Canviadors de bolquers i igualtat de sexe
Canviadors de bolquers i igualtat de sexe
Us volia llençar una questió a favor de la igualtat home dona.
M'he fixat que en mols llocs: arees de serveis, superficies comercials... els canviadors de bolquers només hi són al lavabo de dones. Com si rentar el culet des bebés/nens petits i canviar panyals fos una cosa femenina. Es a dir que si un home vol ocuparse de treure la cacona del seu fillet/a ha d'anar al lavabo de dones.
Es que no tenim dret a ocupar-nos els homes de la neteja dels nostres fills?
La vostra parella participa en el canvi de bolquer o bany dels vostres fills?
M'he fixat que en mols llocs: arees de serveis, superficies comercials... els canviadors de bolquers només hi són al lavabo de dones. Com si rentar el culet des bebés/nens petits i canviar panyals fos una cosa femenina. Es a dir que si un home vol ocuparse de treure la cacona del seu fillet/a ha d'anar al lavabo de dones.
Es que no tenim dret a ocupar-nos els homes de la neteja dels nostres fills?
La vostra parella participa en el canvi de bolquer o bany dels vostres fills?
Hola, Jordi.
Doncs segurament tens raó, i de fet això reflexa una manera de pensar que està tan impregnada en totes les coses, en el dia a dia, que fa que ni ens n'adonem. Bé, rectifico, sí que ens n'adonem, però són tantes coses que costa molt de lluitar-hi.
Jo personalment estic molt decebuda de la meva parella pel que fa al repartiment de les tasques de criança. És com si implícitament considerés que és cosa meva, tot i que no ho expressi així. Fins i tot potser si li preguntes a ell, et dirà que tot es pot fer entre tots. Cal dir que al començament de tot (les primeres setmanes) ell feia de tot, igual o més que jo. Però a mesura que ha passat el temps, i sobretot des que ell s'ha reincorporat a la feina (al cap de 15 dies del naixement, pq va enganxar vacances), cada vegada s'ha apalancat més. No és només canviar bolquers. És fer el menjar (quan mengen), banyar-la, passejar-la, pensar quan li toca metge, deixar-la a la guarderia i recollir-la, estar per ella quan som a casa, ...
Tampoc no hi ajuden segons quina mena de feines típiques de noi (operaris, paletes i similars), que marxen a treballar abans de les 8 i tornen a les 7. Com carai han de cooperar, aquests pares? I si tu, per sort o per desgràcia, tens una feina que no et lliga tant als horaris... ja pots anar pensant en sacrificar-la, perquè està clar que ell no podrà reduir la seva jornada! O si ho fes, simplement el despatxarien.
Ai, quin rotllo, oi? Perdona, però és que has tocat un tema que pica...
Doncs segurament tens raó, i de fet això reflexa una manera de pensar que està tan impregnada en totes les coses, en el dia a dia, que fa que ni ens n'adonem. Bé, rectifico, sí que ens n'adonem, però són tantes coses que costa molt de lluitar-hi.
Jo personalment estic molt decebuda de la meva parella pel que fa al repartiment de les tasques de criança. És com si implícitament considerés que és cosa meva, tot i que no ho expressi així. Fins i tot potser si li preguntes a ell, et dirà que tot es pot fer entre tots. Cal dir que al començament de tot (les primeres setmanes) ell feia de tot, igual o més que jo. Però a mesura que ha passat el temps, i sobretot des que ell s'ha reincorporat a la feina (al cap de 15 dies del naixement, pq va enganxar vacances), cada vegada s'ha apalancat més. No és només canviar bolquers. És fer el menjar (quan mengen), banyar-la, passejar-la, pensar quan li toca metge, deixar-la a la guarderia i recollir-la, estar per ella quan som a casa, ...
Tampoc no hi ajuden segons quina mena de feines típiques de noi (operaris, paletes i similars), que marxen a treballar abans de les 8 i tornen a les 7. Com carai han de cooperar, aquests pares? I si tu, per sort o per desgràcia, tens una feina que no et lliga tant als horaris... ja pots anar pensant en sacrificar-la, perquè està clar que ell no podrà reduir la seva jornada! O si ho fes, simplement el despatxarien.
Ai, quin rotllo, oi? Perdona, però és que has tocat un tema que pica...
Calongina
Tens tota la raó Jordi, que els cambiadors a la majoria de llocs estant als lavabos de les dones. Doncs el meu no es talla ni un pèl i si ha de canviar un dels dos nens, ell hi entra.
Jo no em puc queixar, tinc bessons, i el meu fa de tot, i us he de dir que sempre els banya ell, diu que és dels pocs moments del dia que pot estar amb ells.
Tema menjar, a casa cuina ell, però amb el dels nens el faig més jo, però bé ja us dic que no em puc queixar gens.
Jo no em puc queixar, tinc bessons, i el meu fa de tot, i us he de dir que sempre els banya ell, diu que és dels pocs moments del dia que pot estar amb ells.
Tema menjar, a casa cuina ell, però amb el dels nens el faig més jo, però bé ja us dic que no em puc queixar gens.
-
VisitantVi
l'altre dia vaig anar de casament i el canviador era en el bany de minusvàlids. vam entrar tots dos i la vam canviar...
però és cert que generalment ho fan les dones.
La igualtat en aquest cas no la podem reclamar les dones. sap greu però han de ser els homes els que s'impliquin, els que deixin la feina per anar al metge, exigeixin millores d'horari...
bé, el que fem les dones, vaja!
però és cert que generalment ho fan les dones.
La igualtat en aquest cas no la podem reclamar les dones. sap greu però han de ser els homes els que s'impliquin, els que deixin la feina per anar al metge, exigeixin millores d'horari...
bé, el que fem les dones, vaja!
Tens raó Jordi, com també hi ha la raó que molts homes marxen molt d´hora i tornen molt tard per culpa de la feina.
Ultimament hem trobat llocs, que posen el canviador al lavabo de minusvàlids, però el meu company no té manies, i si és al de dones també hi entra, tu, que tenim bessons i hem de ser pràctics, la veritat és que amb ell tinc molta sort perquè és tot un paràs, banyar-los casibé no sé què és, ho fa sempre ell, és una manera també d´aprofitar el poc temps que està amb ells.
Però si, que s´haurà de reivindicar més igualtat perquè jo cada vegada veig més pares pel carrer amb els seus nens, i ho trobo fantàstic.
Ultimament hem trobat llocs, que posen el canviador al lavabo de minusvàlids, però el meu company no té manies, i si és al de dones també hi entra, tu, que tenim bessons i hem de ser pràctics, la veritat és que amb ell tinc molta sort perquè és tot un paràs, banyar-los casibé no sé què és, ho fa sempre ell, és una manera també d´aprofitar el poc temps que està amb ells.
Però si, que s´haurà de reivindicar més igualtat perquè jo cada vegada veig més pares pel carrer amb els seus nens, i ho trobo fantàstic.
Hola!
això que comenteu dels horaris dels homes... bé, nosaltres tenim els horaris que tenim pq ens busquem la vida, treballem menos hores a costa de guanyar menys, reduïm la nostra vida laboral per dedicarla a la familia... també podría treballar menys l'home i més la dona si volguéssim, no? no sé, és una pregunta que deixo al aire ;)
A casa meva, el meu home va demanar jornada intensiva per poder estar a les tardes amb la nostra filla i li van concedir. Es cert que no a tothom li permeten, però també li passa a moltes dones que han de treballar tot el dia i han de deixar tot el dia al nen a la guarde... malauradament ens queda molt camí per endavant i molt per aconseguir encara, tant als homes com a les dones! en aquest país hi ha molt poques ajudes per tal que poguem dedicar més temps a la familia.
En quant al tema dels canviadors, Jordi, crec que normalment me'ls trobo als de minusvàlids, de tota manera m'hi fixaré en això que dius de que solen estar al de dones. El que sí que he notat es que n'hi ha molt pocs!!! has d'acabar fent birgueries per canviarli el bolquer al teu fill!
això que comenteu dels horaris dels homes... bé, nosaltres tenim els horaris que tenim pq ens busquem la vida, treballem menos hores a costa de guanyar menys, reduïm la nostra vida laboral per dedicarla a la familia... també podría treballar menys l'home i més la dona si volguéssim, no? no sé, és una pregunta que deixo al aire ;)
A casa meva, el meu home va demanar jornada intensiva per poder estar a les tardes amb la nostra filla i li van concedir. Es cert que no a tothom li permeten, però també li passa a moltes dones que han de treballar tot el dia i han de deixar tot el dia al nen a la guarde... malauradament ens queda molt camí per endavant i molt per aconseguir encara, tant als homes com a les dones! en aquest país hi ha molt poques ajudes per tal que poguem dedicar més temps a la familia.
En quant al tema dels canviadors, Jordi, crec que normalment me'ls trobo als de minusvàlids, de tota manera m'hi fixaré en això que dius de que solen estar al de dones. El que sí que he notat es que n'hi ha molt pocs!!! has d'acabar fent birgueries per canviarli el bolquer al teu fill!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |









