antibiotics cada 8 hores
antibiotics cada 8 hores
Hola mares, avui per intentar quadrar els horaris he adelantat la toma de l'antibiotic unes 2 hores... I quan Ho he explicat m'Han dit que he fet molt malament però una Amiga m'ha dit que no està bé però era pitjor retrassar-Ho. Algú més Ho havia fet o comentat al pediatra? Ara em sento fatal!!
- miriam&sergio
- :: zebra

- Entrades: 1383
- Membre des de: dg. ago. 02, 2009 12:24 pm
Re: antibiotics cada 8 hores
Hola,
El meu pedí sempre em DIU 3 vegades al día,esmorzar/dinar/sopar...i mai hem tingut CAP problema,aixi que tranquila que no passa res.
Petonets
El meu pedí sempre em DIU 3 vegades al día,esmorzar/dinar/sopar...i mai hem tingut CAP problema,aixi que tranquila que no passa res.
Petonets
Pomaipera, no passara res. Però discrepo amb el que et comenten. La importància de fer cada 8h (+/- 1h) és per mantenir constant els nivells del principi actiu en sang, dins els marges terapèutics. Si fas matí, migdia i vespre, que sóc conscient que malauradament molts companys meus recomanen, et pots trobar que entre dues tomes la concentració en sang disminueixi per sota d'aquest nivell i perdi efectivitat i a més, estiguis induint a possibles resistències. En canvi, la resta de medicacions que no són antibiòtics, si que es poden fer de manera més aleatòria perquè aquest fet no té tanta importància terapèutica.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
- miriam&sergio

Ostres Eternitat...mersi!jo sempre ho habia fet aixi que es com m'han dit...intentarem cuadrar horaris...
Petonets
Petonets
Però que passa si he donat una toma a les 6 hores I no a les 8? És perjudicial?
- Nuvolmagic
- :: cèrvol

- Entrades: 589
- Membre des de: dj. des. 17, 2009 9:58 am
Doncs l'última vegada que li van donar antibiotics, farà un parell de setmanes, la pediatre ens va dir clarament que 3 vegades al dia, que no calia les 8 hores . Que hi ha estudis que demostren que no cal.
Així que no et preocupis per 2 hores abans que després.
Així que no et preocupis per 2 hores abans que després.
2h abans en una toma no passa res, si sistematicament s'avancen totes hi ha el risc d'augmentar la toxicitat. Respecte als estudis que comentava aquest pediatre, no se quins són, però els estudis farmacocinètics si que mostren clarament la importància de seguir un horari per a mantenir la biodisponibilitat en sang dintre els marges terapèutics. 3 vegades al dia o esmorzar-dinar-sopar, per a un pot significar 8-14-22h amb el que et senyeixes bastant bé a 1/8h però per una altre persona pot significar 10-14-20h amb el que la farmacodinàmia del fàrmac serà un desastre. Si enteneu 3 vegades al dia un horari semblant al primer exemple, no em sembla malament. Però si ho enteneu com en el segon, em sembla fatal i no conec cap estudi que ho avali. I no em digueu que és de sentit comú interpretar una cosa o l'altre, perquè us diré que hi ha gent de tot i que coses més bàsiques quan intentes transmetre-les dins una consulta s'interpreten malament.
El meu blog: http://cosesdemare.blogspot.com.es (gaudint la maternitat)
- Nuvolmagic
- :: cèrvol

- Entrades: 589
- Membre des de: dj. des. 17, 2009 9:58 am
Ara mateix no et puc dir quins son aquests estudis, però no dubtis que el pròxim dia que hi vagi li preguntaré. De totes maneres no ho vaig dubtar perque aquesta pediatre segueix una manera de fer que m'agrada i en això no desconfiaria, si hagués estat un altre ja m'ho hagués pensat més i menys recomanar-ho a algú.
- miriam&sergio

eternitat ha escrit:2h abans en una toma no passa res, si sistematicament s'avancen totes hi ha el risc d'augmentar la toxicitat. Respecte als estudis que comentava aquest pediatre, no se quins són, però els estudis farmacocinètics si que mostren clarament la importància de seguir un horari per a mantenir la biodisponibilitat en sang dintre els marges terapèutics. 3 vegades al dia o esmorzar-dinar-sopar, per a un pot significar 8-14-22h amb el que et senyeixes bastant bé a 1/8h però per una altre persona pot significar 10-14-20h amb el que la farmacodinàmia del fàrmac serà un desastre. Si enteneu 3 vegades al dia un horari semblant al primer exemple, no em sembla malament. Però si ho enteneu com en el segon, em sembla fatal i no conec cap estudi que ho avali. I no em digueu que és de sentit comú interpretar una cosa o l'altre, perquè us diré que hi ha gent de tot i que coses més bàsiques quan intentes transmetre-les dins una consulta s'interpreten malament.
Ho has explicat molt be
Mersi guapa
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |