DEIXAR LA LACTANCIA MATERNA

Tria el pit o el biberó.

gems
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 12:57 pm

DEIXAR LA LACTANCIA MATERNA

EntradaAutor: gems » dc. oct. 27, 2010 10:24 am

Hola!

el meu nen té 4 mesos i d'aquí a 1 mes he d'anar a treballar. no li podré donar el pit ni a les 9 ni a la 1 perquè marxaré molt d'hora....m'ha dit el pediatra que dues setmanes abans sustitueixi la toma de les 9 per un bibi i mica a mica l'altra toma que no li podré donar pit per un altre bibi. la pregunta és: com aguantaré sense donar-li el pit????? m'hauré de treure la llet???

una oopció era treure'm llet perquè li donguessin però al final he pensat que millor que li donguin llet en ppols. jo ja li donaré el pit a les altres tomes....això fins als 6 mesos perquè després ja inttroduirem altres aliments....

algú està en la mateixa situació?

merci!!!!!!!!!!
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: DEIXAR LA LACTANCIA MATERNA

EntradaAutor: soclamarga » dc. oct. 27, 2010 10:41 am

Hola! Jo estiic exactament igual que tu. D'aquí un mes tornaré a treballar, i faré de 9 a 3, o sigui que hi haurà 2 preses que no li podré donar. Com que m'agradaria fer lactància materna exclusiva fins els 6 mesos, ja fa temps que enm vaig traient llet i la vaig congelant. Sort que vaig començar fa setmanes, perquè amb l'extractor de llet em va molt malament i em costa molt treure-me-la. ahir vaig anar a la pediatra i em va dir que els biberons que li tocarien serien d'uns 120-150ml, o sigui q amb la llet que tinc fins ara en tindria com a molt per una setmana! :ufs: a no ser que el meu nen "m'esperi" i mentre sóc fora no demani llet (es veu que hi ha nens q ho fan!!!) però no crec que tingui aquesta sort... A la feina intentaré treure-me'n, però si a casa ja em costa, suposo que allà més! Si se m'acaben les reserves i encara no ha fet els 6 mesos suposo que preferiré introduir aliments en comptes de llet artificial.

Per estar tantes hores sense donar-li el pit, no hi ha problema: Jo a la nit de vegades estic 8h sense donar-li i sí, em queden els pits molt inflats... però ja me'ls desinfla ell després ;)
ANNACG
Entrades: 18
Membre des de: dc. set. 29, 2010 11:10 am

EntradaAutor: ANNACG » dc. oct. 27, 2010 10:43 am

Jo estic en la mateixa situació que tú. D'aqui molt poc torno a treballar i als matins no li podré donar el pit, però sí a les tardes. Però a partir de finals de gener em reincorporo totalment a la feina i no podré donar-li ni matí ni tarda (faig jornada partida amb un horari molt dolent) Ja tinc hora amb la llevadora la pròxima setmana i li demanaré, ja t'informaré..... però si algú ho sap abans, millor.
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: MIRJAN » dc. oct. 27, 2010 10:56 am

Vaja, he escrit i se m'ha esborrat tot!
Deia, que jo el que recordo de la gran, que era farà 3 anys, i que tot i que (s'obliden moltes coses), vaig començar a treballar les dues primeres setmanes només al matí. Se'm posaven els pits com dues pilotes, a tope de llet, i fins i tot donava picor (no us passa?). LI donava quan arribava a casa a els 14.30h.Al cap d'uns dies, els pits ja no produeixen pel matí, s'acostumen, i ja no s'inflen tant.
Quan em vaig incorporar tot el dia, doncs igual, li donava al matí abans de marxar i després per les nits. I tranquil·les noies, que són uns dies que anireu amb els pits plens, però jo recordo que va ser qüestió de dies que el cos es va adaptar. Mai em vaig treure llet sobrant, vull dir per buidar.
No us passa que sense adonar-vos us els toqueu, vull dir per palpar com està el tema de ple?? jo tinc aquesta mania, per comprovar si estan plens, i ho faig sense adonar-me si estic al carrer, comprant el pa, portant la nena a l'escola, etc je je. La gent deu pensar, què toca aquesta??

Jo no torno a treballar però estic pensant de treure-li ja, em sap moooooolt greu i em fa molta peneta, però és que estic fent un postgrau, i algun altre curs, i passo hores fora de casa i això de l'estractor dellet ja m'està cansant... No se... m'ho estic pensat.
Imatge

Imatge
madrona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1269
Membre des de: dl. juny 30, 2008 11:13 am
Ubicació: barcelona

EntradaAutor: madrona » dc. oct. 27, 2010 11:03 am

Hola.
Bé, sé que això és fatal quan ho veus venir però hi ha solucions.
Primer heu de pensar si voleu continuar amb l'alletament matern. Si voleu, realment, podeu.
HI ha extractors de llet de molts tipus i podeu emmgatzemar la llet per dues preses perfectament. El bibi que els deixeu pot ser de llet materna. Si porteu al nen a la llar d'infants, també podeu portar el "bibi matern" de casa i que el guardin a la nevera fins l'hora de donar-li. se li escalfa prèviament una mica i ja està.
Si opteu per donar llet artificial, doncs el amteix haureu de dur la llet en pols i li prepararan.
Llet en tindreu perquè el cos fabrica llet per estimulació. La millor estimulació és al de propi nen, però el tirallets també. Si us la treieu, el cos entén que en necessiteu i en continua fabricant. I com dieu, en pode anar congelant per si algun dia heu de marxar i no hi sou, o qualsevol contratemps.
Jo he donat el pit durant 34 mesos, simplement heu de decidir si voleu fer l'esforç de continuar donant-lis o no. Dic esforç perquè treballar-treure la llet-deixar-li un bibi preparat, sempre és una feineta més.
Jo no us vull condicionar, la decisió és vostra, però ja veieu que és possible tenir llet, i es pot allargar l'alletament.
Qualsevol consulta ja ho sabeu.
I aquí al forum trobareu més posts sobre aquest tema.

I teniu els grups de suport, per si voleu parlar amb algú ia ssessorar-vos.

Aquí en parlen: viewtopic.php?f=14&t=9789

Bon dia. :***:
L'esperança és el somni dels que estan desperts
http://www.fertilityfriend.com/home/31aa35
El pacte! El cercle s'ha tancat!! Madrona, Nivaira, Gegar, Bombolla, Ninetapetita, NidiaGi, Mama2010, Pimpam, Martavila, Anoa, i Brownie!!
Imatge
gemma2009
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dc. oct. 27, 2010 1:34 pm

Hola noies,

jo li vaig donar LME fins als 6 mesos, tot i que va començar la llar una mica abans. Vaig fer reserves de llet al congelador poqueta cosa), però al final l'he hagut de tirar quasi tota perquè no la vaig fer servir. Això sí, dóna molta tranquilitat saber que tnes reserves per si algun dia no et pots treure llet!

Els primers dies, vulgueu seguir amb la LME o no us haureu de treure una mica de llet, o això o aguantar mal de pits... sol ser més còmode treure-se'n una mica i ja està. Quan els pits estan tant inflats, fàcilment en podreu treure 120ml o 150ml, per tant ja teniu un bibe sencer (segons diu el pediatre aquest, després a l'hora de la veritat ja veureu que cada bebè menja el que vol, la majoria amb menys ja en tenen prou). També és cert que n'hi ha molts que quan no hi ha la mama mengen molt menys, i després recuperen (el meu era d'aquests).

Si no voleu seguir amb LME, us haureu de treure la llet justa perque no us facin mal els pits i poc a poc la cosa anirà baixant. Si voleu seguir amb LME, el millor és buidar bé els pits perquè la producció no pari. D'aquesta manera, cada dia us podreu treure la llet per l'endemà.

No us preocupeu si ara us treieu llet i veieu que no arribeu a un bibi ni en conya. És normal! Primer perque el tirallets no sempre funciona a la primera: s'hi ha d'agafar el truc, s'ha de fer varies vegades fins que n'aprengueu. I segon, perquè ara el bebè mama sempre que vol i el pit està acostumat a produir X ml de llet al dia (si en voleu treure a més 2 bibis extres, esteu demanat molt més al pit del que està produint, i això requereix uns quants dies fins que la producció s'ajusti a la demanda, a part que no té sentit que si el que voleu és treure preses, ara esteu sobreestimulant el pit per congelar llet.. m'explico?).

El que jo vaig fer va ser treure'm llet abans de començar a treballar un o dos cops al dia, encara que fós poqueta cosa, i anar congelant. En total no vaig acumular llet ni per una setmana, però no cal pas més! En començar a deixar al nen a la llar, ja em treia llet a la feina, i sense cap esforç em treia perfectament el que necessitava per l'endemà (el cos està acostumat a produir X ml de llet diaris, i ho continuarà fent si ens treiem llet!).

Si tot i això preferiu no haver-vos de treure llet a la feina, jo diria que no cal que ho feu un mes abans no? perquè? deixeu que prenguin un mes més de LME, i quan comenceu a treballar ja prendrà LA, no hi ha cap necessitat d'acostumar-lo i deixar-lo sense teta un mes abans! Per als vostres pits tant és que comenceu a baixar la producció aquest mes o el més que ve, però per als petits no és el mateix fer LME fins als 3 mesos que fins als 4 o 5 o 6, o sigui que val la pena almenys aguantar el màxim possible i no endosar-li els bibes un mes abans del necessari! :ok: al final si decidiu que prengui LA quan no hi sou vosaltres, no us hi cal patir que s'hi acabarà acostumant (tothom que vol donar LA al seu fill pot fer-ho, curiosament les dificultats que pugui portar la LA tothom les supera!! O sigui que no hi patiu, no cal "acostumar-los"!!!!).
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. oct. 27, 2010 1:37 pm

PD: ara el meu fill té 14 mesos, quan jo no hi sóc menja de tot, i quan jo hi sóc menja bàsicament teta, i picoteja el que sigui. Però quan va començar la llar també em vaig preocupar molt, com vosaltres! Al final tot és molt més fàcil del que sembla :ok:
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. oct. 27, 2010 3:44 pm

Gems, .....suposo que el teu pediatra t’ha dit això per fer-te a tu més fàcil el procés d’adaptació del pit... així, si estàs a casa pots treure-te’n més tranquil•la en el moment que vulguis... i pot ser a la feina serà més complicat... no ho sé...... però tal com t’ha dit la Gemma, el pit s’haurà d’acostumar tant ara com d’aquí dues setmanes al procés…... haurà de regular la producció ..........

No et preocupis ... tot anirà be...... jo també em vaig agobiar una mica a l’hora de tornar a la feina... i mira que sols eren 4h... però em semblava que el deixava abandonat.... aixxx les mares com som..... sempre patint. :love:

Ja t’han comentat que el pit se’t posarà a tope els primers dies... però ja es regularà... és increïble... però és del tot cert... el nostre cos és una fabrica a demanda.
Els primers dies el tindràs molt dur i possiblement et faci mal si estàs moltes hores sense alletar, et tiri llet a la mínima.......
Si no vols treure-te’n per donar-li’n a les hores que no hi siguis, i donar-li llet en pols.... pots treure una miqueeeeta....... la justa per que tu estiguis més relaxada i el pit no s’estimuli per fabricar-ne més.

Soclamarga, si et vas traient llet i guardant-la, com també ha dit la Gemma, quan arribi el moment el pit haurà de regular la producció i mentre tant tindràs aquesta setmaneta de reserva........... i potser ja serà suficient..... tranquil•la...

Annacg, si vols continuar amb la LM podràs continuar donant-li la toma del matí i la de la nit.... pel mateix tema... sols s’ha d’esperar a que el pit és reguli... i aguantar les “molèsties” dels primers dies de transició .... i desprès..... a continuar gaudint de la teti......
gems

EntradaAutor: gems » dc. oct. 27, 2010 4:58 pm

hola!!!

moltes gràcies per les respostes...veure que hi ha gent en la mateixa situació que tu tranquilitza pq a vegades sembla que s'acavi el món pensant què és el millor....

he tingut molts dubtes de si seguir amb llet materna o llet artificial i al final m'he decantat per la llet artificial pq penso que ja aniré prou estressada com per barallar-me amb els tirallets, és que jo faré de 7 a 2 i no estic aprop de casa.... mira li hauré donat 5 mesos exclusivament i després continuaré per la tarda i la nit. no està malament oi??? és que tb em preocupa treure'm llet i congelar-la i que no en tingui prou o que no li agradi....que sé jo!

a partir dels 6 com funciona el tema? si són bebes de només llet els hi introdueixen tot de cop??? vull dir fruita, cereals, verdura....i quan se'ls hi dona el pit? de postres???? vosaltres fareu les papilles de cereals amb la vostra llet??

aprofito per fer-vos una pregunta (abans d'anar a treballar surten totes de cop....): desperteu els vostres fills per donar-los-hi el pit abans d'anar a dormir? el meu és molt regular, 9-13-17-21h. els dos primers mesos vaig fer a demanda però ara ja intento que es compleixin els horaris...el tema és que es desperta a les 3 aprox de la nit i no sé si despertar-lo cap a les 11 o les 12 per donar-li el pit i veure si aguanta tota la nit....em sap greu pq es per la meva comoditat però clar seria perfecte...

aixxxxxxxxxxxx
gems

EntradaAutor: gems » dc. oct. 27, 2010 5:04 pm

entrerius perdona que et volia contestar....

doncs si, el pediatra m'ho ha dit pq em sigui més fàcil l'adaptació del pit però també per veure si a ell li agrada la llet en pols, si s'acostuma a les tetines.....

clar que jo allargaria fins l'últim dia donant-li el pit però imagina't que jo no hi sóc i no li agraden els bibes!!!! ufffffffff quin patir...ppotser el que puc fer és donar-li un bibe un dia d'aquests i si tot va bé doncs seguir amb el pit fins últim dia....

mira que em facin mal els pits m'és igual però que ell no mengi .... :ufs:
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. oct. 27, 2010 8:18 pm

si tu no hi ets i no li agraden els bibis.... o bé t'esperarà per menjar quan tornis, o bé s'acostumarà als bibis! Però no té res a veure amb si comences o no dues setmanes abans.... :ok:

si comences dues setmanes abans i veus que no li agraden els bibis què faràs? vull dir no pots pas canviar d'idea i no anar a treballar oi? Aleshores de què et serveix saber si li agradaran o no els bibis dues setmanes abans? L'unic que faràs és estressar-te!
Tisketa
Entrades: 42
Membre des de: dc. jul. 21, 2010 9:48 pm
Ubicació: Manresa i Barcelona

EntradaAutor: Tisketa » dc. oct. 27, 2010 10:15 pm

Hola guapa,
Jo puc dirte la meva experiència amb els 8 mesos de lactància materna i ja dos de tornar a treballar, lluny de casa.
jo surto de casa a 3/4 d 7, i no torno fins a 2/4 de 5. Vaig tornar a la feina quan la nena tenia just els 6 mesos.Vam avançar la fruita un parell de setmanes, per compensar una persa Li va encantar (ja feina setmanes que em volia robar el menjar del plat).

La idea era pit a les 6, i tréurem llet dos cops a la feina per les preses d'esmorzar i a la llar d'infants, però al principi tardava massa en treure'm, i m'en treia massa poca. L'estress feia que en tinguies menys, i quan més em preocupava, menys en sortia! Vam decidir fer combinada (ho vam comentar amb la pediatra). Pols a la guarde, per a facilitar el tema (els escalfabibes tarden molt quan ploren sis nens a la vegada... i la meva a casa. I la teta a totes hores quan estic jo!! Al final, de les 4 noies que fem materna a la classe de la nena, totes hem optat per fer-ho així (ei, que no és per la llar d'infants, que ells no ens posen cap problema, si no per a no complicar-nos tant, i no deixar els nens amb gana!!).

Ara, m'en en trec un sol cop al dia. El pit s'acostuma ràpid, en dos o tres dies ja et regules. I ara sembla que tinc més llet que mai. En uns 10 min m'en en tec uns 240!! Sóc una vaca- muuuuu!!! I amb el temps i la AC, la nena cada cop demana menys preses. Ja veurem quant aguantem així, la meva idea és cobrir el primer any de llar d'infants, o sigui, fins els 18 mesos.

Ja veureu, a la que passeu del 7é més, tot és més fàcil. La fruita i la verdura ja ajuden a passar dues preses, i els cereals fan que s'atipin més amb menys llet. I així, quan us veueu, us agafen amb més ganes!! (La nena ja m'intenta aixecar la samarreta quan em veu!!).

Sobre si els agradarà o no... si esteu davant, ni es miraran la llet congelada, i menys encara la de pols. Quan no hi sigueu... probablement, s'ho beguin sense problemes.
Ah, per cert... per si encara necessiteu un motiu més per continuar amb la materna... sabeu el preu de les llets artificials? entre 10 i 30 e... i amb 1 pot no us arribarà a una setmana...

I decidiu el que decidiu, penseu que és un tema entre vosaltres i el vostre fill, que ningú s'hi fiqui, ni per poc, ni per massa!!

Tisketa!

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::