::: Què expressen els dibuixos?

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Avatar de l’usuari
Gisela010
:: dinosaure
Entrades: 8013
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 9:51 am

::: Què expressen els dibuixos?

EntradaAutor: Gisela010 » dv. nov. 07, 2014 11:33 am

Pintar és una activitat que agrada molt als nens i, a més de potenciar la creativitat, és molt útil per al desenvolupament intel·lectual. Però, també els ajuda a expressar el que senten. D’aquesta manera, gràcies als seus primers dibuixos, podem arribar a saber quin és el seu estat d’ànim i quines són les seves preocupacions.

Els infants comencen a fer els seus primers guixots cap a l’any i mig d’edat i cap als dos anys els dibuixos van agafant més forma, ja poden fer cercles i línies i amb això es poden tenir pistes de la seva futura personalitat.

Quan tenen cinc o sis anys d’edat ja poden dibuixar figures en diferents situacions i es poden percebre traços que diferencien els personatges, amb la qual cosa podem conèixer una mica els seus pensaments.

Si analitzem els detalls dels dibuixos dels nostres fills podem detectar molts aspectes de la seva personalitat.
Per exemple, quan un nen guixa massa fort, gairebé trencant el paper, és perquè intenta desfogar-se mitjançant el dibuix. Quan pinta figures molt petites prop d’arbres o cases grans és perquè té por d’alguna cosa i busca protecció. Si un nen dibuixa figures amb els braços i les cames molt prims, petits i enganxats al cos és perquè és insegur. En canvi, si es dibuixa a si mateix molt gran i somrient és perquè té una gran autoestima.

Font: AMIC / Tot Sant Cugat


Foto: emrank / Foter / CC BY

Imatge

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::