Està preparat per treure el bolquer?

Els bolquers, el xumet..

Yanara
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. juny 10, 2011 1:10 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Yanara » dj. ago. 22, 2013 10:58 pm

Bertian, nosaltres estem igual que tu: quan té pipí em demana el bolquer. I l'altre dia, que estàvem tots liats i ningú no li feia cas, se'n va anar a la galeria, va agafar el pal de fregar, es va col·locar espatarrada al bell mig del menjador i s'hi va pixar. Ho va fregar i va tornar a deixar el pal a la galeria.

Ella sap quan té pipí. I li expliques que si no porta bolquers, no se li irritarà el cul, no passarà calor... Ella et fa que sí amb el cap, t'assenyala l'orinal i et diu que el bolquer no. Però a l'endemà se li ha oblidat i torna a demanar el bolquer.

Avui s'ha emportat l'orinal al menjador i s'hi ha assegut a veure la tele. Quan ha tingut pipí, m'ha demanat el bolquer.

Bali10, ho aconseguirem! Pacièeeeeeencia!
Imatge
bertian
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dv. ago. 23, 2013 7:49 am

Sí nenes, ànims!!!!!!!!!!!!!!!! nosaltres seguim sense èxit!
La Berta contínua aguantant-se el pipí fins que no pot més i llavors el deixa anar, ve i et diu "mama, pipí s'ha escapat aquí" i t'assenyala on l'ha fet perquè el freguem!
La teoria la sap súper bé, és més, l'altre dia jugava a fer-li fer pipí a la nina a l'orinal, i fins i tot després anava a rentar l'orinal, feia veure que tirava la cadena... Ho sap perfectament però està en fase negació. No vol acceptar fer pipí a l'orinal, diu que no li agrada.
Ahir vaig aconseguir que s'hi assegués un moment i hi va fer més que unes gotetes de pipí, la vaig felicitar molt i va estar contenta, però després sant tornem-hi!
Jo ja em veig amb un jersei de llana i sense res a baix aquest hivern!!! uf!!!!
leta
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: leta » dv. ago. 23, 2013 5:27 pm

Al final ho aconseguirem, amb abric i bufanda, si cal!! :content:
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Alexia77
Entrades: 1226
Membre des de: dg. maig 15, 2011 9:14 am

EntradaAutor: Alexia77 » dg. ago. 25, 2013 9:26 am

Cris, ja explicaràs com va. :ok: Nosaltres anem fent petites passes, com demanar algun pipi o el fa directament quan el posem al wc. El que ens passa és que a casa dels avis no hi ha manera que vulgui fer pipi; hem comprat el mateix reductor de wc, però quan la meva mare el posa al wc, ell contesta que "pipi a casa". Però bé, com d'aqui un parell de setmanes comença l'escola bressol, potser allà fa un pas més i avancem. Tampoc ens preocupa el tema ara mateix, en menys de tres setmanes (com a molt tard) es trobarà que té un germanet petit, i això suposarà un canvi molt important en la seva vida.
Imatge

Imatge
bertian

EntradaAutor: bertian » dg. ago. 25, 2013 2:58 pm

Molt bé Alexia!!!! això va endavant!!!!!! que bé!!!
Cris, a veure com va l'operació, ja ens aniràs informant!!

Nosaltres seguim igual, no sé si hi ha altres nens que ho fan, però la Berta quan té pipí, ara ho diu, però comença a ajuntar les cames i caminar de puntetes com si no sabés què fer. Llavors tot plegat se li van escapant algunes gotes i s'asseu a l'orinal, però només fa una mica del pipí, la resta el va fent a miquetes per tota la casa...
Des que no porta bolquer per casa fa això. Es va aguantant el pipí fins que no pot més i llavors el va deixant anar de mica en mica i sí que una part va a l'orinal, però com que només aguanta allà asseguda uns segons, la resta va al terra en diferents llocs...

Sí, sí, acabarem amb bufanda i gorro i sense pantalons per casa!!! jijiiji
Alexia77

EntradaAutor: Alexia77 » dl. ago. 26, 2013 2:04 pm

Cris, ànims, potser demà va millor. ;-) Hi ha dies que estan poc receptius... El meu també quan es fa pipi fora del wc, al terra o la piscina, ell mateix diu "pipi al terra noooo", però ho fa i es queda tan ample.
Bertian, Leta, amb gorro i bufanda! Jo em veig igual! neujor:-) neujor:-)
Imatge

Imatge
jllt
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dl. ago. 26, 2013 9:57 pm

Des d'aquí molts ànims a totes. Veig que aneu per feina i feu la temptativa amb dos anyets i poc en la majoria dels casos... A casa nostra no ens vam voler deixar pressionar gaire... I tant al nen com a la nena els vam treure el bolquer als tres anys clavats. El nen ja feia un temps que s'aguantava bé el pipi i el feia al WC, i va demanar fora bolquer en ple mes de gener, amb el gel que fa per la nostra terra. I amb la nena no hem tingut gaire pressa i també ens hem plantat als tres anys. Dos primers dies de fer pipi a sobre i a partir del tercer, controlat. La caca ha sigut una altra història, però ho anem encarrilant. Jo he passat èpoques, amb la caca, de gran desesperació. Però la pediatra dels meus nens ha sigut sempre molt tranquil·la i m'ha tranquil·litzat. A vegades pensem que els nostres petits són tan espavilats que ho aprendran a la primera, i no. Necessiten el seu temps. I si cal tornar a posar el bolquer perquè no estan a punt, cap problema. Nosaltres ho vam fer amb el nen i no me n'he penedit mai.
Alexia77

EntradaAutor: Alexia77 » dt. ago. 27, 2013 7:32 pm

Cris, jo crec que no has fet malament posant el bolquer un altre cop. Per ell, és difícil i si a més esta malalt encara més. Crec que no és un fracàs tornar a posar el bolquer si ho consideres oportú, ni molt menys! Espero que es recuperi aviat.

jllt, és d'agraïr el teu testimoni perquè sovint hi ha massa pressió sobre l'edat i cada nen o nena té el seu propi ritme i això s'ha de respectar. Jo estic segura que el meu fill estarà més preparat als tres anys que ara, tot i que anem fent proves i no van malament. Però el pas definitiu el farem quan el vegi més preparat.
Imatge

Imatge
jllt

EntradaAutor: jllt » dt. ago. 27, 2013 9:32 pm

Cris, no has fet malament de tornar-li a posar el bolquer, i encara menys si en plena operació d'intentar-li treure està malaltó. A vegades també funciona anar-lo traient en determinats moments del dia. Per exemple, al nen li vaig començar a treure a les tardes després de la migdiada i fins anar a dormir. Amb la nena vaig estar uns dies traient-li als dematins i fins al migdia. Personalment, crec que és bo anar temptejant la situació, mai he sigut partidària de treure'l de cop i passar-me dies i fins i tot setmanes rentant roba molla, fregant el terra, i posant-me de mala lluna (que encara que et diguin que no t'hi has d'enfadar, si hi portes uns quants dies i no notes avanços, t'acabes frustrant i algun crit et surt). Espero que ja estigueu més bé!

Alexia, la pressió de l'entorn és bestial, i encara ho és més si el crio va a llar d'infants. Amb el nen vam fer l'intent de treure-li el bolquer als dos i mig, a l'estiu, perquè tothom m'hi insistia, però no estava gens ni mica preparat i al cap d'un temps li vaig tornar a posar. Al cap d'uns mesos ho va demanar ell. Per mi, molt millor així.
bertian

EntradaAutor: bertian » ds. ago. 31, 2013 2:44 pm

crisgf1980!!!!!! em penso que nosaltres estem en el mateix punt que vosaltres!!!! Ara gairebé no freguem cap pipí però bàsicament és perquè ella s'ho aguanta. Llavors avisa que té pipí o caca, però el què vol és que li posem un bolquer, fer-ho a l'orinal o al WC (amb o sense reductor) no ho vol... Diu qeu no li agrada!
Abans d'ahir va fer un super pipí a l'orinal i vam estar tots molt contents, però sembla que per ara no ho vol tornar a repetir...
Paciència!!!!! és veritat que són petitons encara... pobrets, tanta pressió!!!
Nosaltres anem fent, sense insistir gaire, i vam estar 2 dies fora a la platja i vam passar completament de l'operació bolquer, vam pensar que si estàvem de vacances que ho estiguéssim per tot!
Yanara
Entrades: 562
Membre des de: dv. juny 10, 2011 1:10 pm

EntradaAutor: Yanara » dl. set. 02, 2013 12:05 pm

crisgf1980, nosaltres portem així des de la primera setmana d'agost. Un pipí a l'orinal i prou. Segueix demanant el bolquer. I, de tant en tant, se li escapa algun i el va escampant per tota la casa. La setmana passada en vam fregar només dos. L'anterior van ser sis. Anem millorant... de mica en mica.
Imatge
bertian

EntradaAutor: bertian » dl. set. 02, 2013 1:15 pm

Nosaltres seguim igual, però de veritat que no m'hi amoïno gens! crec que és normal, és petitona, tot just té 25 mesos!
El què veig que li passa és que si va sense calcetes ni res, quan té pipí o caca ens ho diu i quan jo li dic "ho fem aquí dins l'orinal" em diu que no vol, llavors li proposo posar un bolquer i em diu que sí; però si li poso calcetes es lia i es pensa que és com un bolquer i llavors no avisa abans de fer-lo, un cop s'ha fet el pipí a sobre ens diu "s'ha escapat pipi, calcetes molles".
Res, molta paciència i si acabat el setembre veiem que la cosa continua estancada potser ho deixarem per setmana santa...
bertian

EntradaAutor: bertian » dt. set. 03, 2013 1:33 pm

No he pogut evitar escriure-ho al SP. Parlem molt de la pressió de l'entorn sobre treure-li els bolquers quan fan els 2 anys i més encara si és estiu, i últimament m'estic trobant amb molta gent (de totes les edats!) que em diuen que la Berta encara és molt petita i veig que hi ha més gent de la que em pensava que espera quasi als 3 anys a fer-ho.
Això m'ha ajudat molt!!! i no és que nosaltres li haguem tret el bolquer (a estones!!!) per la pressió de l'entorn ni molt menys, però sempre sembla que et trobes amb aquella gent que amb un cap de setmana ho han aconseguit i tot ha anat tan bé, que ja estava flipant una mica!!
jllt

EntradaAutor: jllt » dt. set. 03, 2013 1:55 pm

Bertian, i també per la resta:

¿No us heu adonat, des que sou mares, que hi ha molta mitologia, i molta llegenda urbana, i molta mentideta sobre els avenços dels nens dels altres? I tant que sí. Perquè, per com hem acceptat que ens pressioni l'entorn, ens fa vergonya o no gosem explicar que el nostre nen encara porta xumet als tres anys, o que encara pren biberó als dos i mig, o que porta bolquers als tres anys, o que encara no vol fer la caca al wc als quatre anys, o que dorm amb bolquer de nit als tres i mig, per posar uns quants exemples. I després resulta que hi ha una pila de canalla en aquestes situacions (que d'altra banda no són gens anormals), però passa que no és bonic d'explicar i hi ha aquella por a què pensaran de la nostra criatura. Perquè ja d'entrada, si no els fem complir els terminis que se'ns imposen des de fora, nosaltres mateix pensem que els nostres són nens més endarrerits, no tan espavilats, més ruquets, que sempre seran els últims en tot... Quanta mentida!!

Ho he explicat en altres posts: el nostre nen ha estat un any i mig, repeteixo, un any i mig, fent-se la caca als calçotets. Així mateix, tal com ho llegiu. Li vam treure el bolquer als tres anys justos, en ple hivern, perquè ens ho va demanar, i feia temps que controlava bé els pipis. El bolquer de nit el vam treure al mateix moment perquè va controlar pipis de nit abans que de dia. Però amb la caca no hi havia manera. I jo he passat moments d'autèntica desesperació. Més d'una vegada ho havia comentat a la seva pediatra i li deia "com pot ser que tan espavilat que és per tantes altres coses, li costi tant entendre on ha de fer la caca!!!???" Resposta d'ella: "precisament se la fa a sobre perquè és requeteespavilat." Ella sempre m'hi va treure ferro i quan ella li preguntava quan pensava fer la caca al wc, venia i em deia: "posa't tranquil·la que diu que farà la caca al wc als cinc anys". Doncs no hem arribat als cinc, però gairebé, :r) :r) :r) :r) :r) . Aquest estiu, amb quatre i mig, ha decidit que era el moment i ja està. I pel que he anat sabent de gent del meu entorn, no és pas l'únic cas... El que passa és que no és gens maco dir que el teu nen de quatre anys encara no vol fer la caca al wc, eh que no? Però la realitat és la que és, i els nostres nens són els que són. Respectem els seus ritmes i no fem cas als que ens diuen els veïns, que en moltes ocasions són mitges veritats, o mentides directament. :ok:
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am

EntradaAutor: Violeta » dt. set. 03, 2013 2:55 pm

jllt ha escrit:Bertian, i també per la resta:

¿No us heu adonat, des que sou mares, que hi ha molta mitologia, i molta llegenda urbana, i molta mentideta sobre els avenços dels nens dels altres? I tant que sí. Perquè, per com hem acceptat que ens pressioni l'entorn, ens fa vergonya o no gosem explicar que el nostre nen encara porta xumet als tres anys, o que encara pren biberó als dos i mig, o que porta bolquers als tres anys, o que encara no vol fer la caca al wc als quatre anys, o que dorm amb bolquer de nit als tres i mig, per posar uns quants exemples. I després resulta que hi ha una pila de canalla en aquestes situacions (que d'altra banda no són gens anormals), però passa que no és bonic d'explicar i hi ha aquella por a què pensaran de la nostra criatura. Perquè ja d'entrada, si no els fem complir els terminis que se'ns imposen des de fora, nosaltres mateix pensem que els nostres són nens més endarrerits, no tan espavilats, més ruquets, que sempre seran els últims en tot... Quanta mentida!!

Ho he explicat en altres posts: el nostre nen ha estat un any i mig, repeteixo, un any i mig, fent-se la caca als calçotets. Així mateix, tal com ho llegiu. Li vam treure el bolquer als tres anys justos, en ple hivern, perquè ens ho va demanar, i feia temps que controlava bé els pipis. El bolquer de nit el vam treure al mateix moment perquè va controlar pipis de nit abans que de dia. Però amb la caca no hi havia manera. I jo he passat moments d'autèntica desesperació. Més d'una vegada ho havia comentat a la seva pediatra i li deia "com pot ser que tan espavilat que és per tantes altres coses, li costi tant entendre on ha de fer la caca!!!???" Resposta d'ella: "precisament se la fa a sobre perquè és requeteespavilat." Ella sempre m'hi va treure ferro i quan ella li preguntava quan pensava fer la caca al wc, venia i em deia: "posa't tranquil·la que diu que farà la caca al wc als cinc anys". Doncs no hem arribat als cinc, però gairebé, :r) :r) :r) :r) :r) . Aquest estiu, amb quatre i mig, ha decidit que era el moment i ja està. I pel que he anat sabent de gent del meu entorn, no és pas l'únic cas... El que passa és que no és gens maco dir que el teu nen de quatre anys encara no vol fer la caca al wc, eh que no? Però la realitat és la que és, i els nostres nens són els que són. Respectem els seus ritmes i no fem cas als que ens diuen els veïns, que en moltes ocasions són mitges veritats, o mentides directament. :ok:

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
SONIC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

EntradaAutor: SONIC » dt. set. 03, 2013 3:15 pm

Hola a tothom, bona tarda!
Jllt gràcies pels teus comentaris m'han ajudat molt. A vegades comparem els nens sense respectar el ritme i volem que facin el que fa la resta de nens del seu voltant. Gràcies.
Alexia77

EntradaAutor: Alexia77 » dt. set. 03, 2013 3:42 pm

Jllt, sobre el teu comentari... >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Nosaltres hem aguantat molts comentaris sobre el que hauria de fer ja el nostre nen, entre d'altres temes amb el bolquer, i la veritat és que em mossego la llengua per no fotre una mala contestació...
Imatge

Imatge
leta

EntradaAutor: leta » dt. set. 03, 2013 4:23 pm

Hola noietes!
jilt >.-<: >.-<:
Teniu raó, que la gent es fica en coses que no els demanen... Nosaltres vam fer aquella prova pilot a l'agost i va ser fatal, aixi que ho vam deixar còrrer... La Clara va estar uns dies irritable, tot era no i no i menjava malament, aixi que suposo que va ser de l'estrès que va agafar :ufs: Ahir vam començar a la llar un altre cop i a veure si s'anima veient als nens de la seva classe (ara l'han posat amb els més grans del seu any); de moment, vol tornar a seure al lavabo, encara que no faci res! :ok:
Ànims, tot és qüestió de temps...
pd: per cert, avui se m'ha cruspit part dels meus pèsols del dinar... dues dades: no li agradaven i ella ja havia dinat feia estona a la llar... aixi que després del iogurt, me'ls ha anat robat vilment!! :content: :content: :content: d'un dia per l'altre canvien... :ok:
Imatge

bertian

EntradaAutor: bertian » dc. set. 04, 2013 9:17 am

Jllt quanta raó tens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jo també t'aplaudeixo!!!! >.-<: >.-<: >.-<:

Leta, paciència, tot arriba i cada nen té el seu moment!

Cris!!!!! moooolt bé!!!!!!!!!!!!!!!! això és un gran progrés!!!! Nosaltres això de posar la Berta a l'orinal cada "x" temps no ho podem fer perquè li ve un atac!!! jajaja. Tot i això haig de dir que ahir sense que ningú li digués res es va asseure a l'orinal una estona i va fer veure que feia pipí! No en va fer, però jo ho veig com un acostament al tema! Continua sense fer pipí ni caca a terra ja fa dies, s'ho aguanta i quan ja no pot més ens demana de posar un bolquer... això a mi ja em sembla un gran progrés... poc a poc!!

Ànims a totes!!!!!!!!!!!!!!!!
leta

EntradaAutor: leta » dc. set. 04, 2013 4:24 pm

Cris, molt bé!!!! a veure si continua la ratxa!!! :ok: :ok: :ok:
Bertian, molt bé la Berta! a veure si aixi li va agafant el gustet :content:
Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET