Escola Verda i Alternativa

Ja estem a primària!
Marona78
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
Ubicació: Baix Penedès, Catalunya

Re: Escola Verda i Alternativa

EntradaAutor: Marona78 » dg. juny 10, 2012 10:02 pm

Hola!

La meva filla va a una escola verda (CEIP Calafell 2, en barracons provisionals i sense nom definitiu, encara :-(( ). És una escola verda (tenen un distintiu a l'entrada, una placa de la Gene): reciclen, reutilitzen embasos per fer plàstica, els nens duen carmanyola, tenen un hort i un galliner amb gallines i conills que cuiden entre tots.

No considero que sigui "alternativa", però sí que usa diferents teories educatives (intel·ligències múltiples, construcitvisme,etc...) i les aplica, al meu entendre, força bé. Fan exàmens i tenen notes, però al poble s'ha guanyat la fama de bona escola, tant pel tracte als nens, com pel nivell (la meva filla a P3 ja era capaç de llegir sense dificultat >.-<: ) i l'enfocament.

He treballat en escoles concertades i he vist moltes coses que no m'ha agradat :ufs: com tractar els alumnes com a clients, i ja se sap, el client sempre té la raó (i el professor és l'últim mico! :miko: ).

Cal veure també com són els nostres fills i quin tips d'escola els cal. El meu petit és un belluguet que no para mai i un trasto, i pensem que el millor serà dur-lo... a l'acadèmia militar! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Salut i república! ||*||
... i a vegades ens en sortim...!

Imatge

Imatge
elisenda41
Entrades: 2
Membre des de: dl. gen. 28, 2013 9:33 am

EntradaAutor: elisenda41 » dc. gen. 30, 2013 9:00 pm

hola jo estic buscant escoles a Barcelona al barri del clot de aquetas caracteristiques,crce que el Dovella o la de ENcants treballan per projectes es aixi?? creieu que es boan alternativa?
gemma
Site Admin
Entrades: 341
Membre des de: dl. març 31, 2003 2:36 pm
Ubicació: bcn
Contacta:

EntradaAutor: gemma » dj. nov. 07, 2013 12:31 am

Avui que estic inspirada us dono la meva experiència. Els meus fills van gaudir d'una escola alternativa...que vol dir fora de l'habitual...doncs no tenia exàmens, ni notes numériques com heu dit, ni llibres. Això si tenia valoracions per competències i explicava les millores del nen o si calia millorar alguna cosa en concret. No vol dir escola lliure, doncs aquí els nens trien les activitats que volen fer i els espais on volen estar...encara que ara l'escola ha començat aquest any aquesta linia treient les taules i les cadires d'algunes classes.

Els professors s'impliquen molt i és clar treballen fent recerca de tot tipus, llibres, internet...i es potencia la lectura molt.
També es potencien les sortides, l'experimentació i les pròpies iniciatives dels nens...Amb tot això van neixer a la Llacuna del Poblenou, El Llacunet i el Jaumet que són dos personatges fets en cartró pedra...dissenyats pels propis nens de l'escola. Últimament fa poquet va neixer la Kira un drac molt xulo també dissenyat per un grup de nens.

Pel que fa a verda, doncs porten carmanyola, tenen consciència de la natura i dels canvis climàtic de la Terra...fan reciclatge, puntualment intercanvi de joguines, jocs tradicionals...i porten joguines de casa una vegada a la setmana (no electroniques) per compartir...i tenen hort que cuiden de forma molt puntual en rotació algunes classes.

La benviguda és tranquila i cada dia tenen 30 minuts per llegir o parlar entre ells abans de començar les classes. Tenen espais de relax i lectura amb sofas per zones i determinades classes. No tenen deures i aprenen jugant les taules i moltes altres coses. Les seves activitats es centren en racons numèric, de lletres...o altres temàtiques...i també fan projectes temàtics per trimestre on allà es fan redaccions, matemàtics i treballen altres coses al mateix temps. Quan son més grans, fan càlcul mental i fins a 3r tenen una pàgina de deures a la setmana i a 5è dues pàgines de deures setmanals.

En fi, jo els he acompanyat molt i he estat força amb ells per fer activitats, jocs de taula, lectura...i altres activitats però us puc assegurar que ells han gaudit al màxim de l'escola i sempre han anat contents...fins al punt d'estar tristos quan no poden anar si estan malalts..

Per canvis d'estil de vida i d'entorn, aquest curs han començat una nova etapa al Baix Penedès i és clar que els nens han canviat d'escola.
Encara que tots els canvis són delicats, el que més em preocupava era la seva adaptació a la nova escola que era convencional...amb llibres, exàmens i amb nous companys.

Sorprenentment estan molt bé, tot i que el canvi per ells és molt gran. L'Arnau que és el gran està a 6è de vegades no enten algunes coses i la veritat és que l'escola té moltes normes i algunes extranyes per ell. Ell va dir sorprés que tenia companys que repetitien curs i al principi del curs el professor el va felicitar per la seva lectura i redacció.
Dels primers exàmens ha tret mitjana de 7 de tres assigantures. Ara caldrà pensar en la ESO, on l'hauré de portar? A quin institut de la zona? Aquesta és una altra cosa!!

Pel que fa al petit està emocionat doncs també li agrada molt fer la seva llibreta i tenir el seu estoig ...I si que ell algun dia em va comentar que volia aprendre molt més a La Llacuna, doncs es respecta molt el nivell dels més lents...i es mira de no presionar als nens....cada nen té un ritme diferent d'aprenentatge i això es mira molt.
Doncs el Pau que fa 4rt. ha tret un promig de 9 de totes les notes rebudes. Va ser tota una sorpresa!! Naturalment, ho vaig dir a les mares i als mateixos profes de la Llacuna i reient dient: -Que bé!! Que bé!! Ens agrada saber-ho i potser algun dia et convidem a fer una xerrada per explicar la teva experiència als pares que tenim encara aqui.

Doncs bé!! Aquesta és la meva valoració.
Han sigut uns afortunats, han après a respectar als seus companys, la natura "la mare Terra" i els animals, han jugat molt i han sigut feliços a l'escola però sobretot ...han après que aprendre és genial i ara cada dia que aprenen una cosa nova a l'escola m'ho expliquen emocionats...Realment aquesta és la millor motivació per continuar i no desmotivar als nens amb normes extrictes o potser innecessàries.

Què els ha deixat la Llacuna del Poblenou? Doncs passió per aprendre i poder gaudir amb seus nous coneixements dia a dia. :ok:
ViU
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:36 am

EntradaAutor: ViU » ds. gen. 18, 2014 11:49 am

elisenda41 ha escrit:hola jo estic buscant escoles a Barcelona al barri del clot de aquetas caracteristiques,crce que el Dovella o la de ENcants treballan per projectes es aixi?? creieu que es boan alternativa?

Els Encants ho és, el Dovella no ho sé.

Com a opció és una bona alternativa, treballen per ambients i per interessos dins del compliment del currículum establert per la Generalitat. Tanmateix, en teoria el benestar emocional impera per sobre de la obligatorietat dels aprenentatges.. és a dir... en aquesta escola no memoritzaran la taula de multiplicar i no els castigaran si no se la saben, empraran material montessori i waldof per assentar el seu aprenentatge de manera que al final sabran multiplicar igual que qualsevol altre nen: uns aprendran abans i altres després, respectant l'etapa evolutiva de cada infant i la seva singularitat.

Salut!
Associació Opció Lleure!

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::