MENJAR AMB CULLERA

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
neus10
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

MENJAR AMB CULLERA

EntradaAutor: neus10 » dv. gen. 14, 2011 8:14 pm

Hola noies!

La meva filla té quatre mesos i mig i aquesta setmana em començat amb la papilla de cereals. La fem una mica líquida perquè no trobi tant la diferència amb la llet i la qüestió és que es passa tota l'estona plorant. La veritat és que és una mica desesperant perquè no sabem què li passa i no volem canviar la cullera pel bibi. Alguna li ha passat? Pot ser que plori perquè la cullera no li agrada i prefereix el bibi? Si és així s'acostumarà a la cullera, no? La setmana que ve comencem amb la papilla de fruita i em fa una mica de por.... aix, no sé!

Gràcies!
Imatge

Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: MENJAR AMB CULLERA

EntradaAutor: charito » dv. gen. 14, 2011 8:27 pm

Jo vaig començar com tu als 4 mesos 1/2 i des del primer dia al Quim li va agradar molt la fruita i les farinetes, pero es posava molt nervios pq no entenia que el menjar no rajava tota l'estona com al bibe sino que hi havia pausa entre cullera i cullera, començavem be pero es posava frenetic i acabavem histerics els dos. El que li anava milor es posar-li el xumet entre cullera i cullera pq anes xuclant les restes que li quedaven i sembla que s'hi conformava una mica. No vaig voler abusar pq no s'acostumes a tenir el xumet amb farinetes, aixi que he intentat deixar-ho de fer a mida que ell s'anava acostumant.

Tot es practica, ells han d'aprendre i no es facil. Ara el Quim veu la cullera i obre la boca que sembla un tauró i tan feliç esperant la seguent cullerada, sense el xumet de "consol". A veure si et serveix, aixo es veu que ho feia ma mare amb mi.

Ara si veus que realment el menjar li fa fastic o no empassa, potser podries esperar un parell o tres de setmanes a veure, no hi ha cap pressa.
mireiamom
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 24, 2010 6:14 am

EntradaAutor: mireiamom » dv. gen. 14, 2011 8:46 pm

Poc a poc s'acostumen i crec que aniria millor si ho trobés més diferent del bibe, més espès...
Si li és com el bibe o semblant voldrà bibe, que és millor i conegut...
charito

EntradaAutor: charito » dv. gen. 14, 2011 8:49 pm

Si jo tambe li faig espesseta pq noti la diferencia.
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dv. gen. 14, 2011 11:49 pm

Hola neus10,

Jo no m'hi amoïnaria massa, pensa que la teva filla encara és molt petita i pot ser que no li trobi el què a la cullera...
Jo provaria de fer-li més espesses (perquè ho trobés més diferent de la llet) o, millor, m'esperaria algunes setmanes i tornar-ho a provar més endavant. Pensa que fins als 6 mesos els pots donar només llet, o sigui que no es perdrà res si encara no menja farinetes.

El meu fill va començar amb la fruita cap als 5 mesos i mig, els cereals cap als 7, i la verdura als 8, crec. I cap problema.

T'ho dic perquè segurament us començareu a posar nerviosos (vosaltres i ella), i potser si espereu una mica, ella estarà més preparada per acceptar coses noves. :ok:

Ànims!
ter10
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. set. 03, 2010 2:48 pm

EntradaAutor: ter10 » ds. gen. 15, 2011 3:25 pm

Hola;
Jo també penso que la teva filla potser és massa petita per menjar amb cullera. Has probat a donar-li les farinetes de cereals en bibe? El meu nen té dos anys i mig i encara les pren per esmorzar i a la nit es beu la llet també amb el bibe. Així si primer s'aconstumbra al nou sabor després potser serà més fàcil que volgui la cullera. Sinó també podries deixar les farinetes per a més endavant. El meu fill va menjar teti fins als 6 mesos i després li van anar introduïnt les farinetes.

Petons
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatge
Imatge
LídiaG
:: lleona
:: lleona
Entrades: 930
Membre des de: dl. abr. 12, 2010 4:14 pm

EntradaAutor: LídiaG » ds. gen. 15, 2011 9:00 pm

Fer les farinetes espesses és un bon truc, a nosaltres ens va funcionar i a mi em va sorprendre perquè també pensava que millor ben claret... i com millor se les menja és quan semblen pastota!! :content: Vés provant textures, temperatures... Jo també li deixava moltes estones la cullera per jugar, perquè se la posés a la boca, la mossegués i s'acostumés a ella i així a les hores de menjar, estava contenta quan veia la cullera... jajaja, ara ja menja diferents textures i sobretot, també de més gran, li vaig variant les culleres (siliciona, plàstic i metall) perquè s'acostumi a tot!
Ànims, que amb 4 mesos és suuuuuuuuuuuuuuuuuuper petit per la cullera... i sobretot pensa que quan introdueixes cullera i altres aliments es triga un temps a que estigui tot instaurat i rutlli, vull dir que no és bufar i fer ampolles, depenent de cada criatura clar, però tots n'han d'aprendre.
Lisa_Cat
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

EntradaAutor: Lisa_Cat » ds. gen. 15, 2011 9:16 pm

Hola!

nosaltres vam començar la fruita i els cereals als 4 mesos, tot alhora, i em va sorprendre que la fruita va anar molt bé, però els cereals, si són en cullera li fan arcades! així que li faig en el bibi.

per cert, jo vaig comprar la cullera boom o boon (la que el mànec és un dipòsit per les farinetes) i ens ha anat molt bé, perquè les culleres de silicona de la nuk van ser un desastre...

jo crec q t'has d'armar de paciència i anar provant culleres, textures, etc

Sort!
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
neus10
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

EntradaAutor: neus10 » dg. gen. 16, 2011 8:06 pm

Gràcies noies pels vostres consells. Ahir i avui li he fet una mica més espessa i la veritat és ha anat millor i ha dormit tota la nit seguida!!! >.-<:
Imatge

Imatge
emanens
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

EntradaAutor: emanens » dg. gen. 16, 2011 10:43 pm

Alguna sap on puc comprar la cullera Boon Squirt ??
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dg. gen. 16, 2011 11:06 pm

Neus, a mi em devia passar com explica la roser perquè recordo a la meva mare dient que em donaven la papilla amb dues culleres perquè plorava entre una cullerada i una altra.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. gen. 17, 2011 12:38 pm

emanens ha escrit:Alguna sap on puc comprar la cullera Boon Squirt ??

Crec que la tenen a quasi totes les botigues de productes per nadons, però jo la vaig veure a Eurekakids.
emanens
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

EntradaAutor: emanens » dg. març 20, 2011 2:50 pm

Neus10: , amb 4 mesos es massa petit per la cullera. Si la vol perfecte, però per insistir amb la cullera només perque vosaltres "voleu donar-li cullera en comptes de bibi" és un error..l'estas obligant al que tu vols i a les teves preferencies, no a lo que el nen t'esta demanant que necessita (t'està dient de moment, no cullera), tranquila que més endavant ja menjara amb cullera
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
Idiz
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dv. abr. 29, 2011 9:24 pm

Menjar sense embrutar-se, possible?

EntradaAutor: Idiz » dv. maig 13, 2011 9:18 pm

hola a tothom,
tinc una pregunta de mare primerenca: Com us ho feu per donar-li la fruita sense haber d'anar després amb el nen sota l'aixeta? La meva nena te 4 mesos i mig i estem començant amb la fruita. El problema és que, quan acava de menjar, té fruita per tot arreu, pit, braços, coll (davant i darrere! com s'ho fa?), nas... etc. En fi, que ha d'anar directe a la banyera i la roba directe a la rentadora. I ha algun truc màgic? Un pitet especial? M'agradaria poder-li donar la fruita a algun lloc que no sigui a casa, però amb aquestes condicions...
charito

EntradaAutor: charito » dg. maig 15, 2011 8:31 pm

Idiz lamentablement em sembla que no hi ha cap truc màgic.... jo li posava un pitet de tela abaix i a sobre un d'aquests de l'Ikea que son com una bata, li venia enoooorme pero li arremengava les manigues i mes o menys. Despres la rentava a la pica.

Aixo si com dius tu de cap a la banyera i la roba a rentar... i les taques de fruita costen de marxar!
Xaina
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. maig 14, 2010 12:11 pm

EntradaAutor: Xaina » dj. maig 19, 2011 1:48 pm

Hola,
El meu fill te 8 mesos. Varem començar amb la cullera als 5 aproximadament i era un desastre.
No la volía, tancava la boca i plorava. Tot i aixi jo cada tarda intentava jugar amb ell i mica en mica l'anava convencent. Hi havia dies que només es menjava una cullerada de fruita, d'altres dos... . El vaig deixar embrutarse, agafar la cullera etcc.. . Tot amb molta calma i molta paciencia. Només li donava la fruita a casa i quan marxavem fora li donava un bibi.
Varem estar aixi potser un mes i mig i els progressos eren lents.

Ara l'Èric menja amb cullera super be, verdura, fruita, potito i de tot!!!!

Jo recomano paciencia, clama i optimisme....heu vist mai un adult que no mengi amb coberts????? relaaaaaaaaaxxxxxxx :) :love:
Imatge
url=http://lilypie.com]Imatge[/url]
Idiz

EntradaAutor: Idiz » dj. maig 19, 2011 2:58 pm

bé, doncs continuarem amb paciència. Ara no sé com ho he de fer quan comenci amb els cereals de la nit... primer els cereals i després el bany? perquè si s'ha de posar de farinetes fins al clatell... En fi, els grans aprenentatges ja ho tenen això!
charito

EntradaAutor: charito » dj. maig 19, 2011 6:42 pm

Jo per aixo vaig canviar la rutina típica, pq banyar-lo pq es poses perdut em feia una rabia, ara fem a les 7-7.30 sopar i a les 8.00-8.30 bany, bibe i a dormir!!!!
Idiz

EntradaAutor: Idiz » dg. maig 22, 2011 9:00 pm

roser a. ha escrit:Jo per aixo vaig canviar la rutina típica, pq banyar-lo pq es poses perdut em feia una rabia, ara fem a les 7-7.30 sopar i a les 8.00-8.30 bany, bibe i a dormir!!!!

Que li dones per sopar? farinetes de cereals? i després d'una hora es pren el bibe??? I a quina hora li dones la fruita?

Avui s'ha menjat tota la fruita!!!! iiiiiiiiiuuuuuuuuuupi! però hem trigat una hora: menjar, plorar, menjar, queixar-se, menjar, riure, menjar... de cap a sota l'aixeta, canvi de roba. uffff.....
Espero que anem agafant més pràctica....
charito

EntradaAutor: charito » dg. maig 22, 2011 9:23 pm

Si si tranquila que la practica l'agafareu poc a poc, jo tambè tremolava quan veia el merder i la histeria que li agafava al Quim i ara obra la boca que sembla un tauró i no s'embruta gairebe res. :b-)))

A les 4 fa la fruita o yogur, a les 7-7.30 li faig unes farinetes de 180 de llet amb cereals, no sempre se les acaba, i a les 20.30 el bibe de llet de 210, hi ha dies que se l'acaba i hi ha dies que no, pero el relaxa molt i es queda com un torronet per anar a dormir. Es com qui li dona el sopar i despres fa pit per anar a dormir.

Si comptes que molta gent els dona un bibe de 240 amb cereals tampoc es tanta diferencia. Vaig buscar informació per internet i vaig veure que als paisos anglosaxons donen el sopar d'hora i abans d'anar a dormir una llet amb galetes.

I com que ja fa un parell de mesos que no pren mes bibes fins l'esmorzar, i em feia cosa que passes gana fins al mati, el "cebava" ;-))) i tambè aixi pren tota la llet que recomanen.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::