mínim el tingués en compte, i es passa tota la primera part com si no importés el personatge.
Alhora, en la segona part, que ja tenia clar que el lladre era qui era (no recordo el nom, el de les causes perdudes i envoltat de senyores adinerades), el que m'atrapava era saber com ho havia fet, com havia entrat a l'habitació, i perquè la Rachel (per fi un nom que recordo, la noia jove), de cop no volia parlar amb el seu cosí (el bo de la pel·lícula, el que ajuda al criat), què havia passat a la nit i que amagava la Rachel (que quasi fins al final vaig dubtar si també estava ficada en el robatori). Però el desenllaç, el tema de les drogues, de fer coses inconscientment, em va decebre, estava jo entusiasmada pensant com faria encaixar les peces, com destaparia el lladre, si la Rachel estaria ficada o no, com faria acabar el bo de la narració, i per això estava atrapada en la lectura, però la resolució final decebedor. M'agraden molt les novel·les de misteri, però m'agraden que les peces encaixin amb lògica, descobrint detalls que a mi m'han passat per alt per alt... i resolent-ho amb un tema de drogues i d'actes incosnscients :ufs: no sé, esperava més del final, d'un llibre que tant de narració com de misteri m'estava agradant.

M'agradaria explicar més, però fa dues/tres setmanes que el vaig acabar, he tornat el llibre i tinc una nena d'un més que m'ocupa temps i sobretot ment, a la pròxima a veure si profunditzo més.

Abraçades a totes!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'16 - La pedra lunar (Wilkie Collins)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 03, 2016 1:31 pm

molt bé Essuca que hagis pogut comentar! i clar que t'entenem, donaaaaaaaaaaaaaaaa enhorabona per la petita!! >.-<: >.-<:

Raqueleta tranquil·la, a veure si pel pròxim t'hi pots afegir :ok:

jo de fet també m'he de disculpar perquè de moment aquest mes no he complert, també he anat molt de cul.... però estic a mitges del llibre i me'l vull acabar, o sigui que intentaré aquest mes de juny posar-m'hi i comentar!!

vaig tan de cul que ni me n'havia adonat que no havia obert l'enquesta de la pròxima lectura, aaaaaaaaix :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::