5 mesos i cada cop menys llet fent LM

Tria el pit o el biberó.

giuletta
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

5 mesos i cada cop menys llet fent LM

EntradaAutor: giuletta » dl. gen. 23, 2012 6:42 pm

Hola mamis!!!

A veure si em podeu ajudar ja que començo a estar una mica desesperada. Resulta que seguint les indicacions del pediatra, el meu petitó de 5 mesos ha començat amb els cereals per sopar + pit. La resta del dia pren només pit i el problema és que noto que cada cop tinc menys llet... Quan fa unes setmanes em llevava amb els pits adolorits de plens que estaven ara me'ls noto mig buits ja pel matí, per no parlar de la resta del dia, i el que és pitjor, el petit s'enfada i protesta perque, segons el meu parer, no rep prou aliment. El pediatra em va dir que si notava que el nen es quedava amb gana que li fes un bibi de LA, però penso que si faig això cada cop aniré disminuint més producció de LM, i en definitiva, el que més em preocupa és que no rebi la cantitat de nutrients necessària... M'agradaria seguir donant-li el pit però també em vull assegurar de que està ben alimentat i no sé quina cantitat de llet hauria de beure al dia...

Penseu que és possible que pugui augmentar la producció a aquestes alçades? Porto uns dies molt nerviosa per altres temes i crec que això també repercuteix en la producció...

Gràcies!!

giuletta
Ripley79
:: papallona
:: papallona
Entrades: 116
Membre des de: dl. ago. 08, 2011 9:21 pm

Re: 5 mesos i cada cop menys llet fent LM

EntradaAutor: Ripley79 » dl. gen. 23, 2012 7:23 pm

Hola!
Jo encara estic en ple embaràs, però just ara estic llegint "Un regalo para toda la vida" de Carlos Gonzalez.

Comenta justament això. Si el nen menja menys pit perque se li dona un altre tipus d'alimentació, el pit s'autorregula i no produeix tanta llet com abans.Es veu que el que és important és veure si va augmentant de pes, i si és així és que s'està alimentant bé. En quant als plors pot ser qualsevol cosa, aquí no em mullo que sóc primerenca i per estrenar.... ; )

De totes formes també posa que amb el temps els pits ja no es noten plens encara que surti la quantitat necessaria per alimentar el nadó.

Espero que t'hagi servit d'alguna cosa!
Imatge

05/08: TE +
19/08: Primera visita con la comadrona
29/08: Visita gine mútua, 7+2, Eco (13,43mm)
15/09: 1as analíticas. Todo bien!
05/10: Eco SS 12+6 (7,7cm), pliegue nucal 1,8. Como te mueves!
26/10: Eco mútua 15+6 (14cm). Nos saludas con tu manita. Eres una niña!!!
25/11: Eco morfológica...
Irina
:: dofí
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dl. gen. 23, 2012 7:27 pm

Hola Giuletta,

No tots els pediatres saben respectar la LM si es aixi com ho desitja la mare. Si segueixes fent el que t'ha dit et quedaras sense llet.
Intenta donar-li la AC DESPRES de donar-li el pit, MAI al reves, d'aquesta manera t'assegures de que et buida el pit. Tot just a comenc,at amb la AC i com el seu nom indica es COMPLEMENTARIA i no substitutiva (que es el que t'esta passant ara mateix = entre AC i bibes de formula aniran substituint el pit)
Si encara vols seguir donant el pit, no li donis cap bibe de formula i deixa la AC per despres de les tomes, ja veuras com tornarn a revifar els pits.

hi ha un post on podras trobar molta informacio aqui:

viewtopic.php?f=14&t=4409

aquest video tambe esta be
http://www.youtube.com/watch?v=RMjX8ETn ... re=related

i el llibre del C.Gonzalez, Un Regal Per Tota la Vida, tambe...

Molta sort! el teu problema the sol.lucio :ok:
Irina
Entrades: 3858
Membre des de: dg. feb. 11, 2007 1:20 pm
Ubicació: Irlanda

EntradaAutor: Irina » dl. gen. 23, 2012 7:30 pm

Ripley79 ha escrit: En quant als plors pot ser qualsevol cosa, aquí no em mullo que sóc primerenca i per estrenar.... ; )

Els nostres missatges s'han creuat! neujor:-)

Com dius, els plors poden ser moltes coses, pero hi ha uns moments (que tambe llegireu al llibre de C.Gonzalez) que son les crisis de creixement. Als 3 mesos sol haver una i als 6 crec que tambe (m'hauria de rellegir el llibre!!!). El nado plorara al pit perque necessita mes llet i aquest trigara uns dies en produir la quantitat necessaria que el nen necessita, la unica sol.lucio es posar-lo al pit i passar aquest dies. La cosa s'autoregulara sola :ok:
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. gen. 24, 2012 9:48 am

giuletta si fins ara el teu fill ha crescut amb la llet del teu pit és que la lactància està funcionant a la perfecció. Moltes felicitats :content: si li continues oferint el pit continuaràs tenint llet :ok:
Dóna-li sempre el pit i desprès l'AC i ja veuràs com podràs continuar amb la LM i mentre tant el petit començarà a menjar cada cop una miqueta més AC.

Pot ser ja no notes els pits plens i apretats però això és normal a mesura que va creixent el petitó. Els primers mesos no pares de fabricar i a mesura que passen els dies ja veuràs que quan poses al nen al pit és quant et farà la pujada.
Es a dir, el pit ja no fa de magatzem, per dir-ho d'alguna manera, simplement fa llet quan el nen la necessita.
El petit protesta segurament perquè s'ha d'esforçar per treure'n, ja no ratxa sense esforç i a tot hora com els primers mesos. Estiguis tranquil.la que de llet en tens segur... deixar parlar al pare, al pediatra i a la veïna....
I si el petit xuma i protesta pot ser vol dir que en necessita més perquè es fa gran i la solució és que xumi més..... així de fàcil.

Feliç lactància.
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dt. gen. 24, 2012 3:07 pm

Com t'han dit les companyes, no t'estàs quedant pas sense llet! El teu pit comença a funcionar en mode "normal" i no com fins ara que era mode "sempre plens" :-D

No sé on vaig llegir una comparativa que estava molt bé. Deia alguna cosa així com que quan el nen neix, el pit és un buffet lliure: sempre hi ha llet (els pits sempre estan plens). En canvi, quan la lactància ja està instaurada, el pit passa a ser un restaurant amb cambrer: s'ha de demanar i es fabrica la llet al moment. Per tant, des de que el teu fill comença a mamar fins que hi ha la pujada de la llet poden passar un parell de minuts. La llet no està preparada esperant ser consumida, sinó que es fabrica en el mateix moment que es demana. Per això et notes els pits tous. Suposo també que al principi de la lactància havies de portar discs de lactància i ara cada vegada et faran menys falta pel mateix motiu.

Et desitjo una llarga lactància!
giuletta
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

EntradaAutor: giuletta » dt. gen. 24, 2012 8:24 pm

Moltes gràcies noies! Sembla que poc a poc la cosa torna a funcionar, i el petitó ja no es posa nerviós i es queda satisfet!!!! Estic molt contenta per poguer seguir alletant!!!

petonets

giulettta
Mireia11
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1226
Membre des de: dc. maig 12, 2010 9:02 pm
Ubicació: Vallès Oriental

EntradaAutor: Mireia11 » dc. gen. 25, 2012 10:08 pm

Aqui parlen de la crisis de creixement dels tres mesos... als 6 n'hi ha un altra pel que he llegit i és bastant semblant...

http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::