Bronquitis i ventolin
Bronquitis i ventolin
Hola a totes! llegeixo sovint aquest fòrum i el trobo tan útil que he decidit a preguntar per un dubte que tinc. El meu nen té 19 mesos. Des dels 7 mesos el vaig haver de portar a la guarderia i va començar a agafar bronquitis lleus. El metge de capcelera em recetava "ventolín" uns dies i, realment, se li passava. Sempre li vaig preguntar perquè no em manava un xarop de tota la vida i em responia que a aquesta edat és més efectiu el "ventolín". Inclús vaig anar a un metge privat i em va dir el mateix. Aquest any ha començat P1 i ara mateix el tinc amb laringitis aguda i bronquitis lleu. La laringitis ho curem amb Estilsona (ha tingut 2 fortetes, hem hagut d'anar al metge de matinada perquè no podia descansar amb la tos) i la bronquitis altre vegada amb "ventolín". Jo pensava que al ser més gran ja li podrien donar algun xarop, però tampoc. Tothom em pregunta que com és que no em donen alguna altra cosa i jo ja no sé què dir, sempre s'han fet servir xarops i ara sembla que per mi estàn prohibits! Què en penseu? Vosaltres en aquest cas també utilitzeu "ventolin"?
Gràcies!!
Gràcies!!
Re: Bronquitis i ventolin
Hola Luachi! els meus bessons han passat mooooltes bronquitis durant el primer any! Hem fet budesonida, estilsonas, pulmicort i ventolin. (Ara veuen la mascareta i ells mateixos se la posen a la boca!) Despres d'estar mes si mes no amb les ditxoses bronquitis la pediatra em va recomenar uns sobres, el Singulair, tractament de dos mesos cada nit, un sobre a cada papilla o llet. Et puc dir que els hi va anar de conya. No em van agafar cap durant 9 mesos. Ara, al tornar a la guarde hem tornat de nou pero mooooolt lleu, uns dies de ventolín i antibiotic per les otitis i prou. Molta sort!

Les gràfiques amb el + !!
http://28dias.es/elbereth/wykresy/2009-03-17
http://www.fertilityfriend.com/home/261840
El nostre post: viewtopic.php?f=50&t=13662&start=0
- miriam&sergio
- :: zebra
- Entrades: 1383
- Membre des de: dg. ago. 02, 2009 12:24 pm
Hola!
Sembla que parlis de la Jana,jaja!desde els 5 mesos estem igual que vosaltres,inclus amb les laringitis tot i que ella suma a mes a mes,otitis!
Tambe ens donen ventolin pero desde fa 1 mes fem,ademes,budesodina(pulmicort) de base,mati i nit,2 pufs.Ara hem demanat hora amb un neumoleg perque ens han comentat lo dels Singulair,a veure que tal!
Jo tambe penso que han de fer-li algun tractament preventiu,tens mutua?perque si es aixi podries demanar hora amb el neumoleg i que t'aconselli i sino,diga-li al seu pediatre del CAP i que et derivi...
Petonets
Sembla que parlis de la Jana,jaja!desde els 5 mesos estem igual que vosaltres,inclus amb les laringitis tot i que ella suma a mes a mes,otitis!
Tambe ens donen ventolin pero desde fa 1 mes fem,ademes,budesodina(pulmicort) de base,mati i nit,2 pufs.Ara hem demanat hora amb un neumoleg perque ens han comentat lo dels Singulair,a veure que tal!
Jo tambe penso que han de fer-li algun tractament preventiu,tens mutua?perque si es aixi podries demanar hora amb el neumoleg i que t'aconselli i sino,diga-li al seu pediatre del CAP i que et derivi...
Petonets
- Santandria
- :: peixet
- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
El meu nen també ha tingut moltíssimes bronquitis i, responent a la teva pregunta; els xarops, en la seva majoria són mucolítics i estan contraindicats per les bronquitis. Liqüen els mocs i encara es fiquen més a baix en els bronquis. La bronquitis és deguda a que els bronquis s'inflamen de manera que no deixen passar els mocs. També hi ha xarops expectorants que serveixen per quan tenen molts mocs sense tenir bronquitis, l'expectorant els ajuda a "arrencar". En el cas de les bronquitis el que necessiten és un broncodilatador com el salbutamol (ventolín).
El meu va estar amb ventolín molts cops i també un temps amb pulmicort. Nosaltres no voliem donar-li cortisona. Vaig canviar de pediatre i també em va donar el tractament de base dels sobres singulair i no en va tenir cap més en el temps que se'ls va prendre.
Normalment, a partir dels 2-3 anys maduren els bronquis i ja no pateixen tantes bronquitis. El meu aquest any que ja té 3 anys, de moment ha tingut tos però encara cap bronquitis (i que duri!!)
Pregunta-li al teu pediatre pel singulair.
Ànims!!
El meu va estar amb ventolín molts cops i també un temps amb pulmicort. Nosaltres no voliem donar-li cortisona. Vaig canviar de pediatre i també em va donar el tractament de base dels sobres singulair i no en va tenir cap més en el temps que se'ls va prendre.
Normalment, a partir dels 2-3 anys maduren els bronquis i ja no pateixen tantes bronquitis. El meu aquest any que ja té 3 anys, de moment ha tingut tos però encara cap bronquitis (i que duri!!)
Pregunta-li al teu pediatre pel singulair.
Ànims!!
Ostres em va de conya que obris aquest post. Al meu nen li passa el mateix. Precisament avui tinc hora amb la seva pediatra de la mútua pq vull parlar del tema. des de setembre en portem 4. Últimament quan té tos el porto al cap, i no a la mútua que em queda molt lluny. Avui li comentaré lo del singulair, ja t'informaré per si et serveix.

http://capsetademusica.blogspot.com/
Estem fent el Quilt Along del SP http://quilt-i-mes.blogspot.com/
- papalloneta
- Entrades: 1097
- Membre des de: dg. feb. 14, 2010 11:46 am
M'afegeixo al club de les bronquitis!!
El meu nen la setmana que ve farà un anyet i en tres setmanes hem passat dues bronquitis!! Ara mateix estem tractant la segona. De moment fem ventolin cada 6h i budesodina mati i vespre..... Portem desde dilluns al vespre i encara està súper carregat. A veure que ens diuen aquesta tarda, pq a sobre està amb febre desde dimarts al matí.... És normal que tinguin febre amb les bronquitis?? O pot ser que la febre sigui per una altra cosa???
El meu nen la setmana que ve farà un anyet i en tres setmanes hem passat dues bronquitis!! Ara mateix estem tractant la segona. De moment fem ventolin cada 6h i budesodina mati i vespre..... Portem desde dilluns al vespre i encara està súper carregat. A veure que ens diuen aquesta tarda, pq a sobre està amb febre desde dimarts al matí.... És normal que tinguin febre amb les bronquitis?? O pot ser que la febre sigui per una altra cosa???
- papalloneta
Gràcies per l'aclariment Goga!! Aquesta tarda tenim hora amb la pediatra, a veure que ens diu!!
Aixsss, a veure si millora aviat i pel seu aniversari està recuperat... fa molta peneta veure'l malalt i apagat.....
Aixsss, a veure si millora aviat i pel seu aniversari està recuperat... fa molta peneta veure'l malalt i apagat.....
Hola Luachi,
El meu nen té dos anys i des del Setembre hem fet una neumonia i dues bronquitis... tot just avui el portem al pediatra, ja hem acabat l´antibiòtic que ens va receptar per que ha fet també otitis. També ens han receptat el salbutamol i sembla que ha anat molt bé.
Gràcies per obrir el post! jo també tenia molts dubtes ja que tampoc ens receptàven xarop, i estava força amoinada per que no sabia si era molt normalt estar tan malatet... és que des que ha començat a la llar (és el seu primer any) no aixequem cap!
Espero que el teu petitó aviat es recuperi i no faci ni més bronquitis ni laringitis
El meu nen té dos anys i des del Setembre hem fet una neumonia i dues bronquitis... tot just avui el portem al pediatra, ja hem acabat l´antibiòtic que ens va receptar per que ha fet també otitis. També ens han receptat el salbutamol i sembla que ha anat molt bé.
Gràcies per obrir el post! jo també tenia molts dubtes ja que tampoc ens receptàven xarop, i estava força amoinada per que no sabia si era molt normalt estar tan malatet... és que des que ha començat a la llar (és el seu primer any) no aixequem cap!
Espero que el teu petitó aviat es recuperi i no faci ni més bronquitis ni laringitis

i no heu pensat a provar un altre tipus de medicina?? nosaltres vem provar la homeopàtic i oli en un llum!! el petit, té 2 anys i mig i no ha provat en sa vida un antibiòtic!!
si la convenvional no funciona, n' hi ha de molt altres tant o més vàlides per curar i equilibrar!!
si la convenvional no funciona, n' hi ha de molt altres tant o més vàlides per curar i equilibrar!!
Mil gràcies a totes!! ja pensava que jo era un bitxo raro!! M'ha quedat molt clar el seu ús i el benefici que té. El singulair me l'ha receptat just ara la pediatra, no sabia que és tan bó per prevenir. Per sort ell no sol agafar febre i mai ha tingut otitis (toco fusta!!).
M'han servit de molt les vostres respostes!!
M'han servit de molt les vostres respostes!!
Hola noies us explico que m'ha dit la pediatra. Pot ser 3 coses, inmaduresa, un virus que es diu Vhc o algo així que ja m'havien dit a st joan de deu o futures alergies. Es decanta + pel virus pq no ha sigut mai un nen de posar-se malalt (fins ara) es veu que agafen la 1a bronquitis i ja els queda a dins, cada cop que s'encostipen o baixen les defenses com amb les vacunes fan bronquitis. El problema és que no té pitus però sí els bronquis inflamats i la tos que té ara (que no és la mateixa que quan li apareix la bronquitis) no li és prou productiva per treure la mucositat que té als pulmons. Així que continuem amb ventolín una setmana més, m'ha deixat el budesonida o com es digui tot i que ella m'hauria donat el singularum (ho sento sóc fatal pels noms aquests) pq el budesonida té corticoides, no em fa massa gràcia però m'ha dit que ella també ho recepta i que si veu que no va bé m'ho traurà. M'ha donat un xarop homeopàtic per la tos expetodhu i que faci una sessió de fisioteràpia respiratòria per ajudar-lo a treure els mocs. Ja veurem, de moment això és el que hi ha. I el vol veure dimarts.
Goga el xarop aquest que m'han donat sí que té eucaliptus, inclús va junt amb un potet pel bany amb oli d'eucaliptus, però diu a partir de 2 anys.
Ah respecte el budesonida es veu que després de l'últim puff se'ls ha de netejar la boca amb una gassa i aigua pq pot provocar-lis fongs! I sempre fer primer el ventolín i després aquest.
Ànims noies que això ho superarem
Goga el xarop aquest que m'han donat sí que té eucaliptus, inclús va junt amb un potet pel bany amb oli d'eucaliptus, però diu a partir de 2 anys.
Ah respecte el budesonida es veu que després de l'últim puff se'ls ha de netejar la boca amb una gassa i aigua pq pot provocar-lis fongs! I sempre fer primer el ventolín i després aquest.
Ànims noies que això ho superarem

esquimal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 16, 2011 6:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.

- Santandria
Esquimal, qui t'ho ha dit que el singulair té corticoides??? Potser m'equivoco, però precisament el bo que té és que no té corticoides. Al meu nen li donaven Pulmicort (que sÍ en té) i vaig canviar de pediatre. Quan em va parlar del singulair li vaig dir que no volia corticoides i em va dir que no en porta, que és un medicament bastant inocuo, per això em sobte que diguis que sí que en té ¿¿¿¿¿????? 

Santandria ha escrit:Esquimal, qui t'ho ha dit que el singulair té corticoides??? Potser m'equivoco, però precisament el bo que té és que no té corticoides. Al meu nen li donaven Pulmicort (que sÍ en té) i vaig canviar de pediatre. Quan em va parlar del singulair li vaig dir que no volia corticoides i em va dir que no en porta, que és un medicament bastant inocuo, per això em sobte que diguis que sí que en té ¿¿¿¿¿?????
No no perdona, no m'he explicat bé, és el budesonida que té corticoides. Ara ho arreglo.

- papalloneta
Bon dia!!!!
Bueno, ahor varem tenir visita amb la pediatra, i ens va receptar antibiotic (augmentine) per tractar la febre. Hem de continuar amb el ventolin + budesonida i afegir-hi l'antibiotic.
Dilluns tornem a tenir visita i ja em va avançar que parlarem de la prevenció, em va dir que em receptarà uns sobres a mode de prevenció.. suposo que serà el singulair. Pel que comenteu va be, oi??? A veure si al meu peque li funciona...
Bueno, ahor varem tenir visita amb la pediatra, i ens va receptar antibiotic (augmentine) per tractar la febre. Hem de continuar amb el ventolin + budesonida i afegir-hi l'antibiotic.
Dilluns tornem a tenir visita i ja em va avançar que parlarem de la prevenció, em va dir que em receptarà uns sobres a mode de prevenció.. suposo que serà el singulair. Pel que comenteu va be, oi??? A veure si al meu peque li funciona...
- Santandria
papalloneta ha escrit:Bon dia!!!!
segur que sí!!!

Papalloneta molt bé!!!!
Us ho explico per si a alguna li interessa. Nosaltres avui hem anat a la sessió de fisioteràpia respiratòria pq no feia net de les bronquitis i ens em quedat amb la boca oberta. Li han tret els mocs del pit, pq ell sol no els treia i se li anaven infectant, d'aquí tantes bronquitis! Ens fan fer una altra sessió dimarts pq n'ha tingut moltes. No és una prevenció pq no n'agafi cap altre, però com a mínim entre això que ja està net de pit i la medicació no seran tant seguides. Ara fa 2:30 que dorm pobret, estava rebentat. Ha plorat una mica i la mami més, però n'estic molt contenta.
Bé noies, ànims i paciència
Us ho explico per si a alguna li interessa. Nosaltres avui hem anat a la sessió de fisioteràpia respiratòria pq no feia net de les bronquitis i ens em quedat amb la boca oberta. Li han tret els mocs del pit, pq ell sol no els treia i se li anaven infectant, d'aquí tantes bronquitis! Ens fan fer una altra sessió dimarts pq n'ha tingut moltes. No és una prevenció pq no n'agafi cap altre, però com a mínim entre això que ja està net de pit i la medicació no seran tant seguides. Ara fa 2:30 que dorm pobret, estava rebentat. Ha plorat una mica i la mami més, però n'estic molt contenta.
Bé noies, ànims i paciència

- papalloneta
Bon dia!!!
Com ha anat el cap de setmana???
Nosaltres molt be, l'antibiótic ha estat miraculós, jejeje... Desde dijous a la nit que ja no te febre!! Poc a poc torna a ser el de sempre, rialler, mogut i a dormir tota la nit seguida, sense interrupcions.... Encara te una miqueta de tos, però poca cosa.
Aquesta tarda tornem a tenir visita amb la pediatra, ja us explicarè si em recepta els sobres de prevenció.
El que ara em "preocupa" es que menja súper poc... Abans d'estar malalt, es fotia uns plats de verdura i de fruita tremendos, i ara menja menys de la meitat. Per la nit sepre feia un bibe de 300 amb cereals, i ara si arriba a 200 encara gràcies.... En Marc va justet de pes, pq és súper actiu (als 11 mesos feia 8.600 i 74cm), així que suposo que quan el tornin a pesar em diràn que s'ha aprimat... Espero que faci net aviat i torni al ritme normal!
Una pregunteta: En teoria dimecres li havien de posar les vacunes de l'any, però suposo que si està prenent antibiòtic és millor retrassar-ho fins que acabi, oi???
Esquimal, aixó que expliques és súper interessant. On vas anar???
Que passeu un bon dia!!!
Com ha anat el cap de setmana???
Nosaltres molt be, l'antibiótic ha estat miraculós, jejeje... Desde dijous a la nit que ja no te febre!! Poc a poc torna a ser el de sempre, rialler, mogut i a dormir tota la nit seguida, sense interrupcions.... Encara te una miqueta de tos, però poca cosa.
Aquesta tarda tornem a tenir visita amb la pediatra, ja us explicarè si em recepta els sobres de prevenció.
El que ara em "preocupa" es que menja súper poc... Abans d'estar malalt, es fotia uns plats de verdura i de fruita tremendos, i ara menja menys de la meitat. Per la nit sepre feia un bibe de 300 amb cereals, i ara si arriba a 200 encara gràcies.... En Marc va justet de pes, pq és súper actiu (als 11 mesos feia 8.600 i 74cm), així que suposo que quan el tornin a pesar em diràn que s'ha aprimat... Espero que faci net aviat i torni al ritme normal!
Una pregunteta: En teoria dimecres li havien de posar les vacunes de l'any, però suposo que si està prenent antibiòtic és millor retrassar-ho fins que acabi, oi???
Esquimal, aixó que expliques és súper interessant. On vas anar???
Que passeu un bon dia!!!
- papalloneta
Si, lo de les vacunes ho preguntaré...
Lo de que va justet de pes és una "teoria" meva, jejeje... Està per sota del percentil 10 (ja se que les corves son una cosa aproximada..), però fins ara no hi havia pensat pq ell està estupendo, el que passa és que com és tan i tan mogut, crema tot el que menja.
La pediatra sempre m'ha dit que no em preocupi, que el nen està sanissim... Però es que com porta uns dies menjant poquet, ja se li noten les costelles, i no m'agradaria que s'aprimes... (mania de mare novata, no???)
Pero bueno, suposo que d'aqui pocs dies tornarà a ser el pou sense fons que era abans d'estar malalt (quan està be, per dinar es fot 400 - 500 de papilla + yogurt, i per berenar una poma, un platan, una taronja i si després li dono galetes se les menja tan panxo.. Em surtirà car aquest nen, jejeje)
Lo de que va justet de pes és una "teoria" meva, jejeje... Està per sota del percentil 10 (ja se que les corves son una cosa aproximada..), però fins ara no hi havia pensat pq ell està estupendo, el que passa és que com és tan i tan mogut, crema tot el que menja.
La pediatra sempre m'ha dit que no em preocupi, que el nen està sanissim... Però es que com porta uns dies menjant poquet, ja se li noten les costelles, i no m'agradaria que s'aprimes... (mania de mare novata, no???)
Pero bueno, suposo que d'aqui pocs dies tornarà a ser el pou sense fons que era abans d'estar malalt (quan està be, per dinar es fot 400 - 500 de papilla + yogurt, i per berenar una poma, un platan, una taronja i si després li dono galetes se les menja tan panxo.. Em surtirà car aquest nen, jejeje)
Per mi el ventolin va genial: va directe a solucionar el problema. El xarop alleuja i punt. El singulair per prevenir perfecte..
Felicitats papalloneta! L'augmentine amb 2 dies estan com nous!! I lo de vacunar-lo.. A mi em van fer canviar la data fins que acabés l'antibiòtic.
Felicitats papalloneta! L'augmentine amb 2 dies estan com nous!! I lo de vacunar-lo.. A mi em van fer canviar la data fins que acabés l'antibiòtic.
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
- papalloneta
Jejejeje, tens raó Goga.... Si jo quan ho penso fredament me n'adono que no m'he de preocupar, que el nen està genial, i en condicions normals menja perfecte... Però quan estic amb ell perdo la objectivitat, i m'és molt dificil no preocupar-me quan deixa mig plat de papilla..... Aixssss, la questió és preocupar-me, pel menjar, per la febre o per qualsevol altre cosa...

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |