Fa servir el dit com un xumet!!!

Els bolquers, el xumet..

gugui
Entrades: 2
Membre des de: dt. juny 11, 2013 9:29 am

Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: gugui » dt. juny 11, 2013 9:35 am

La meva filla de 16 mesos es xupa el dit té son, gana o està nerviosa. Quan era més petita no hi feiem cas, però ara fins i tot s'hi ha fet una llaga... si li intentes treure el dit li agafa una rabieta enorme i per postres es torna a posar el dit a la boca. No sé si és normal que a aquesta edat encara ho faci, o hem d'obligar-la que no ho faci... a més, a la nit no li podem pas controlar...

Algú té un/a bebé "xupadits" i em pot aconsellar? Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
Laia80
:: tigre
:: tigre
Entrades: 755
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 6:20 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Laia80 » dt. juny 11, 2013 9:55 am

Hola!! Suposo que no porta xumet ;-) no???
Perquè t'anava dir que xupar per xupar tant per tant millor que li posis un xumet!! Almenys el dit no patirà!!!!!
Jo no et puc ajudar amb el tema dit perquè el meu és xumetadicte i al dit no li fa ni cas?
Però jo intentaria posar-li un xumet per substituir el dit a veure què passa.....
Imatge

Imatge



PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem :-()) , perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: turuleta » dt. juny 11, 2013 11:45 am

el meu encara no està en aquesta fase...però jo recordo que quan era petita (no tan petita pq ho recordo) tb tenia ferida a un dels 2 dits que em posava a la boca per xupar. Me'ls posava tots 2! era super aparatós! i a més a lhora un mocador a un altre dit per posar-me'l a dins del nas! sí, així de rara era...i ara dormo sense res...jijiji... i no recordo que em fessin res pq ho deixés de fer. Bé, de fet la idea del mocador deuria ser de ma mare, per no omplir-me el dit de mocs... com a molt proposa-li que canvii el dit per no fer-se ferida...però com sempre... ja passarà...
Imatge
Imatge
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Aitona » dt. juny 11, 2013 12:20 pm

Gugui nosaltres estem igual...no pare de posar-se el dit quan té gana o son, el consell de la Laia80 nosaltres l'hem posat en pràctica però sense resultat. Esperemque ell sol de mica en mica ho deixi
Avatar de l’usuari
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: aral » dt. juny 11, 2013 2:15 pm

Hola, els meus dos fills que ho han fet tots dos, i fins ben grandets, la nena deuria tenir uns 2anys, i el nen 2,5anys i a més s'hi havia arribat a fer llagues importants perquè amb les dents es rascava moltíssim, ell era un gran adicte, i d'un dia per altre ho va deixar.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: jllt » dt. juny 11, 2013 6:54 pm

Hola,

La nostra nena mai va voler xumet, i els primers mesos era molt difícil consolar-la fins que es va trobar dos dits de la mà dreta. Ara té tres anys i quan està cansada o té son segueix xupant-se aquests dos dits, que ja els té una mica més afinats que la resta, però no s'hi ha arribat a fer mai cap llaga. A mi també m'han dit algunes persones que en molts casos ho deixen d'un dia per un altre, però la seva infermera, el dia que va fer la revisió dels tres anys, em va recalcar que de mica en mica li hem d'anar traient aquest costum, però no és fàcil, encara és el seu consol.
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: carbasseta » dt. juny 11, 2013 9:56 pm

jo no hi entenc perque la meva no ha fet servir ni dit ni xumet, pero si se'l xumen quan tenen son o gana, potser i nomes dic potser, es facil donar-los el q necessiten en aquell moment. els nervis son mes dificils perque encara son petits. no se, es una idea , espero q us serveixi!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Vesnà
:: lleona
:: lleona
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Vesnà » dc. juny 12, 2013 10:03 am

Aquí estem igual. A l'ecografia 3D ja ens van dir que ho feia, o sigui que no crec que sigui fàcil treure-li el costum. De moment, com que no veig que el perjudiqui, no faig res.
Ell no ho fa quan té gana, sinó, bàsicament, quan es vol adormir. Quan veig que té son i l'agafo a coll, la posició és sempre la mateixa: m'agafa la samarreta amb el puny i es fica el polze a la boca. I s'adorm com un lironet. :love: Si el deixo al bressol despert, fa un manyoc amb el llençol, l'agafa, i dit a la boca.
Quan s'atabala també ho fa, i la veritat és que envejo aquesta capacitat d'autotranquil·litzar-se fent servir una cosa que sempre es té a l'abast.
Pel carrer ens han dit de tot... Que li suquem el dit amb nosequè, que si una funda, que si la pipa (la fa servir per jugar, però no per xumar), etcètera. I, evidentment, mil històries de terror sobre dits llagats i fortunes en ortodòncia.
No ho sé, anirem veient com va...
http://www.fertilityfriend.com/home/332210
Imatge
... i tres foradets a l'ànima.
A la quarta va la vençuda!
Imatge
gugui
Entrades: 2
Membre des de: dt. juny 11, 2013 9:29 am

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: gugui » dc. juny 12, 2013 5:41 pm

Gràcies a totes per les vostres respostes!!! Ja veig que serà qüestió, com tot el que està relacionat amb petitons :-o00m de temps i paciència.... Laia80, he provat de donar-li el xumet i com diu l'Aitona no m'ha funcionat. Si veiessis a quina distància el llença... quan era petitona l'escopia, però ara se'l treu i el llança amb una ràbia... té caràcter la nena... :-D

No sé si posar-li una tireta al dit on té la ferida perquè no se li faci més gran... però potser es mossega la tireta i se n'empassa un tros...
Perquè per aquests líquids tipo de deixar de mossegar-se les ungles, encara és massa petita, no?
Avatar de l’usuari
bertamummy's
:: granota
:: granota
Entrades: 218
Membre des de: dj. oct. 11, 2012 1:19 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: bertamummy's » dj. jul. 04, 2013 2:54 pm

Suposo que ha de ser difícil..... però jo t'aconsellaria que intentessis treure-li aquesta afició.
El meu marit té una filla del seu primer matrimoni que sempre havia fet pipa amb el dit..... Es veu que quan era petitona ho trobaven com una gràcia...... Total que la nena a segon de primària (7anys) encara feia pipa .... sovint sense adonar-se (autocar del cole, durant algun espectacle del cole...) això va xomençar a comportar que els nens i nenes, cosins etc.... Se li comencessin a mofar dient-li nena petita.....
Et puc dir que ara té 9 anys i mig i tot i no fer gens de pipa (amb el dit) durant el dia...... A vegades quan dorm si entrem a l'habitació veiem com té el dit a la boca sense fer-lo servir.... però que vol dir que s'ha adormit fent pipa...
Uffff..... un vici que costa molt de treure...... El dit sempre anirà amb ella! No és com la pipa... que amb diferents històries i més o menys feina ..... sempre acaba desapareixent de la vida dels nostres petitons.
Avatar de l’usuari
Bacilos
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Bacilos » dv. jul. 05, 2013 4:04 pm

Hola!

justament estic buscant informació sobre fer servir el dit com un xumet.

La Martina té 2 mesos i mig i comença a fer-ho. Una llevadora ens ha dit que intentem treure-li aquesta posició perquè llavors és quan vindràn problemes i ortodòncia. Diu que quan li veiem fer, que li treiem el dit i li posem el xumet.

Vaig a veure si trobo més info...
Avatar de l’usuari
Pinguina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 3:47 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Pinguina » dc. nov. 13, 2013 8:25 am

Hola marones!
La meva filla es xupa el dit des dels dos mesos més o menys. Em va costar molt la lactància i al grup em van dir que millor que no li donés ni xumet ni biberó. ((total, que al final vam fer biberó igualment i el xumet ja no l'ha volgut :ufs: )
Cap a l'any vam pensar que li hauríem de començar a treure la costum o, almenys, vigilar una mica que no ho fes massa. Així que li déiem "iona, el dit" i ella el treia. Al cap d'una estona se'l tornava a posar. Això encara ho fa: se'l treu quan li diem i després se'l torna a posar quan ja no hi pensa.
També hem comprat xumets i els hi hem donat però hi juga una estona i llavors les deixa. Quan veu a la meva neboda amb el xumet, li treu, se la posa i al cap de res ja la deixa. També ho fa amb xumets que tenim per casa... Una estoneta jugant i després, fora.
La cosa ens va començar a preocupar bastant quan li va sortir una ferida al dit. :ufs: Li vam posar tirita i se la va arrencar.
Vaig llegir per aquí que una noia havia provat de dibuixar una cara al dit i explicar-li que el pepet (o qualsevol nom) no li agradava mullar-se. També ho hem provat. Està interessada, se'l mira, es controla... però al cap d'una estona el pepet ja no té cara o-o:)
Hi ha hagut temporades de més i de menys, i últimament se'l xucla molt i molt fort! He pensat que no siguin les dents però no ho sembla... o que es trobi malament (té tos, però no massa mocs) o que estigui neguitosa per alguna raó... No ho sé!
Ara ens hem proposat fer alguna cosa perquè té el dit tot envermellit i es xucla molt fort i molta estona z2:-)
Bacilos i gugui, com ho porteu?? </;-)
Si algú ens pot donar alguna idea, serà d'agrair <:-)
pingüina

Imatge
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: boira75 » dl. feb. 10, 2014 1:25 pm

M'afegeixo al grup de mares de petits que el xumet és el seu dit. La Laia quan va néixer va treure primer de tot la mà esquerra i el següent que va fer va ser posar-se el dit gros d'aquella mà a la boca, i des de llavors no ho ha deixat. Els primers mesos volaven les pipes, ho he provat tot, guants etc...però e res ha servit, necesita el seu dit gros esquerre per dormir, calmar-se...i acompanyat d'un mocador. Jo pensava que si li treia el mocador deixaria de xuclar el dit, però ara, a punt de fer els dos anys i mig, ho fa també sense el mocador...Fins ara no m'havia preocupat gaire, ma germana ho havia fet durant molts anys, i no ha tingut mai cap problema, només que li va quedar el dit una mica més petit, però res, la meva neboda també...però quan li van treure el mocador també va deixar el dit...ella si que ha portat ortodòncia...ai no se, el meu home diu que li posarem bitxo al dit, jo em nego totalment, ni parlar-ne, a part de que li provocaríem insomni...però de tant en tant si que li dic que hem de treure el dit, al menys de dia, fins l'hora de dormir res....però a vegades no hi ha èxit! jo també necessito idees!
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
Avatar de l’usuari
Pinguina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 3:47 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: Pinguina » dl. feb. 10, 2014 9:58 pm

Hola marones!
Us explicaré en quin punt estem nosaltres:
Per les vacances de Nadal, la iona (a l'abril fa els 2anys) es xupava tan fort el dit que hi tenia llagues i tot. Petites feridetes de xupar-se el dit i amb el fred i tot... :ufs:
Vam començar a explicar-li que el pepitu s'havia posat malaltó -li diem així al dit, vaig treure'n la idea d'una mare del SP. Li vam ensenyar que estava diferent de l'altre dit, més vermell i que no se'l podria xupar perquè estava malalt. I li vam preguntar si el voldria cuidar. I va dir que sí i li vam donar un xumet que haviem anat a comprar. Els primers dies haviem de recordar-li sovint que no se'l podia xupar.
Els Reis Mags li van portar tirites pel pepitu i a partir de llavors i de molta insistència en el "pobre pepitu malalt que no se'l pot xupar", hem aconseguit canviar dit per xumet i només quan té molta son i quan està una mica toveta i necessita consol. :ok:
Fa unes setmanes encara tenia tendència a posar-se el dit a la boca però es posava a riure fort o a fer algun sorollet per cridar-te l'atenció o a dir "pipa" i llavors, li oferiem el xumet. :-)
pingüina

Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: retalls » dl. març 10, 2014 3:41 pm

La meva nena no fa la pipa, te falera pel xumet... però jo vaig fer la pipa fins mooolt gran!
I ni problemes amb dits ni amb dents. De fet vaig deixar de fer-la perque ma mare ho va dir al dentista davant de tothom!
Per vergonya ho vaig deixar... Jo recordo que era com un tranquilitzant per mi. Però desitjo que ma filla no s'hi obssessioni.
Encara que volia no podia deixar-ho i això que van provar posar-me pintaungles amargant i no sé quantes histories.
Res, que és dificil treure la pipa i ho dic per experiència propia.
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: nacristai » dl. març 10, 2014 6:58 pm

M'apunto a fills q fan la pipona :&
La isona ho fa des que te un mes i es impossible enganyar-la, jo el q faig es posar-la al pit, per que quan li trec el dit s'esvera moltissim i no vol xumet, nomes es calma al pit...a veure com acaba...
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

MartaMorera
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dt. gen. 14, 2014 4:35 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: MartaMorera » dc. set. 17, 2014 7:10 pm

Hola bon dia Mamis.Sóc Marta, Pedagoga i Logopeda.Com a professional us he de dir que com més aviat es tregui el xumet i el dit de la boca millor perquè es poden produir maloclusions a la boca i es pot produir una degluçió atípica que no es més que la llengua es tira amb força cap endevant i el fet d´anar empassant saliva acaba produint una obertura en la boca.Aleshores cal anar al dentista i fer reeducaçió logopèdica.
us estalviaríeu molts maldecaps si devant d´uns reis li retireu el xumet.
també si el nen es posa el dit a la boca perquè li fan mal les dents, a la botiga de nadons, hi ha unes juguines que es posa a la nevera i després es deixa queel nen xupi dita joguina.
Però com més aviat millor retireu el xumet o el dit.
tracto cassos de nens amb degluçió atípica que apart també produeixen una alteraçió en alguns fonemes
https://www.youtube.com/watch?v=ME9nO3c6xrU
Marta Morera
Pedagoga i logopeda
www.edukatio.org
consultas marta.morera.sauret@gmail.com
Avatar de l’usuari
boira75
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1029
Membre des de: dl. des. 28, 2009 5:13 pm

Re: Fa servir el dit com un xumet!!!

EntradaAutor: boira75 » dc. set. 17, 2014 9:52 pm

Gràcies pel consell, tot i que no tinc ni idea de com retirar el dit, pot ser trobaria idees pel xumet, però pel dit es fa molt complicat!!!
Boira


15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::