Papilla de fruita (un suplici)

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Mireille
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 1:39 pm

Papilla de fruita (un suplici)

EntradaAutor: Mireille » dv. març 13, 2009 10:13 pm

Hola a tots/es!

Us escric per veure si algun/a de vosaltres em podeu ajudar. El meu fill té 7 mesos i mig. Als 6 i mig va començar amb la papilla de fruita, no hi va haver cap problema, feia unes llepades! I s'enfadava molt si em distreia i no li donava ràpid les cullerades.

El problema va venir quan va estar malaltó, ara farà uns 15 dies, amb bronquitis, i també conjuntivitis. Semblava que començava a aborrir la fruita, però se la menjava mentre s'anava queixant una mica. Després ja vaig introduir-li la papilla de verdures i aquí crec que hi ha hagut el problema definitiu. La verdura li encanta! Es fot uns plats que ni us explico! Però amb la fruita m'ha començat a muntar uns números impresionants, plora com feia mesos que no ho feia.

He provat de variar les quantitats de fruita, ara més plàtan, ara menys, ara més poma... però res de res. Els potitos no els vol ni veure (em va fer una cosa similar, al principi sí, però ara em diu que me'ls foti jo :-(( ). L'únic que sembla que mig li agradi és la compota de fruita feta a la baby-cook. Amb molta paciència se la va menjant. Però em pregunto: la fruita cuita segur que perd moltes vitamines, oi? O sí que perd, però no tant com em penso? Algú sabria dir-m'ho?

Pel que fa als potitos només he provat els Nutriben, que són els que ma mare em donava a mi. Però les altres marques com són? N'hi ha algun més "bo" de gust? A més, també vaig llegir en un llibre que la taronja en nens molt petits podia provocar-los al.lèrgia. En sabeu alguna cosa d'això?

En fi, estic desesperada i ben sorda amb els crits que m'arriba a fúmer quan li dono la papilla (santa paciència). Ja m'he enrollat prou.

Moltes gràcies per la vostra ajuda!

Mireia ::upi:
Vilma
:: zebra
Entrades: 1481
Membre des de: dc. feb. 06, 2008 7:34 am
Ubicació: SUPER ENAMORADA DEL MEU MARIT I EL MEU FILLL!!!!!
Contacta:

Re: Papilla de fruita (un suplici)

EntradaAutor: Vilma » dv. març 13, 2009 10:37 pm

Noia sembla que estiguis dintre del meu cap, jejejej!!!!
A mi em passa exactament el mateix, jo crec que els nostres fills no són de dolços perque els potitos ho són molt i la fruita també!!!!
A mi la meva pediatra em va comentar que li deixes de donar durant una temporada i així ho vaig fer, ara li torno a donar, però m'he d'armar de paciencia i es fot d'una mala lluna que es impressionant!!!!!
Sort.
Imatge
Imatge
Momo
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dv. març 13, 2009 10:48 pm

Noia pensa en positiu! Al menos et vol la verdura! L'Aleix fa mooolts dies que no vol RES. Sempre havia menjat súper bé i d'un dia per l'altre res.
La única cosa que mig menja són els potitos, així que anem tirant de potitos. Ah! I algun suc! Sort que em descobert els sucs!
La fruita jo sempre li havia donat en compota, com la pediatra em va dir.
Prova de donar-li en suc, les vitamines hi són igual i potser li agrada més.
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » ds. març 14, 2009 6:53 am

La nostra quan va començar amb la verdura també va estar unes setmanes que no volia menjar fruita o en menjava poqueta, però passades unes setmanes ja en va tornar a voler... Jo vaig pensar que potser la verdura l'atipava molt i no tenia tanta gana com abans a l'hora de la fruita i que amb el temps es va anar regulant la gana... no sé....
Nosaltres, després de la fruita (mengés el que mengés, sense matxacar la nena) li donàvem iogurt, per complementar.
Ah, i anar-li canviant les quantitats de fruita també ens va funcionar (menys plàtan, una galeta...)
Jo també penso que el gust dolç no li agradava tant al principi (perquè les papilles de cereals tampoc no les volia veure ni en pintura i ara sí que en menja, però poqueta, només uns 150)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
MoniMoni
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dt. ago. 21, 2007 4:16 pm
Ubicació: Barcelonès

EntradaAutor: MoniMoni » ds. març 14, 2009 12:57 pm

Lila, dius que li dones alguna galeta.....jo he pensat en donarli tambè amb la fruita.....n'hi ha alguna que sigui millors pels petits.....????....la meva nena te 7 mesos....

Momo, quins sucs poden tomar???....naturals? o del super-farmàcia????
Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » ds. març 14, 2009 1:55 pm

Jo els hi faig naturals perquè és la única fruita i verdura que pren en tot el dia. Tot el demés són potitos i per això ho faig natural. Així de passada amortitzo la liquadora que em va regalar el meu home fa 5 anys! :ok:
Li'n faig un de taronja al matí (perquè la vitamina C és exitant) i per la tarda n'hi faig un de poma o pera. Avui provaré de plàtan, però segur que hi hauré d'afegir algo perquè el plàtan molt suc no crec que tregui... Jejeje
Herbal
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 27, 2008 4:32 pm
Ubicació: Tarragonès

EntradaAutor: Herbal » ds. març 14, 2009 11:39 pm

Hola Mireille! Com va el tema de la fruita, ara? La meva experiència amb aquest tema amb la meva beibi que ja té nou mesos i mig, és una mica sui generis, jeje... Però tot surt bé, perquè la nena està sana, alegre, creix bé. Així que lo primer que et vull dir és que no t'agobiïs, si el nen està bé és que tot està bé! Pensa que els bebés no tenen pulsos suicides, són els primers interessats en trobar-se perfectament per a continuar passant-s'ho pipa!;-) Tot el que fan acostuma a tenir un motiu, i a més raonable, només que no el sabem, snif.
Li ofereixes la fruita per postres o per berenar? Si és per postres, potser és que no li quep més menjar; l'estòmag d'un bebé de 8 mesos què ha de ser, com un parell de nous? Potser li quep més tard.
Si li ofereixes quan se suposa que ha de tenir gana, i no la pren, pos és que no la vol... Pot ser perquè s'hagi afartat de la papilla, prova d'oferir-li en trossos poma, pera, taronja... per a que xarrupi, si li agrada ja saps què passa: que el format papilla el té avorrit!
Si ni per aquestes, és clarament que no vol fruita. No et preocupis: li dónes pit o llet artificial? Si li dones pit, ja té les vitamines i minerals i tot el que la fruita li pogués donar a la llet, no t'amoïnis per cap carència. Amb la llet artificial no sé si es necessita un aport extra de vitamines, però si és així pensa que la verdura, (que dius li encanta), cuita al vapor perd molt poques propietats, potser el teu petit ja està rebent el que necessita. En tot cas, aposto que amb els sucs triomfaràs, quasi sempre triomfen!
Comentes lo de l'al·lèrgia a la taronja. Encara no li en dónes? Si és que no, per saber si l'accpta pots fer el mateix que vas fer amb les altres fruites: que durant tres o quatre dies l'únic canvi que tingui a la seva dieta sigui la taronja: si no té cap reacció, cap problema.
I ara t'explico una anècdota de la meva beibi, val? Un dia li estava donant la seva papilla de plàtan (mai no li he donat papilles de fruites barrejades, ho trobo absurd, la pediatra no em va saber donar una raó científica per haver de barrejar les fruites, grrr!), que sempre li havia encantat. I no hi havia manera, mitja hora amb la cullera, i que nanai. Avorrida, me'n vaig amb el platet a la cuina, i quan torno... veig la nena devornat un plàtan que li oferia mon pare! La tia es va endrapar mig plàtan, i amb una cara de satisfacció que em va arribar a l'ànima! (no, no es va ennuegar, mastegava, la molt...! feia txap txap, feia gestos de mastegar!!!!!) Em vaig sentir més tonta...!
Espero no haver-te atavalat massa, txiqueta...! :-P Salut!
Imatge
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dg. març 15, 2009 9:42 pm

hola monimoni,
nosaltres li donem galetes "normals", de les "maries" però sense daurar, però li donem des que la pediatra ens va dir que podíem introduir el gluten... en el nostre cas als set mesos i mig aproximadament. Li posem una o dues, depén del dia, trituradeta amb la fruita (de tant en tant també li donem galetes perquè les rossegui).
Abans vam comprar unes galetes que venen sense gluten (n'hi ha de la casa milupa o de l'almiron) però, la veritat, eren molt secotes i encara donaven més mal gust a la papilla... ?-) :-:) :-((
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Mireille

EntradaAutor: Mireille » dt. març 17, 2009 7:58 pm

Ho he aconseguit! Ha tornat a provar la papilla de fruites. Bé, dic provar perquè se n'ha menjat 1/4 part, però això ja és molt!

Li he fet el mateix (pera, plàtan, poma) però sense la taronja. Vaig pensar que, ja que s'assembla tant físicament a son pare, alguna cosa havia d'haver agafat de mi en el tema de gustos, i a mi la taronja no m'ha agradat mai gaire. Me la menjo si no hi ha més remei, però no és sant de la meva devoció. I tate! N'ha menjat una mica sense crits ni plors! >.-<:

Moltes gràcies pels vostres consells! Els tindré presents si la cosa es torna a tórcer.
Per cert, responent-te a tu Herbal, això de donar-li fruita perquè la xupi tampoc colava. Suposo que és bastant conscient que no té dents :content:
El que sí vaig provar de donar-li el diumenge són sucs, però l'hi vaig fer de taronja, i com podeu suposar em va dir que me'l fotés jo :ufs:

En fi, ara estic més animada! A veure si continuem així!

Herbal
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 27, 2008 4:32 pm
Ubicació: Tarragonès

EntradaAutor: Herbal » dt. març 17, 2009 8:46 pm

Molt béeee!!!! :ok:
Imatge
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dt. març 17, 2009 10:08 pm

mireille... la meva peque menja genial, pero vam passar una epoca crisi amb la fruita i li vaig afegir un kiri i unes galetes i li va encantar!
Si ho vols provar...
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dt. març 17, 2009 10:35 pm

Que bé! Me n'alegro!!!
A veure si li dius al teu fill que li faci classes a l'Aleix, que cada dia anem pitjor!!! Jejeje
Mireille

EntradaAutor: Mireille » dl. març 23, 2009 8:18 pm

Aquest fill meu em sembla que és un pijet o-o:) Ara ja no vol la papilla amb els cereals, com semblava que li agradava. Crec que el que vol fer és anar variant. Avui li he donat una compota feta per mi i se l'ha menjat tota, però que us hi jugueu que demà ja no en vol? No ho diuen allò que "en la variedad está el gusto"?

Aniré provant les idees que m'heu anat donant, i si cal li faré cada dia la papilla diferent cada cop.

Sobretot no hem de desistir. Confiança Momo! Jo de petita era com el teu fill, i ara menjo de tot (gràcies a la paciència dels meus pares) :ok:

formiga
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
Ubicació: Terrassa, catalunya

EntradaAutor: formiga » dc. març 25, 2009 8:11 am

Nosaltres estem igual... Al principi se la menjava, però ara, res de res. Tasta la primera cullerada i diu que prou. He provat de posar-hi més d'una fruita que d'una altra, he provat de posar-hi una mica de llet meva, un parell de cullerades de cereals i res de res. Provaré de fer una sola fruita a veure què tal...
Les que doneu galeta, ja tenen dents els vostres nens/es? L'Aleix no en té ni una encara!
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. març 25, 2009 8:21 am

Formiga, el meu Aleix tampoc té cap dent encara. Jo li dono galetes i les va xupant. Si son d'aquestes especials per bebes es desfan més ràpid, però si no no passa res. A l'Aleix les Maria, els bastons de pa i el pernil salat li agraden! I comque per fi he trobat alguna cosa que li agrada, va tot el dia amb un tros de pa, o de pernil a la mà! :content:
formiga
Entrades: 545
Membre des de: dv. set. 15, 2006 10:20 am
Ubicació: Terrassa, catalunya

EntradaAutor: formiga » dc. març 25, 2009 8:41 am

I li has donat tu sense indicació del pediatre o ja t'ho han aconsellat?
A mi no em van dir res de galetes, ni de pa... és una mica soso el meu pediatre! Tinc un full amb les pautes a seguir fins als 9 mesos i no apareix res d'això.
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. març 25, 2009 1:04 pm

M'ho va dir el pediatra. Quan vam introduir el gluten el mes passat o l'altre...
minerva2
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

EntradaAutor: minerva2 » dc. març 25, 2009 6:45 pm

El nostre pediatre a les indicacions dels 7 mesos també ens ho va dir ho de les galetes i els palitos.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::