LLET

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
cabreta
:: zebra
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

LLET

EntradaAutor: cabreta » dj. març 13, 2008 8:06 am

:cangui:
cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 21, 2008 11:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
mamaarnau
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: mamaarnau » dj. març 13, 2008 8:59 am

Han de prendre mig litre al dia de llet o derivats, jo crec que si feu pit tres cops al dia i formatge i iogurts arribeu segur al mig litre. L'Arnau és alèrgic a la proteïna de vaca i no pot prendre llet, formatges, iogurts, natilles... de cabra tampoc, perquè les proteïnes són similars. Per tant únicament fem pit, unes quatre - cinc vegades al dia i quan vol a la nit, la pediatra em va dir que anava sobrat

Els licuats vegetals són bons nutricionalment però no substitueixen als làctics, excepte les fòrmules hidrolitzades vegetals de farmàcia per a nadons amb problemes d'alèrgies, que són carísimes i a sobre estàn dolentes (a nosaltres ens surten gratis amb recepta de la ss però no hi ha manera de que les prengui)

La llet d'arròs o de civada no tenen sabor de llet, més aviat s'assembla a l'orxata (sense ser tan dolça i pesada), de fet són licuats vegetals (però tenim la mania d'anomenar-les llet). També tens la de soja, que es pot introduir a partir de l'any i la d'ametlles a partir dels dos anys. Sobre la soja si busques a internet hi ha molta controvèrsia sobre si és bona o dolenta, la Natrix i jo ho vam parlar aqui:

http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?t=5072

Al llistat de nous aliments a partir de l'any que em van donar a la última revisió posa que a partir de l'any poden prendre llet sencera de vaca, però recomanen llet de continuació fins als dos anys perquè té més nutrients. Si vols llegir el llistat complet clicka aqui:

http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?t=5749

Quin rotllo t'he fotut!!!!!

Petons
ImatgeImatge
laureta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. juny 18, 2007 9:24 am

EntradaAutor: laureta » dj. març 13, 2008 1:01 pm

Hola!
Per què han de prendre 1/2 l de llet al dia? (No ho dic per desconfiança, només per curiositat!)
Ah, sobre les "llets" vegetals: jo en prenc de soja, avena i arròs. Les dates de caducitat són orientatives (com dieu, teòricament caduquen en 3 dies, però jo les tinc setmanes i estan bones igual, us ho asseguro! De fet m'ho va dir la senyora de la botiga de dietètica on les compro... i cap problema!)

L.
Dues princeses del pèsol!
mamaarnau

EntradaAutor: mamaarnau » dj. març 13, 2008 1:56 pm

Si no em va enganyar la pediatra, amb mig litre de llet s'asseguren més del 80% de les seves necessitats diàries de calci, a part de proteïnes i vitamina B12
ImatgeImatge
cabreta

EntradaAutor: cabreta » dj. març 13, 2008 3:16 pm

:cangui:
cabreta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 21, 2008 11:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. març 13, 2008 3:30 pm

justament avuí he comentat el tema de la llet de cabra. Es veu que porta molt més sodi que la de vaca i no sé que mes que pot ser perjudicial pels ronyons. o sigui que no abusar.
Llet de vaca diuen que a partir dels dotze mesos tot i que és millor fer servir llet de continuació.
el tema que comentes de la llet d'arroç, jo en faig servir d'avena. Em passava com a tu, que no la gastaba així que la vaig comprar en pols. Li poso un parell de cullerades en aigua calenta i li barrejo els cereals. I així segueix prenent només llet de la mama.
cabreta

EntradaAutor: cabreta » ds. març 15, 2008 9:37 am

he trobat un article sobre la llet de cabra... potser la provarem perque aqui tambe posa qu es molt bona i pels que tenen problemes amb la lactosa (MAMARNAU l'heu provat?)

Propiedades
La leche de cabra es un lácteo compuesto fundamentalmente por agua. Tiene un bajo aporte calórico debido a la cantidad de hidratos de carbono y grasas que contiene. Aporta proteínas de muy buena calidad. En cuanto a vitaminas y minerales la leche de cabra destaca en calcio y vitamina D, sustancias esenciales para la formación de huesos que ayuda a prevenir enfermedades como la osteoporosis. También contiene un aporte destacado de vitamina B2 o riboflavina y de vitamina A.

Ventajas e inconvenientes
Es más sabrosa que la leche de vaca y algo más dulce. Debido a que su sabor es más fuerte que el de la leche de vaca, su aceptación es relativamente menor.
La grasa de la leche de cabra es más digestible que la de vaca, debido a que sus glóbulos o gotitas de grasa son más pequeños y más fácilmente atacables por los jugos digestivos. Esta ventaja la convierte en una buena opción para niños, ancianos y personas que sufren trastornos gástricos, como digestiones pesadas y úlceras. Además, el pequeño tamaño de la grasa hace que los glóbulos queden en suspensión en vez de flotar hacia la superficie y formar la nata. Por tanto la leche de cabra no necesita ser homogeneizada.
La leche de cabra contiene niveles muy bajos de lactosa, el azúcar propio de la leche, por lo que puede resultar muy útil para personas intolerantes a la lactosa.
Es poco alergénica puesto que una escasa cantidad de caseína y por tanto es adecuada para quienes son alérgicos a esta proteína tan abundante en la leche de vaca. En cambio, si en lugar de alergia a la caseína existe alergia a la proteína beta-lactoglobulina, la leche de cabra no es más beneficiosa que la de vaca ya que ambas tienen la misma cantidad.
Hay estudios que demuestran que algunas personas con afecciones de las vías respiratorias, suelen observar mejoría consumiendo esta leche ya que tienden a fabricar menos mucosidad que con la leche de vaca.

Consejos en la compra y en la conservación
Conviene evitar el consumo de leche de cabra que no tenga un control sanitario y que carezca de etiqueta, al igual que cualquier otro producto lácteo. Una vez abierto el envase es necesario mantenerlo en refrigeración y no conservarlo más de 4 días aproximadamente. Incluso ésta leche se adapta perfectamente a la congelación y resulta un paso muy favorable para su conservación durante meses.

Curiosidades
La leche de cabra es más blanca que la de vaca. Esta blancura de la leche de cabra y de los quesos que con ella se elaboran se debe a la ausencia de caroteno. El caroteno es un pigmento vegetal que confiere un color anaranjado o amarillento en algunos alimentos, como por ejemplo la zanahoria. Los carotenos pasan a la leche mediante la alimentación con pasto del animal. Es por eso que la leche de vaca, al contener carotenos, tiene un color amarillento. En cambio en la leche de cabra esos pigmentos se transforman en vitamina A, que es incolora, y por tanto no le confiere ninguna tonalidad.
mamarnau_tgn
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2220
Membre des de: dc. des. 26, 2007 10:13 pm
Ubicació: baix camp

EntradaAutor: mamarnau_tgn » ds. març 15, 2008 3:45 pm

abans, quan no exisitine llets de fòrmula, les mares q no podien donar el pit o que no tenien prou llet alletaven amb llet de cabra, rebaixada amb aigua
jo ho he sentit dir tota la vida al meu poble...
ImatgeImatge Imatge
mamaarnau

EntradaAutor: mamaarnau » ds. març 15, 2008 6:52 pm

L'Arnau és alèrgic a la proteïna de la llet, no a la lactosa (que és un sucre) i com es veu que les proteïnes de :mu:: y :cabra: són molt similars, l'alergòleg també ens ha prohibit la llet i derivats de cabra. SNIF SNIF... Ens han dit que lleteta de la mama fins als 2-3-4 anys o llets vegetals
ImatgeImatge
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » ds. març 15, 2008 9:04 pm

o-tia!
donç si que va ben encaminada la nostra infermera!
a la Cloe li agradaven els iogurts de llet de cabra. En tornaré a comprar!
cabreta

EntradaAutor: cabreta » ds. març 15, 2008 9:10 pm

BRUNA i que us deia la vostra infermera?
cocosong
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dg. març 16, 2008 9:18 pm

A nosaltres no ens han dit res encara tema llet. Com que és tan poc proteta segur que ens dirà que li donem llet de creixement però bueno, ja veurem... Jo li faig el iogurts a l'Emma amb llet de vaca biològica.

En C.G. diu que no fa falta la llet de continuació ni de creixement. A partir de l'any, llet de vaca... Ara, també diu que res de derivats fins l'any i jo ja li dono.
cabreta

EntradaAutor: cabreta » dt. març 18, 2008 9:53 am

hem provat la llet d'arros i el mato casola
quin poc exit!!!!!!!!
sort que el fotmatge li encantaaaaaaa

a mi la llet d'arros m'ha semblat molt bona!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::