Una o dues tetes per toma??

Tria el pit o el biberó.

pesol
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Una o dues tetes per toma??

EntradaAutor: pesol » dl. des. 27, 2010 4:42 pm

Hola!

Segur que em podeu aconsellar!

El meu peque té 1mes i fem LME a demanda. Després dels nostres problemilles amb la teta sembla que per fi he aconseguit que la lactància funcioni. Estic molt contenta! :love:

La cosa és: vosaltres doneu 1 o 2 pits a cada toma???

És que el meu fill no deixa anar el pit, simplement deixa de mamar però es queda allà enganxat (o descansa mooooltes estones i després de descansar fa poquetes xupadetes). Així que cap al final de la toma dedueixo que està més jugant amb el mugró que altre cosa doncs el canvio de teta (o no, depèn de si el veig molt ko o no...).

No sé si només li hauria de donar d'un pit... A més, té baix pes i com que la llet del final de la toma d'aquell pit és la que més engreixa doncs no sé si canviant-lo de pit es perd la llet que més engreixa... Però si el canvio de teta mama amb ganes i sense pauses (no com en la teta anterior que descansa moooolt).

Com ho he de fer? L'he de canviar de pit quan comenci a fer pauses o el deixo al mateix pit encara que mami 5 segons i en descani 30 (perquè és la llet que més engreixa)??
pesol

Re: Una o dues tetes per toma??

EntradaAutor: pesol » dl. des. 27, 2010 4:53 pm

Ah!! m'he oblidat de dir-vos que quan li dono el segon pit em dóna la sensació que treu més glopades, com si l'omplís massa neujor:-) Pot ser?
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. des. 27, 2010 5:12 pm

hola pèsol.

El teu fill és molt petit i es cansa :love: :love: no té massa pràctica encara i poca força :love:
A mesura que vagin passant els mesos veuràs que xucla amb molta més força.
Quan el pit està ple costa menys de treure'n i a mesura que es buida ha de succionar amb més força.... i es cansa ......i descansa.
quan el canvies de pit continua xuclant per que li costa menys i potser desprès treu per que continua xuclant amb la mateixa força que feia a l'altre i traga molt més i més ràpit..... encara no és un expert, però se'n farà.

Lo de canviar-lo o no????? sempre aconsellen que s'acabi de prendre un pit abans de passar a l'altre i que desprès comenci pel que hagi acabat per buidar-lo........
Jo crec que tu mateixa ja ho aniràs veient.

Ànims, que segur que ho estàs fent molt bé.
ninoneta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

EntradaAutor: ninoneta » dl. des. 27, 2010 5:19 pm

Hola!!!
Jo tinc una nena de tres mesos, li dono normalment només 1 pit, així me'l buida bé del tot, potser a la toma d'abans d'anar a dormir sí q vol els dos. No sé, suposo q això depèn de cadscuna...
Imatge
LídiaG
:: lleona
:: lleona
Entrades: 930
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 4:14 pm

EntradaAutor: LídiaG » dl. des. 27, 2010 8:21 pm

S'aconsella donar un pit i un cop s'acaba, oferir sempre l'altre, mami poc o mami molt i a la següent toma començar per l'últim pit.
L'important és anar canviant de pit, ara també és un bebè molt petit, i quan són així la qüestió és adaptar-se al que necessita. Moltes felicitats i ànim amb el pit, que els inicis poden ser difícils i estar plens de dubtes, però val la pena, si pots, aguantar i anar resolent les situacions, de debò, val molt molt la pena! :-()-)
silviapml
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dl. des. 27, 2010 10:20 pm

La meva nena té 12 setmanes i normalment fa un pit. Ella va fent i quan s'afarta, es desenganxa. De vegades ni me'l buida del tot, així que ni tant sols li ofereixo l'altre. Només fa els dos abans de fer la dormida de la nit i llavors aguanta moltes més hores entre presa i presa. Si el teu és tant petit, no t'hi amoïnis, li dones un, i si va creixent bé, quan vulgui més ja t'ho demanarà!
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
pesol

EntradaAutor: pesol » dt. des. 28, 2010 8:13 am

Moltes gràcies a totes!

Jo, veig el meu fill satisfet tant si li dono un pit com dos. Segons en pesolman el nen és com ell i no sap renunciar un plat a taula encara que no tingui gana :-D

Un altre dubte, com sabeu que el pit està BUIT? perquè jo Per molt BUIT que me'l noto sempre puc treure alguna goteta! Llavors vol dir que no me'l buida?

Gràcies
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dt. des. 28, 2010 8:23 am

Hola Pesol!
Jo normalment he fet un sol pit, menys com ja t'han comentat algunes foreres, la toma de la nit que solia ser dels dos ( pero crec recordar quan era mes "grandeta"). Millor que sempre se l'acabi un i si creus que te més gana ( es desenganxa per ell solet, i busca més... ) li ofereixes l'altre. Jo, si la meva peque quedava dormideta era perque no tenia més gana....

sobre com saps que te l'ha buidat??? bé.. quan et queda més "flonjo". la llet no s'acaba, per això sempre te'n sortirà ( pensa que jo ara només li dono d'un pit. L'altre que fa meeesos que no funciona encara treu llet xxo.0.o ).... pero si que baixa de "volum".
La millor senyal que te l'ha buidat o no te més gana, es que queda dormit o es desenganxa.... :ok:

Enhorabona reina! i a seguir amb el fantastic món de la LM! :love:
Imatge
||*||
polita
Entrades: 195
Membre des de: dl. des. 28, 2009 11:03 pm
Ubicació: Tarragona

EntradaAutor: polita » dt. des. 28, 2010 8:35 am

Bon dia!

Doncs el Pau té 7 setmanes i em fa els dos pits a cada toma. M'explico, primer me'n fa un quan el deixa anar i normalment s'adorm li canvio el bolquer i després li ofreixo l'altre i sempre sempre s'enganxa, quan està tip es desenganxa ell solet i també queda adormit. Ho estic fent bé? o després que em deixa el primer pit ja no li hauria d'oferir el segon? Ara eñ que si que noto és que succiona amb més força i em noto el pit més buit que abans.
Imatge
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dt. des. 28, 2010 2:40 pm

Hola pèsol!
Doncs el Xavi sempre ha fet només un pit...ha sigut ara de més gran que a vegades em demana de l'altre...noslatres anavem alternant els pits. :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Martina32
Entrades: 2135
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 11:26 am

EntradaAutor: Martina32 » dc. des. 29, 2010 10:03 am

Pesol, me n'alegro que ja vagi be la LM, de veritat. La Martina nomalment només vol un pit, excepte a la toma de la nit que vol els dos. Jo el que feia quan ella no mamava be encara era fer la compresió mamària, em sembla que es diu així. Com amb el frenillo es cansava molt de mamar i feia moltes parades jo l'ajudava d'aquesta manera. Així li sortia un xorro de llet que feia que tornes a mamar, d'questa manera la toma no s'eternitzava i els meus mugrons descansaven una mica.
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dc. des. 29, 2010 8:53 pm

Gloria D ha escrit:Jo el que feia quan ella no mamava be encara era fer la compresió mamària

Glòria, ens expliques com ho fas? Jo ho he provat i em sembla que sense gaire èxit, però m'agradaria aprendre'n.

Imatge

Imatge
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dj. des. 30, 2010 6:18 pm

Silvia al llibre del Carlos Gonzalez ho explica molt be. Jo el que faig es agafar el pit com si fos un sandwich i apretar quan la nena deixa de mamar, notaras que ho fas be perquè la peque torna a mamar. Has de mantenir la pressió fins que torni a deixar de mamar i així successivament. Has d'anar apretant per tot el pit, per la part mes propera al cos. Aixxx, no se si m'he explicat be.
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dj. des. 30, 2010 8:35 pm

Gloria, precisament t'ho pregunto perquè no ho vaig acabar d'entendre bé. Val, jo apretava un moment i prou, però veig que no, que s'ha de mantenir apretat. OK, ho provaré a veure si em funciona. De totes maneres, m'he adonat que de vegades quan se'm queda adormida i xuma, em fa una sensació als pits i comença a sortir-me llet a xorro. Això també fa que continuï mamant normalment (també ho explica el Carlos González quan parla dels nadons remolons).
Gràcies!!

Imatge

Imatge
Martina32

EntradaAutor: Martina32 » dj. des. 30, 2010 9:05 pm

Silvia és que la Martina trigava molt a mamar (o almenys a mi se'm feia etern) i a sobre em feia moooooolt de mal (tenia frenillo sublingual curt), no em podia permetre el luxe de que em fes servir el pit per xumar només. Jo al principi també ho feia malament, ho havia llegit per internet però feia com tu, apretar i deixar anar de seguida.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::