Escoles primària NO-TRADICIONALS o menys rígides de Girona!
Escoles primària NO-TRADICIONALS o menys rígides de Girona!
Hola mares i pares d'aquest forum, ha arribat el moment de triar una escola per la nostra filla de 2'5 anys i no sabem res de res.. Tan sols que ens agradaria que no fos una escola tradicional tal i com nosaltres la coneixem, sinó que apostés per una educació pensada i viscuda per als infants i no pas per a la comoditat del sistema i dels educadors, on hi hagués espai per què els nens puguin desenvolupar amb certa llibertat les seves habilitats i emocions, no sabem si existeix tot això sense una etiqueta.. Sabem per alguns pares d'una escola que té un projecte alternatiu als tradicionals i que barreja les edats, però estan a Domeny i amb barracons, i el barri ens va molt malament. Voldríem saber si hi ha alguna altra escola semblant per Girona o rodalies.. i si no és pública, que si més no, sigui concertada. Què en sabeu al respecte? Quina experiència en teniu?
Moltíssimes gràcies, ara en principi continuarà amb mi a casa però tenint en compte que si no fas el 1r curs després sembla que tens tants problemes per trobar plaça als altres cursos, potser val la pena apuntar-la ja a P3 a una escola que doni confiança.
Agraïda!!
Moltíssimes gràcies, ara en principi continuarà amb mi a casa però tenint en compte que si no fas el 1r curs després sembla que tens tants problemes per trobar plaça als altres cursos, potser val la pena apuntar-la ja a P3 a una escola que doni confiança.
Agraïda!!
Re: Escoles primària NO-TRADICIONALS o menys rígides de Girona!
Hola grill!
Jo també estic molt interessada en aquest tema, a nosaltres encara ens falta bastant perquè l'Emma tot just té un any, però ja fa temps que m'ho miro. Com tu, havia sentit a parlar de l'escola de Domeny, pel que sé fan servir un mètode molt proper al mètode Montessori.
He llegit en algun post una companya que parla de l'escola Pericot: viewtopic.php?f=23&t=35421&p=1587072&hilit=montilivi#p1587072
A veure què més et poden dir!
Jo també estic molt interessada en aquest tema, a nosaltres encara ens falta bastant perquè l'Emma tot just té un any, però ja fa temps que m'ho miro. Com tu, havia sentit a parlar de l'escola de Domeny, pel que sé fan servir un mètode molt proper al mètode Montessori.
He llegit en algun post una companya que parla de l'escola Pericot: viewtopic.php?f=23&t=35421&p=1587072&hilit=montilivi#p1587072
A la vall de Sant Daniel, un grup de pares i mares (la petita vall) munten un espai educatiu per a nens i nenes de 0 a 3 anys seguint el mètode waldorf-picklet, amb una ràtio molt petita (4 nens per educadora) i un ambient molt familiar, respectant les individualitats i característiques de cada nen. per a les que busqueu escola primària ja no, però les que busqueu llar d'infants, potser us interessa. el mail de contacte és lapetitavall@gmail.com
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
L'escola nova de Quart i a girona la Balandrau (a fontajau). Les dues en barracons, però és que aquests projectes nous d'escola, la majoria estan en barracons...
Gràcies per les respostes.. Algú té experiència amb la de Quart i la resta? La de Fontajau i la de Domeny.. Curiós, que aquests nous projectes i els barracons vagin units 

Eii m'encanta que tregueu el tema! Jo estic ben liada amb el tema escoles. També busco centres més alternatius, on el joc i l'experimentació siguin la base de l'aprenentatge. Les escoles més modernes de la meva zona educativa crec que són Marta Mata, El bosc de la Pabòrdia i Pericot. conec pros i contres de totes i no m'acaben de convencer al 100%.
la que m'agrada més de totes està a Quart, és la nova. tinc 3 amics que hi treballen i realment és el què jo busco per la meva nena de cares al curs vinent. Educació respectuosa és la seva filosofia. Funcionen amb plans de treball a partir de P4. a P3 treballen per espais lliures. L'únic problema és que ho tindrem dificil si no som de Quart mateix o treballem al municipi. aquest any el grup de P3 ha estat molt nombros així que no crec que pugui entrar.
Domeny i Balandrau no estan a la meva zona escolar i per tant és impossible que m'entri. M'algrat que la Balandrau també m'agrada molt.
Desprès hi ha el Castellum de Sant Julià de Ramis.
Totes elles són públiques. Caldrà anar a veure totes les jornades de portes obertes i escollir el què ens faci més pes.
si algu coneix bé el Marta Mata i el Bosc de la Pabordia i me'n pot fer 5 cèntims us estaré eternament agraïda!
la que m'agrada més de totes està a Quart, és la nova. tinc 3 amics que hi treballen i realment és el què jo busco per la meva nena de cares al curs vinent. Educació respectuosa és la seva filosofia. Funcionen amb plans de treball a partir de P4. a P3 treballen per espais lliures. L'únic problema és que ho tindrem dificil si no som de Quart mateix o treballem al municipi. aquest any el grup de P3 ha estat molt nombros així que no crec que pugui entrar.
Domeny i Balandrau no estan a la meva zona escolar i per tant és impossible que m'entri. M'algrat que la Balandrau també m'agrada molt.
Desprès hi ha el Castellum de Sant Julià de Ramis.
Totes elles són públiques. Caldrà anar a veure totes les jornades de portes obertes i escollir el què ens faci més pes.
si algu coneix bé el Marta Mata i el Bosc de la Pabordia i me'n pot fer 5 cèntims us estaré eternament agraïda!
grill ha escrit: Curiós, que aquests nous projectes i els barracons vagin units
Grill pensa que les escoles que porten anys de funiconament i per tant edifici definitiu costen molt de canviar. Les escoles de nova creació (fixa't que són totes les que hem mencionat) aposten des dels seus inicis per metodologies més modernes.
Per cert, a quina zona vius?
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
Gianna, la meva neboda ha quedat la 1a de llista d'espera de quart i ha entrat al balandrau, que era la 3a opció i viuen a fornells o sigui que ni per zona ni per ciutat!
Me n'alegro de veure que el tema interessa una mica!
Penso que anar a l'escola gaire lluny d'allà on es viu, ha de ser un inconvenient..fins i tot a nivell relacional i de teixit social, una mica embolicat! Però és una opció, prioritzar l'escola i ja es veurà com es funciona..
Nosaltres vivim al municipi de Sant Gregori però segurament canviarem al centre de Girona. Si no, també itineraríem amunt i avall cap a 'escola..
Penso que anar a l'escola gaire lluny d'allà on es viu, ha de ser un inconvenient..fins i tot a nivell relacional i de teixit social, una mica embolicat! Però és una opció, prioritzar l'escola i ja es veurà com es funciona..
Nosaltres vivim al municipi de Sant Gregori però segurament canviarem al centre de Girona. Si no, també itineraríem amunt i avall cap a 'escola..
La de sant gregori no t'agrada? La meva germana i porta els dos fills i n'esta encantada.
A nosaltres per zona (centre de girona) ens agrada el colegi verd, es antic, pero fan moltes coses en plan activitats per els nens.
Heu de mirar les portes obertes i creuar els dits perque us entri on voleu.
A nosaltres per zona (centre de girona) ens agrada el colegi verd, es antic, pero fan moltes coses en plan activitats per els nens.
- lupitafriend
- :: zebra

- Entrades: 1685
- Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm
Hola! Nosaltres aquest any començarem al Balandrau. En primera opcio nomes hi va haver 17 solicituds, aixi que ara per ara es facil entrar.hi encara que no tinguis els punts.
Voldria puntualitzar que el Balandrau es "l'escola de domeny o de fontajau que esta en barracons" que heu comentat mes amunt, nomes hi ha aquesta en barracons.
L'escola de domeny, q es diu aixi, son els nostres veins, davant per davant en un edifici nou, pero no consideraria q tenen el mateix perfil educatiu
Voldria puntualitzar que el Balandrau es "l'escola de domeny o de fontajau que esta en barracons" que heu comentat mes amunt, nomes hi ha aquesta en barracons.
L'escola de domeny, q es diu aixi, son els nostres veins, davant per davant en un edifici nou, pero no consideraria q tenen el mateix perfil educatiu
- lupitafriend

xirimoia ha escrit:Hola grill!
L'escola de Domeny treballa per racons
La que fa servir el metode montessori, entre d'altres, es l'escola Balandrau, que esta davant per davant de Domeny.
La directora es mestra montessori, i no se si alguna altra de les mestres tb.
lupitafriend l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. ago. 18, 2013 1:44 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- lupitafriend

somni2 ha escrit:Hola noies! A mi tambe m'interessa el tema. Nosaltres començarem p3 el curs 2014-2015 pero ja hem de començar a mirar... vivim a Fornells i em pensava que como a Primera i última opcio teniem la municipal d'aqui, pero per lo que expliqueu tambe podem escollir municipal de girona? El que no entenc gaire es la diferencia entre una escola i una altre el seu Pla educatiu, no haurien de ser igual al ser municipals? Gracies.
Hola somni! Tu pots triar l'escola que mes et convingui o t'agradi, pero l'adjudicacio de places va segons oferta-demanda i per un sistema de punts. El q et pots trobar es q essent de fora de girona, si tampoc hi treballes, tindras 0 punts, per tant, seras de les ultimes de la llista. Si l'escola q has triat te poca demanda podras entrar, pero sino...
Les escoles no son municipals, depenen del departament d'educacio de la generalitat.
Tenen un curriculum minim marcat per llei, pero la manera o metode educatiu per explicar aquest curriculum es força lliure i el marca l'equip directiu del centre, per aixo pots trobar.te escoles completament tradicionals (fixes, llibres, classes magistrals, apunts...) o et pots trobar escoles mes innovadores q es basen mes en l'experiencia per exemple.
Has de tenir en compte com es el teu fill, com sou com a familia, quins valors li vols transmetre i llavors escollir una escola q s'adequi.
Grill, nosaltres hem triat una escola q esta literalment a l'altra punta d'on vivim pero l'hem escollit a consciencia. Tb vam tenir en compte el tema arrelament al barri, tenim la sort q a l'escola hi ha forces nens del barri i quan anem al parc ens els trobem, pero sino hi ha altres maneres de fer barri: extraescolars, parc, festes...
Lupitafriend,
Encara estic molt verda amb aquest tema... què és treballar per racons?
Encara estic molt verda amb aquest tema... què és treballar per racons?
- lupitafriend

Ufff, no soc pas una experta jo! El q en se de les portes obertes i del q m'han explicat! Pero entenc q quan treballen un tema, per exemple la ciutat, doncs es divideix la classe en grups petits i van treballan en equip, uns fan un resum del llibre q despres compartiran amb la resta de la classe, els altres fan un mapa, els altres busquen a internet i els altres treballen... No se... Les senyals de transit, algo relacionat. La mestra esta una estona amb cada grup i els nens treballen sols una estona.
A veure si alguna mestra ens ho pot explicar millor
lupitafriend ha escrit:Ufff, no soc pas una experta jo! El q en se de les portes obertes i del q m'han explicat! Pero entenc q quan treballen un tema, per exemple la ciutat, doncs es divideix la classe en grups petits i van treballan en equip, uns fan un resum del llibre q despres compartiran amb la resta de la classe, els altres fan un mapa, els altres busquen a internet i els altres treballen... No se... Les senyals de transit, algo relacionat. La mestra esta una estona amb cada grup i els nens treballen sols una estona.
No tinc gaire bateria en el portàtil, escric ràpid abans que s'apagui, espero que s'entengui:
això són projectes. els racons diuen que els treballen a moltes escoles però algunes no ho fan amb massa profunditat.... racons és una organització d'aula, es marquen varis espais ben delimitats (llengua, mates, plàstica, experimentació, traç, construccions, ....) i durant la sessio de racons els nens/es van a un racó i allà fant la feina que se'ls hi demana. al ser pocs alumnes en cada racó la mestra els pot atendre més bé (ella està situada en un o dos sense descuidar la resta que són més lliures). els racons acostumen a ser manipulatius i amb aquesta agrupació els nens poden tenir un sol material per ells, per parelles o com a molt a compartir amb un grup reduït de companys. no sé si m'explico, si es treballen correctament baixes la ratio i pots atendre individualment a l'alumne.
Estareu molt bé al Balandrau! Ja ens aniras informant oi???
sivi ha escrit:La de sant gregori no t'agrada? La meva germana i porta els dos fills i n'esta encantada.
Hola sivi, no sé com treballen a sant gregori, és una escola crec que amb el mètode tradicional i sense massa diferències, però sí que és veritat que la gent que hi porta els nens en parlen molt bé. Val a dir que només hi porten els nens els habitants mateix del poble, i això...bé.. què han de dir, no? També són molt "sectaris" i mai en parlarien malament
Penso que si a casa la meva filla té aquesta llibertat i procurem respecte cap a les seves inquietuds i emocions, també vull que a l'escola ho respectin al màxim possible i s'adigui a la nostra manera d'educar-la. Doncs potser és possible, triar una escola lluny del ll oc de residència i fer " barri"per una altra banda. De fet, els meus pares, en el seu moment, van saber d'una bona escola i així innovadora en aquella època..i els hi va convèncer tant, que van traslladar-se a viure a aquella ciutat i barri expressament. L'escola és important..
M'interessa doncs la Balandrau i la de Quart potser.. Ho miraré a les portes obertes, llàstima que no n'hi hagi cap pel centre de Girona. MOltes gràcies, m'ajudareu a escollir si més no, ara ja tinc un punt de partida per començar a pensar i mirar.
- lupitafriend

GIANNA molt be! Es q jo no ho sabia explicar, no soc mestra i he explicat el q recordava de les portes obertes, i ho has aclarit molt be, em vaig explicar amb el pompis jo! Jejejeje!
Grill, al Balandrau hi va gent de Sant gregori q hi ha entrat en primera opcio. I aquest any la cap d'estudis es una mestra que prove de l'escola de sant gregori
Grill, al Balandrau hi va gent de Sant gregori q hi ha entrat en primera opcio. I aquest any la cap d'estudis es una mestra que prove de l'escola de sant gregori
A la Balandrau només fan P3 i P4?
- lupitafriend

Aquest curs els grans fan p5 ja, van augmentant curs a curs
Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |