JOCS I JOGUINES... A ON??

Gatejar, caminar, correr i saltar.

chicoteta
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dg. des. 20, 2009 9:43 am

JOCS I JOGUINES... A ON??

EntradaAutor: chicoteta » dl. juny 14, 2010 12:25 pm

Hola mamis,

Us explico el meu nou "mal de cap"... El meu nen acaba de fer un anyet... Fins ara, des de que va néixer, les seves joguines les hem tingut al saló-menjador que és on fem vida i on juguem amb ell... Quan se'ns van començar a acumular unes quantes li vam comprar un parell de cistelles que em fan joc amb el menjador (amb els colors dels coixins del sofà.. ;-) :-D ) i allà tenim pelutxos, sonalls i algun joc d'aquestos de 6-12 mesos... Però el temps passa i ara ha arribat la taula d'activitats, el "correpasillos", el cub d'activitats.. etc... I tinc el menjador que sembla un Xiqui-Parc.. Total per a que després no els hi faci cap cas i només vulgui jugar amb els comandaments a distància, el telèfon, i les 2 joguines que té el gos, :-D ...

Les mamis experimentades... Que m'aconselleu? Millor que guardem les joguines a la seva habitació i les anem traient per jugar al menjador?? Com ho teniu muntat vosaltres? Jugueu a la seva habitació o al menjador? Ara vull ja retirar-li les joguines de bebè i crec que aprofitaré per fer el canvi, però m'agradaria que m' aportéssiu les vostres experiències... que us resulta més pràctic, que creieu que és millor per ells... Ja sé que és algo molt personal de cada casa.. però és que no ser com muntar-ho... jo sempre he sigut molt organitzada i endreçada i ara fa una temporada que sento que hi ha massa caos a casa meva... per altra banda, no sé si és massa aviat per començar a ensenyar-li a treure i guardar les joguines cada vegada..
cristina1671
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

Re: JOCS I JOGUINES... A ON??

EntradaAutor: cristina1671 » dl. juny 14, 2010 1:04 pm

No sé si et servirà de gaire la nostra experiència.
A nosaltres ens passa una mica com a tu, que tenim tot una mica pel mig, però és que em sembla que amb nens petits és inevitable.
El meu fill té les joguines a l'habitació i quan vol va a buscar allà el que necessita (però clar, ja té dos anys, amb un any no ho feia i jo li anava treient les joguines que em semblava). D'altra banda, almenjador també tenim sempre unes quantes joguines (les que al final no recollim perquè estem rebentats, o aquelles amb les que juga més). Tenim una prestatgeria al menjador on als prestatges d'abaix té els seus contes i uns cistells amb unes joguines. Les joguines grosses tipus corrapassillos les tenim a la seva habitació.

Vaja noia, que el que teniu muntant fins ara ve a ser més o menys igual que el que nosaltres tenim. No hi veig millor sol·lució,

Una abraçada!

C :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
hiolambda
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: hiolambda » dl. juny 14, 2010 3:36 pm

Hola,

Amb el meu nen de 16 mesos, de vegades juguem a la seva habitació i de vegades al menjador. El cap de setmana normalment al menjador, si intentes estar una estoneta al sofà... :P
Jo el que faig és agafar les joguines que més li agraden i les porto al menjador. També li dic que agafi el que vulgui que ho portarem al menjador. Més o menys ho va entenent.
Quan acabem, si no estem molt cansats, també ho endrecem. Ho posem tot a una caixa per guardar les joguines. I fa cas el 80 % de les vegades. Altres vegades, veu que tu ho guardes i quan has acabat ho torna a treure... :-:)
Jo crec que no sóc tant organitzada com sembla que ho ets tu, però clar ara realment molesta tant desordre. Però és normal quan a una casa hi ha nens. De tota manera, és bon moment per a començar a ensenyar-li a endreçar.
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dc. juny 16, 2010 12:10 pm

chicoteta ha escrit: i allà tenim pelutxos, sonalls i algun joc d'aquestos de 6-12 mesos... Però el temps passa i ara ha arribat la taula d'activitats, el "correpasillos", el cub d'activitats.. etc... I tinc el menjador que sembla un Xiqui-Parc.. Total per a que després no els hi faci cap cas i només vulgui jugar amb els comandaments a distància, el telèfon, i les 2 joguines que té el gos, :-D ...

Hehe! Sembla que em llegeixi a mi mateixa! Nosaltres estem igual! Fins i tot amb això dels comandaments a distància... :r)

Nosaltres ho tenim almenjador, el més ben endreçat possible, però caòtic de totes maneres, que ja se sap... El cas és que fins que no en trobem un de més gran, el nostre pis no permet gaires alegries pel que fa a triar espais on jugar, ja que l'habitació de la patufeta de casa no és massa gran ni lluminosa, a diferència del menjador. Per aquest motiu, a més del fet que així estem tots junts en el mateix espai, hem optat per tenir-hi les joguines. Els contes els col·loquem a la part baixa de la prestatgeria (tot i que li encanta allargar el braç i agafar els nostres llibres, també... :r) ) i les joguines estan repartides entre dues caixes grans. Tot i que jugar, juguem per tot arreu, la zona on endrecem les joguines queda "delimitada" amb una catifa d'aquestes infantils, de goma, tipus trencaclosques, i que a l'hivern ens ha servit per poder seure a terra sense agafar fred. ;-)
Imatge Imatge

||*||
GLG
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dc. juny 16, 2010 1:10 pm

Justament, aquest tema el parlavem amb el meu marit.

Nosaltres tenim al menjador, un cistell d'aquells de roba grans, amb totes les joguines petites a dins, i el que era la tauleta de davant la tele, la tenim en un costat amb ninos, llibres, joguines.... Però vaja, en pots trobar per tot el menjador.

A la seva habitació té unes estans amb llibres i una gran varietat de ninos a un lateral del llit (es d'aquells llits-transformers)

El que jo em plantejava era comprar un arcó per a la seva habitació i posar-hi les joguines que ja no utilitza, les de quan era més petita, i deixar al menjador el mes exitós. Acostumar-la a treure i guardar les joguines a la seva habitació, però encar no té els 2 anys, i no ho acava d'entendre.
erykah
:: papallona
:: papallona
Entrades: 142
Membre des de: dc. feb. 13, 2008 4:45 pm

EntradaAutor: erykah » dc. juny 16, 2010 1:28 pm

La meva nena es més gran, ja té dos anys i continuem tenint les joguines al menjador. Nosaltres ni ens hem plantejat portar-les al seu dormitori (vivim a una unifamiliar i els dormitoris estan en una planta diferent) i li hem montat un raconet per ella al menjador: té un cabàs per les joguines, una tauleta amb dos cadiretes per pintar, el carro de les nines, la cuineta, etc... Vam possar-li una catifa en aquella zona i el menjador es veu prou bé: zona d´estar/zona menjador/zona de jocs. Potser no és la solució més estetica però tothom que ho ha vist, li encanta i per mi és ideal, pq puc estar llegint al sofá i la nena jugant al meu costat.

El que si que em fet és possar la norma de recollir abans de sopar. Vam començar tot just quan es va llençar a caminar (13 mesos), li canto la canço de recollir (inventada) i amb jocs anem fent: possem les nines a dormir, "netejem" la cuineta, juguem a basket amb les joguines toves al cabàs, triem el conté per dormir i la resta els endreçem un dia per colors, un altre per mides...
Al començament trigavem més d´una hora en fer-ho, però com era un joc més ella no es queixava i li agradava. Ara a la que em sent cantar, ella sola s´organitza i em diu que vol guardar primer i si vol o no que l´ajudi.

A nosaltres es la fórmula que ens funciona.
La coqueta de sucre 03.2008
El petit superheroi 02.2011
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dt. juny 29, 2010 10:04 am

Nosaltres sempre ho hem tingut al menjador, per sort i tenim lloc tot i que ara comença a semblar un parking, el cotxet de la nina, la moto, el tricicle...

De totes maneres li vaig retirant juguines i de tant en tant els hi renovo, sota el seu llit hi té un calaix ple de joguines que els hi fa mes o menys cas, pero les vaig "rotant" perque sino s'aburreix de les de sempre hi acaba jugant amb tot menys amb les joguines.

A l'armari de la terrassa tinc les joguines de "Bebe"... els peluxos, els sonalls etc.... si necessito un traster!!!
GLG

EntradaAutor: GLG » dt. juny 29, 2010 10:16 am

Jo ja estic tremolant. D'aquí a un parell de setmanes és el seu aniversari... imagineu-vos. De moment ja sé 2 coses que li cauran, nina+llitet i un carret per portar la nina....

Jo he pensat una cosa. Vull comprar un bagul de fusta, per posar a la seva habitació i guardar les joquines que menys utilitzi, i pel menjador deixar unes quantes coses i el que faci més bulto. Vull guardar les coses de nadó en una capsa, i fer rotar la resta.

Algú sap on puc trobar un bagul senzillet de fusta?
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. juny 30, 2010 4:02 pm

Bona tarda.

El que nosaltres vam fer no és massa habitual, però ho vam creure mes pràctic:

Abans de nàixer el fill/a quasi totes les parelles li munten l’habitació per dormir....doncs nosaltres vam desallotjar la saleta i vam posar-hi una catifa enorme que ocupa tot l’espai i matalassos i coixins pel terra. Allí tenim totes les seves coses.

La veritat és que està molt be. Nosaltres també ens podem estirar als matalassos mentre ell va fent.... i jugar amb ell.

És un espai segur, i adaptat a les seves necessitats...... però també acaba jugant amb el comandament a distancia :-D :-D :-D
GLG

EntradaAutor: GLG » dj. jul. 08, 2010 12:06 pm

Al final li hem comprat aquest bagul per a la seva habitació:

http://www.vertbaudet.es/baul-de-almace ... =705033250
nini8852
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dc. jul. 14, 2010 10:19 am

Doncs nosaltres ho tenim tot al menjador. La tauleta de centre la vam haver d'arraconar perquè no s'hi fes mal (no es gaire gran el menjador) i ens queda perfecte en un racó i a sobre hi tenim els contes, colors i joguines petites.
Ens 3 calaixos que m'hi sobren, també hi tinc peluixos, instruments, cotxes i tot el que m'hi cap.
Com tu també tenim una taula d'actividats, un balancí, la moto, uan bateria de música (que no els hi fa gaire cas) i ho tinc en racons del menjador.
a la seva habitació no hi tinc joguines, només un calaix on hi tinc algun trasto, però per jugar millor el menjador, ja que jo també prefereixo més estar allà que a la seva habitació.

De totes maneres amb l'únic que juga és amb els contes i pintant, pel que m'he plantejat no comprar-li joguines fins que ella les demani, amb el que té ara, en té de sobres.....

Salut!

p.d. jo ja em vaig mentalitzar que la meva casa es transformaria en un xiqui park....

Edito. pel tema d'endreçar, jo ja li deia de ben petita peruqè es comencés a acostumar. Li deia, primer endreçar, i jo n'endreçava 1 i llavors un altre ella. A vegades li deia 'la mama t'ajuda', però ho va anar agafant molt bé i ara quan li dic: primer endreçar això (tant si és per recollir tot o per jugar amb una altra cosa) ella agafa i ho endreça. El que jo tenia clar és que no ho faria jo per anar més depressa i per sort (o per insistència) ara ho enten i ho fa molt bé. A l'escola també em diuen que endreça.
Imatge
Avril
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 344
Membre des de: dl. març 31, 2008 12:51 am

EntradaAutor: Avril » dc. des. 22, 2010 7:48 pm

Bones,
Nosaltres tenim un bagul a la seva habitació i una caixa gran a la saleta.
Com que diuen que és bo anar canviant les joguines que té a l'abast en guardo algunes i de tan en tan torno a fer el canvi. Així joguines o contes que mirava unes setmanes enrere tornen a ser atractius per ella passat un temps.
A part, cada cert temps fem endreça de joguines que ja no són adequades per l'edat. Ara que venen festes hi ha entitats com Caritas i Creu Roja que fan recollida de joguines en bon estat per nens/es de famílies menys afavorides. És una bona manera de fer espai a casa i de ser solidari. És qüestió de rentar-les una mica i portar-les als punts de recollida.
Tenim tendència a anar guardant per si de cas, per si en tenim un altre o perquè sempre creiem que ens pot tornar a ser útil i realment el que els nens necessiten és tenir 3 coses que van variant de tan en tan i ls armaris estan millor sense tan de trasto.
Bones festes!!
Avril
Imatge[url=http://lilypie.com]
Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::