PREGUNTES DE LA IN VITRO

Tractaments, clíniques, medicaments..
gateta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dv. ago. 05, 2011 11:53 am

PREGUNTES DE LA IN VITRO

EntradaAutor: gateta » dj. nov. 03, 2011 9:23 am

Hola!

Fa temps que no em connecto ja que quan ho vaig fer era perquè desitjava un embaràs amb totes les meves forces, però no hi havia manera que vingués... després de moltes proves i com que l'any 2005 em van diagnosticar endometriosi, els ginecòlegs m'han dit que tinc que acudir directament a la in vitro.

Ara que ja sé el que tinc, ja em puc tornar a connectar amb vosaltres, ja que ara ja puc parlar del tema amb la tranquil·litat de saber perquè no em quedava embarassada. Resulta que la endometriosi a fet que els meus òvuls no siguin 100% fèrtils, i cada vegada vaig a menys, aquest any faré els 30, i els ginecòlegs m'han aconsellat de fer la in vitro el més aviat millor. Tinc mútua, i per sort anant a la CIRH Corachan "només" haurem de pagar la medicació, dic "només" perquè tela eh?

Bé doncs, m'he estat informant pel meu compte, ja que no tinc visita fins a finals d'aquest més i voldria que m'expliquessiu uns petits dubtes que tinc:

1. Quan comença el tractament de punxar-se? Abans, durant o després de la regla?
2. Les punxades provoquen mal estar? Surten blaus a la zona on es punxa?
3. Durant l'extracció dels òvuls, com que és una operació, s'ha de demanar baixa mèdica després de la intervenció?
4. Quants dies es tarda en tornar-te a posar els òvuls ja fecundats?
5. Quan et posen els òvuls fecundats s'ha de fer repòs absolut? quant temps de repòs? s'ha de demanar baixa?

Moltes gràcies! :-o00m
escaku
Entrades: 61
Membre des de: dc. ago. 10, 2011 2:48 pm

Re: PREGUNTES DE LA IN VITRO

EntradaAutor: escaku » dj. nov. 03, 2011 10:12 am

gateta ha escrit:Hola!

Fa temps que no em connecto ja que quan ho vaig fer era perquè desitjava un embaràs amb totes les meves forces, però no hi havia manera que vingués... després de moltes proves i com que l'any 2005 em van diagnosticar endometriosi, els ginecòlegs m'han dit que tinc que acudir directament a la in vitro.

Ara que ja sé el que tinc, ja em puc tornar a connectar amb vosaltres, ja que ara ja puc parlar del tema amb la tranquil·litat de saber perquè no em quedava embarassada. Resulta que la endometriosi a fet que els meus òvuls no siguin 100% fèrtils, i cada vegada vaig a menys, aquest any faré els 30, i els ginecòlegs m'han aconsellat de fer la in vitro el més aviat millor. Tinc mútua, i per sort anant a la CIRH Corachan "només" haurem de pagar la medicació, dic "només" perquè tela eh?

Bé doncs, m'he estat informant pel meu compte, ja que no tinc visita fins a finals d'aquest més i voldria que m'expliquessiu uns petits dubtes que tinc:

1. Quan comença el tractament de punxar-se? Abans, durant o després de la regla?
2. Les punxades provoquen mal estar? Surten blaus a la zona on es punxa?
3. Durant l'extracció dels òvuls, com que és una operació, s'ha de demanar baixa mèdica després de la intervenció?
4. Quants dies es tarda en tornar-te a posar els òvuls ja fecundats?
5. Quan et posen els òvuls fecundats s'ha de fer repòs absolut? quant temps de repòs? s'ha de demanar baixa?

Moltes gràcies! :-o00m

Gateta,

Aquí aporto les meves respostes a les teves preguntes:

1. Quan comença el tractament de punxar-se? Abans, durant o després de la regla? Depen del tipus de tractament que et facin. Jo per exemple estic fent el tractament curt i m'he començat a punxat el 2on dia de la regla i ho hauré de fer durant aprox. 12 dies.
2. Les punxades provoquen mal estar? Surten blaus a la zona on es punxa? A mi no em procoquen mal estar i crec que en general no provoquen mal estar. Surten blaus en funció de la traça que una té punxant-se, en la meva primera FIV em va sortir un blau al final del tractament, ara estic fent la 2a FIV i després de 4 dies puntxant-me, ja m'ha sortit un blau... El que si que pot ser tb que s'envermelleixi la zona de la punxada, no t'espantis, són petites reaccions degudes al líquid d l'injecció.
3. Durant l'extracció dels òvuls, com que és una operació, s'ha de demanar baixa mèdica després de la intervenció? A la primera FIV l'extracció me la van fer en dissabte i vaig estar tot el dia a casa.
4. Quants dies es tarda en tornar-te a posar els òvuls ja fecundats? A mi van trigar 3 dies en fer-me la transfe. Crec que més o menys això es el que normalment es triga.
5. Quan et posen els òvuls fecundats s'ha de fer repòs absolut? quant temps de repòs? s'ha de demanar baixa? Aquí hi ha una mica de controversia. El meu metge em va dir que estigues un parell de dies fent repós, al final jo em vaig agafar la baixa tres dies. Hi ha gent que està un dia a casa i dsp fa vida normal...no se, aquesta vegada jo crec que descansaré els dies que m'indiqui el metge, però tampoc estaré de repós absolut...a veure que et diuen les demés respecte el tema.

Espero haver-te aclarit alguns dubtes.

Molts ànims i molta sort,

E
Mau
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dt. set. 07, 2010 11:53 am

EntradaAutor: Mau » dj. nov. 03, 2011 10:28 am

Hola gateta!!! Doncs si que és un descans saber el motiu pel que no et quedaves embarassada, ara saps quin és el problema i que has de fer per tenir una :-()) . Et desitjo moltíssima sort per poder aconseguir ben aviat el teu somni!!!!

1. Quan comença el tractament de punxar-se? Abans, durant o després de la regla? Depén del si fas protocol llarg o curt. Jo vaig fer el llarg i vaig començar a punxar-me un cop vaig haver ovulat.
2. Les punxades provoquen mal estar? Surten blaus a la zona on es punxa? Jo em vaig fer 2 o 3 blaus. Però amb la de cops que em vaig arribar a punxar tampoc van ser masses. Cap al final em trobava inflada .
3. Durant l'extracció dels òvuls, com que és una operació, s'ha de demanar baixa mèdica després de la intervenció? A mi em van dir que fes repòs i res d'esforços físics. Si tens una feina sense esforços físics i et trobes be, pots anar a treballar l'endemà.
4. Quants dies es tarda en tornar-te a posar els òvuls ja fecundats? A mi me'ls van posar el tercer dia després de la punció
5. Quan et posen els òvuls fecundats s'ha de fer repòs absolut? quant temps de repòs? s'ha de demanar baixa? A mi em van dir repòs durant 48h, es a dir, al sofà o al llit i aixecar-me només per anar al alvabo o per menjar. Les 2 setmanes següent vida tranquila, res d'agafar pesos, posar rentadores...però per lo demés vida normal.
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dj. nov. 03, 2011 10:31 am

Ei, gateta! Jo no et puc contestar les preguntes perquè la (mitja) FIV que vaig fer va ser totalment atípica. També tinc endo i em van fer una frenació molt llarga que precisament em va frenar massa i no va anar bé.

Hi ha un post de RA de noies que tenim totes endometriosi, si necessites res ja saps on som!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Sandie74
:: lleona
:: lleona
Entrades: 989
Membre des de: dc. jul. 27, 2011 11:17 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Sandie74 » dj. nov. 03, 2011 10:47 am

1. Quan comença el tractament de punxar-se? Abans, durant o després de la regla? jo vaig començar el segon dia de regla, però això depèn molt del cas de cada noia.
2. Les punxades provoquen mal estar? Surten blaus a la zona on es punxa? et pot sortir algun blau,sí. El mal estar te´l pot provocar la reacció tant forta que han de fer els teus ovaris, no les punxades en sí.[/b
]3. Durant l'extracció dels òvuls, com que és una operació, s'ha de demanar baixa mèdica després de la intervenció? [b]no, has de fer repòs el mateix dia i, a priori i si no passa res, el dia següent vida normal, sense esforços.

4. Quants dies es tarda en tornar-te a posar els òvuls ja fecundats? El tercer dia.
5. Quan et posen els òvuls fecundats s'ha de fer repòs absolut? quant temps de repòs? s'ha de demanar baixa? Teòricament acostuma a ser 24 hores de repòs absolut i 24 hores més de repòs relatiu. Jo em vaig demanar la baixa, però, i vaig fer repòs relatiu una setmana. Personalment, a mi em va anar bé.

Qué bé,Gateta, si la invitro t´entra per la mútua, no és habitual!!! Moltíssima sort!!!!!
gateta

EntradaAutor: gateta » dj. nov. 03, 2011 10:50 am

hola noies!

moltissimes gràcies! això de poder preguntar i que sempre hi hagi algú que t'escolta és genial! :-o00m a veure com anirà!
us desitjo el millor a totes! :-()-)
gateta

EntradaAutor: gateta » dj. nov. 03, 2011 10:58 am

doncs si, no és habitual que entri per la mútua, però en això tinc sort, el que no estra és la medicació, que tot i això estem parlant d'uns 1500€! que tela! ja sé que per tenir un fill no s'hauria de parlar de diners, però la realitat és tan dura... quan truques a les clíniques ja et parlen com si anessis de compres, és trist que una cosa tan bonica, s'hagi de mirar d'aquesta manera.

mara17, intentaré trobar-vos, això de poder comptar amb dones que tenen la mateixa malaltia és bo, jo personalment no conec a ningú, i de fet, quan ho he explicat a la família i a les amigues més intimes, han flipat, perquè ningú sabia res d'aquesta malaltia, és trist que no es sapiga res, i més, amb lo dolorós que és conviure-hi. gràcies!

petons noies! :ok:

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::