Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
princesa_ballarina
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: princesa_ballarina » dv. oct. 19, 2012 10:37 pm

Sagmai, tenen més interés pel que menja la mama o el papa que el que li ofereixis...és mil vegades més bo!!
I la fruiteta, si és més madura, serà més gustosa:) Pot ser que un dia faci cares i a l'altre li encanti...coses de nadons:P
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/

Imatge
Imatge
sagmai
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

EntradaAutor: sagmai » dl. oct. 22, 2012 9:31 am

Confirmat! La pera SI queli agrada, però sencera!! O la vol ratllada ni trituradni aixafada!
Si és que són petits, però no tontos......
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dt. oct. 23, 2012 4:15 pm

Més novetats: el platan no li va. Crec que és la textura, ho mossega, se li fan trossets a la boca i li molesten. Ara és una passada veure'l experimentar amb menjar de veritat!
Ah i l'aigua tambè li agrada. Avui l'ha tastada per primer cop, ja que feia ies que li cridava l'atenció...
Inda
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dt. oct. 23, 2012 4:43 pm

Mica en mica SAGMAI!! Nosaltres hem decidit que aquest divendres començarem amb la pera...a veure com va!! En principi li faré ratllada,però estaré preparada per si vol un trosset :-)

Fa un parell de dies que hem tastat el pa i li encanta el crustó!!!

Per cert, l'aigua d'ampolla com nosaltres,no? És que no sé on vaig llegir de bullir-la,però suposo que això és si és de l'aixeta. Es que el meu petit també es llença al meu got d'aigua!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dj. oct. 25, 2012 9:26 am

Inda ha escrit:Mica en mica SAGMAI!! Nosaltres hem decidit que aquest divendres començarem amb la pera...a veure com va!! En principi li faré ratllada,però estaré preparada per si vol un trosset :-)

Fa un parell de dies que hem tastat el pa i li encanta el crustó!!!

Per cert, l'aigua d'ampolla com nosaltres,no? És que no sé on vaig llegir de bullir-la,però suposo que això és si és de l'aixeta. Es que el meu petit també es llença al meu got d'aigua!!

Jo li dóno aigua de la brita, que és la nostra...
Per cert ahir li vaig donar arròs blanc i el mateix que el plátan...no vol les cosetes petites a la boca!
També li he comprat una cullera per a que jugui

Ja m'explicaràs Inda
Inda

EntradaAutor: Inda » ds. oct. 27, 2012 11:56 am

Bon dia marones!!

Ahir el petit va tastar la pera. La vaig aixafar amb la forquilla i quedaven "grumitos". Haig de dir que el cos li tremolava senser, jiji... no sé si pel gust o la textura, però la pera que entrava a la boca no sortia!!! I després es llençava al plat i a la cullera que semblava un "mami més!!" :-)

Després de 3 cullerades ja la pera començava a sortir d ela boca,així que li vaig donar el plat directament i va ficar la mà!! Quina gràcia veure!l com movia els ditets plens de pera,jajja...ja a l'estona va girar el cap i ja volia pit.

Una experiència que repetirem avui...a veure com va,però em va semblar que aquesta consistència
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Inda

EntradaAutor: Inda » ds. oct. 27, 2012 11:57 am

Uixx... que he enviat el missatge...

Volia dir que crec que aquesta consistència, per començar, ja li va bé.

Estic contenta amb el començament :-)
Imatge
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dg. oct. 28, 2012 9:19 pm

A que és una passada la cara de concentració que se'ls posa quan tasta algun aliment nou? Nosaltres etem fascinas! I li estem fent un reportatge fotogràfic només dels aliments :r) :r) ....
Avui hem provat el meló, sene èxit, crec que etava massa madur i se li esfeia a la boca. Encara que després hem "fe veure" que li deixavem robar el meló del papa i ha anat millor. La poma continua sent la reina dels aliments fins ara....

El que ens fa més gràcia és l'interès que posa en tastar-ho tot!
Naiff
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dj. juny 11, 2009 7:20 am

EntradaAutor: Naiff » dv. nov. 02, 2012 8:05 am

Hola noies,
Us volia fer una pregunta....
Tinc una nena de 10 mesos, i com que amb la seva germana em va costar moltíssim el tema dels trossets volia que ella s'acostumés le més aviat possible, el problema que tinc és que ella té molta facilitat per vomitar, de fet des que va néixer fa moltes gloplades de llet i de papilla també, i el problema és que cada vegada que li dono un trosset vomita i clar ho passa molt malament pobreta. Algú s'hi ha trobat? Que heu fet?

Gràcies
Imatge
Imatge
princesa_ballarina

EntradaAutor: princesa_ballarina » dg. nov. 04, 2012 8:15 pm

Naiff, al meu menut també li passava. Era molt escandalós i ho passavem malament tots. :ufs: Vam anar postposant el tema (li oferiem poc), fins que van experimentar canvis: van sortir les dentetes (precisament allà les 10 mesos) i el vam operar del frenet.
De totes maneres, nosaltres vam començar per exemple, si feiem arrós, amb un o dos granets, si l'empassava bé, li anavem afegint més. I els trossets igual. Minusculs i si els empassava, doncs cada cop més grans. :ok:
Lo de vomitar no ho ha fet més (ho feia amb la AC, amb la LM no ho havia fet mai).
I el que pots fer, si ja "s'alimenta" amb papilles i de més, és anar provant a mode de joc. Un dia que llepi un palet de pa, un altre una galeta, ... potser hi ha alguna cosa que tolera més que una altra i l'ajuda a "aprendre a empassar".
Ah! I si pot ser, que sigui ella qui s'ho posa a la boca (no la "forcis" tu), deixa-li a la taula (o safata de la trona), dona-li a la mà,... I que vagi fent. Poc a poc.
I si no veus canvis, mira que no sigui cosa del frenet.
Ànims! :)

Imatge
Imatge
Naiff
Entrades: 261
Membre des de: dj. juny 11, 2009 7:20 am

EntradaAutor: Naiff » dl. nov. 05, 2012 6:28 am

Gràcies princesa-ballarina!

El problema de la meva és que té refluxe (lleu ja que s'engreixa i no li fa mal) per tant el pediatre no li dóna més importància però és clar ara al començar amb els trossets amb la facilitat que té per vomitar tot va cap enfora. Nosaltres ja li posem una galeta o un tros de pa a la safata de la trona i que ella ho agafi i s'ho posi a la boca soleta, normalment el que fa és mossegar i escupir el trosset o intentar posar-me el menjar a mi a la boca, però si a vegades se li queda un trosset que no pot escupir és quan comença amb les arcades i acaba vomitant, és que a sobre la senyoreta ja té 7 dents per tant fa unes bones queixalades.
Suposo que hauré de seguir intentant-ho amb paciència!
Imatge
Imatge
princesa_ballarina

EntradaAutor: princesa_ballarina » dl. nov. 05, 2012 2:23 pm

Quin patir, noia!
El meu menut ho vomitava TOT! (el que no fos llet oo aigua, és clar!). Les galetes o el pa igual s'esmicolen massa, potser en el seu cas no li va tant bé, no? Has probat amb coses que llisquin millor i/o donar-li trossets MOLT petits de quelcom fàcil de tragar?

Imatge
Imatge
powerpuff_girl
Entrades: 847
Membre des de: dt. març 02, 2010 3:52 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: powerpuff_girl » dt. nov. 13, 2012 9:07 am

M'interessa molt el tema del refluxe i els trossets. D'aquí ben poc vull començar amb l'AC amb l'Ingrid (quan tingui uns 6 mesos i mig aprox) i ho faré igual que amb la gran, al principi tot trossets i molt poc, que ho vagi agafant amb els dits i aprengui i gaudeixi, i més tard quan ja portem un mes o potser un parell de mesos ja li donaria purés i sopes (no especials per ella, les mateixes que mengem a casa sense sal). Ho vull fer així perquè em fa por que si li dono massa aviat triturats rebutgi els trossets i amb lo còmode que és que mengin el mateix que els adults... Amb l'Olivia ens ha anat genial, sempre li ha encantat menjar sola i menja de tot. Estem super contents d'haver-ho fet així.

Però em plantejava com anirà amb la petita ja que té refluxe lleu; no vomita però les molèsties encara hi són. Em fa por tornar a caure, fa temps que hem deixat la medicació perquè no millorava i com que està "bé" hem anat aguantant amb els petits entrebancs que això suposa però ara que toca AC dubto si serà millor pel seu estómac donar-li les coses més triturades ?-)

Per una banda penso que el millor i més còmode per tots és que mengi "normal" i no s'hagi d'adaptar més tard a trossets i tot el rollo. Només de pensar que hem de preparar farinetes i papilles especials per ella, buff, quina mandra més horrorosa!! Ara que també em sabria super greu que sigui millor per ella fer-ho més de mica en mica i deixar els trossos per més endevant i que per comoditat nostre la fem patir. Aixx no sé què fer :-o00m

El que havia pensat era fer primer arròs, granets, i quan vegi que ho accepta bé ja li aixafaria una mica perquè mengi més quantitat. El tema de quantitat no és perquè em preocupi que mengi, en absolut, però amb refluxe com se suposa que milloren quan afegeixen sòlids doncs clar un parell de granets d'arròs no notarem la diferència i si aconseguim que li vagi marxant les molèsties... També li donaria fruita molt madura (que no cal aixafar-la) i patata i pastanaga, vaja les coses més toves que en qualsevol moment pots deixar-les quasi com un puré. Així fem mig-mig, ni massa triturat, ni massa sencer per ella.

Experiències amb refluxe? Perquè jo tiraria pel dret i li donaria trossets sense aixafar i em deixaria d'experiments però no deixo de tenir aquest dubte de si empitjorarà.

Gràcies!
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dj. nov. 15, 2012 5:46 pm

No m'ho puccreure, se m'acaba d'esborrar tot el que havia escrit!!

Bé, deia que no puc ajudar amb el reflux. I que animo a totes les mares a iniciar la AC amb trossets, és molt còmode per les famílies i educatiu pels petits.

Nosaltres portem un mes i ja hem tastat el següent. La progrssió ha estat molt positiva!

- fruita: poma, pera, meló, pruna, plàtan.
- cereals: arròs, galetes sense gluten.
-vrdures: moniato, carbassa, pastanaga, mongeta verda, patata. La majoria ho ha tastat en cremes de verdura que ens feiem per nosaltres els grans.

De moment l'unic que no li ha sentat bé son les galetes sense gluten. Ara esperem amb ganes que el pediatra ens digui d'introduïr el gluten, i ho farem amb pà i pasta.
sagmai

EntradaAutor: sagmai » dv. nov. 23, 2012 7:54 pm

El pediatra ja ens ha donat "permís" per començar amb la papilla de fruita i una galeta maria. Si sapigués que fa un mes que menja fruita a trossos! Lo de la galeta si que hofarem, però i també palets de pà!
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dv. nov. 30, 2012 12:48 pm

La meva petita ara té 7 mesos i si que menja purés, el que passa és que té moltíssima curiositat per tastar les coses que mengem nosaltres i com que mengem tots junts a taula doncs de tan en tan li ofereixo alguna cosa. La meva pregunta és, quines coses de les nostres li puc donar per tastar? El pediatre encara no ens ha "donat permis" per introduïr gluten, ni pernilet, ni formatge....
princesa_ballarina

EntradaAutor: princesa_ballarina » dv. nov. 30, 2012 5:25 pm

Sargantana, el nostre pediatra (Luis Ruiz) ens va dir que dels 6 mesos als 99 anys, la mateixa dieta:P És a dir, segons ell, poden menjar de tot! Evidentment, es millor que vagi provant els aliments un a un per veure si té algun tipus de reacció. I hi ha aliments que encara no mengen (fruits secs,...) però en general, de tot!:P
Gluten no? Amb 7 mesos?? hi ha algun motiu? antecedents?
El tema dels lactics no ho sé... el meu només pren la teta (de lactic) per temes d'intolerància, no sé com va amb els nens "normals":P

Imatge
Imatge
Rossinyola
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dv. nov. 30, 2012 9:26 pm

Hola a totes! Nosaltres hem iniciat la AC fa una setmaneta coincidint amb la meva tornada a la feina. La nena té 6 mesos i ja tenia molta curiositat pel menjar, aixi q ens vam decidir a passar dels triturats. Li hem donat de moment pera, poma, plàtan i tortitas d'arros, i s'ho passa super b xuclant, pero menjar menjar, ha menjat el platan i l'arros. El que passa és q jo noto q pateix més a l'hora de fer caca, com si li fés molt mal la panxa, no sé si això és normal quan s'introdueix l'AC o té a veure amb el mètode (he vist q apareixen alguns trocets als bolquers). Què em recomaneu?
Imatge

Imatge

Imatge
powerpuff_girl

EntradaAutor: powerpuff_girl » ds. des. 01, 2012 7:44 am

Rossinyola ha escrit:Hola a totes! Nosaltres hem iniciat la AC fa una setmaneta coincidint amb la meva tornada a la feina. La nena té 6 mesos i ja tenia molta curiositat pel menjar, aixi q ens vam decidir a passar dels triturats. Li hem donat de moment pera, poma, plàtan i tortitas d'arros, i s'ho passa super b xuclant, pero menjar menjar, ha menjat el platan i l'arros. El que passa és q jo noto q pateix més a l'hora de fer caca, com si li fés molt mal la panxa, no sé si això és normal quan s'introdueix l'AC o té a veure amb el mètode (he vist q apareixen alguns trocets als bolquers). Què em recomaneu?

Estic en el mateix punt que tu... amb la gran també em va passar, vam començar gairebé amb 7 mesos i ella feia un munt de caques al dia. Doncs bé els primers dies també semblava que li costava, que apretava, feia menys caques... vaja que en absolut estava restreta però necessitava més temps per pair aquest canvi. El que vaig fer va ser quan notava que després de menjar tenia aquests problemes, deixàvem uns dies de descansamb intensiu de teta i quan tornava a fer caca normal, de nou introduíem alguna cosa. Vam anar molt lentament per això mateix, perquè el seu cos s'acostumés, i ens va anar genial.

Ara amb la petita tot i que està passant el mateix i que estem actuant igual, ella ha tingut problemes de gasos/refluxe i li costa molt més fer caca, així que el canvi és encara pitjor (vaig preguntar fa poc en aquest post sobre això precisament perquè em temia que li costaria passar als sòlids). Doncs més paciència, i anar més de mica en mica. Avui mateix com ja han passat uns quans dies de la darrera vegada que va tastar alguna cosa li donaré una mica de civada (flocs de civada bullits amb aigua) amb prunes o pera que li ajudaran. I si la trobo molesta doncs ens esperem més dies encara només fent teta.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
powerpuff_girl

EntradaAutor: powerpuff_girl » ds. des. 01, 2012 7:52 am

sargantana:28 ha escrit:La meva petita ara té 7 mesos i si que menja purés, el que passa és que té moltíssima curiositat per tastar les coses que mengem nosaltres i com que mengem tots junts a taula doncs de tan en tan li ofereixo alguna cosa. La meva pregunta és, quines coses de les nostres li puc donar per tastar? El pediatre encara no ens ha "donat permis" per introduïr gluten, ni pernilet, ni formatge....

Totalment d'acord amb el que t'ha dit princesa_ballarina. No hi ha cap raó científica per moltes de les manies dels pediatres amb la introducció dels sòlids. Ara no tinc cap enllaç a mà però una cerca ràpida a Google i ho trobaràs. Si no hi ha antecedents d'al·lèrgia a la família pots anar fent, de mica en mica i vigilant, però que jo recordi l'únic que té una data d'introducció és el gluten (abans dels 7 mesos) i la llet de vaca (uns diuen a l'any, altres als 18 mesos, altres als 3 anys...). Pensa que als 4 mesos hi ha pediatres que ja donen una papilla de fruites amb 3-4 varietats (i algunes que se suposa poden donar al·lèrgia com plàtan) i el mateix amb les farinetes de cereals, que porten tota mena d'ingredients barrejats...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::