Amb dos anys i encara no parla

Gatejar, caminar, correr i saltar.

parmac
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 6:16 pm

Re: Amb dos anys i encara no parla

EntradaAutor: parmac » dt. oct. 04, 2011 6:08 pm

Hola a totes!
Acabem de tornar de la visita de l'otorrino i hem tornat preocupats perquè ens ha recomanat que li fem els Potencials Evocats Auditius per descartar alguna deficiència auditiva, segons ens ha dit tot i que cada nen té el seu ritme amb 2 anys hauria de ser capaç de connectar sil.labes o de dir-nos papa o mama a nosaltres... a més només entrar per la porta s'ha posat nerviós i ha començat a plorat i cridar fins que hem sortit de la consulta i això encara ha alarmat més al metge (tot i que li hem dit que no era normal...)

Tinc claríssim que li farem els potencials, el que m'amoina és que ens ha dit que necessitarà sedació ja que el nen ha d'estar adormit i no sé com funciona això de la sedació.. és anestèsia general igual que quan t'han d'operar? Algú sap com funciona? Hi ha alternatives? Ens ha comentat que pot ser si s'adorm també li poden fer la prova sense sedar-lo, però si la prova consisteix en enviar-li sorolls a cada oide per veure com reacciona, no es despertarà?

Per cert, també hem demanat visita al centre CDIAP més proper de casa. Estem esperant que ens truquin....

Petonets!!!
surtelsol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 164
Membre des de: dv. abr. 08, 2011 2:23 pm

EntradaAutor: surtelsol » dt. oct. 04, 2011 8:23 pm

Parmac guapa!!!

No sé massa com va això de la sedació però jo crec que és deixaro mig "atontat" com relaxat. A veure què et diuen, tu no et preocupis que tot té solució!!!
A veure què et diuen també al CDIAP
Ja ens explicaràs.

Un petonet
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. oct. 04, 2011 8:30 pm

Molts ànims parmac. :-()-) :-()-) No et puc ajudar però ja veuràs que tot anirà la mar de bé. I si és per tenir un diagnòstic i trobar una solució pel teu fill... doncs millor que millor.
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dt. oct. 04, 2011 8:43 pm

Hola Parmac!
A l'Ada li han fet els potencials amb sedació dos cops a Sant Joan de Déu. En el seu cas li van posar un supositori que va fer efecte en uns 10 minuts, un cop feta la prova vam esperar que es despertés (pot trigar una mica però no hi ha efectes indesitjats) i cap a casa falta gent. Els PEA consisteixen a posar-li uns auriculars al nen i uns electrodes enganxats a la pell que enregistren les respostes del cervell als estímuls sonors en diferents freqüències. Amb aquesta prova es pot determinar amb gran exactitud el llindar d'audició, i a partir d'aquí actuar si hi ha un problema de sordesa.
Quant a la reacció de l'otorrino al comportament del vostre fill, en una xerrada al CREDA on porten l'Ada ens van explicar que els nens sords (sense pròtesis) es caracteritzen per un gran nerviosisme quan s'enfronten a espais nous, mirar-ho tot amb els ulls molt oberts i intentar controlar l'entorn. Pensa que el fet de no escoltar crea una gran inseguretat, i això s'agreuja quan es troben en llocs desconeguts.

Fa temps vaig publicar una entrada al bloc de l'Ada explicant el tema dels potencials, si vols pots fer-hi un cop d'ull:
http://piccolaada.blogspot.com/2011/02/audiometries-i-proves-de-cribratge.html

Molta sort i espero que sigui una falsa alarma (si no ho fos, estigues tranquil·la que avui dia hi ha solucions tecnològiques que funcionen de meravella)! :-()-)
marilluna
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 564
Membre des de: dc. set. 05, 2007 10:46 pm

EntradaAutor: marilluna » dj. set. 27, 2012 9:32 pm

Parmac, què és del teu nen? espero que estigui bé!
Imatge
pomaipera
Entrades: 90
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 10:06 pm

EntradaAutor: pomaipera » dl. des. 31, 2012 12:17 am

Jo per calmar-me amb aquest tema recordo una dita d'àvies: quan més tarden a parlar més Intel.ligents són.
No sempre que els crises et fan cas, perque tene l'atencio en alguna altra cosa.
ImatgeImatge
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

EntradaAutor: Ganga » dj. ago. 08, 2013 8:18 am

bones!
no sabia on posar el dubte i he pensat en aquest post ja obert...

el meu fill té 2 anys i bé ell sí que parla però a la seva manera. Repeteix tot el que li dius però no massa clar, hi ha sons que no els sap fer com "c" "rr" et etc les vocals força bé i quan fa frases les fa al revés com si fos anglès: dormir vui anar o tipo així o diu frases sense verbs...no sé si això és normal o ens hem de començar "preocupar" nosaltres l'entenem en mooltes coses però la familia i amics no l'entenen massa...jo em pensava que parlava més clar sincerament però veig que no l'entenen moltes vegades... :ufs:

Quan se suposa que "fan l'explosio" de llenguatge i milloren tot això??
gràcies!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. ago. 08, 2013 8:34 am

Ganga, com sempre, depèn de cada nen, però el meu fill, que no va ser gaire ràpid en el llenguatge, va començar a parlar més o menys bé cap als 2 anys i mig i bastant bé quan va fer els 3. La meva filla, en canvi, va molt més avançada i fa un mes que xerra bastant (encara paraules soltes, però ja comença a voler fer alguna frase).

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::