Problemes per dormir per partida doble
Re: Problemes per dormir per partida doble
Goga ha escrit:Nuri g ha escrit:Com tu, tardo 40-50-? minuts a dormir-lo amb el pit. I cada vegada que es desperta, torni, pit... i la majoria de vegades no són per gana... llavors, perquè es desperta? Per costum.
Per costum? El nen no vol despertar-se ni fer pit, però nosaltres li hem acostumat a que ho faci? Doncs no, en absolut, no és per costum. Es desperten per comprovar que no estan sols enmig del no-res i que sa mare és allà i vetlla per ells. És innat, no és cap costum imposat per les mares, ho porten escrit al gens i és el que ha permès la supervivència humana durant segles.
Ai ai, us esteu liant, la Nuri g no s'ha explicat del tot bé.
Explicaré tal i com jo ho entenc, jo he llegit la Pantley, no la Tracy Hogg, però tinc entès que la idea es pràcticament la mateixa.
Els infants es desperten per la nit per la mateixa raó que ho fem els adults: el son és així, tenim moments que es despertem per uns instants. La diferència es que els adults sabem dormir-nos per nosaltres mateixos i en pocs segons, i els infants no, han d'anar adquirint la capacitat. La qüestió es que pot se que un infant assocïi un fet concret al fet d'adormir-se fins al punt que quan es prou madur per fer-ho per ell mateix (jo parlo de nens a partir de 8 mesos pel tema de haver superar l'etapa 4-7 on hi ha més despertars, tot i que la Pantley parla dels 4 mesos), no ho faci perque necessita aquesta ajuda. Això li pot passar també als adults!!
Exemple: xumar alguna cosa. Un nen es desperta a la nit, i està acostumat a xumar per adormir-se. De per se no ha de ser un problema, és un nen sa i feliç que amb el seu xumet torna a dormir. El problema és si a cada cop que es tanca un cicle de son de l'infant és necessari que els pares tinguem que intervenir.
La Pantley almenys parla d'aprendre a distingir quan tenen gana (parla de que està demostrat que fins als 18 mesos necessiten preses nocturnes) de quan es un despertar i prou. Aleshores aboga per ajudar als infants a desfer-se d'aquestes associacions per adormir-se. Maneres? no dormint els infants sempre de la mateixa manera. Evitar que l'ultim pas de la rutina per a dormir sigui allò que ha creat la associació. Hi ha moltes coses. Jo el que més he aplicat ha estat el fet de retirar el pit quan està a puntet d'adormir-se, que ja té els ullets tancats però no s'ha adormit del tot. Així amb el pit l'ajudo a adormilar-se però l'ultim pas el pot anar fent per ell mateix, que es el que es trobarà quan es desperti. Amb la nena em va funcionar molt bé. La seguia adormint amb el pit, però per la nit em despertava menys vegades per demanar-lo.
La idea és: bebé es desperta, té gana, es queixa. La mare ho capta, li dona pit. El bebé es desperta, es troba malament, es queixa. La mare ho capta, el consola (amb o sense pit... segons cada mare l'estil que tingui). Bebé es desperta, tot està bé, no té gana. Es torna a dormir i la mare ha pogut seguir dormint.
Conclusió: els infants es desperten perque és lo normal, però tenen certes costums per a tornar-se a adormir.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |