no vol la llet artificial!!!!

Tria el pit o el biberó.

raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

no vol la llet artificial!!!!

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 20, 2010 11:13 am

Noies, a veure si em podeu ajudar.. estic molt desconcertada amb la meva nena... xxo.0.o xxo.0.o xxo.0.o xxo.0.o
a veure, cada vegada tinc menys llet (faig LM) , des de que hem començat amb les papilles (l'emma té ja gairebé 6 mesos)... la nena fa cada vegada menys tomes i és clar, tinc menys llet. Fins i tot quan em trec llet amb el tirallets en trec mooooolta menys llec... i veig que quan poso a la nena al pit es posa nerviosa, ploriqueja i es mou una barbaritat perquè la llet em tarda a pujar... i de seguida torna a tenir gana! total, que he decidit iniciar el "destete", poc a poc, posar-la al pit i desprès donar-li un bibi, o anar substituint tomes de pit per bibi... com que jo ja no em noto els pits plens, no crec que sigui dolorós per mi (em fa peneta, això sí) i penso que la nena estarà més tipeta i contenta...

total, l'altre dia vaig comprar llet a la farmàcia, NAN , de Nestle, per lactants... i va dir que el bibi me'l pregués jo!!!! com podia ser? el bibi i la tetina no pot ser, perquè l'emma s'ha fet un fart de prendre bibis amb la meva llet... lo bo és que al vespre, abans de la papilla se'l va prendre!!! jo vaig pensar, ja està... al dia següent es fa fotre un al migdia, i de matinada, quan estava mig adormida, un altre, i la mar d'agust... però ja està... des de llavors que no en vol.... em provat que li doni el meu home, la meva sogra... i no hi ha manera, el rebutja... com pot ser? què puc fer??? no s'acostumarà mai a la llet artificial??? com pot ser que un dia se'l prengui i un altre dia no??? i té gana, això és el més fort... ufff...

perdoneu... és que estic super ratllada... :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

Re: no vol la llet artificial!!!!

EntradaAutor: MIRJAN » dl. des. 20, 2010 11:26 am

Raquel79, si ho tens clar que la vols destetar, doncs endavant. No vull posar-me on no em demanen però has llegit el llibre "Un regal per tota la vida" del Dr. Carlos Gonzalez? Jo crec que t'aniria molt bé, et treure els dubtes.
No és cert que tinguis menys llet perquè mama menys, sino que tens la suficient pel que mama ara la nena i potser si plora no és perquè tingui gana sino al contrari, no has pensat que potser quan te la poses al pit plora perquè està encara tipa de l'alimentació complementaria que li has donat? o per qualsevol altre cosa, dentetes, mal de panxa, etc... Aviam Raquel fes el que tu creguis que has de fer, i segur que prendras la millor decició per la teva petitona però pensa que si no li agrada la llet artificial és perquè la de la MAMI està més bona! je je.
Imatge

Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 20, 2010 12:16 pm

merci, mirjan... el que passa és que la poso al pit i ja no és com abans, veig que no disfruta, i està super neguitosa... sovint no es vol ni agafar al pit...
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dl. des. 20, 2010 12:26 pm

Hola raquel79,

Com diu la MIRJAN, suposo que deu ser normal que no vulgui la llet artificial perquè la teva és més bona i hi està acostumada. :ok:
Si estàs decidida a deslletar-la, imagino que hauràs d'anar provant llets, o carregar-te de paciència...

El fet que tinguis menys llet... dona, encara que mengi AC no ha de ser una raó per quedar-se sense llet, mentre la nena mami. Vull dir que, per exemple, el meu nen s'acaba de menjar un plat de mongetes amb salsitxes i ara s'ha quedat roque amb la teta.
Tots els àpats que fa d'AC no hi ets mai? És que si hi ets -i vols continuar donant-li el pit, és clar- li hauries de donar teta abans de les papilles (o a males, després...).
També és normal que no et notis els pits tan plens com al principi. I és veritat que el llibre del Carlos González et pot treure de bastants dubtes.

Ànims, reina! :ok:
nunus
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dl. des. 20, 2010 12:28 pm

raquel79 ha escrit:merci, mirjan... el que passa és que la poso al pit i ja no és com abans, veig que no disfruta, i està super neguitosa... sovint no es vol ni agafar al pit...

Mmmm... em sembla que cap als 6 mesos tornen a tenir una crisi d'aquelles de creiement... Alguna mami ho sap?
El Guillem entre els 2 i 3 mesos va ser horrible amb les ditxoses crisis, i jo també el veia super neguitós, com si no volgués mamar... i nada más lejos! Em sembla que el que fan és anar adaptant la producció al que ells necessiten.
Sis plau, que algú em corregeixi si m'equivoco, però és que no tinc temps de consultar-ho...
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 20, 2010 12:48 pm

nunus, merci pels consells... ufff... crec que ja em puc anant fent el tallat amb la llet que faig comprar a la farmàcia... :ufs: :ufs: :ufs:
pifa
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. feb. 07, 2010 11:35 am
Contacta:

EntradaAutor: pifa » dl. des. 20, 2010 2:39 pm

Hola,
doncs nosaltres vam fer LM exclusiva fins els 4 mesos. A partir d'aqui jo tenia decidit que volia deslletar-la per varis motius, un dels quals perque començava a treballar aviat. Primer vaig començar a substituir una de les tomes de pit per bibi durant uns dies, i despres en vaig substituir dues. A mi m'ha anat molt be fer-ho així.
Primer li vaig donar la Blemil, pero no se li posva bé i ara li dono nutriben i li encanta!!
Jo crec que si tu estas decidida endavant. Ara si, jo en unes altres circumstancies li hagues donat mes temps el pit....
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
soclamarga
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dl. des. 20, 2010 4:09 pm

Raquel, t'has fixat si el que fa amb el teu pit és el mateix que fa amb la llet artificial??? Vull dir que si penses que no tens prou llet i per això s'enfada quan es posa al pit, però del bibi tampoc vol (i d'allà segur que li raja llet fàcilment) potser el problema és un altre!!! Potser és una crisi d'aquestes que t'han dit, o potser li fan mal les orelles i al mamar li fa mal!! Per què no la portes al pediatre que se la miri??
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dl. des. 20, 2010 4:38 pm

sí, jo també et recomano un regal per tota la vida... i veuràs que és millor donar-li el pit abans de l'AC, per tant no se't posarà tan nerviosa.
Si la vols destetar per qualsevol altre motiu, ja no m'hi poso, però dubto molt que la millor solució si és perquè et sembla que ella no disfruta amb el pit, sigui destetar-la. Ella mateixa t'ha dit que no vol llet artificial. Normal, no?
Si pots seguir donant el pit, és el millor per a ella, no canvïis...!
Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. des. 21, 2010 8:19 am

gràcies a totes pels vostres comentaris...
la veritat `´es que l'emma continua sense voler el bibi... és super estrany, perquè la llet amb cullera se l'ha fotut... i el bibi amb aigua se'l fot... però tot junt, bibi i llet, nanai... ufff...
ariun
Entrades: 1241
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 12:11 am
Ubicació: LLEIDA
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dt. des. 21, 2010 9:48 am

Hola guapa;

T'explico el que es aixó de les crisis que et diuen d'En Carlos Gonzalez.( En versio resumida i personalitzada).
El teu pit funciona segons la demanda de la teva filla. Quan va neixer els teus pits eren una fabrica nova per estrenar i amb l'entusiasme de començar la feina feia llet per "donar i vendre" i per aixó era tant facil treure't llet amb el tirallets. Pero clar, els teus pits no son un tetrabrick que s'ompla i s'espera a ser consumit, es una fabrica productora de llet, i ara que ja te experiencia optimitza recursos produint nomes quan fa falta, per aixó ja no tens els pits plens, perque no fa falta. Els teus pits estan perfectament adaptats al que la teva fill vol.
Pero que passa quan la nena en vol mes? Que els pits en fabriquen mes, pero s'han de tornar a adaptar, i aixó suposa que durant uns dies la nena demana mes sovint, es posa nerviosa perque no surt en la quantitat que ella vol i tot plegat fa posar a la mare nerviosa. El Carlos o denomina "crisis de creixement" i diu que passa cada 4-6 setmanes i que la majoria de mares el que fan es destetar perque "ja no tenen llet", "la criatura passa gana", etc....

Consell, la llet materna amb l'alimentació complementaria (inicial) abans de menjar-, i el perque es molt senzill. La llet materna és l'alimentació real ( perque els teus pits no saben que ara li dones cereals, o fruita, o verdura, o el que sigui, ells alimenten igual avui que ahir que fa dos mesos). I l'alimentació complementaria el que fa es complementar la llet.
Un altre tema, el problema no crec que sigui la llet artificil en si, el problema crec que es que no te el contacte fisic al que estar acostumada. A aquestes alçades el pit es mes que alimentació, es tot lo altre, i si a mes a mes fas que li doni una altra persona ella pot interpretar que ja no la vols.
I com a ultim dir-te que no t'obsesionisi disfruta d'aquests dies meravellosos de lactancia amb la teva filla. Parla amb gent de lactancia prolongada i veuras com ens ha passat a totes, tenen epoques de demanda intensiva amb neguiteig que dura uns dies i si no li dones importancia la lactancia passa feliçment.
Anims i llegeix el llibre, et sentiras reforçada i entendras tot el que t'estem dient.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dt. des. 21, 2010 10:36 am

ariun, quin màster!!! moltes gràcies! i felicitats per l'embaràs!
consultapediatra
Entrades: 2
Membre des de: dt. des. 21, 2010 12:03 pm

EntradaAutor: consultapediatra » dt. des. 21, 2010 12:26 pm

Hola Raquel,
sóc pediatra, he llegit el teu post i voldria donar-te algun consell.
Com diuen les companyes que han escrit el deslletament és una cosa que has de decidir tu, però pensa que la llet materna és sempre millor que el millor biberó del món.
Per al deslletament has de pensar que la nena prefereix la teva llet al biberó, perquè l'acte de mamar no és només alimentar-se, sinó molt més. Ella relaciona la olor, el calor, la teva veu amb l'alimentació i això no és una cosa que poguem tallar d'arrel tant facilment!
Per a iniciar el deslletament el millor és que si vols donar-li en biberó no ho facis tu directament i que ni tant sols estiguis a l'habitació en el moment de donar-li, pensa que si tu ets a la mateixa habitació, encara que no li donguis el pit ella ho sap i prefereix el teu pit a la llet artificial. A més a més com han dit les companyes has d'esperar a que tingui gana, si ja ha menjat suficient no el voldrà perquè està plena, així que has d'esperar al moment que ella ho demani.
Per altra banda és normal que no et notis els pits plens, perquè tal i com t'han dit els teus pits fabriquen llet a mida que la nena va mamant i no és com al principi que tens sempre un petit magatzem.
Pensa que les reaccions de la nena en el moment que la poses al pit molt probablement tinguin més a veure amb la teva angoixa i desconfiança que en el propi fet de que no la satisfagui. Has de procurar que el moment de donar el pit no hi hagi res que us destorbi i has de tenir confiança en tu mateixa, només així ella et notarà tranquil·la i li trasnmetràs aquesta tranquil·litat.
Com a pediatra et recomano que continuis amb la lactància materna, és la millor llet que li pots donar i als sis mesos, si tu encara tens llet, és una pena treure-li.
Et poso un link de la meva pàgina web que potser et pot ajudar en el tema de la introducció de l'alimentació complementaria.
<a href="http://www.consultapediatra.com/temas-de-interes/alimentacion-y-gastroenterologia/alimentacion-lactante-de-6-meses-a-un-ano"> Alimentación del lactante de 6 meses a un año</a>
Molts ànims.
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dt. des. 21, 2010 5:36 pm

que bé que hi hagi pediatres com tu!
Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dc. des. 22, 2010 8:40 am

moltissimes gràcies pel consell
de totes formes, tampoc vull destetar-la, pròpiament dit, però sí que si le he de deixar a algú, sigui capaç de prendre un bibi mentre jo no hi sigui... no entenc com abans (fa una setmana, per exemple) se'l prenia, un bibi amb llet meva, i que ara no vulgui cap bibi, ni tan sols amb llet meva...

la veritat és que estic agobiada amb el tema...
ariun
Entrades: 1241
Membre des de: ds. ago. 23, 2008 12:11 am
Ubicació: LLEIDA
Contacta:

EntradaAutor: ariun » dg. des. 26, 2010 8:58 pm

Hola Raquel, com ha anat el Nadal? I l'Emma com porta el tema dels biberons?
He pensat força en tu, mes que res perque he estat tot el sant nadal donant explicacions de perque li dono pit a un nen de 21 mesos estan embarassada.
Ja veus, donar el pit es massa "estrany" i no es pot entendre, ANIMS i no pateixis tant que si tu no hi ets i no accepta els biberos es que no li fa falta menjar.
Que no menji mentres tu no hi ets no es cap problema, i es una llastima que tothom et doni consells per destetar i ningu anims pel que realment estas passant. Jo no he "destetat" al meu fill i ell sol es regula, cada x temps fa canvis, no et ser dir quantes vegades popa, i et puc dir que ha estat desde 25 vegades al dia fins a 2, i ara ja fa unes setmanes que no demana a la nit ( perque aviat t'agobiaran amb la famosa "toma nocturna") A aquestes persones els hi preguntaria que fan quan tenen sed a la nit, perque potser elles tampoc estan destetades!
En fi aqui estem per donar-nos suport entre nosaltres.
Imatge Imatge Imatge
Imatge
raquel79

EntradaAutor: raquel79 » dl. gen. 10, 2011 9:52 am

ariun, gràcies per pensar en mi...
doncs lo dels bibis ja ho hem superat... em vaig trobar en un moment crític, on l'emma no volia ni pit ni biberons... però poc a poc ho hem aconseguit... ha deixat el pit definitivament i ara pren els bibis bastant bé...
tens tota la raó del món... estic fins als troooooons de tots els consells que donen... ufff...
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dv. gen. 14, 2011 5:41 pm

Hola Noies! amb el Xavi fem LM, però les reserves del congelador a vegades s'acaben i tenim LA per si acàs....Els dies que el meu maritr s'ha quedat sense LM ho ha probat amb LM i no hi ha hagut manera....suposo que no passa res oi??? amb mi està enganxat tot el dia a la teta, o sigui que a la nit (que és qua joi treballo) si no tenim prou LM no passa res oi???és que jo estic treballant i patint perquè sé que el nen es despertarà 1000000 vegades i no només no tindrà a la mama i la seva teta sinó que tampoc tindrà teca...
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dv. gen. 14, 2011 8:05 pm

el meu quan jo no hi era, de vegades bebia llet meva o sinó res, s'esperava que jo tornés i llavors a tope de teta! i està perfecte de salut i de tot... i si també està amb el papa, com el meu, què més vol! tranquil·la, que segur que està perfecte!
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::