Treure llet amb llevallet...com fer-ho bé?

Tria el pit o el biberó.

0blanca0
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Treure llet amb llevallet...com fer-ho bé?

EntradaAutor: 0blanca0 » ds. abr. 25, 2015 7:56 am

Bon dia marones! Perdoneu si us faig una consulta molt bàsica però sóc primerenca total!
El meu peque té un mes i mig i estem fent LME! M'agradaria tenir a la nevera u al congelador un parell de bibes de LM per quan hagis de sortir sense ell i es quedi amb el pare, ja que demana cada dues hores com molt i no el puc deixar mai...però no sé ben bé com fer-ho.
Havia pensat treure'm una mica de llet amb cada toma duran el dia fins a acumular un bibe però el que no tinc clar en aquest cas és com guardar la llet que em vagi traient duran el dia. M'explico millor. Tinc el Medela harmony (el manual) doncs si em trec per ej. 20 cc de llet a les 8 del matí 40 cc al migdia, 30 a les 4 etc... Que faig amb la llet que em vagi traient fins a arribar al final del dia? Poso tot l'extractor a la nevera amb la llet que hagi sortit dintre i quan tingui una quantitat suficient trec el bibe de sota i el poso tancat al congelador?
Vosaltres com ho feu?

Gràcies i molt bon dia!!

Mua!
Imatge

Imatge
catalanna
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Treure llet amb llevallet...com fer-ho bé?

EntradaAutor: catalanna » ds. abr. 25, 2015 9:48 am

Hola! Llegeix la web d'alba lactància que et resoldrà molte dubtes però el que jo faig és: un cop tinc la primera llet, trec el bibi de l'extractor, el tapo, i a la nevera. La resta de tomes, faig servir un altre potet i barrejo la llet amb la de la nevera. No passa res per barrejar llet a temperatures diferents. Al final del dia, bibi al congelador. si no tens tants bibis, pots fer-ho amb bosses de congelar llet. T'aconsellaria que no omplis massa els bibis, ja que la llet descongelada que et sobri l'hauràs de llençar.
0blanca0

EntradaAutor: 0blanca0 » ds. abr. 25, 2015 10:17 am

Moltíssimes gràcies boniques!!!! Ja havia passat per la web de Alba lactància però no expliquen aquests detalls pràctics amb els quals tenia dubtes! Ara ho tinc molt més clar!!
Imatge

Imatge
catalanna

EntradaAutor: catalanna » ds. abr. 25, 2015 10:28 am

Naethda, em sorpren això que dius de les temperatures: jo sóc donant de llet i al banc em van dir que no passava res! Algú altre ho pot confirmar? Ara ja dubto de mi mateixa :)
Edito per dir que he buscar el diptic i posa específicament que no passa res per barrejar llet a temperatures diferents.
catalanna

EntradaAutor: catalanna » ds. abr. 25, 2015 1:31 pm

Té lògica! Gràcies per l'explicació!
0blanca0

EntradaAutor: 0blanca0 » ds. abr. 25, 2015 2:21 pm

Mare de Deu...he fet el meu primer intent, això no és gens agradable! No m'he pogut treure ni 20 ml..com pot ser? I això amb el meu fill a l'altre pit Altre dubte de principiant: quants ml seria una toma per un nen d'un mes? Ja sé que això és mooolt variable però no tinc ni una idea aproximativa. El meu petitó em demana el pit cada hora i mig- dues hores...quina quantitat pot arribar a pendre en cada toma?
Imatge

Imatge
catalanna

EntradaAutor: catalanna » ds. abr. 25, 2015 2:41 pm

Blanca, això és casi impossible de dir. Si de cas tingues la precaució de no abocar tota la llet descongelada al biberó, si de cas ja aniràs afegint, que sinó l'hauries de llençar. El meu normalment demana un cop a la nit, i per tant em llevo amb un pit ben ple. Me'n trec d'aquell i tinc uns 130 ml en 15 minuts o així. Si no ho faig així, a mi tampoc me'n surt massa!
petitacuca
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am

EntradaAutor: petitacuca » dj. maig 07, 2015 10:29 pm

Bones,

Jo sóc una vaca lletera total... també donant de llet.

Vull especificar un detall. Jo també havia llegit que "prohibit escalfar la llet al microones" i més endavant vaig llegir a algun lloc que sí que es podia escalfar. Total, que vaig investigar més i vaig trobar que si la llet bull, es maten els "bitxos"; les defenses i per tant quedaria com un bibi de lactància artificial. Evidentment, normalment les que fem lactància materna ho fem entre d'altres coses per passar defenses als nostres fills, i no ens interessa donar-li un bibi sense defenses, però tampoc passa res si un moment donat se'l prenen. Almenys des del meu punt de vista...

Igualment jo escalfo un got d'aigua calenta al microones i llavors, el trec i hi poso el bibi fred a dins, fins que s'escalfa. És lent d'escalfar,si hi tens força quantitat.

Ara que la Maria pren més faig servir un escalfa biberons.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::