Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: Rossinyola » dl. des. 03, 2012 7:20 am

powerpuff_girl ha escrit:
Rossinyola ha escrit:Hola a totes! Nosaltres hem iniciat la AC fa una setmaneta coincidint amb la meva tornada a la feina. La nena té 6 mesos i ja tenia molta curiositat pel menjar, aixi q ens vam decidir a passar dels triturats. Li hem donat de moment pera, poma, plàtan i tortitas d'arros, i s'ho passa super b xuclant, pero menjar menjar, ha menjat el platan i l'arros. El que passa és q jo noto q pateix més a l'hora de fer caca, com si li fés molt mal la panxa, no sé si això és normal quan s'introdueix l'AC o té a veure amb el mètode (he vist q apareixen alguns trocets als bolquers). Què em recomaneu?

Estic en el mateix punt que tu... amb la gran també em va passar, vam començar gairebé amb 7 mesos i ella feia un munt de caques al dia. Doncs bé els primers dies també semblava que li costava, que apretava, feia menys caques... vaja que en absolut estava restreta però necessitava més temps per pair aquest canvi. El que vaig fer va ser quan notava que després de menjar tenia aquests problemes, deixàvem uns dies de descansamb intensiu de teta i quan tornava a fer caca normal, de nou introduíem alguna cosa. Vam anar molt lentament per això mateix, perquè el seu cos s'acostumés, i ens va anar genial.

Ara amb la petita tot i que està passant el mateix i que estem actuant igual, ella ha tingut problemes de gasos/refluxe i li costa molt més fer caca, així que el canvi és encara pitjor (vaig preguntar fa poc en aquest post sobre això precisament perquè em temia que li costaria passar als sòlids). Doncs més paciència, i anar més de mica en mica. Avui mateix com ja han passat uns quans dies de la darrera vegada que va tastar alguna cosa li donaré una mica de civada (flocs de civada bullits amb aigua) amb prunes o pera que li ajudaran. I si la trobo molesta doncs ens esperem més dies encara només fent teta.

Gràcies Powerpuf! mira que instintivament he acabat fent el mateix que tu :-D Durant tot el cap de setmana hem fet intensiu de teta i sembla que ja està millor, així q avui segurament li donarem alguna coseta per tastar. La veritat q s'ho passa pipa marranejant amb el menjar i em sabria greu canviar la manera d'introduïr els aliments! Ara bé, això dels mals de panxa tb passa quan mengen papilles tradicionals? no sé si trinxar-li una miqueta el menjar al principi i mica en mica afegir trocets... :-:)
Imatge

Imatge

Imatge
Judy*
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dt. des. 20, 2011 10:46 am

EntradaAutor: Judy* » dg. des. 09, 2012 2:44 pm

Hola noies!
Jo tinc un dubte a veure si em podeu ajudar!

El meu príncep encara és molt xic (té 3 setmanes), però si que m'agradaria anar introduint els aliments segons C. González... perquè tot el què he vist al meu voltant han sigut bones experiències... i llegint-vos encara més.
El meu dubte és... nosaltres NO fem LMexclusiva, sinó que fem teti i bibi de moment... Arribat el moment d'introduïr aliments i demés... es pot seguir igual, encara que no es faci LMexclusiva????
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81- :-()-) Sarins <:-< -Nena :-()) -Boop <:-< -CRIS86 <:-< -Witchy <:-< -Judy* <:-< -Lexi :-()-) -clarivcl :-())
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. des. 10, 2012 9:31 pm

Sí, el mateix!
Si poses al google: how to spoon feed your baby, podras veure el fulletó que donen els pediatres a irlanda per introduir l'AC... Explica amb LM i amb LA...
Imatge
Judy*

EntradaAutor: Judy* » dt. des. 11, 2012 10:53 pm

sandrajuli ha escrit:Sí, el mateix!
Si poses al google: how to spoon feed your baby, podras veure el fulletó que donen els pediatres a irlanda per introduir l'AC... Explica amb LM i amb LA...

Moltes gràcies, ara mateix ho vaig a buscar!
Panxus de PRIMAVERA--->Duna81- :-()-) Sarins <:-< -Nena :-()) -Boop <:-< -CRIS86 <:-< -Witchy <:-< -Judy* <:-< -Lexi :-()-) -clarivcl :-())
izascun79
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

EntradaAutor: izascun79 » dc. des. 12, 2012 11:37 am

Bon dia noies.

Ara que acabo de llegir-me el post sencer (he trigat un munt!) veig que està això molt paradet.

Bé, us explico el meu cas:

El meu peque fa 7 mesos la setmana que ve i estic fent un mix entre farinetes i trocets des dels 5 mesos. A casa els meus pares li donen la papilla de cereals al matí des dels 5 mesos, que vaig començar a treballar (al principi amb llet meva i ara fa dues setmanes amb llet de fórmula pq ha estat refredadet i no em dóna marge per a treure'm llet, que està demanant fins a les tantes de la nit!). Des dels 5 mesos, tb li hem anat oferint fruita a deshores sempre a trocets i ja ha tastat la poma, el plàtan, la pera, el meló, la taronja i les mandarines, i li encanten!!!

Encara menja MOLTA teti, li dóno de bon matí abans de sortir de casa, a les 14 amb l'hora de lactància, i a partir de les 18 dos cops més, normalent, fins que va a dormir. Després segueix demanant per la nit, dos o tres cops, depèn del dia.

Així les coses no tinc gaire marge per a introduir AC, i l'únic "apat" que li puc introduir (a marge dels cereals del matí que li donen els meus pares) és el sopar. Hem avançat l'hora de sopar per a poder fer-ho tots tres junts i acostumo a donar-li el mateix que nosaltres (si ja ho té introduit), ja que sempre sopem verdures, i li afegeixo pollastre.

La meva preocupació és que realment em dóna la impressió que li estic oferint poca AC i a ell li agrada moltíssim, però per com tinc muntada la vida és difícil trobar el temps per a donar-li més teca. Al matí em sembla inhumà despertar-lo abans per a donar-li d'esmorzar. El desperto al pit i me l'enduc a casa els meus pares. Al migdia, després de donar-li jo el pit, sempre me'l poso amb mi a taula i li ofereixo algo de fruita, però encara no pot menjar gaires coses pq les vaig introduint amb tres o quatre dies de diferència i en dos mesos no hem pogut introduir gaires coses. Donar-li a troços al migdia a casa els meus pares és complicat pq els meus pares es posen nerviosos i si fem farinetes la meva mare acaba enxufant-li al mètode tradicional (aguantant-li les mans) i jo no puc veure-ho!!!!!!
A la tarda a les 18 ens trobem i fem teti i després agafem el cotxe per anar a casa i no arribem fins a les 19, i clar, no li donaré res per menjar si a les 20:30 ja estem sopant, no?? Vaja, que veig que per propi interés potser li estic negant més menjar del que hauria de donar-li, però no vull que els meus pares li donin una segona farineta cap al migdia pq jo arribo amb els pits carregadíssims i m'interessa que me'ls buidi... com us ho heu fet les que heu treballat? No vull destetar-lo encara i a més, a ell el pit li encanta!!!! Estic negant-li menjar "de debó" per por a fabricar menys llet?

Els findes sí que li faig tres apats però com que estem tot el dia junts mama també moltíssim. Esmorza galetetes i fruita, li dóno cereals al migdia en forma de sèmola d'arrós o blat de moro que li agraden molt, i per sopar verdura amb pollastre com entre setmana.

Ah, i el tema trocets em fa un pànic inmens. Li vaig oferint i ell s'ho menja encantat però s'ennuega moltíssim encara i és un patir. A més, intentant dissimular i posant cara de "què guay!" per a no espantar-lo, m'entren unes taquicàrdies brutals!!! A més, ara fa dies que només li dóno en troços la fruita i les galetes pq ha estat molt refredat i amb bronquitis i amb la mucositat em dóna la impressió que s'ennuega més que abans... aniré experimentant i mirant poc a poc d'anar introduint troços i fent les papilles més espesses. Realment amb les papilles no tinc problema. Jo li omplo la cullera i li deixo sobre la taula i ell agafa la cullera i se la posa a la boca. Menja molt, tot i que queda perdut, però és molt fàcil saber quan ja no en vol més! jejejjejejejjej

Ens anem llegint!!! Em serveixen moltíssim les vostres experiències!!!!! Tot el que sé d'AC ho he aprés llegint aquest post!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
NyiNyi
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

EntradaAutor: NyiNyi » dj. des. 13, 2012 12:40 pm

Bones! la meva peque té 9 mesos i també seguim força el mètode d'en Carles G.. La veritat, es que ho recomano a tothom! el cap de setmana passat vam estar fora de vacances en família amb una casa de colònies i no li vam donar ni un potito! va poder menjar en cada àpat alguna cosa del nostre plat.

Al nostre CAP, ens van dir que podíem introduir-li de tot menys "porqueries" i així ho anem fent.

Bé, doncs us explico el que fem nosaltres.
Al matí abans d'anar a la llar li donava cereals industrials amb cullera (fets amb aigua) però no li agraden ni amb ella ni a mi. Ara fa uns dies que li dono o una galeta i iogurt, pa amb pernil dolç o compota de fruita i molt millor! perquè si no s'ho acaba no passa res, ens ho podem acabar nosaltres o per més tard, i no va a l'aigüera com els cereals!

Per dinar, variem verdura i carn/peix/pernil dolç o rovell d'ou. Normalment la verdura li faig aixafada amb forquilla i la vedella, porc, xai .. aquestes carns més "dures" també a trossets petits o directament pel thurmix. Tot l'ho altre, convinem amb una mica a trossos a la verdura i l'altre a la seva mà. La veritat, que des de que ho fem així, menja molt més.

Per berenar fem el mateix que esmorzar o fruita sencera. Li xiflen les mandarines! És impressionant com pot arribar a treure tot l'ho de dins i deixar la pela! I el plàtan tant que li agradava de més petita no el vol ni veure! :ufs: crec que és la textura..

I per sopar intenten fer-li més arròs, sopa, cremes, però no li acaba d'agradar.

I res, poc a poc anem intruduïnt noves coses, ara vull provar les llegums. :ok: i formatges, però no sé quin se li poden donar...

Judy, sobre el que demanaves de la lactància mixta. Nosaltres fem pit a demanda, però crec que amb el teu cas, serà el mateix. Pit/biberó a demanda.. depenen del que mengi suposo que demanarà més llet o menys.. Diria que pàgines en darrera hi havia noies que li donaven el biberó i seguien aquest mètode.

Izascun, la meva al principi tampoc hi donava gaire interès amb l'AC.. ella preferia teta. Però amb cosa d'un mes ha fet un canvi radical! sí que continua sent molt de teta, però assentar-se amb nosaltres a la taula i menjar li encanta! I si li dones berenar després de la teta de la tarda? abans de marxar de casa els teus pares? Poc a poc ja veuràs com tu i ell anireu agafant un ritme. :ok:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » ds. des. 15, 2012 12:37 am

Hola noies!!!

Feia temps que no passava per aquí!

Nosaltres també hem seguit el mètode gandul de no fer farinetes (jo l'he batejat així :-), tot i que el meu marit digui que som hippies ¬¬). Ens va passar una mica el mateix que tu, Izascun79, perquè vam enganxar les vacances i quan menjàvem fora doncs no li podíem donar gaire cosa, pa i poca cosa més. Va haver-hi un moment que també em semblava que jo no introduïa més menjar per por a que es deslletés, però de forma natural ella ha anat menjant més i hem anat trobant els moments d'anar introduint. Ta,bé sempre ha tingut molta curiositat pel menjar. Al principi, sempre m'assegurava de donar-li el pit abans de manjar, però ara cada vegada m'hi fixo menys perquè veig que quan ella vol pit ho té clar. Així que jo no m'amoinaria i aniria fent sobre la marxa. té tota una vida per menjar de tot. Ja sé que cal aprofitar el moment en que tenen curiositat, però jo crec que si ja els deixem experimentar amb el que van trobant, ja no perden aquesta curiositat. L'Aina s'ho passa pipa provant i sempre vol provar coses noves. Es mira el seu plat i els nostres i si els veu gaire diferents ens demana provar. Quan ja no en vol més, gira el plat o comença a llençar el menjar a terra i es queda tan panxa.

És tan divertit veure'ls menjar!

i respecte ennuagar-se, al principi jo també ho passava fatal. Em vaig adonar que moltes vegades quan s'ennuagava casualment tenia el cap una mica tirat enrera. Aleshores el que jo feia era de seguida ajudar-la a posar-se el més recta possible, fins i tot una mica endavant i l'animava a tossir, de fet, ho feia sola i jo li deia "molt bé". quan era més petita sí que alguna vegada l'havíem posat boca avall perquè patíem. Ara quan hi ha alguna cosa molt dura o grossa ella soleta la treu sense arribar a tossir. Això sí, mai li trec l'ull de sobre quan menja!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

EntradaAutor: coquette » dg. des. 16, 2012 9:22 pm

i el tema trocets em fa un pànic inmens. Li vaig oferint i ell s'ho menja encantat però s'ennuega moltíssim encara i és un patir. A més, intentant dissimular i posant cara de "què guay!" per a no espantar-lo, m'entren unes taquicàrdies brutals!!!

Jo també pateixo força amb els ennuecs i ofecs, tot i que cada cop em sento més segura...

Quant al tema de la llet, nosaltres vam anar a una nutricionista que ens va dir que, els 2 primers anys, la base de l'alimentació ha de ser la llet, sigui pit o LA, i que els aliments és es van introduint per motius d'APRENENTATGE, més que per nutrició. Que no ens obsessionem amb aquest tema. No és que hagin de menjar x verdura o x fruita cada dia.

En aquest temps he anat aprenent un munt de menjars i idees d'aliments que no fan tanta por! les he recopilat al següent post del meu blog:

http://canroldors.blogspot.com.es/2012/ ... s-com.html Baby led weaning per a mares porugues com jo
;-)

petons
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dl. des. 17, 2012 10:59 am

Gràcies per l'enllaç al blog!!
Amb la por als ennuegaments encara tiro molt de farinetes i el nostre "problema" és que em diu que la vol menjar ell, no em deixa ficar-li la cullera a la boca i intenta agafar la cullera ell... ja fa molts dies que li deixo fer, encara que acabem perduts, pq no sóc capaç d'agafar-li la cullera i dirigir-la cap on vull, té molta força!!! Us deixo un enllaç a un vídeo que he penjat al youtube... ara ho fa una mica millor, aquest vídeo era de fa tres setmanes, quan tot just començàvem.. és brutal com milloren dia a dia!!!!
http://youtu.be/4J1XBhEXwTE
Quin fart de netejar m'estic fent!!!

Poc a poc anem guanyant confiança amb el tema ennuegaments (bé, sobretot jo)... ja fa molts dies q em diu que la fruita triturada me la mengi jo i en canvi es torna boig amb la fruita sencera i, com dius al blog, ja he claudicat ... ara fa dies que s'aguanta assegut molt recte i sembla que no s'ennuega tant (abans estava tirat molt enrera, com dius tu carabasseta). Les galetes Milupa, que es desfan, ja no són un problema, i amb la fruita, encara q de tant en tant tenim algun ensurt, anem força millor... ara el problema és que només gaudeix dels primers moments pq desseguida desfà la fruita en troços molt petits i no és capaç d'agafar-los i veus com pateix per mirar d'aconseguir agafar el que sigui per menjar-s'ho, pobret...

El meu marit flipa de que li deixi fer però quan intenta ell donar-li papilles tampoc és capaç de fer-ho si no li agafes les mans, pq vol menjar ell...
En realitat crec que aquest mètode és perfecte pel meu fill. Hi ha nens que esperen que els fiquin el menjar a la boca però el meu NO!!!!!

Petonets i ens anem llegint!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Judy*

EntradaAutor: Judy* » dl. des. 17, 2012 12:13 pm

NyiNyi ha escrit:
Judy, sobre el que demanaves de la lactància mixta. Nosaltres fem pit a demanda, però crec que amb el teu cas, serà el mateix. Pit/biberó a demanda.. depenen del que mengi suposo que demanarà més llet o menys.. Diria que pàgines en darrera hi havia noies que li donaven el biberó i seguien aquest mètode.

NyiNyi gràcies! M'estic llegint mica en mica el post i el llibre; estem convençuts de introduïr els aliments així, el meu home també així que ens anem informant mica en mica.

Com dieu a mi em fa por (i encara no hem començat) que s'ennuegui, però mica en mica!
Izascun, vaig a mirar-me el vídeo!
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. des. 17, 2012 2:09 pm

Hola noies, em vaig passar per aquest fil en el seu dia, quan vam introduir l'AC al meu fill, i ara ja no passo gaire però de tant en tant llegeixo les experiències perquè m'agrada veure què expliqueu :ok:

El meu fill té gairebé 30 mesos, per tant tenim l'AC més que introduïda. I estic molt contenta d'haver-ho fet així. Primer, perquè el meu fill menja de tot (bé, hi ha coses que no li agraden, com a tothom) i segons, perquè hem seguit respectant la "filosofia" d'aquest mètode i menja les quantitats i els aliments que li venen de gust (dins una oferta sana i equilibrada, evidentment).
Bé, quan comencen a aparèixer les "guarrades" a la vida dels vostres fills, a vegades tot això es distorsiona, ja ho veureu o-o:)

Izascun, jo penso que tenint en compte l'edat del teu fill, no em plantejaria que fes àpats de sòlids (a part potser de quan tu treballes per temes logístics) sinó oferir-li coses de menjar de tant en tant. Vull dir que no em fixaria massa en si fa poc que a fet teta o no. El que es tracta és que tasti i experimenti, al principi no mengen gaire quantitat si els dones trossos i deixes que ells els agafin.
Si seu a taula amb vosaltres, doncs li deixes tastar coses del teu plat, i si tu estàs berenant li pots donar un bocí del que tu mengis.
Pel que dius que encara no has introduït masses coses i que a vegades no pot menjar de res del que hi ha a taula, potser ho pots preveure i tenir una mica de patata bullida, un grapat de cirgons, un crostó de pa o el que sigui que ell ja pot menjar, i oferir-li.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
voltamons
:: puça
:: puça
Entrades: 43
Membre des de: dl. des. 17, 2012 2:06 pm

EntradaAutor: voltamons » dt. des. 18, 2012 2:07 pm

Hola noies!

Sóc nova per aquí així que em presento, sóc la mare del Martí que el dia 22 farà 7 mesos </;-) i seguei enganxat a la teta!
I ara venen els meus dubtes... fa 3 dies que hem començat amb l'A.C, primer vaig provar de fer túrmix de verdures i aquestes coses però no li agradavem massa i amb la cullereta no anavem gaire bé, en canvi li agradava molt xupar trocets de pa, mandarina i coses així, després d'un parell de setmanes amb els purés em vaig comprar el llibre "El niño ya come solo" i vem decidir començar amb l'A.C.

Tot el que prova li agrada, fins i tot el bróquil i avui un trocet de peix!, però mai sé si li dono prou menjar! avui li he donat 3 pastanagues al vapor petites, un trocet de peix, un trocet de pa i taronja, molt va a terra però sembla que ja empassi, no és massa cosa? o massa poca?

Tema aigua, li haig de donar aigua, si li dono amb el got beu una mica, ni haig d'oferir? cada quan?

La papilla de fruites si que li agrada i ni dono per berenar-sopar, hi ha algún problema?

Haig de dir que segueix amb pit a demanda i mama molt.

Au, això és tot, que per ser la primera vegada ja n'hi ha prou!!

Gràcies!!!
Imatge
sagmai
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

EntradaAutor: sagmai » dc. des. 19, 2012 8:52 pm

Voltamons, jo crec que ho fas molt bé! Jo encara no li hauria donat peix, però en general introduir de tot mica en mica és el millor que pots fer!
El dilema que trobo jo ara és compaginar els àpats dels grans amb els del petit, o. Millor dit, els horaris....
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dj. des. 20, 2012 10:26 pm

Izascun! Quina gracia el vídeo! Prova a donar-li verdura aixafada, ja veuràs com xala posant-hi les mans!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
Imatge
Imatge
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dv. des. 28, 2012 12:10 pm

carbasseta ha escrit:Izascun! Quina gracia el vídeo! Prova a donar-li verdura aixafada, ja veuràs com xala posant-hi les mans!

Gràcies carbasseta... serà el següent que provi. De moment amb les mans menja la fruita i la carn picada... ara toca provar amb la verdura... ha estat tan refredat aquests dies que em feia por que amb tants mocs s'ennuegués, i una mica de llet m'ha tret alguns dies pq li agafa la tos... ja us explicaré. De moment estic d'allò més contenta amb el mètode. Els meus pares segueixen donant-li els cereals al matí però no em fa res... en el fons necessito que s'atipi una mica per aguantar sense pit fins al migdia... el que sí noto és que ara demana molt més jalar "normal" quan estem tot el dia amb ell, i amb el pit no en té prou... quan estem a taula no calla fins que l'asseiem amb nosaltres... la nit del 24 estava super pesadet i al final li vaig donar torradetes i espàrrecs aixafats. Eren en conserva i no em va fer massa gràcia, però no hi havia res més a taula que pogués donar-li!!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

pardaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: ds. des. 29, 2012 4:09 pm

EntradaAutor: pardaleta » dg. des. 30, 2012 5:05 pm

La meva fa 7 mesos al gener i tot just he començat amb la fruita...buff, vaig retrassada. Em llegiré tots els vostres posts ara...
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

EntradaAutor: Aitona » dj. feb. 07, 2013 11:56 am

Hola noies! Jo també m'apunto a aquest post.
L'altre dia a la revisió l'infermera ja ens va dir que haviem de començar a introduir els cereals i la fruita. Jo ja tenia clar que ho volia fer seguint aquestes recomenacions i seguir tant com pugui amb la LM. M'estic llegint el llibre del CG i també m'he llegit tot aquest post, però tinc un dubte a veure si alguna mare més experimentada m'el resol.
El meu petitó tot i faltar-li una setmana pels sis mesos, té bastant interés pel menjar, així que jo li he deixat provar la taronja, la pera amb un troç gran i cap problema, ell va xuclant. Ja sé que no menja gaire però no em preocupa.
El que no sé com fer-ho és amb els cereals, no voldria donar-li de pot i si no ho entenc malament les alternatives naturals als cereals sense gluten són la sèmola d'arròs o de blat, és així oi? Però em sembla que els hi prepareu amb brou vegetal, i nosaltres encara tema verdures no ho hem introduit i donar-li arròs a granets ara mateix em fa por pel tema ofec. Em sabeu donar alguna alternativa natural pels cereals sense gluten i que puguem pendre en aquesta edad?
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dv. feb. 08, 2013 8:10 am

Aitona, el blat sí que porta gluten. Sense gluten són arròs i blat de moro, els més habituals. Nosaltres vam provar les sèmoles però el problema amb l'Aran és que no hi ha manera de donar-li rès amb cullera, per això aquest mètode ens va taaan bé! :ok: Al final vam optar per l'arròs bullit ben passat, li xafavem amb la seva forquilleta de manera que quedaven els granets enganxats i ella s'ho menjava la mar de bé. El q també ens ha anat molt bé són les tortites d'arròs i de blat de moro, sense sal això sí. Se les menja molt bé des dels sis mesos. Després, mica en mica, li vam anar donant trocets de pa per introduir el gluten, i ja està. Pel tema ofec, jo tb estava una mica espantada, però t'asseguro que ella ha sabut sempre com manipular el que ella mateixa ha agafat. Pensa que ho ensaliven i ho volten per la boca una bona estona abans no ho intenten empassar. Al principi estossegava i jo m'espantava molt, però ho treia, reia i tornava a començar, així q ella no es va espantar pas! Ara ja té 8 mesos i menja soleta tot el que li dono, tenim a la família alucinada, però això sí, les quantitats rès a veure amb les del menjar triturat. A vegades encara fa cares rares quan empassa, suposo que li deu fer cosa, però segueix menjant tranquilament.
Ahh, una cosa que a la meva filla li ha encantat és la Tapioca, al mercadona en tenen. Quan la fas queda com una gelatina i aquesta textura li encanta, i no té gluten! :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
carbasseta
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » ds. feb. 09, 2013 12:30 am

Hola!

Jo també vaig començar amb l'arròs pels cereals, no li he donat mai de pot (bé, les mostres que tenia les vaig mig gastar en un parell d'ocasions quan ja menjava més quantitat, cap als 10 mesos). El feia passadet i amb una mica de suquet, o afegint una mica de la meva llet. Però he de dir que mai li va agradar massa i ara encara (13 mesos i mig) l'arròs és del que menys li triomfa. Però tampoc hi ha pressa en introduir el cereals, no hi ha cap estudi que demostri que és millor introduir primer una cosa o l'altra, així que si vols li pots introduir algunes verdures i així ja podràs fer un brou. Pel tema dels ofecs, una cosa que jo provava a vegades era a empassar-m'ho jo sense mastegar, sobretot amb l'arròs. T'asseguro que ella s'ho empassa molt millor que jo...

I un bloc que em va anar molt bé, sobretot pels enllaços que posa és aquest:http://www.unamaternidaddiferente.com/p/baby-led-weaning.html el full del que debes i no debes el vaig penjar a la nevera perquè les àvies ho tinguessin en compte :ok:

Rossinyola, avui he provat de donar-li tortitas de blat, pe`ro m'han semblat molt dures.....saps si les d'arròs ho són menys?
Imatge
Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dg. feb. 10, 2013 8:32 pm

carbasseta ha escrit:Rossinyola, avui he provat de donar-li tortitas de blat, pe`ro m'han semblat molt dures.....saps si les d'arròs ho són menys?

Les d'arròs són més cruixents, segons la marca. A mi les que més m'agraden són les Biocop, tan d'arròs com de blat de moro, l'Aran se les menja molt bé!
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::