treure el bolquer

Els bolquers, el xumet..

tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: treure el bolquer

EntradaAutor: tombarella » dl. abr. 25, 2011 11:16 am

Jo crec, sincerament, que no cal motivar-los més enllà de felicitar-los per la "feina feta". Està molt bé fer-los festes quen fan un pipi o caca a la gibrelleta o al vàter. Però anar més enllà, fent que obtinguin un premi "extra", pot fer que acabin agafant-se aquesta motivació com una pressió. Si estan preparats, ja faran el pipi i la caca a la gibrelleta i/o al vàter. I, si no estan preparats, correm el risc de crear-los una angoixa innecessària. Jo sóc partidària d'anar al seu ritme, ni més depressa ni més a poc a poc. :ok:
Imatge Imatge

||*||
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dl. abr. 25, 2011 4:07 pm

Gràcies, tombarella....Sí, alguna cosa dins meu em diu que això dels premis no és gaire bona idea.... :-:) :-:) Li hauré de donar la volta al tema, crec.
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dj. juny 09, 2011 10:16 am

Bon dia, noies!
Us volia fer una consulta: resulta que ahir vam tenir la revisió dels 18 mesos i la infermera ens va dir que, aquest estiu, provem de deixar l'Arnau durant el dia sense bolquer i li comprem un orinalet per anar practicant :-:) .
La veritat és que em vaig quedar molt sorpresa, doncs tenia pensat començar amb el tema per aquestes dates, però dintre d'un any. Ell diu pipi i caca, però no és conscient del que significa i, sincerament, no el veig preparat, però potser m'equivoco.
Alguna de vosaltres li ha començat a treure el bolquer amb 18 mesos?
Gràcies.
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 09, 2011 1:59 pm

Takita, jo penso q l'Arnau quan estigui "preparat" (o comenci a estar-ho) ja us ho demanarà ell mateix. Mira, la Txell és una miqueta més gran i no fa gaires dies q ha començat a mostrar indicis.

Nosaltres tenim el seu orinalet al lavabo, i ella quan entra aixeca la tapa i seu (fa molta gràcia), però les vegades q ho hem provat per provar no ha fet res (normal).
L'altre dia però, jo estava a la cuina i ella va entrar correns dient pipi, pipi, pipi, i fent saltironets mentre s'intentava descordar el pantaló (vaig flipar!), i quan li vaig descordar va marxar pitant cap al lavabo! Li vaig treure el bolquer i es va seure, però segur q no vem arribar a temps i ja l'havia fet al bolquer (suposo q ella va notar q se li escapava, però com encara no controla va anar justa de temps...), però penso q és un molt bon indici!

Potser sí q estaria be comprar-li un orinalet i q ell vagi seient (vestit) i mica a mica, si sap q el té allà, potser us ho acaba demanant. T'ho dic, pq la Txell quan és a casa de mons pares, com allà no tenen orinalet no demana pas, en canvi a casa si...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. juny 09, 2011 3:12 pm

Gràcies, Itac@! :ok: Així que la Txell ja va demanant? molt bé! doncs, potser sí que és bona idea comprar-li un orinalet a l'Arnau. No sé, tenia la idea que encara era molt petit, però com que li haurem de comprar tard o d'hora, doncs que sàpiga que és allà.
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 09, 2011 3:22 pm

No és per forçar-los ni molt menys (nosaltres no ho hem fet mai) però com a mínim saben q és allà per quan es vegin preparats! :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dt. juny 14, 2011 1:19 pm

nosaltres ja hem tret el bolquer...! al fin!
fa poquet i l'única manera que ha servit pq vulgués fer el pipí al wc ha estat esperar que ell vulgués. Cap altra manera! Hi va haver un dia (amb 3 anys i poquet) que va decidir que fora el bolquer, i se'l va treure de dia i de nit alhora.
Per tant, la meva conclusió és que no es pot forçar la cosa, si no és el moment, no funciona.
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. juny 14, 2011 3:19 pm

sandrajuli, què bé! :ok: per això em va semblar estrany que la infermera ens digués de començar a provar tant d'hora, perquè tots els nens/nenes que conec, no van anar sense bolquer fins no tenien 2,5 o 3 anys.
De tota manera, li comprarem l'orinal perquè anar provant, però no hi tinc gaires esperances.
yuyu
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

EntradaAutor: yuyu » dt. juny 14, 2011 6:32 pm

takita ens tornem a troba...t'explico el meu cas..en JOfre te casi 19 mesos...i ja fa bastant que fa la caca al Orinalet...nosaltres el tenim sempre apunt al nostres bany...i ell mateix a vegadesentraquan nosaltres estem al Wate......ara a l'escola ja el fan seure per fer caca...i a casatenim el seu orinalet desde que tenia 12 mesos al costat del nostre, jo aquest estiu almeny m'estalviare els bolquesrs de banyador...perque ja ho demana perfectament, jo crec wue depen de cada nen...per oestic d'acord que no s'ha de forçar :content:
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. juny 14, 2011 6:48 pm

yuyu, moltes gràcies! Doncs, tinc clar que compraré l'orinalet i que es vagi familiaritzant amb ell i li aniré dient que és per a fer pipi i caca (no?) i ja anirem veient.
Molt bé que en Jofre hi faci la caca, eh? És un campió! :ok:
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dt. juny 21, 2011 4:24 pm

Hola! nosaltres també tenim l'orinal de la Marina a la costat del nostre, i ens veu quan nosaltres el fem servir.
Ella té gairebé 19 mesos i de moment quan fa caca diu caca, però ho diu quan ja l'ha feta i llavors va cap a l'orinal i hi seu :love: , diríem que ho fa al revés! De pipi encara no diu res.
De totes maneres nosaltres encara no ho forçarem no la veiem preparada, ja veurem més endavant com va la cosa.
Imatge
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. juny 21, 2011 5:48 pm

sarabafo, doncs ja és molt que digui caca quan la fa :ok: , és que l'Arnau diu caca, però de vegades encerta i altres vegades no :r) .
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dc. juny 22, 2011 11:35 pm

Avui la Txell, abans d'anar a dormir ha fet el seu primer pipí a l'orinalet!!!! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :love:

I ha anat ella soleta! :love: >.-<:
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dc. juny 22, 2011 11:37 pm

Itac@ ha escrit:Avui la Txell, abans d'anar a dormir ha fet el seu primer pipí a l'orinalet!!!! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :love:

Ostres, què aviat!! Molt bé! Enhorabona! >.-<:
Imatge Imatge

||*||
xasevi09
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dj. juny 23, 2011 5:02 am

Hola noies,

Amb l'escola bressol em acordat que aquest cap de setmana treurem el bolquer a en Xavi, ui ui ui, a veure com anirà!!!
Demà me'n vaig a comprar calçotets!!!
Imatge

Imatge

Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. juny 23, 2011 7:23 am

Itac@ ha escrit:Avui la Txell, abans d'anar a dormir ha fet el seu primer pipí a l'orinalet!!!! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :love:

Molt bé!!!! :b-))) :b-))) :b-)))
Takita

EntradaAutor: Takita » dj. juny 23, 2011 7:27 am

xasevi09, espero que vagi molt bé! :ok:

Doncs, ahir li vaig comentar a l'educadora de la Llar que la infermera ens va dir que començar a provar aquest estiu i em va dir que, com a norma, els nens que comencen amb bolquers al setembre a la classe dels Gegants (que serà la de l'Arnau), després de vacances de Setmana Santa han de tornar sense bolquer sí o sí :-:) . Imagino que els preparen perquè l'any següent, quan comencin a l'escola, ja no en portin. Així que això m'ha animat del tot per començar a provar aquest estiu. D'aquest cap de setmana no passa, he d'anar a comprar l'orinalet ;-) .
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dj. juny 23, 2011 8:10 am

Takita ha escrit:xasevi09, espero que vagi molt bé! :ok:

Doncs, ahir li vaig comentar a l'educadora de la Llar que la infermera ens va dir que començar a provar aquest estiu i em va dir que, com a norma, els nens que comencen amb bolquers al setembre a la classe dels Gegants (que serà la de l'Arnau), després de vacances de Setmana Santa han de tornar sense bolquer sí o sí :-:) . Imagino que els preparen perquè l'any següent, quan comencin a l'escola, ja no en portin. Així que això m'ha animat del tot per començar a provar aquest estiu. D'aquest cap de setmana no passa, he d'anar a comprar l'orinalet ;-) .

Ostres, ho trobo molt greu, això... O sigui: com que a P3 han d'anar sense bolquer, ens passem pel forro el desenvolupament individual del nen... :-:) I no ho estic dient per tu, eh, takita? ;-) No, no! Amb qui estic en total desacord és amb l'escoleta!!! :ufs:

A més, no és del tot cert que a P3 hagin d'anar sense bolquer sí o sí. Sí que molts centres fan mala cara... però és que mestres, educadors i pares hem de tenir clar que CADA CRIATURA TÉ EL SEU RITME I QUE VOLER-LO FORÇAR POT SER PERJUDICIAL.

D'altra banda... trobo curiós el concepte "setmana santa", sobretot tenint en compte que no són unes dates fixes al calendari... i que hi haurà nens amb els 3 anys complerts i d'altres que no farà tant que hauran fet els 2. Molt poc seriós, la veritat...

De totes maneres, takita, entre l'estiu i setmana santa hi ha força mesos i segur que l'Arnau farà un canvi espectacular! Això sí, oferir-li la gibrelleta, i que s'hi vagi familiaritzant, doncs això sí que us pot anar bé. Però si no en fa cas, doncs cap problema. :ok:
Imatge Imatge

||*||
yuyu
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

EntradaAutor: yuyu » dj. juny 23, 2011 8:38 am

si noies jo ja ho havia sentot a dir això que a P3 a l'escola ja els volen sense bolquers!
nosaltres nem fent progressos cada dia...ara ja fa totes les caques a l'orinal...i la seva mestra de la llar m'ha dit que ja ho demana ell d'anar-hi!!
El que suposo que el pipi...costara mes no??? : lasito : al menys jo aquests estiu el tindre molt sense bolquers per veure com reacciona.
Anim takita, ja veuras com l'orinalet fara miracles!! jo en tinc un de la chico, que fa musica quan fa pipi...el que passa que la musica li fa por, es a dir que ven sencillet ja va be!!! :ok:
Ítaca

EntradaAutor: Ítaca » dj. juny 23, 2011 12:16 pm

Aix, nenes q xulo q va ser! Em vaig posar molt contenta!!! :content:
Us explico com va anar la cosa:
Anàvem cap a la seva habitació per posar el pijama i al passar per davant del wc em va dir: pipí, pipí! Li vaig treure el bolquer i va seure com fa molts dies (s'ho pren com un joc) i ja tenia clar q no faria res. Aleshores, se'm va escapar (com fa sempre) i clar, jo darrera pq anava sense res, i quan va veure q l'anava a agafar va donar mitja volta i correns mentre deia pipí. pipí, va tornar a entrar i es va seure tota escarxofada i aleshores, m'acosto, i veig que estava fent el riuet!!! :b-))) :b-))) >.-<: >.-<:

Què contents q ens vem posar els 3! ;-)))
Se m'està fent gran la bitxu!

Takita, en serio, q jo aniria fent això, q es familiaritzi amb la gibrelleta i mica a mica ja anirà a més... cada nen té el seu ritme (ho dic per això q t'han dit els de la llar)
ImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::