Ventolín?

Alèrgies, otitis, problemes..

isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Ventolín?

EntradaAutor: isa » dj. gen. 28, 2010 6:07 pm

Bona tarda noies,
avui estem fotudes, la nena està refredada i ara venim del pedi. Ens ha dit que té una mica de :ufs: bronquitis, que és molt poquet però ventolín al canto. Ja el vem fer servir una vegada l'hivern passat i ara li acabo de fer els primers pufs. Li hem de fer dos pufs, tres vegades al dia, durant una setmana. Ostres em fa una pena pobreta, tan petita i amb el ventolín....i una por que això es repeteixi.... La única cosa bona és que l'altra vegada, amb un parell de pufs estaba molt millor, una millora més ràpida que amb qualsevol altre xarop. Però a mi em fa una por l'ús d'aquests medicaments...no sé per què, em fa molta més aprensió que els altres medicaments.
I vosaltres quina experiència hi teniu? Us fa la mateixa aprensió que a mi?
Aiii sóc una bleda, ho sé, però em sento fatal quan està així de feta caldo pobreta....és un sentiment com de frustració que tinc, no sé, com si jo ho pogués evitar d'alguna forma....en fi.
Petons guapis :love: :love:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Zuria
:: zebra
Entrades: 1743
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 11:14 pm

Re: Ventolín?

EntradaAutor: Zuria » dj. gen. 28, 2010 6:39 pm

Hola Isa, jo estic igual que tu, avui li han receptat Ventolin a la meva petita perquè li han trobat un inici de bronquitis i no les tinc totes. Però si li ha d'anar bé... Demà tornare al pediatre a veure que em diuen ja que avui m'ho han receptat a urgències i no era pediatre.
SOM UNA NACIÓ, NOSALTRES DECIDIM!!!!!!

VULL VOTAR JA!!!!!

El post de la BLANCA i de l'ARNAU: viewtopic.php?f=50&t=13826
carpe diem
:: dinosaure
Entrades: 14540
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 9:01 pm
Contacta:

EntradaAutor: carpe diem » dj. gen. 28, 2010 7:32 pm

ISa, jo als meus petits també els he hagut de donar ventolin, al Pau només una setmana i com la Pao 3 cops al dia. En canvi la Noa un altre cop la va trobartapada i amb inici de bronquitis i una setmaneta més.

No ets una bleda, o potser si, com jo! Mira,quan m'ho va receptar per primer cop me li vaig posara plorar a la consulta! Ara ric,pero em vaig espantar molt i com que li tinc confi em va donar per plorar.

Tranquila! :love:
Imatge

Imatge

Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dj. gen. 28, 2010 7:50 pm

ei!t'entenc perfectament, però no et preocupis que li farà més bé que mal, pensa que la durada del tractament és molt curta, just perquè li ajudi a respirar mentre està amb la bronquitis.
El ventolín és el més "light" de tots aquests medicaments (que n'hi ha un munt)pels pulmons i més quan per un temps breu.
La Júlia pren des que va nèixer (ara té 4 anys)molts medicaments pels pulmons, la majoria porten cortisona, i clar jo també he tingut èpoques de por pensant en com li podria afectar tot plegat, però mira, estaria molt pitjor si no els prengués (quan fem descansos amb el tractament no dura bé ni un mes). Confio molt en la seva pneumòloga de la Vall d'Hebron!!m'ho haig de recodar sovint per no angoixar-me!!
Que es millori ben aviat :***: :***: ,
una abraçada neukiss-) neukiss-)
Imatge
Imatge
Layona
Entrades: 1889
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 11:05 am

EntradaAutor: Layona » dv. gen. 29, 2010 8:23 am

Hola guapes...

No patiu...com diu la Juliet d´aquesta mena de medicaments n´hihan més forts...a mes els hi fa més be que mal...La meva petita el pren desde els 5 mesos aprox. :ufs: Ja que fa bronquitis molt sovint :ufs: :ufs:
Potser quan li van receptar jo m´ho vaig pendre d´un altre manera pq jo de menuda tb en vaig pendre durant uns anys de Ventolin, així que ja se de que va la cosa...

A la nostra nena tot i que es menuda, li agrada i tot fer el ventolin neujor:-) neujor:-) Aqui a casa li diem "fer sonar la trompeta", primer s´ho posa el papa i fa " tutut-tutuuuuuuut", després jo i tb faig el matiex.... ella riu com una condenada i obre la boca com dient "ara jo!ara jo!" i llavors quan li fem amb ella tb fem el "tutut-tutuuuuuut"...Vamos que a casa es com un joc :globus:

No vui dir pas que estigui contenta de que l´hagui de pendre, eh??? Pero se que si li han receptat es per el seu be :ok:
Patty
:: girafa
Entrades: 2013
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 10:47 pm

EntradaAutor: Patty » dv. gen. 29, 2010 10:01 am

Aquest cap d'any vaig sapiguer que era el ventolin, doncs al meu nen de 8 messos va agafar bronquitis aixi que la meva pediatre en va recomenar el ventolin. Jo li donava amb al tubo aquell i la mascareta i li tenia que donar cada 8 hores 2 pufs (cada puf havia de contar fins a 10 retirar-li la mascareta i tornar-li a fer el puf). Aixi vem estar 4 o 5 dies. despres eran 2 pufs cada 12 hores i vaig anant baixant la dosis fins que era nomes pel mati 2 o 3 dies bé. En qüestio d'una setmana aproximadament el meu petit estava perfectament. Al principi plorara perque no es plat de bon gust que et posin una mascareta i et tirin aire pero als ultims dies ja reia.
Imatge
Imatge
Iris
:: pantera
:: pantera
Entrades: 893
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 6:13 pm

EntradaAutor: Iris » dv. gen. 29, 2010 5:01 pm

Hola a totes!

Jo a la meva petita li vaig haver de donar Ventolín als 3 mesos i mig quan va agafar una bronquiolitis. La veritat és que no em feia gens de gràcia i més amb lo petita que era (i a sobre va néixer prematura). Però el que més em va espantar és que el pediatre em va dir que sovint quan agafen bronquiolitis de tan petits solen repetir-les i em va dir que amortitzaria la càmera que vaig comprar :ufs:

Ara ja ha passat un any, la nena va a la llar d'infants i si que es posa malalta com molts altres nens però no agafa res que surti de la normalitat (les bronquilitis per sort no s'han repetit).
En tot cas, com han dit abans el ventolín és un dels medicaments més suaus que hi ha i la seva funció és bàsicament obrir els pulmons i facilitar la respiració.
ImatgeImatge

Visiteu el bloc de les meves petites: http://esthermestres.blogspot.com/

Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dv. gen. 29, 2010 6:01 pm

Gràcies noies,
la veritat és que espanten aquest tipus de medicaments....a mi, ja us dic, el que em fa més por és que repeteixi. En fi... aquesta nit passada l'hem passat fatal fatal, tossint tota la nit pobreta, ha de tenir unes agulletes de tant tossir... avui s'ha quedat amb me mare que ha demanat festa a la feina, ha passat el dia mig-mig, sobretot tus quan dorm, desperta està més bé. He demanat vacances per la setmana que vé poguer estar amb ella tots els dies i que no vagi a l'escoleta, almenys així hi anirà quan ja estigui 100% recuperada. De moment trobo que no li ha millorat molt el tema pitos, la sento com "roncar" molt quan dorm, només portem 24hores de tractament però pensava que milloraría més ràpid....en fi.
Zuria com està la teva petita? Millor? Ànims dona, esperem que passi ràpid i guardem ben guardats aquests ventolins....bueno el meu és el genèric, el Salbutemol o algo així, és el mateix.
Ges, i la Noa? Ja ha acabat?
Juliet quin greu que la Júlia hagi hagut de prendre tans medicaments, però hem de pensar que és pel seu bé i que gràcies a deu els tenim, oi?
Layona nosaltres també ho fem de forma que no s'agobii, primer fem veure que ens ho fem el papa, la mama, la iaia, els peluixos...jejej :love:
Patty quin greu quan són tan petits, però bé, per això estan els medicaments i és pel seu bé.
Iris que bé que no n'hagi tingut cap més, quina nena més valenta!
Bueno nenes, us aniré explicant l'evolució. Gràcies a totes. Amunt els ventolins. :love:
Imatge
Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dv. gen. 29, 2010 8:26 pm

isa, per la nit és quan estan amb més tos perquè estan estirats, prova de posar-li alguna cosa sota el matalàs que la mantingui una mica incorporada, això li ajudarà.
ja veuràs com aviat estarà bé.

Iris què bé que a la teva nena no l'hagi repercutit la bronquiolitis!
Nosaltres som un d'aquests percentatges que deixen "seqüeles". La Júlia va nèixer a les 32 setmanes i amb 2 mesos va agafar la maleïda bronquiolitis, i des de llavors (ja fa 4 anys) que està força "tocadeta" dels pulmons, per sort amb la medicació que duem no agafa bronquitis, però al mínim esforç que fa no pot respirar bé i té molts atacs de tos de "iaio".

fins aviat!!
Imatge
Imatge
mandarina
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: mandarina » ds. gen. 30, 2010 10:44 pm

Nosaltres també tenim el bono amb el Ventolin i l'Estilsona! Aquest hivern ja ens hem fulminat tot un Ventolin sencer, anàvem amb 4 puffs cada 4 hores, amb lllum verda per avançar la dosi si li feia falta... la Laia ha agafat dues bronquitis molt seguidetes aquest hivern, i l'última es va complicar amb una infecció respiratòria i vam acabar amb antibiòtic i amb un altre inhalador que es diu Flixotide. Dilluns passat vam anar a la pneumòloga i ens ha donat tractament preventiu (un sobre al dia de Singulair) per tot l'hivern, i que a la mínima que tussi li enxufem el Ventolin.
Nosaltres per donar-li li diem "Laia, vols respirar?" i ja obre la boca i respira fons quan li posem la càmara als morros. El Flixotide és taronja i li fa més gràcia, així que quan el prenia deia "a ponia, a ponia!!!" i havíem d'intercanviar els taps per a que tots dos tinguessin alguna cosa taronja.
No sé els vostres, però la Laia s'activa moltíssim després del xute de Ventolin, així que a la nit li donem abans de sopar i no just abans d'anar al llit.
Així que ja veus, en som uns quants aquí amb el Ventolin!
vanenar
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dj. oct. 22, 2009 10:59 am

EntradaAutor: vanenar » dc. feb. 03, 2010 6:20 pm

Tal com comenteu el ventolín es dels inhaladors més suaus. Nosaltres l'hem fet servir algunes vegades quan comença a "pitar", com a molt tres cops al dia i en uns dies la veritat és que millora!
[url=http://lilypie.com][img]http://lb4m.lilypie.com/rmBBp2.png[/img][/url] [url=http://lilypie.com][img]http://lb2m.lilypie.com/NKhWp2.png[/img][/url]
Gus-gus
:: tortuga
Entrades: 343
Membre des de: dv. març 30, 2007 2:19 pm
Ubicació: El Masnou

EntradaAutor: Gus-gus » dt. des. 21, 2010 6:43 pm

A veure si algú hem pot ajudar. Al Lucas el tinc amb bronquitis i molt enfebrat, m'han dit que li haig de donar ventolin cada 4 hores, el meu dubte es si l'haig de despertar a la nit per donar-li, aquesta nit passada l'hem passat força futuda amb la tos i hem sabria greu despertar-lo. No sé si pot esperar al mati o si es desperta a les 5 o 6 hores donar-li aleshores. Que farieu?
Gràcies per endavant.
ImatgeImatgeImatgeImatge
consultapediatra
Entrades: 2
Membre des de: dt. des. 21, 2010 12:03 pm

EntradaAutor: consultapediatra » dt. des. 21, 2010 9:28 pm

Gus-gus ha escrit:A veure si algú hem pot ajudar. Al Lucas el tinc amb bronquitis i molt enfebrat, m'han dit que li haig de donar ventolin cada 4 hores, el meu dubte es si l'haig de despertar a la nit per donar-li, aquesta nit passada l'hem passat força futuda amb la tos i hem sabria greu despertar-lo. No sé si pot esperar al mati o si es desperta a les 5 o 6 hores donar-li aleshores. Que farieu?
Gràcies per endavant.

Hola Gus-Gus,
sóc pediatra, creadora de la pàgina web consultapediatra.com
Et recomano que donguis el ventolin tal i com te l'han pautat cada 4 hores, la raó de que li hagis de donar tant sovint és perquè la crisi bronquial és important i si deixes de donar-li la dosi de la nit pot llevar-se pitjor. Compleix les pautes que t'han donat i no t'amoïnis per haver de despertar el teu fill, en general els nens solen ser capaços de reprendre el son amb facilitat i en realitat necessita aquesta dosis de ventolin, pensa que li estás fent un bé.

Molts ànims!!
Gus-gus
Entrades: 343
Membre des de: dv. març 30, 2007 2:19 pm
Ubicació: El Masnou

EntradaAutor: Gus-gus » dc. des. 22, 2010 6:38 am

Moltes gràcies, però al final no l'he despertat, li tocava a la 1:30h i estava tranquil i sense quasi tossí, a més li va costar moltissim adormir-se amb la tos, o sigui que... com sempre es desperta sobre les 4 per fer un pipi, m'he esperat i li he donat aleshores.
ImatgeImatgeImatgeImatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dg. des. 26, 2010 12:16 pm

Hola Isa!
Com està la Pao?
El Pol s'ha iniciat en el món del ventolín el dilluns passat. I bé, estem a l'espectativa de descartar una neumonia (la seva pediatra és una mica anti-probes perquè si, i dijous li va canviar l'antibiòtic, i com que des d'ahir que no té febre, demà hi tornem). Com que li va sentir els pitos, li va receptar el ventolín també 3 veades al dia. Sap molt de greu quan es comença una cosa així, i sí, fa molta por que es repeteixi, que cada vegada vagi a més... però no hem de pensar en això, sinó en que ARA és el que li va bé i l'ajuda a respirar millor, a no forçar els seus bronquis/pulmons, etc.
Els 3 primers dies van ser horribles per donar-li: crits, plors, una desesperació seva i meva, una tristesa, em sabia molt molt de greu. Li explicava que entenia que estigués enfadat, que no volgués allò que l'agoviava, però pobre, ho passava fatal. I dijous al vespre va fer el tomb, li deixem remenar el tub, i ara posa la cara i ni s'enfada. Li fem molta xerinola, li diem que és un campió, i res, fantàstic (i la veritat és que això ajuda a no sentir-te tant dolent, perquè pobre, entre això, antibiòtic, el dalsi i apiretal quan ha tingut febre... una temporada per oblidar). A veure si comença a fer net, i deixem els medicaments per un temps.
Imatge

Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dv. des. 31, 2010 6:29 pm

Hola noies,
la Paola està amb bronco-neumonía diagnosticada dissabte passat, el dia de Nadal. Tot va començar amb un refredat un parell de dies abans, estaba més o menys bé però amb decimetes de febre, i el dia de Nadal va empitjorar i vam anar a urgències. Total, bronco-neumonía, ens van receptar ventolín i antibiòtic. La cosa és que un parell de dies va semblar que estaba millor, i dimecres va tornar a empitjorar, quan ja feia 4 dies que estaba en tractament. Vam tornar a urgències i ens van dir que esperèssim a l'efecte de l'antibiòtic, que donèssim uns dies més de marge i si no millora doncs que hi tornem a anar. Avui estaba bé tot el dia, i ara al vespre tornar a tenir febre, i demà ja farà una setmana que estem així!!! Us hi heu trobat? Ara no sé si baixar ara a urgències i passar allà el cap d'any o esperar a demà, estem molt amoïnats. Ella, per això, està millor, es toba millor, ha recuperat la gana i les ganes d'estar activa.....aix no sé què pensar. Ajuda siusplau!!!!

Nius com està el Pol?
Imatge
Imatge
nius

EntradaAutor: nius » dg. gen. 02, 2011 12:22 am

ostres Isa, sento moooolt la bronco-neumonia de la Pao. Puf, quins dies deveu estar passant.... Espero que poc a poc vagi millorant, i no hagueu de tornar a urgències. Us enviem una abraçada ben ben forta!!!
Mira, si no sabeu si millora o no, aneu a urgències. En aquests casos, més val ser precabut que no pecar de no anar-hi.
Com està ara la Paola?????

(El Pol està millor, moltes gràcies, bonica, encara amb 1 dosi de ventolín, i ben eixerit).
Imatge

Imatge
Colors
Entrades: 2059
Membre des de: dl. set. 08, 2008 10:02 am

EntradaAutor: Colors » dc. gen. 05, 2011 3:48 pm

Bon dia noies,

responc en aquest fil perquè he llegit que la nena de la Isa te bronco-neumonia.

Doncs be, a l'ïu el dia 2 de gener a urgències li van diagnosticar bronquitis aguda i neumonia moderada, així que ... ja pots vuere que estem igual més o menys.

L'ïu és un nen de bronquitis de repetició que diuen, és a dir, que del dia 19 de setembre com a màxim ha estat 10 dies sense ventolín.

Ara mateix estem a 3 puf cada 6 hores, nosaltres vam començar el dia 31 amb ventolín, i va empitjorar, vam anar a urgències el dia 2 i ens van dir 3 puf cada 4 hores, i avui ens han dit això, 3 puf cada 6 hores, i amb això, pren estilsona, com no, 1,2 ml al dia.

fa uns 15 dies com no treia el moc de la bronquitis que havia passat i tenia molta febre ens van dir que tenia infecció respiratoria (no és el primer cop que la te) total que ens van donar amoxicilina 7 dies, la vam deixar fa una setmana i a l'un demà ja ens van donar el ventolín perqué li cantava el pit.

I quan anem a urgències ens trobem que l'Amoxicilina no havia eliminat la infecció respiratoria, és més, que ara tenia neumonia moderada, així que ens han receptat la dosi màxima de Aumentine per un nen 11 mesos i 7,5kg, que és 2ml cada 8 hores.

L'ïu no te gana, només vol bibe (perd la gana amb molta facilitat) i ara comença a estar com una moto, el ventolín ens porta de cap, però tot i millorar la bronquitis es veu que la neumonia no li ha millorat res, ja et dic que tornem a estar amb febre i des del dia 2 que pren aumentine i continuem amb febres de 38,6 i podem dir que quan vam acabar l'Amoxicilina el nen encara va continuar amb febre, per això ha acabat amb neumonia.

Espero que milloreu molt i molt aviat.

Un petonàs
Imatge

Imatge
isa

EntradaAutor: isa » dc. gen. 05, 2011 4:15 pm

Ei Colors, gràcies per passar per aquí. Quin greu que l'Iu estigui així, fan patir molt, tan de bó ens passés a nosaltres i no a ells!!!!
La Paola per fi ha millorat, després d'una setmana amb visites a urgències i anar-li donant l'antibiòtic (claritromicina), encara que millorava en quant a respirar amb més normalitat, la febre continuava igual i ens van canviar l'antibiòtic. El dia de cap d'any finalment vam tornar a baixar a urgències i ara estem amb augmentine i en tres dies la febre ha desaparegut per fi. Ha patit molt, amb febre a tota hora encara que anàvem amb dalsy i apiretal cada 6 hores, i ha perdut la gana totalment. Dilluns que feia tres dies de l'antibiòtic nou, vam anar al CAP i la pediatra va trobar que al pulmó dret hi té molt de moc, així que seguim amb antibiòtic fins a 10 dies i d'aquí un mes té programada una placa de tòrax de control. En fi....una bona merda, però ens ha tocat això i s'ha de passar.
Espero que l'Iu millori ben aviat, feu tractament preventiu per les bronquitis aquestes de repetició? He llegit a algunes mares que donen prevenció prescrita pel metge, nosaltres no perque la Paola tot i haver-ne passat unes quantes potser han sigut tres en casi tres anys que té.

Nius com està el Pol?
Imatge
Imatge
nius

EntradaAutor: nius » dl. gen. 17, 2011 11:03 am

Com estan la Paola i l'Iu? Es troben millor els campions???
Imatge

Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::