Hospital del Vendrell

Experiències i pors del moment més desitjat.

petit@_somni
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dv. març 25, 2011 11:19 pm

Hospital del Vendrell

EntradaAutor: petit@_somni » dc. juny 22, 2011 9:22 pm

hola,

Nosaltres encara no estem embarassats, però el dia que ho estigui m'agradaria intentar un part natural, i he sentit ha parlar molt bé de l'hospital del Vendrell. Per això us voldria preguntar si aquest hospital és públic, és a dir, tot i que no és el que em toca i podria anar?? o he de tenir mútua per anar-hi??? (No sé com funciona tot això) Si em podrieu explicar com ho heu fet vosaltres per anar-hi?? i per últim, si hem podrieu dir si la experiència ha estat bona?? Que preguntona estic avui!! jejeje

Moltes gràcies!!
||*||
pirene1979
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: Hospital del Vendrell

EntradaAutor: pirene1979 » dc. juny 22, 2011 10:04 pm

Hola,

Ara fa deu mesos vaig parir a l'Hospital d'El Vendrell tot i viure (i estar empadronada) a l'Hospitalet de Llobregat. És un hospital comarcal (crec que depén del de Tarragona) i públic, tot i que la gestió és mig privada... Però vaja, que forma part de la xarxa de la Seguretat Social.

D'entrada coneixíem l'experiència d'uns amics que també hi havien anat quan vivien a Sitges (per tant també fora de zona), i n'estaven tant contents que ens van engrescar... Ells a més tenien la perspectiva que dóna poder comparar entre un primer part (a la Maternitat) i un segon (a El Vendrell). I deien que no hi havia color... L'hospital de El Vendrell és un lloc petit, molt més familiar que les grans institucions barcelonines. Això implica que només atenen parts sense risc, és clar, i que si sorgeixen problemes et deriven cap a Tarragona.

Abans de prendre la decisió, però, vam anar a una de les sessions informatives que organitza l'equip de la sala de parts. Em penso que era el primer dilluns de cada mes, però millor si truques i ho preguntes perquè potser m'equivoco o ha canviat... El cas és que ens va convèncer molt el que ens van explicar, vam veure un equip prou cohesionat (llevadores, ginecòlegs, pediatres, anestesistes) i uns espais molt acollidors, gens "hospitalaris" alhora que prou ben equipats.

El que no ens convencia gaire era presentar-nos-hi directament el dia del part, encara que era una possibilitat. De manera que vam preguntar si em podia visitar ja una llevadora d'allà per fer el traspàs directament des del CAP on em portaven l'embaràs fins llavors. No van posar cap problema, únicament ens van advertir que no ens agafarien si em posava de part abans de la setmana 36 perquè no és un hospital preparat per atendre prematurs. Un cop superada aquesta data, ja sabríem que podíem anar-hi tranquilament.

Cap a la setmana 34 em va visitar doncs la llevadora en una consulta externa, que ens ho va explicar tot molt bé (encara que gairebé tot havia sortit ja a la sessió informativa), i ja ens vam acomiadar fins al dia D... O, com a molt tard, si no m'havia posat de part abans, em controlarien a les 41 setmanes.

I res, va resultar que la nena es va endarrerir i vam experimentar el protocol corresponent: la setmana 41 em van reconéixer per primer cop a la sala de parts, amb un control per monitor, i em van dir que les contraccions que tenia (des de feia setmanes, molt freqüents i bastant fortes, però no doloroses) no anunciaven encara el part. I ara ve potser l'únic punt fosc de tota la història: la llevadora que m'atenia aquell dia es va mostrar molt inflexible amb la perspectiva d'una inducció només arribar a la setmana 42. A partir de la 41, control cada dos dies i resar per que la criatura es decidís a néixer de manera natural, com havíem somiat! Em van donar fins i tot hora i dia per la inducció... La veritat és que va ser un cop que no ens esperàvem, ens pensàvem que serien una mica més flexibles en aquest sentit...

Sort que dos dies abans de la data d'inducció, durant el que se suposava que seria l'últim control, la mateixa llevadora (i la mateixa també que m'atendria durant el part) em va fer un tacte d'aquells bastant potents... Total, que no sé si arrel d'aquesta intervenció, o del meu terror a l'oxitocina, aquella mateixa tarda vaig tenir la certesa que la cosa anava endavant... Tota la tarda amb contraccions cada cop més fortes i freqüents, i al vespre era ja evident que d'aquella nit no passava! Efectivament, cap a la mitja nit anàvem cap a l'hospital.

L'experiència del part la tinc tota escrita, si tens interès te la puc enviar, aquí m'allargaria potser massa... Com a resum, tot va anar fantàsticament, no en tinc cap queixa, i fins i tot vaig quedar encantada amb la llevadora que d'entrada ens havia semblat tant inflexible: durant el part es va fer evident que és una gran professional! I fins i tot un parell de detalls del protocol que potser no em convencien gaire, com l'obligatorietat de que et posin una via quan ingresses de part, no em van suposar un problema.

En fi, suposo que es nota, jo repetiria a El Vendrell sense pensar-m'ho gaire!
Salander
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dj. juny 23, 2011 7:42 am

Jo vaig tenir allà el meu nen i estic molt contenta. A nosaltres tampoc ens tocava per zona i a més no ens visitàvem per la ss si no només per mútua. Vaig enviar un mail preguntant pel tema, em van dir que demanés hora per la llevadora a l'hospital, ens va explicar tot com funcionava, ens va ensenyar a l'ordinador com són les sales, etc... Aleshores ens va dir que ja no ens tornaríem a veure fins al dia del part o fins crec que era a la setmana 41 per fer corretges.

El dia després de complir les 39 setmanes vaig trencar aigües a casa de forma bastant espectacular. Tot i que ens havien dit que si les aigües eren netes no calia córrer vem trucar per assegurar-nos i no ens van voler passar les llevadores i ens van dir que hi anessim igualment. Hauríem pogut esperar perfectament perquè no tenia contraccions però vem pecar de pardillos. Tot i això quan vem arribar, la llevadora va ser molt i molt amable, va comprobar que efectivament havia trencat aigües (però era molt evident), em van fer un registre i un tacte i com que van veure que la cosa no estava gaire en marxa i era el vespre ens van dir que podíem o bé anar cap a casa o bé pujar a dalt a una habitació de planta i passar allà tranquilament la nit. A més, a l'habitació ens deixaven una pilota i alguna altra cosa per facilitar la dilatació. Com que no vivíem a prop i era tard vem decidir quedar-nos. Per mi va ser com si hagués passat la nit en un hotel perquè el llit era molt còmode i hi vaig estar la mar de bé. Per ell suposo que va ser més incòmode però no es va queixar pas. Durant la nit la cosa es va anar posant en marxa i quan vem tornar a baixar a mig matí la cosa s'anava animant. Finalment, a mitja tarda va néixer el nen.

Em van deixar beure i menjar durant tota l'estona (és més m'ho van recomanar i jo em vaig endur aquarius per anar recuperant forces i barretes de cereals), ens van dir que portéssim la música que ens agradés, l'habitació és petita però acollidora amb una cortina davant de la porta que augmentava molt la sensació d'intimitat, no recordo haver vist cap ginecòleg, només ens va atendre la llevadora i en el moment de l'expulsiu una ajudant, la llevadora entrava molt de tant en tant per poder estar tranquils, va ser molt atenta i molt amable sempre i ens va ajudar molt. Els únics mini pros són: que et fan portar via des del principi però només l'agulla (no et posen res si no cal) i quan ets a planta els pediatres enlloc de passar per les habitacions s'enduen tots els nens de cop, els revisen, els canvien i te'l tornen. A part d'això tota la resta fantàstic.

Vaja al final m'he allargat més del que pensava. En resum, l'experiència va ser molt i molt bona i crec que com a hospital és un dels millors per parir. Si tens més dubtes pregunta que per això estem.
Imatge
Imatge
abart
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

EntradaAutor: abart » dj. juny 23, 2011 9:26 am

Jo vaig tenir el Martí allà perquè ens toca per zona però vaig tenir una molt mala experiència. L'embaràs va anar molt bé però de cop, a la setmana 40+2 el nen va deixar de moure's i quan vam anar a urgències em van tenir més de 2 hores amb els monitors esperant que el nen es moguès i com no es movia, va venir la ginecòloga a fer-me una eco on va veure que la placenta estava envellida i hi havia molt poc líquid... Van decidir induir-me el part (7 hores després d'arribar a urgències, ja feia un dia que el nen no es movia) i 7 hores després de començar la inducció em van dir que el nen no aguantaria el part i que em farien una cesària... a la mitja hora el nen ja era fora però van haver de donar-li respiració artificial i a causa del patiment fetal i la falta d'oxigen se'l van emportar a la Maternitat de Barcelona, a la UCI, on van estar 16 dies fent-li proves.... Al final tot va quedar en el susto i el Martí està perfectament però estic convençuda que es podria haver evitat tot si haguessin fet la cesària de bon principi, crec que apuren massa per fer-ho natural. En canvi a la Maternitat vam estar de conya, tant jo com el nen... hi ha uns grandíssims professionals de neonatologia allà!
Tambè t'he de dir que conec unes quantes noies que han parit a Vendrell i estan encantades... suposo que si o surten problemes és perfecte però jo intentaré no haver de parir a Vendrell la propera vegada.
petit@_somni
Entrades: 42
Membre des de: dv. març 25, 2011 11:19 pm

EntradaAutor: petit@_somni » dv. juny 24, 2011 6:21 pm

hola,

primer moltes gràcies per les respostes!! Ja veig que hi ha casos de tot tipus, suposo que com a tots els hospitals.
Curiosament a les que no us tocava al Vendrell hi repetirieu i a qui li tocava no!!
A veure si algu més s'anima a explicar la seva experiència!! Un altre cop moltes gràcies!!
||*||
miriameta
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: miriameta » dt. jul. 05, 2011 11:34 am

Pues jo fa 4 mesos hi vaig tenir el peque alli, i no em tocave per zona. El meu marit es del Vendrell i tenim la familia alli. La meva cunyada i la meva millor amiga han tingut els seus peques alli i 100 % contentes.

Jo vaig trencar aigües al mati, al migdia vam decidir anar tirant de Lleida al Vendrell, i a les 4 despres de l´exploració ens ingressaven :) com no tenia contraccions ens van enviar a planta, i van dir que si no s´activabe la cosa a les 9 del mati següent m´ajudarien, primer amb un gel i sino.. ja oxitocina.
Per sort a les 10 de la nit va començar la cosa. I el tracte de les llevadores i ajudants un 100 :)
vaig parir a la sala de dilatacio, al llit, el meu home no es va separar de mi en cap moment desde ingres, exploracio, tot, que en altres hospitals el fan esperar a fora.

Ni epidural, ni oxitocina, ni episio, ni potro, i tot el mes natural posible.

La via la posen pero el suero si no e necessari no, en el meu cas antibiotic perque no hi haguessin infeccions per estar temps sense liquid amniotic al haver trencat la bossa.

pel segon hi tornare perque n´he quedat encantada.
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
acantilada
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dj. gen. 06, 2011 12:19 pm

EntradaAutor: acantilada » dg. jul. 31, 2011 10:12 am

Hola! m'ha encantat trobar aquest post i llegir les vostres opinions, jo haig de parir aquest mes i he decidit fer-ho al hospital del Vendrell, ja que tothom m'en ha parlat molt be i la xerrada informativa em va convencer...
Ja us explicaré!
Imatge
acantilada
Entrades: 121
Membre des de: dj. gen. 06, 2011 12:19 pm

EntradaAutor: acantilada » dv. ago. 19, 2011 8:18 pm

Hola de nou! ja esta fet! la meva nena va néixer dimarts al hospital del Vendrell i sens dubte repetiria ara mateix! em van respectar el pla de part i el tracte amb tothom va ser perfecte, no només amb les llevadores sino amb tot el personal que vaig coincidir, no em va faltar de res per tenir una experiéncia PERFECTE!!! Estic per tornar i fer un regal a la llevadora....quan faci la crónica us la penjo....
Imatge
miriameta
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: miriameta » dt. ago. 23, 2011 5:16 pm

acantilada ha escrit:Hola de nou! ja esta fet! la meva nena va néixer dimarts al hospital del Vendrell i sens dubte repetiria ara mateix! em van respectar el pla de part i el tracte amb tothom va ser perfecte, no només amb les llevadores sino amb tot el personal que vaig coincidir, no em va faltar de res per tenir una experiéncia PERFECTE!!! Estic per tornar i fer un regal a la llevadora....quan faci la crónica us la penjo....

nosaltres vam tornar fa unes setmanes i li vam portar una foto i un regalet a la llevadora que ens va atendre i es va enrecordar de nosaltres, un sol de dona!!!! la foto la va penjar al mur :) i fins i tot una foto ens vam fer :) :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
nius
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dv. feb. 03, 2012 5:05 pm

Recupero post. En general, les vostres experiencies son positivies....
Sabeu si es hospital public i privat?

M'he llegit un parell de vegades les vostres experiencies, i ostres, crec q ho tinc quasi decidit.... Vaig tenir un 1r part a la quirón, un bon part pero amb sentiment de poder-se millorar, i crec q aquest hospital és força semblant al que volem.....
Llegint les vostres experiències m'han agafat ganes de veure'l, d'informar-me... Gracies!
Imatge

Imatge
Afrodita
Entrades: 276
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 2:31 pm

EntradaAutor: Afrodita » dl. feb. 06, 2012 1:43 pm

Nius l'hospital és public!

Pots trucar o enviar un e-mail i informar-te, t'explicaran una mica com funcionen i si estas decidida doncs et faran seguiment allà, també tens la possibilitat d'anar-hi un cop estiguis de part, però si ho tens clar millor ser previnguda! :ok:
ImatgeImatge
nius

EntradaAutor: nius » dt. feb. 07, 2012 8:16 am

Gracies afrodita!
Ees l'hospital comarcal, oi?

Ahir en vaig parlaramb la gine i en te molt bones referencies.
Imatge

Imatge
Afrodita
Entrades: 276
Membre des de: ds. gen. 28, 2012 2:31 pm

EntradaAutor: Afrodita » dj. feb. 09, 2012 3:34 pm

nius ha escrit:Gracies afrodita!
Ees l'hospital comarcal, oi?

Ahir en vaig parlaramb la gine i en te molt bones referencies.

Sí! Jo tinc dues amigues i una coneguda que han parit allà, cada una amb la seva experiència, però penso que és un tema molt personal i que t'has de deixar guiar per professionals a més de pel teu instint, perquè cadascú parla de l'hospital segons la seva experiència en el part, no vol dir que a tu t'hagi d'anar igual. :ok:
ImatgeImatge
nius

EntradaAutor: nius » dv. feb. 10, 2012 1:03 pm

Afrodita, això vol dir quehi ha alguna experiència negativa, oi?
Segueixo tenint un lio enorme amb el nom: policlinic comarcal o hospital comarcal?
Vaig enviar un mail al q pertany al grup sta tecla, i bé.
Imatge

Imatge
Marona78
Entrades: 175
Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
Ubicació: Baix Penedès, Catalunya

EntradaAutor: Marona78 » dt. feb. 14, 2012 11:07 am

Hola marones!

Jo vaig tenir el meu segon fill l a l'hospital del Vendrell. Em tocava per zona i n'estic molt contenta! És un hopital públic i comarcal. En el meu cas, va ser una experiència molt positiva, tant el part com després. El meu fill va néixer per part natural i en tot moment, em vaig sentir molt recolzada i respectada per tot el personal. Un cop parida, també: em van resoldre dubtes i em van tractar amb delicadesa- En el meu primer part no va ser així, va ser molt medicalitzat i el tracte posterior molt brusc (em van despertar de cop per anar apixar! Jo volia dormir perquè el part havia durat 20h! Un horror!). Inclús, al cap d'una setmana em van trucar a casa per saber com estava jo, si necessitava alguna cosa, com anava la lactància i si volia que em visités una llevadora. Només dir-vos que el dia següent d'arribar a casa, j vaig agaar el cotxe per anar a inscriure el nen al registre! :p-)

Evidentment, segur que no tothom hi ha tingut bones experiències... De fet, pel Baix Penedès correr la dita següent: A l'hospital del Vendrell, a parir o a morir! >.-<: >.-<: >.-<: El servei d'urgències és bastant limtat...

Apa, espero haver-vos ajudat! :-()-)
... i a vegades ens en sortim...!

Imatge

Imatge
Ever
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dv. des. 09, 2011 7:19 pm

EntradaAutor: Ever » dg. feb. 19, 2012 6:10 pm

Hola! necesito q hem resolgueu un dubte..... estic a punt de sortir de comptes, i sé que puc portar cd amb música per al part... pero no se si l'aparell reproductor llegeix mp3. Sé q absurt pero... jaja... estic molt contenta de poder escoltar música durant el part, i només faltaria arribar i que no es sentis res... algú ho sap?

gracies.
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::