punxades als mugrons

Tria el pit o el biberó.

canyelladecolors
:: rateta
Entrades: 184
Membre des de: dc. nov. 07, 2012 3:58 pm

punxades als mugrons

EntradaAutor: canyelladecolors » dl. jul. 01, 2013 4:01 pm

Hola,

Vaig ser mare fa un mes i mig, al principi vaig haver de fer servir mugronera perquè tenia els mugrons poc sortits. solucionats els primers dies amb mugronera i suplement la lactància va millorar tot i que mai va ser un moment per disfrutar com em volien vendre...

ara fa 3 setmanes que el dolor va canviar, la nena s'agafa bé i menja normalment, no plora i demana minim cada 3 hores així que en aquest aspecte penso que va ben alimentada. Tot i això el dolor que sento és horrible, quan la llet em comença a sortir, estigui la nena mamant o no, noto com si em clavessin 100 agulles a cada pit!! quan mama és horrorros al principi i despres, tot i que ho puc suportar, continuu notant massa mal pel que seria considerat normal. A part de les tomes, no suporto el contacte ni amb la roba ni amb els discs de lactància... com que haig d'anar tot el dia amb els pits a l'aire casi no puc agafar la nena ja que si em frega el mugro sense voler... aaaaaaaaai! veig les estrelles

suposo pel que he llegit que deu ser una infeccio per algun bacteri i que s'hauria de fer un cultiu de la llet per saber de quin es tracta, també he llegit que no s'acostuma a fer i que recomanen menjar o prendre probiòtics. Exactament que son? a algú més li passa?

li he enviat un mail al ginecòleg aviam que em diu, tampoc sabia molt a qui acudir ja que el grup de suport que he estat anant m'han dit que tot sembla normal.

gràcies
Imatge
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: punxades als mugrons

EntradaAutor: [Marieta] » dl. jul. 01, 2013 5:47 pm

Hola, jo et recomanaria demanar ajuda a algun grup de suport d'ALBA.
I l'Alba Padró segur que et pot donar un bon cop de mà.

Tel. 606 644 359

albapadro@albalactanciamaterna.org

Ànims!
novella
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dl. jul. 01, 2013 8:49 pm

Hola canyelladecolors, mhe sentit molt identificada amb aquest fil perquè a mi em va passar el mateix.
Els primers dies vaig començar amb problemes als mugrons, clivelles vaja. Em van donar una crema rere l'altra i res va funcionar. Amb els dies, però, es va anar fent una crosta i es van curar. Vaig passar uns dies bons...i aleshores va tornar a començar. Un mal horroròs! Em molestava la roba, i fins i tot l'aigua de la dutxa!! Jo veia q no eren clivelles i no sabia què fer. Tornem a les cremetes i els "potingues" i res. Assistia al grup de lactància del meu CAP. Els ho vaig comentar, pensant q potser el problema era postural o la manera d mamar però no: i el meu fill s'agafava molt be!!! Finalment em van dir que simplement jo devia tenir els mugrons sensibles...
Finalment vaig contactar amb l'Alba Padró, que em va dir que el què jo tenia era una infecció bacteriana. Gràcies al seu consell vaig aconseguir que la meva doctora de capçalera em receptés ciprofloxacin. És antibiòtic però és compatible amb la lactància. Em va anar de conya! El dolor va desaparéixer i vaig poder gaudir de la lactància. El meu fill ara té 9 mesos. Hem fet LME fins als 6 mesos i des d'aleshores hem introduit la A.C. Així i tot la base de la seva alimentació segueix essent el pit i els dos ho gaudim molt!
Espero que trobis la solució! Jo també et recomano que contactis amb l'Alba Padró com t'ha dit la Marieta.
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. jul. 01, 2013 9:07 pm

Hola
anava a dir que pel que expliques fa tota la pinta d'infecció bacteriana. Truca a l'Alba Padró i ella et sabrà aconsellar.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dt. jul. 02, 2013 8:51 am

Moltes gràcies noies. Aixi ho fare,
Imatge
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dt. jul. 02, 2013 9:13 am

Ei....
Jo també vaig patir aquest dolor, que quan la criatura demana penses: oh, no, si us plau! ?-)
A mi els metges se'm van anar torejant i al final em deien que demanés hora al ginecòleg, i per SS no me la donaven fins al cap d'uns mesos. Total, que per internet vaig descobrir que deuria ser una infecció bacteriana, com diueu més amunt i vaig trobar una noia que s'havia pres un gra d'all, talladet a trossets ben petits, el poses a una cullereta i te l'empasses com si fossin pastilletes. Això abans de menjar (tres cops al dia). La noia deia proveu-ho tres dies que funciona (i si no ho deixeu). Com que no tenia res a perdre ho vaig fer i amb dos dies, fora dolor!!!! :b-)))
Se'm va curar, abans ho hagués fet! Al llarg de la lactància a la primera que he notat un doloret, un gra d'all al matí i fora, solucionat. L'all té moltes propietats i una d'elles és antibiotic...
Si alguna ho vol provar....
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dt. jul. 02, 2013 9:16 am

He trucat a la fundació directament i una noia super amable ma aconsellat parlar amb la llevadora o l gine tot i que ma dit que es un tema complicat . De moment començare amb el reuteri gotes aviam si milloro.... estic tan desanimada. No ser com no em rendeixo. Si dongues bisbes la meva vida canviaria tan a millor ....aix ... es lacte amor mes gran que he fet mai.
Ja us explicare com em va.
Imatge
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dt. jul. 02, 2013 9:17 am

Un all cru en serio ???
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. jul. 02, 2013 10:36 am

canyelladecolors ha escrit:He trucat a la fundació directament i una noia super amable ma aconsellat parlar amb la llevadora o l gine tot i que ma dit que es un tema complicat . De moment començare amb el reuteri gotes aviam si milloro.... estic tan desanimada. No ser com no em rendeixo. Si dongues bisbes la meva vida canviaria tan a millor ....aix ... es lacte amor mes gran que he fet mai.
Ja us explicare com em va.

guapa, ha de ser horrorós que el donar de mamar faci tant de mal però no et desanimis. El problema és quan no et diagnostiquen correctament o et diuen que és postural o que una mica de dolor és normal.
El reuteri i els probiòtics en general solen anar molt bé. No és instantani però millora.
A on has trucat concretament? a quina fundació?

ànims bonica!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Eri84
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 5:26 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Eri84 » dt. jul. 02, 2013 7:11 pm

wolaaa nines!!

Ara m'heu fet preocupar xDD.. fa 21 dies que soc mare, i be al principi vaig tenir els problemes tipics de no saber gaire com.. despres vaig estar la segona i mitja de la tercera setmana be.. i ara desde fa uns dies quan se m'enganxa em fa un mal! uff.. despres quan mama ja no, i mentre no la tinc enganxada em fa com un doloret tb. els tinc força sensibles.. i be de tan en tan em fa com unes punxades que jo ho atribuieixo a les hores que te gana la petita encara que no sempre coincideix.. i be, jo pensaba que era nomal pero... ara que us he llegit.. volia comentarli aixo a la meva gine pero fins el 18 no tinc visita... nose que fer ara..
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dc. jul. 03, 2013 10:53 am

Hola noies, doncs vaig trucar al tel de la web fundació alba. 690144500 on em van dir que segur que era una infecció. Un cop ja estava convençuda del que tenia ja que per fi sabia què em passava li v.vaig enviar un mail al meu gine pq la em receptes iem digues que en pensava. Doncs ma dit que segurque que no tinc cap infecció, que solucionar el dolor es molt difícil i que no cal que em torturi, que deixi la lactancia .... me quedat de pedra!! Diu que el mal el fan les mateixes glandules mammaries i ma fet entendre que "es el que hi ha"... ma dit que em posi un oli BETNOVATE CAPILAR ? a algú li sona??
Ara no ser que fer, jo crec que estarà uns dies amb els prebiotics. Matí i vespre un all cru ( es terrible) tb em prenc REUTERI GOTES i un actimel en cada apat.

En fin... us juro que no entenc com algo que fa 10000000anys que fan les dones i que ens pot provocar tan dolor i problemes els metges encara vagin cada un a la seva. No estranya que avandonin tantes mares, tu posen amb safata...

Sobre la noia que tb li passa, jo et recomano que prenguin yogurts bio, formatge curta, actimels ... nocosta res i previndras futurs problemes.
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. jul. 03, 2013 11:12 am

Eri84 truca a Alba i explica el teu cas, que et sabran assessorar.

canyelladecolors, amb tots els respectes el teu gine no s'entera :ufs: Les assessores d'Alba Lactància estan molt al dia de tota la recerca mèdica referent a la LM, cosa que molts gines no. Fa uns quants anys es va descobrir que a part de les mastitis típiques (febre, dolor al pit, pit vermell etc) hi ha un tipus d'infecció bacteriana que no fa febre, que fa punxades al mugró i que es deu a que la els bacteris de la llet s'han "descompensat". Es tracta amb probiótics i amb algun antibiòtic concret. L'oli aquest que t'han dit jo no me'l posaria perquè te la receptat un tio que no en té ni idea del que parla.

Imatge

Imatge
sandrajuli
:: pantera
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dc. jul. 03, 2013 12:03 pm

Totalment d'acord amb la ponioleta! Amb el reuteri t'anirà a millor segur! no et desanimis i no pensis que amb biberons milloraria tot! segur que no, després et sentiries malament per no estar fent el possible per continuar amb la LM.
I el gine aquest,... buff! n'hi ha per fer una queixa! com que la solució és deixar el pit?!?! què és boig???
Imatge
crissie
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dc. jul. 03, 2013 12:29 pm

Hola guapes!
Quin greu més gran les que teniu algun problema amb els pits/Lactáncia...

Res, només donar-vos molts, molts ànims i dir-vos que la INFORMACIÓ ÉS poder!
Entenc que moltes de vosaltres encara esteu en quarentena i no esteu per segons què, per tant, em permeto la confiança de posar-vos un parell d'enllaços:

En aquest enlaç trobareu tota la info necessaria per qualsevol problema que sorgeixi:
- Brots de creixement (IMPORTANT PER TOTES!!!!): http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento
Posició (evita clivelles i altres dolors): http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... -amamantar i http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... -doloridos
Pàgina general (on hi trobareu TOT el que busqueu) http://albalactanciamaterna.org/lactancia/

Per altre banda, és important tenir clar que les persones expertes en LACTANCIA MATERNA són les IBCLC i les Asseores de LActància i si m'estireu, algunes llevadores, no pas els ginecòlegs ni els pediatres, per això és molt important, si teniu algun problema consultar amb un Grup de Lactància o buscar a una IBCLC com la Alba Padró o la Inma Marcos per exemple.

I res, també llegir el llibre de "un regalo para toda la vida" de Carlos Gonzalez.

I evidentment, no tancar-vos a res ni a ningú....Entre nosaltres hem de fer pinya, compartir i gaudir de la nostra maternitat ok????

Molts ànims a totes! pot sre dur al principi però després és ESPECTACULAR! >.-<: >.-<: >.-<: :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dc. jul. 03, 2013 12:33 pm

El que em fa por es no prendre antibiotic si el necessito... de moment no tinc cap intencio de deixar l pit pq puc suportar l dolor. La nena tot just fara 2 mesos l dia 10 Quins altres consells em podeu donar???
Imatge
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dc. jul. 03, 2013 2:18 pm

Canyelladecolors, a mi l'antibiòtic me'l va receptar la meva metgessa de capçalera! Li vaig explicar el cas i també li vaig explicar que venia assessorada per una experta amb lactància. Ella em va reconèixer saber poc de lactància i va decidir confiar i fer-me la recepta. Potser si vas al teu metge de capçalera i li expliques... Ànims guapa! Sé que és dolorós però val la pena intentar-ho! I quina llàstima que hi hagi tants professionals de la salut que tota la solució q saben donar-te és que et passis al biberó!
Imatge
Imatge
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dv. jul. 05, 2013 10:48 am

Una amiga meva infermera ma dit que fregeixi alls i quan es refredi loli mu posi un als mugrons . Ho dic per si a algú mes li passa.

Gràcies a totes
Imatge
canyelladecolors

EntradaAutor: canyelladecolors » dj. jul. 18, 2013 3:04 pm

REUTERI GOTES; 5 gotes 2 cops al dia i 2 ACTIMELS MARCA HACENDADO, un al mati u un al vespre. Amb 2 dies ja no em fa mal quan em surt la llet, ni al principi ni al final!

us ho recomano a totes, a més és natural així que mal no us pot fer.

una abraçada
Imatge
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » dj. jul. 18, 2013 9:57 pm

Que bé que ja no tinguis dolor!!!!

Jo estic igual que tu, exactament el mateix!! Vaig parlar amb l'Alba Padró i primer m'he estat posant una crema antibacteriana, però no m'ha fet gaire efecte i ara estic amb el reuteri i els actimels i iogurts amb bífidus.

PErò ja porto dos dies i de moment estic igual, a veure si va millorant, a mi em va dir que ho fes 15 dies!!!

És un rotllo perquè fa mal ehhh!!!! :ufs: :ufs:
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. jul. 19, 2013 9:45 am

artemis ha escrit:Que bé que ja no tinguis dolor!!!!

Jo estic igual que tu, exactament el mateix!! Vaig parlar amb l'Alba Padró i primer m'he estat posant una crema antibacteriana, però no m'ha fet gaire efecte i ara estic amb el reuteri i els actimels i iogurts amb bífidus.

PErò ja porto dos dies i de moment estic igual, a veure si va millorant, a mi em va dir que ho fes 15 dies!!!

És un rotllo perquè fa mal ehhh!!!! :ufs: :ufs:

ostres guapa, quin rotllo :ufs:
Sí, és una mica lent el tractament amb els probiòtics... Ànims!!!

Imatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::