Pregunta sobre treure´s llet, un tant peculiar...
Pregunta sobre treure´s llet, un tant peculiar...
Nenes,
Encara em queda més o menys un mes, però ja tinc llet. Creieu que me la puc anar treient per congelar-la? O la cualitat no será la mateixa, que després de donar a llum?? És el meu segón fill, potser és per això que ja en tinc...Ahir una amiga em va dir, ostres no siguis burra i aprofita ja, per tréuret llet i la vas guardant, jo no hi havia ni pensat...Que us sembla?
Encara em queda més o menys un mes, però ja tinc llet. Creieu que me la puc anar treient per congelar-la? O la cualitat no será la mateixa, que després de donar a llum?? És el meu segón fill, potser és per això que ja en tinc...Ahir una amiga em va dir, ostres no siguis burra i aprofita ja, per tréuret llet i la vas guardant, jo no hi havia ni pensat...Que us sembla?
Re: Pregunta sobre treure´s llet, un tant peculiar...
Hola, el que tens ara no és llet, és calostre, fins que no neixi la criatura no faràs llet, el cos s'està preparant, no té res a veure amb que sigui el primer o segon fill, moltes dones en tenen.
A mes si t'hi treus començaras a produir llet abans, i el nen no podrà gaudir del calostre, que és or liquid per ells!!!
la_rodri ha escrit:A mes si t'hi treus començaras a produir llet abans, i el nen no podrà gaudir del calostre, que és or liquid per ells!!!
Per això no hi ha problema, hi ha molts germans grans que mamen i es prenen aquest calostre, el cos en produeix igual. No es comença a fabricar llet fins a l'expulsió de la placenta
Com ja t'han dit, el que tens ara és llet i no calostre. Millor espera un temps després de parir. Aprofito per preguntar una cosa, els vostres nens es prenen bé la llet que ha estat congelada?
Perdó, volia dir calostre i no llet!!
rita2013 ha escrit:Com ja t'han dit, el que tens ara és llet i no calostre. Millor espera un temps després de parir. Aprofito per preguntar una cosa, els vostres nens es prenen bé la llet que ha estat congelada?
El meu fill se la prenia igual, no se la pren igual que si és fresca? L`has tastat, canvia molt d`aspecte, color, olor? Hi ha vegades que la llet comença a digerir-se degut als enzimz propis, si és així es pot evitar escaldant la llet just abans de congelar, això es fa posant-la a un cassó i fent que trenqui el bull i apagar. Tot i així si li ha passat això és bona igual però te gust diferent i pot ser que la rebutgi.
No l'he tastat, però l'olor potser és una mica com rància. Deu ser això que dius! Ho provaré. Gràcies pel consell!!
Crisalexi ha escrit:Nenes,
M'acabes de fer venir al cap una entrada al bloc de l'Alba Padró. Una noia està fent un treball de recerca sobre l'evolució de la composició de la llet materna i demanva mostres de diverses etapes de la lactancia i, d'entre tots, les mostres de calostre són les més difícils d'obtenir. Per què no et poses en contacte amb ella? Segur que la pots ajudar.
Jo tampoc em treuria calostre per guardar. Crec que és un tipus de llet molt particular pels primers diez de vida del nadó però crec que un cop puja la llet el calostre que hagis pogut congelar no serà millor que la llet que ja tinguis, que li aportarà més greix,... nuse, eh? Potser pots preguntar-li a l'Alba, també.
Et deixo enllaç al tema del treball de recerca. (l'enllaç l'he obtingut des del móvil així que potser sigui un pèl raro per accedir des de l'ordinador, nuse. És que estic a la feina i aquí tinc el Facebook bloquejat)
https://m.facebook.com/notes/alba-padró-arocas/ajuda-treball-de-recerca-evolució-de-la-comprosió-de-la-llet-materna/934822983199768/
Petonets!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |