Adobar les plantes

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Adobar les plantes

EntradaAutor: ametista » dc. març 18, 2020 7:50 pm

molt bé doncs... m'he fet un nou propòsit... adobar les plantes d'una vegada!!!

sempre me n'oblido, bé, no és un hàbit que mai hagi agafat de fet... he buscat on tenia uns palets d'aquests d'adob que vaig comprar fa temps en una d'aquestes ofertes del Lidl i que encara estaven per estrenar... i junt amb ells n'hi havia uns altres que ja no eren verds! completament blancs dels anys que fa que porten allà abandonats :-o00m

total, que avui he repartit palets verds per totes les plantes de casa i fent cas al llibre que em va recomanar l'Anna Maria :love: ("A mi no se'm moren les plantes") m'he planificat per posar-los cada dia 15 durant la primavera i tardor... a veure si aconsegueixo!

és que a banda d'oblidar-me de regar, també m'oblidava d'adobar-les i clar, pobres plantes.... ni beure ni menjar... clar que no em duren! :r)

a més tinc una ampolleta amb adob líquid per plantes amb flor que em va donar ma mare... això sí que ja no sé com va :-:) l'he de diluir a l'aigua de regar? cada quan, també un cop al mes? ara mateix a dins de casa no en tinc cap amb flors però al balcó alguna i encara no les he adobat...

com ho feu? adobeu les plantes amb regularitat? què feu servir? com us en recordeu?????????????
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Adobar les plantes

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 18, 2020 10:48 pm

Bones!
Jo faig servir un abonament de "guano", i la proporció, si no ho recordo malament, la vaig treure del mateix pot. En el meu cas, poso un tap i mig de l'ampolla per la regadora plena, que jo la tinc de 6 litres. Pel que fa a la freqüència, doncs a l'hivern no en poso, la veritat. Però ara de cara al bon temps ho faig una vegada al mes i em va força bé. També tinc plantes d'aquestes molt senzilles: potus, pilariques,... d'aquestes vull dir que són robustes, perquè a l'hivern el meu problema és el reg. A l'estiu tinc molt clar que és cada dia, però les altres estacions no, i aquestes plantes m'aguanten, jejeje. A l'interior en tinc dues, tot l'any (no m'agrada tenir plantes de les típiques que s'han d'entrar al mal temps, les de fora a fora i les de dins a dins), i una és un potos i l'altra unes fulles que quan baixen d'altura sé que toca regar les dues plantes :content: :content:
Ai, que me n'he anat de l'abonament al regar, jajaja Bé doncs, això és el que faig jo.
La segona qüestió, que és com me'n recordo, doncs jo al gener m'imprimeixo un calendari anual dels que tens tots els dies en un full, i tinc tota una sèrie de coses que en faig seguiment, és a dir, les apunto perquè si no no tinc clar si ho he fet o no: Neteja rentaplats, girar matalàs, abonament plantes... i cada acció té un dibuixet, el d'abonament és un quadrat ple. Així jo vaig mirant i veig quan ha estat l'últim cop que he fet aquella acció determinada.
Espero haver-te ajudat!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Adobar les plantes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. març 27, 2020 11:31 pm

Vaja!!

Jo realment no les abono mai... Em sembla molt bona idea això d'anotar-ho a un calendari. Jo sempre he pensat que n'havia de tenir un, també per recordar quan toca manteniment de la caldera, descalcificador, netejar xemeneia, no sé, coses que inevitablement se m'obliden si ho confio a la meva memòria. I mira, finalment no el faig mai. A veure si m'animo.

I quan a les plantes investigaré les App que comentava la Ametista!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Adobar les plantes

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 07, 2020 3:29 pm

ostres Anna Maria, clar! sí que tinc un quadre d'aquests imprès amb tasques anuals-trimestrals, etc i no havia pensat posar-hi l'adob de les plantes, gràcies, ho faré!

Jomateixa van molt bé aquests quadres, calendaris, llistes.... jo és que sóc moooolt despistada i si no ho faig així... :-:) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Adobar les plantes

EntradaAutor: Anna Maria » dt. abr. 07, 2020 7:57 pm

ametista ha escrit:ostres Anna Maria, clar! sí que tinc un quadre d'aquests imprès amb tasques anuals-trimestrals, etc i no havia pensat posar-hi l'adob de les plantes, gràcies, ho faré!

Jomateixa van molt bé aquests quadres, calendaris, llistes.... jo és que sóc moooolt despistada i si no ho faig així... :-:) :r)


:ok:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::