Al·lèrgia als fruits secs

Teòricament poden menjar de tot.

ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Al·lèrgia als fruits secs

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 10:46 am

Al meu fill li han diagnosticat al·lèrgia als fruits secs i ara hem de fer exclusió total, a més l'hem d'educar en la prevenció perquè és de per vida...és un tema que em té força preocupada perquè tot i que jo puc controlar el que menja a casa potser no serà tan fàcil amb el que menja fora de casa (i per això deia d'educar-lo en la prevenció ara que és petit, imagino que conforme vagi creixent ell mateix ho tindrà clar)

a alguna de vosaltres li passa el mateix? teniu vosaltres o els vostres fills aquest tipus d'al·lèrgia? com ho porteu, com ho heu fet amb els nens perquè entenguin que no poden menjar fruits secs però tampoc segons quines galetes, cereals, xocolata.........? (en canvi d'altres sí i això pot portar a confusió)

sobre això últim he estat mirant etiquetes de diferents productes i és un caos: n'hi ha que tenen un requadre on diu tots els al·lèrgens que conté, d'altres al final de la llista d'ingredients diuen "puede contener X o trazas de Y" però d'altres no diuen res de res! ?-) (i això vol dir que no tenen trazas ni al·lèrgens...o que passen de posar-ho? imagino que no perquè hi deu haver una llei que ho regula però si no diu res a mi ja em fa desconfiar...)

buf, el que em queda per investigar :-:)
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Al·lèrgia als fruits secs

EntradaAutor: glorieta » dj. març 01, 2012 11:00 am

Ostres Ametista, quina put****
Nosaltres sabem des de fa un mes que en Pol es al·lergic a l'ou i és un pal. En el nostre cas tenim l'esperança que sigui temporal, això si, fins que no faci els 3 anys res de res.

T'entenc perfectament amb el que dius de les etiquetes, i si no posa res a mi també em fa desconfiança. Si puc evitar aquell aliment ho faig i sino truco al servei t'atenció i ho pregunto. Fins ara a tot arreu on he trucat m'han informat sense problemes (moltes vegades et tornen la trucada ells).

I pel que fa a l'educació del nen.. doncs encara no sé com ho faré, però suposo que es temps i paciencia i anar-li dient que si algú (al parc, una festa,...) li ofereix algo que no sapiga si pot menjar o no que us ho ha de demanar. Quan en Pol demana algo que no pot menjar li diem que fa pupa la panxa i li ofereixo una altre cosa i el pobre generalment es resigna. I sempre sempre porto galetes o altres coses al bolso que ell pugui menjar, per si al parc una mare treu galetes que ell no es quedi sense. En el cas del teu que és una mica més gran, potser li pots anar explicant i a poc a poc ho agafarà com una rutina.

Els primers dies em vaig agobiar molt, però ara ja ho tinc més per la mà. I la veritat no es tant complicat! de fet, en quan acabi la pasta (macarrons i fideus) només compraré la que en Pol pot menjar i el mateix amb les galetes i altres coses. (bé, de principes que porten ou a casa ni segurà havent, que sino al maridet li agafa algo!) molta paciencia i aniràs atabalada els primers dies, ja ho veuràs.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 12:16 pm

gràcies glorieta sí que vaig una mica atabalada amb el tema sí :r)

doncs déu n'hi dó també l'al·lèrgia del Pol també és una bona pu*** perquè d'ou n'hi ha a moooolts llocs! però la part positiva és que a la llarga el pot acabar tolerant :ok:

també havia pensat això de portar galetes a sobre perquè mai es quedi sense si mai es dóna el cas que n'hi ofereixen i no les pot menjar...i jo que pensava que quan el petit deixi el bolquer ja s'hauria acabat això d'anar a tot arreu amb bolsos enormes carregada de trastos i va a ser que no :r)
nienna
:: girafa
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dl. abr. 02, 2012 12:39 pm

Hola!

Doncs nosaltres també estem al club del al·lèrgics als fruits secs. :ufs: Jo estava embarassada de la petita, de 8 mesos i en repòs absolut per amenaça de part prematur, i una tarde estàvem a casa i estàvem menjant nous amb l'Alex. Abans havíem vist que amb els cacauets es quedava afònic però no li vam donar molta importància. I de nous havia menjat abans i no havia passat res. Doncs aquest dia va menjar una mica més i al cap d'una estona em va començar a dir que li feia mal la llengua i li van sortir com unes pupes vermelles al costat de la boca. Però després no va dir res més, i va sopar bé i al llit. Al cap d'una estona el vam sentir tossint com raro i quan vam anar a veure-l no podia quasi respirar, tenia la cara blava i molt inflada, quin susto més gran. El vaig agafar en braços i no sé ni com vaig poder arribar amb el en braços al hospital (i no sé com no em vaig posar de part de camí, ja no pensava ni en el repòs ni en res). Vam arribar i el van passar de seguida, li van donar antihistamínic i es va posar més o menys bé, podia respirar bé. Ens van donar antihistamínic durant una setmana per acabar de treure la substancia que li va provocar l'al·lèrgia i ens van donar cita per fer-li les proves.

Al fer-li les proves, no li van sortir positives (las proves cutànies). Li van fer un anàlisi de sang i allà si que va sortir positiu. La doctora ens va recomanar evitar tot el que portés fruits secs perquè podia fer que la al·lèrgia anés a més. L'Alex té al·lèrgia a nous, cacauets i avellana, però la doctora em va dir que millor no donar-li res perquè tenen parts comunes i pots menjar un festuc i que el seu cos interpretés que s'està menjant un cacauet i que li faci reacció.

A nosaltres ens van fer una recepta d'adrenalina per tenir per punxar-li en cas de que tornés a passar el que ens va passar la primera vegada. I també Polaramine per si veiem que després de menjar alguna cosa es posa vermell o així.

La veritat es que ell ho porta molt bé i li vam dir que no mengés res que no hagi menjat a casa. Ja sap les galetes que pot menjar i si alguna cosa no la sap ben bé no menja. Amb això ell es molt responsable. Per exemple, la profe del cole no li dona molta importància i l'altre dia un nen va portar pel seu cumple Filipinos i li vaig preguntar a la profe si l'Alex va menjar i em diu "sí, clar" i li dic "però si porten fruits secs.." i em diu "ah, jo no ho sabia...". I em diu l'Alex "no, mama, no vaig menjar perquè tenen xocolata i jo de xocolata no puc". I la profe, "ah, sí, es veritat que no va voler...". Jo quan em van dir lo de l'al·lèrgia li vaig dir que res de res de xocolata. Normalmente les coses que porten xocolata també porten fruits secs així que millor descartar-ho. Només menja les xocolatines Kinder que no en tenen. De galetes les Dinosaurus (les grans només, les petites en porten i li van donar al·lergia una vegada), Tosta Rica, algunes Maria (no totes, moltes porten fruits secs), Chips Ahoy i Principe petites. De cereals, els únics que no porten fruits secs son les Estrellitas i Miel Pops. També hi ha uns al Cosum que no en porten. Normalmente les marques blanques porten fruits secs, al Mercadona no hi ha cap galeta que pugui menjar, totes porten fruits secs. El pa de motlle de Consum (el normal) també porta fruits secs... S'ha de mirar la etiqueta de tot fins que tinguis ben clar les coses que pot menjar i les que no. I també, les coses "de confiança" s'han de tornar a mirar de tant en tant perquè a vegada canvien ingredients. Sempre que canvien l'envàs es important tornar a mirar els ingredients.

És una al·lèrgia a la que se li dona poca importància, però es molt perillosa i s'ha de mirar tot. Jo el que faig es anar a comprar sempre amb ell i mirar totes les etiquetes i ell solet em ven a preguntar "mama, això porta fruits secs?". I sempre sempre li dic que no mengi res que no hagi menjat a casa. A P3 els nens portaven pels aniversaris pastissos. Jo vaig parlar amb la profe i cada més em deia quin dia es celebraven els aniversari i aquell día li portava un pa de pessic fet per mi a casa i així tots els mesos. Aquest any, a P4, porten galetes així que jo li vaig donar a la profe un paquet gran de Dinosaurus i ella li dona d'allà, i quan s'acaben m'avisa per portar un altre paquet. Es important dir-ho sempre que va a festes infantils, a casa d'algú, etc. Jo sempre tinc galetes de les seves o coses que pot menjar per si hi ha alguna temptació, encara que ell ho porta molt i molt bé i entén perfectament que si no pot menjar no menja i ja està.

T'envío molts ànims i aqui estic per tot el que necessitis. Amb paciència el nen ho acaba interioritzant i després la vida es molt més fàcil. A mí la doctora em va dir que es possible que després se li passi, a veure si hi ha sort :ok:
ametista

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 07, 2012 3:32 pm

buf, gràcies lothlome per la teva resposta, em sento molt identificada amb tot el que has dit i compresa també...és que per desgràcia la societat no està gens conscienciada amb el tema de les al·lèrgies alimentàries, flipo amb la mestra del teu fill, com pot no donar-li importància?????????????????? em posa negra, que estem parlant de la vida d'un nen, no de si li poden sortir uns granets, eh? :ufs: :ufs:

jo ara també m'estic fent una experta a llegir etiquetes i controlar què porta fruits secs i què no.....és veritat que tots els cereals i galetes Hacendado en tenen i és una llàstima...però també em dóna per pensar perquè el Mercadona sempre ha sigut una empresa molt conscient i ho etiqueten molt bé tot (traces, sense gluten, etc) i a vegades desconfio i penso que altres marques no tenen traces...simplement perquè no ho posen.....(quan és una galeta farcida de xocolata per exemple) tot i que la gran incongruència és que totes les galetes Hacendado tenen traces de fruits secs menys les tipus príncipe, farcides de xocolata ?-) (no les hem provat per si a cas, perquè no ho entenc)
els cereals marca Kellog's tampoc tenen traces de fruits secs, almenys els Special K (que eren els meus i ara se'ls ha apoderat el nen) i algun altre tipus Corn Flakes...
m'apunto xocolatines Kinder i les galetes que has dit :ok:

la veritat és que ell ho va entenent força bé, últimament hem anat a aniversaris infantils i jo li explicava que no podia menjar els entrepans de nocilla i s'ho prenia molt bé (de fet tinc sort que li tira més el salat) per les celebracions a la classe vull pensar que està controlat perquè la mestra sempre avisa als pares que porten pastissos casolans i ho tenen en compte, porten les típiques coques de iogurt i com a molt una rajola de xocolata nestlé a banda que això sí que el meu fill no en menja però ara ja m'has donat una idea i li deixaré xocolatines kinder a la mestra perquè li doni i així no sigui ell l'únic que no menja xocolata >.-<:

ara amb la mona en van fer una entre tots i com que la feien de nocilla la mestra em va preguntar què volia fer i al final li vaig portar jo un pa de pessic fet a casa i ell a la classe el va decorar amb mermelada i plomes (mentre els altres es pringaven de nocilla, que ell no la pot ni tocar) ja està bé la solució perquè així ell no ha estat en perill però m'hagués semblat molt millor que tots haguessin fet una sola mona de mermelada i ell no hagués hagut de tenir la seva a banda, que quan toqui fer panallets per exemple no quedarà més remei però amb la mona trobo que no hi havia necessitat de separar-lo....què hi farem, jo sempre vull veure la part positiva i és que així ell també pren més consciència del tema i a la vegada els seus companys de classe i els pares (que vam poder anar a fer fotos a les mones) també (perquè es va explicar per què ell tenia la seva Mona Especial)

bé, ara que sembla que anem superant la fase "això no en pots menjar perquè porta fruits secs" (perquè ja és ell que diu "això no en puc menjar perquè porta fruits secs" :love: ) hem de passar a la següent fase que serà que davant de coses noves ell pregunti "això porta fruits secs?" a mi o a qui sigui (amics, pares d'amics, al cole, etc) mica en mica...

així el teu fill té al·lèrgia a les nous, cacauets i avellanes? coincidim amb les avellanes :content: ell té avellanes, ametlles i festucs però ens van dir el mateix, que no mengés cap fruit sec perquè pot tenir reaccions creuades i perquè amb el temps li pot anar variant (i no tenir al·lèrgia als festucs però sí a les nous, per exemple) de fet li repetiran les proves cada dos anys, per anar-ho controlant tot i que ara encara estem a l'espera de l'analítica, que té hora al juny, o sigui que encara pot variar alguna cosa de quan li van fer les cutànies...ah, i nosaltres també tenim el polaramine i la xeringa d'adrenalina (que em dóna un roooollu...espero no haver-la de necessitar...) us va dir la doctora que se li podia passar amb els temps? perquè a nosaltres tot el contrari, que era per sempre ?-)

en fi, ara porto millor el tema, al principi estava molt paranoiada...però veig que ell ho entén i que conforme es vagi fent gran encara anirà controlant més així que estic més animada
PILIPILA
Entrades: 3
Membre des de: dj. juny 14, 2012 10:46 am

EntradaAutor: PILIPILA » dj. juny 14, 2012 2:30 pm

ei hola Ametista
gràcies pels ànims! ja havia llegit el teu post però no l'he sabut trobar i n'he fet un d nou he he
ja he pres nota de les marques que hi has posat però et volia preguntar si has trobat alguna xocolata en preses que se la puguin menjar.
La milkibar en porcions individuals no posa res de traces de fruita seca però en canvi en el format gran si!!! és de bojos!!!és q li encanta i no sé si n'hi puc donar.
merci <:-)
nienna

EntradaAutor: nienna » dj. juny 14, 2012 2:52 pm

Pilipila, jo al meu fill li compro la Kinder amb llet, la que ve en porcions i no porta fruits secs. Ànims!

Per cert, sabeu si tenint al·lergia als fruits secs es pot fer servir oli d'ametlla? Perquè com es al·lèrgia alimentaria no sé si afecta a la pell.. Que en penseu?
nienna

EntradaAutor: nienna » dj. oct. 03, 2013 8:12 pm

Pujo el post perquè aquest any hem tingut revisió de les alergies i hem vist que se li ha mantigut el que tenia (cacahuet, nous, ametlla) i també li ha sortit al•lergia a les pipes de girasol i de carbassa. Avui hem anat amb els resultats al pediatra i ens va dir que tampoc pot prendre oli de girasol... La veritat es que estem molt ratllats perque aquest oli esta a tot arreu. A mes a mes aquesta nit li vam donar tomaquet fregit que posava que portava oli vegetal i se li ha posat tota la boca vermella. He estat llegint que aquest oli pot ser de girasol sense que ho posi expresament, que no estan obligats a posar-lo a l'etiqueta. Llavors que faig? No li dono res que posi oli vegetal? Us heu trobat amb això?

Gràcies!!
ametista

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 03, 2013 9:10 pm

ostres nienna, em sap greu, quin pal! :ufs:
doncs jo crec que és el que faria sí, no donar-li res que porti olis vegetals perquè mai sabràs si és o no de girasol...

quin rollu aquesta al·lèrgia que "ens ha tocat", que en comptes de millorar encara pot anar a més :ufs: :ufs:
nienna

EntradaAutor: nienna » dv. oct. 04, 2013 11:51 am

moltes gràcies, ametista!! Doncs es un bon pal, perquè a més a més els del cole ens van dir que el treiessim del menjador perquè ells ho fan tot amb oli de girasol i no poden fer-li un menú apart cada dia :ufs: ara vull buscar un al·lergoleg infantil que m'expliqui bé tot això per veure que faig amb el tema cole i menjars a casa/fora... En coneixes algun a Barcelona ciutat que em puguis recomanar?

Gràcies!!
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 07, 2013 11:13 am

de veritat et fan treure'l del menjador??? flipo :ufs: :ufs:
em sap greu, no conec cap al·lergòleg infantil de Barcelona, de fet al meu fill el porta una pneumòloga pediàtrica...però així mirant he vist que a la Vall d'Hebron tenen un departament de pneumologia i al·lergologia pediàtrica, tu on vas amb el teu?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::