Noms poc comuns
Re: Noms poc comuns
Carme74 ha escrit:Momo, conec una família que tenen tres nenes: Cielo, Estrella i Luna.
Jeje, quina gràcia!!!! En català també queden força macos
: Cel, Estel i Lluna...De fet, Estel el tinc entre els meus prefes...Però què en penseu? A veure, en català és molt dolç, però si es pronuncia tal com sona en castellà, no em convenç tant... sembla "Ester" mal dit...aysssss....
En fi, com es nota que estic en tractament de RA i sommio desperta, tant de bo ja tingués aquests dilemes...
Petonets.
Només RA. Ara ovodonació / ADE vivint a l'estranger.
- Marona78
- :: rateta

- Entrades: 175
- Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
- Ubicació: Baix Penedès, Catalunya
Hola mares i futures mares!
Com algunes heu comentat, també em dedico a l'ensenyament i certs noms em recorden alguns alumnes i no pas per la seva intel·ligència i bon comportament...
Jo tinc dos fills. La nena es diu Aïda Eloísa. Aïda per l'òper de Verdi i Eloísa perquè és la protagonista d'una història d'amor medieval francesa (Abelard i Eloïsa). El nen es diu Yader Samuel. Yader pel seu pare, que se'n diu i és un nom inventat d'inspiració àrab, i Samuel perquè ens agradava als dos (es pot abreujar en Sam o Samu).
Noms de nena que també m'agraden: Maia, Isona, Elisenda, Violant, Violeta, Ailèn (nom maputxe)...
Noms de nen que també m'agraden: Marçal, Guiu, Guerau, Ausiàs...
Bé, espero haver donat idees!
Com algunes heu comentat, també em dedico a l'ensenyament i certs noms em recorden alguns alumnes i no pas per la seva intel·ligència i bon comportament...
Jo tinc dos fills. La nena es diu Aïda Eloísa. Aïda per l'òper de Verdi i Eloísa perquè és la protagonista d'una història d'amor medieval francesa (Abelard i Eloïsa). El nen es diu Yader Samuel. Yader pel seu pare, que se'n diu i és un nom inventat d'inspiració àrab, i Samuel perquè ens agradava als dos (es pot abreujar en Sam o Samu).
Noms de nena que també m'agraden: Maia, Isona, Elisenda, Violant, Violeta, Ailèn (nom maputxe)...
- Marona78
- :: rateta

- Entrades: 175
- Membre des de: dt. des. 13, 2011 8:52 am
- Ubicació: Baix Penedès, Catalunya
Marona78 ha escrit:Hola mares i futures mares!
Em deixava alguns noms!
Nena: Aloma (molt dolç, però tinc família colombiana i el poden confondre amb Paloma, que no m'agrada gens, no soporto els coloms!), Aina, Isaura, Haidé...
Nen: Biel (o Gabriel), Aram (nom arameu), Otger, Aniol...
Heu posat Maia, tinc una amiga que li ha posat a la seva nena però amb dièresi Maïa, ella és belga. M'encanta aquest nom és molt tendre i la nena més... jeje! 

Mira que hi han noms macos eh!! Carai quantes opcions!!
A nosaltres ens agraden els noms una mica llargs però estem fets un embolic... Teniu ideies?
Gràcies!!

A nosaltres ens agraden els noms una mica llargs però estem fets un embolic... Teniu ideies?
Gràcies!!

Vivint una vida d'aventura amb tres fills 

...
MONTY l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 18, 2012 11:09 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Com a noms llargs, depèn del que cerquis... un de bastant rar, encara que a mi no m'agrada gaire: Aurembiaix. Com ha dit la Monty, Ariadna, que és més sentit, però m'agrada molt, i també m'encanta Helena. Després tens Aitana i Nekane (bascs), Queralt, Meritxell, Milena, Arantxa, Adriana, Daniela, Julieta, Caterina, Patrícia... no sé, ja dic, depèn de si cerques noms raros, clàssics, moderns, catalans...
Gràcies!!
Ostres li diguem Aurembiaix i la familia crec que s'hi faria mal per pronunciar-ho jajaja...
Bé de fet voliem un nom català... Adriana no potser perque tenim una neboda i se sembla molt amb Ariadna que per cert m'agrada molt... Al meu home li agrada Valentina pero la nostra nena es diu Martina i es clar sona massa igual jajaja... seguirem pensant
Gràcies pels suggeriments

Ostres li diguem Aurembiaix i la familia crec que s'hi faria mal per pronunciar-ho jajaja...
Bé de fet voliem un nom català... Adriana no potser perque tenim una neboda i se sembla molt amb Ariadna que per cert m'agrada molt... Al meu home li agrada Valentina pero la nostra nena es diu Martina i es clar sona massa igual jajaja... seguirem pensant

Gràcies pels suggeriments

Vivint una vida d'aventura amb tres fills 

Vinga, més noms llargs: Gabriela, Mariona (Iona/Ona), Ainara, Naiara, Elisenda, Carlota, Valèria, Alexandra, Gisela, Griselda, Aloma, Isona, Geneva, Georgina (Gina), Victòria, Yasmina, Candela... els que més m'agraden d'aquesta llista a mi són Mariona, Gisela i potser Georgina...
Uns que no són catalans: Edurne, Magali/Magalí, Abigail...
Uns que no són catalans: Edurne, Magali/Magalí, Abigail...
Valèria tampoc està malament, i quedaria bé amb Martina... i si us agrada Valentina... es semblen una mica, no? 

aix! Jo tinc un dilema amb el nom de nena. ens agradava molt Aina, però uns cosins de la meva cuñada li han posat a una nena que han tingut, y...
Aleshores vaig sentir un dia Valèria i em va agradar molt, però pensant bé.....a la familia hi han varis que es diuen Valeriano, els escurcen el nom i es diuen Vale, i és més no són precisament qel que millor em cauen de la famila....mira que el nom per nene m'agrada, però és un dilema...
Aleshores vaig sentir un dia Valèria i em va agradar molt, però pensant bé.....a la familia hi han varis que es diuen Valeriano, els escurcen el nom i es diuen Vale, i és més no són precisament qel que millor em cauen de la famila....mira que el nom per nene m'agrada, però és un dilema...
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Danu ha escrit: Després tens Aitana i Nekane (bascs)
Eps, que Aitana és del País Valencià. Hi ha una serralada que se'n diu.
tombarella ha escrit:Danu ha escrit: Després tens Aitana i Nekane (bascs)
Eps, que Aitana és del País Valencià. Hi ha una serralada que se'n diu.
Em sembla que hi ha dues teories respecte a l'origen del nom

- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Un nom q cada cop m'agrada més per nena es Violeta. Es fi, romàntic i poc posat. Tot i q si et surt una nena "basta", quedaria un tan raro, oi?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Ahir em van dir un nom que vaig trobar molt original , EBONY(es pronuncia Éboni) Ve derivat de l'èban.
I la nena que se n'hi diu és mulateta, li queda que ni pintat!!!!
I la nena que se n'hi diu és mulateta, li queda que ni pintat!!!!
La meva filla es diu NEIDA (es pronuncia amb la e oberta). El vam escollir perquè la meva parella i jo el trobem molt bonic i, a més, no n'hi ha gaires! La mare d'una amiga li va posar Neida a una de les seves filles i, a partir d'aquí, en el meu poble i rodalies és un nom que s'ha anat posant. Què us sembla?
En hebreu, Neida vol dir 'favor' i en anglès antic, 'guardiana pròspera'. Neida és una variant de Neda. Si voleu saber més coses sobre aquest nom, mireu-vos la pàgina següent:
http://www.babynamespedia.com/meaning/Neida
En hebreu, Neida vol dir 'favor' i en anglès antic, 'guardiana pròspera'. Neida és una variant de Neda. Si voleu saber més coses sobre aquest nom, mireu-vos la pàgina següent:
http://www.babynamespedia.com/meaning/Neida
Berta83 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 28, 2012 9:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
kabbisa ha escrit:Un nom q cada cop m'agrada més per nena es Violeta. Es fi, romàntic i poc posat. Tot i q si et surt una nena "basta", quedaria un tan raro, oi?
Molt xulo! Em recorda a Valentina i Valèria que són dos noms que m'agraden molt!
- PITIUSA132
- :: conillet

- Entrades: 369
- Membre des de: dc. set. 08, 2010 11:48 am
A nosaltres ens agraden poc comuns pero no raros, aixi que ja veieu que la nostra floreta es dirá ELISA, curtet i sense traducció ni en Catalá ni en Castellá (perdoneu els accents, per desgracia el móbil es l'unic que te)
Jo ja vaig dir els de les meves nenes, ja tenim escollit el de la tercera nena i tots tres comencen per "E" jijijiji, no era l'intenció pero quan vam posar els dos primers noms no ens vam fixar fins mes tard, i ara amb la tercera ja a sigut amb intenció: Elektra, Edelweiss, Evelyn.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, Mina2010, Greys