Escola bressol o avis???
Escola bressol o avis???
Hola noies, la nostra petita aviat fara un any i ens estavem plantejant portar-la a la guarde de cara al septembre que ja tindrà 18 mesos. Ara esta amb els avis (un dia cadascun, i aixi tots contents i la nena felicissima), pero pensava que potser li aniria bé començar a estar amb altres nens i relacionar-se. El tema es que portar-la de 9 a 17 em sembla massa. I fins a les 15 es mala hora, perque jo no arribo i pels avis anar-la a buscar a aquesta hora no se com els hi aniria. Ells insisteixen en seguir tenint-la un anyet més, pero nosaltres dubtem perque ara que ja camina i es mou, dona mes feineta. Pensava en potser, que seguis amb ells i reduir-me jo la jornada (pel que costa una guarde podria plegar cada dia a les 2.30 i estar amb ella tota la tarda). No se, m'agradaria saber opinions d'educadores, de les que els heu portat a la guarde tot i tenir la possibilitat d'avis, o de les que heu preferit avis.
Gràcies
Gràcies
Re: Escola bressol o avis???
Hola,
Jo a la teva pregunta et diria... i per què escollir?
Mira jo ho faig tot en realitat, el meu peque va al bressol desde el 18 mesos. Jo treballo fins a les 15 h, que es quan el recullo.
Cap a les 15h els desperten de la migdiada, aixi que perfecte... pero t'asseguro que aquest primers mesos que portem, ha passat molts molts dies amb els avis perque ho agafen tot. Ja ho veuras.... es increible, pero hi han temporades que son mes els dias que no hi van que els que hi van.
Quan esta bé, a la setmana següent comencem un altre vegada, a fer horari fins les 15h. Pero tambe hi han epoques que els avis, em demanen de recollir-lo ells per dinar amb ell a casa i fer la migdiada. Els avis també estan molt feliços d'estar amb el peque.
Però el bressol és fantastic, de veritat, s'ho passen pipa!!! I estan super estimulats, s'espavilen, i comparteixen moltes coses amb altres petitons i aixo es molt enriquidor per ells.
Que vagi moolt be!
Isa
Jo a la teva pregunta et diria... i per què escollir?
Mira jo ho faig tot en realitat, el meu peque va al bressol desde el 18 mesos. Jo treballo fins a les 15 h, que es quan el recullo.
Cap a les 15h els desperten de la migdiada, aixi que perfecte... pero t'asseguro que aquest primers mesos que portem, ha passat molts molts dies amb els avis perque ho agafen tot. Ja ho veuras.... es increible, pero hi han temporades que son mes els dias que no hi van que els que hi van.
Quan esta bé, a la setmana següent comencem un altre vegada, a fer horari fins les 15h. Pero tambe hi han epoques que els avis, em demanen de recollir-lo ells per dinar amb ell a casa i fer la migdiada. Els avis també estan molt feliços d'estar amb el peque.
Però el bressol és fantastic, de veritat, s'ho passen pipa!!! I estan super estimulats, s'espavilen, i comparteixen moltes coses amb altres petitons i aixo es molt enriquidor per ells.
Que vagi moolt be!
Isa
Bé, potser ja m'has llegit en altres posts de la mateixa temàtica...
Jo, sense cap mena de dubte, avis. Sí, ja sé que hi ha famílies molt rares i coses per l'estil, però el teu missatge dóna la sensació que us enteneu i t'agrada la manera que tracten a la teva filla.
Encara que ens inflin el cap, els nens de 18 mesos no necessiten estar amb altres nens cada dia un nombre d'hores, almenys no més que estar amb els seus "cuidadors". Jo crec que hi ha moltes altres maneres de tenir contacte amb altres nens (cosins, fills d'amics, veïns...) i on també hi podreu ser vosaltres (o els avis) i el que farà que gaudeixi de l'experiència el doble que si no hi sou, el que la convertirà mil vegades més enriquidora.
Fa poc vaig llegir el llibre "La mejor guardería, tu casa" de la Eulàlia Torres de Beà http://www.plataformaeditorial.com/cont ... =novedades i penso que dóna prous arguments per mostrar que això de vendre les guarderies com a imprescindibles és una llegenda urbana que ens han venut per no haver d'invertir en polítiques de conciliació (te'l recomano llegir, i segons d'on siguis te'l podria deixar).
Jo d'arguments te'n puc donar mil si vols... però també penso que valoris què és el que et fa decantar-te cap una decisió o una altra: el què tu penses o el què diu tothom.
Jo, sense cap mena de dubte, avis. Sí, ja sé que hi ha famílies molt rares i coses per l'estil, però el teu missatge dóna la sensació que us enteneu i t'agrada la manera que tracten a la teva filla.
Encara que ens inflin el cap, els nens de 18 mesos no necessiten estar amb altres nens cada dia un nombre d'hores, almenys no més que estar amb els seus "cuidadors". Jo crec que hi ha moltes altres maneres de tenir contacte amb altres nens (cosins, fills d'amics, veïns...) i on també hi podreu ser vosaltres (o els avis) i el que farà que gaudeixi de l'experiència el doble que si no hi sou, el que la convertirà mil vegades més enriquidora.
Fa poc vaig llegir el llibre "La mejor guardería, tu casa" de la Eulàlia Torres de Beà http://www.plataformaeditorial.com/cont ... =novedades i penso que dóna prous arguments per mostrar que això de vendre les guarderies com a imprescindibles és una llegenda urbana que ens han venut per no haver d'invertir en polítiques de conciliació (te'l recomano llegir, i segons d'on siguis te'l podria deixar).
Jo d'arguments te'n puc donar mil si vols... però també penso que valoris què és el que et fa decantar-te cap una decisió o una altra: el què tu penses o el què diu tothom.
Per pròpia experiència.. a l'any a la guarde.. es relaciona amb altres nens i a més estarà més temps a casa que no pas al cole.. el primer any ho enganxen tot o sigui que els avis la seguiran gaudint d'una altra manera.. :) 

ARNAU I ARAN[album][/album]
El meu és molt petit (6 mesos) però tinc molt clar que els avis, i més si la cosa rutlla. He demanat joranda reduida fins les 14, així que a la tarda el portaré al parc, amb els seus cosins o un servei que posa l'ajuntament de molts municipis que és una mena de guarderia però amb els pares, així que quan tingui un anyet el portaré una tarda a la setmana (els dos junts no els deixes pas sol) i jugarem amb altres nens hi ha monitors... Noia jo penso que si no tens més opció els portes a la guarderia però si no prefereixo que estiguin al seu entorn, encara que ens diguin que els va molt bé jo penso que són molt petits (tot just comencen a caminar) i amb prou feines diuen alguna cosa. És la meva opinió!

http://capsetademusica.blogspot.com/
Estem fent el Quilt Along del SP http://quilt-i-mes.blogspot.com/
Bon dia!
sóc una mare del juny 2011 i ja estem buscant escola bressol per quan acabem la baixa maternal. A on jo visc no tinc cap familiar i tots dos treballem fora aixi que no ens queda més remei que deixar-lo a l'escola bressol, el que sí que mirarem és de reduir jornada i recollir-lo aviat per passar les tardes amb ell. Vaig estudiar llar d'infants i sempre he estat a favor de les escoles bressol; igualment els avis ja són bastant grans i crec que deixar-los cada dia el nen seria abusar una mica...
sóc una mare del juny 2011 i ja estem buscant escola bressol per quan acabem la baixa maternal. A on jo visc no tinc cap familiar i tots dos treballem fora aixi que no ens queda més remei que deixar-lo a l'escola bressol, el que sí que mirarem és de reduir jornada i recollir-lo aviat per passar les tardes amb ell. Vaig estudiar llar d'infants i sempre he estat a favor de les escoles bressol; igualment els avis ja són bastant grans i crec que deixar-los cada dia el nen seria abusar una mica...
- thankyou78
- :: poltre

- Entrades: 647
- Membre des de: dg. jul. 19, 2009 10:13 am
El nostre ha estat sempre amb els avis, 3 matins amb la meva mare i 2 matins i una tarda amb la meva sogra. Com jo surto a les 15h (tinc la sort de fer horari intensiu excepte una tarda a la setmana) les tardes les passo amb ell. Ara des d'aquesta setmana està amb mi perque estic de baixa esperant el segon, tot i que anem a veure els avis que se l'estimen molt, un dia a casa de la meva mare i l'altre se l'endu la meva sogre. Ara al setembre que ja tindrà una mica més de 3 anys començarà l'escola, a veure com li va. Jo ara mateix ja noto que els nens li interessen i quan anem al parc ja hi vol jugar
A nosaltres ens ha anat molt bé d'aquesta manera, i el nen està bé i sap les coses que saben els nens de la seva edat, però també conec gent que els hi ha anat bé amb l'escola bressol i estan contents. Nosaltres ho vàrem triar aixì pel meu horari, perque teníem les àvies disponibles, s'ho podien combinar tenien moltes ganes de fer-ho, el nen estava molt a gust i nosaltres hi tenim plena confiança. I perque no dir-ho, tot i que no és el motiu principal ens ha anat bé econòmicament per estalviar.
Suposo que has de valorar els pros i els contras i triar el que tu vegis que per tu li convè més...
. Segur que encertaràs!
A nosaltres ens ha anat molt bé d'aquesta manera, i el nen està bé i sap les coses que saben els nens de la seva edat, però també conec gent que els hi ha anat bé amb l'escola bressol i estan contents. Nosaltres ho vàrem triar aixì pel meu horari, perque teníem les àvies disponibles, s'ho podien combinar tenien moltes ganes de fer-ho, el nen estava molt a gust i nosaltres hi tenim plena confiança. I perque no dir-ho, tot i que no és el motiu principal ens ha anat bé econòmicament per estalviar.
Suposo que has de valorar els pros i els contras i triar el que tu vegis que per tu li convè més...
. Segur que encertaràs!Re: Escola bressol o avis???
Jo sense dubte votaria per l'Escola Bressol. El meu nen hi va desde que tenia 8 mesos i estic encantada: ha fet molts amics (fins i tot els caps de setmana sortim amb els nens i així s'ho passen pipa jugant junts ), està molt espavilat, ja té hàbits adquirits, etc... A més crec que ja té un camí important fet de cara P3. Pel que fa a les malalties, si és veritat que ho agafen tot, però si no ho fan a l'escola bressol ho faran a P3 i no sé que és pitjor. Per a què es relacionin, si podem anar al parc, quedar amb la família,etc.. però no es el mateix. A l'escola aprenen a compartir i a respectar-se entre ells, cosa que estan una estoneta amb altres nens al parc o en qualsevol altre lloc no sé si és possible.
També és veritat que molts nens no van a l'escola bressol i després a P3 tenen una bona adaptació, però a mi sempre m'han aconsellat que al menys l'any abans de començar l'escola passin per l'escola bressol. Penso que aixó depen de cada nen i de com tu vegis al teu fill.
També és veritat que molts nens no van a l'escola bressol i després a P3 tenen una bona adaptació, però a mi sempre m'han aconsellat que al menys l'any abans de començar l'escola passin per l'escola bressol. Penso que aixó depen de cada nen i de com tu vegis al teu fill.
Hola!
Jo la gran la vaig portar quan ja tenia 2 anys (també volia que estigués amb els avis), però el petit l'he portat des dels 6 mesos (vaig aconseguir plaça a la pública per la gran als 2 anys, i si el petit no el portava amb 6 mesos perdia la plaça que tenia gràcies a tenir germana al centre!!).
Jo no he estat mai de les que pensi que és necessari que vagin a la llar, però vist amb perspectiva, crec que hem de mirar també l'esforç que suposa per als avis tenir els nens a casa. Ja us dic, la meva gran va estar els dos primers anys a casa de l'àvia, però realment el segon any a la meva mare se li va fer una mica dur (i això que és relativament jove, ara té els 65 anys). I és clar, amb el segon, no m'arriscava a que el tingués ma mare a casa, ja que amb 20 mesos ara ja és esgotador!!
Realment els meus han anat sempre contentíssims a la llar, i el meu petit, que ara ja té els 20 mesos, no vol marxar quan el vaig a buscar, de lo bé que ho està passant!!
Però repeteixo, tot ique no crec que sigui necessari que tinguin aquestes experiències abans de P3, hem de tenir en compte l'alternativa, si som els pares, perfecte, però si són els avis, compte, que és molt cansat tenir un nen d'aquestes edats, i tal i com diuen per aquí, ja tirarem d'ells quan es posin malalts, que malauradament serà sovint!!!
Jo la gran la vaig portar quan ja tenia 2 anys (també volia que estigués amb els avis), però el petit l'he portat des dels 6 mesos (vaig aconseguir plaça a la pública per la gran als 2 anys, i si el petit no el portava amb 6 mesos perdia la plaça que tenia gràcies a tenir germana al centre!!).
Jo no he estat mai de les que pensi que és necessari que vagin a la llar, però vist amb perspectiva, crec que hem de mirar també l'esforç que suposa per als avis tenir els nens a casa. Ja us dic, la meva gran va estar els dos primers anys a casa de l'àvia, però realment el segon any a la meva mare se li va fer una mica dur (i això que és relativament jove, ara té els 65 anys). I és clar, amb el segon, no m'arriscava a que el tingués ma mare a casa, ja que amb 20 mesos ara ja és esgotador!!
Realment els meus han anat sempre contentíssims a la llar, i el meu petit, que ara ja té els 20 mesos, no vol marxar quan el vaig a buscar, de lo bé que ho està passant!!
Però repeteixo, tot ique no crec que sigui necessari que tinguin aquestes experiències abans de P3, hem de tenir en compte l'alternativa, si som els pares, perfecte, però si són els avis, compte, que és molt cansat tenir un nen d'aquestes edats, i tal i com diuen per aquí, ja tirarem d'ells quan es posin malalts, que malauradament serà sovint!!!
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Això és difícil... nosaltres al ser prematures extremes no ens aconsellen la guarde fins els 2 anys, és a dir, al setembre tindran 17 mesos i el curs que ve no les podem portar... tenim disponibles a les padrines, per sort; però també ens plantejem que a l'escola bressol hi ha professionals... clar, entenc que les que els heu deixat amb els avis segueixen les vostres directrius... en el nostre cas, ma mare quan obren mig ull ja les està agafant, quan elles se tornarien a quedar un ratet, amb lo qual a la nit es fiquen a plorar de son i no menjen bé; i d'altra banda ma sogra els hi té por a l'hora del menjar, ja que elles solen vomitar i ella es pensa que s'han d'escanyar cada vegada i ho pasa malament...
O sigui que en el nostre cas, si pugués escollir, anaven a l'escola bressol de cap
; però clar, s'ha d'analitzar cada situació.
Decideixis el que decideixis és molt important que el temps que estigui amb tú hi juguis i estiguis amb ell.
O sigui que en el nostre cas, si pugués escollir, anaven a l'escola bressol de cap
; però clar, s'ha d'analitzar cada situació. Decideixis el que decideixis és molt important que el temps que estigui amb tú hi juguis i estiguis amb ell.

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
...
pucpuc l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 25, 2011 10:22 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Home tot depén del que vulguis tu en definitiva. Jo no tenia més opció que llar d'infants i estic molt contenta de com ha anat tot.
Ara bé, no se que hauria decidit si hagués tingut els avis disponibles.
També tinc clar que quan està amb els avis, ara que està molt espavilada, doncs em ve més destarotada. Però si a tu et ve bé doncs pensa-t'ho bé.
Ara bé, no se que hauria decidit si hagués tingut els avis disponibles.
També tinc clar que quan està amb els avis, ara que està molt espavilada, doncs em ve més destarotada. Però si a tu et ve bé doncs pensa-t'ho bé.
La Lia ja és tota una princesa!
Crec que és una decisió mooolt personal: depèn de la situació de cadacúl i també de les teves idees. T'explico: jo tinc els meus pares disponibles, a prop i encantats de quedar-se amb el nen. Però t'he de dir que jo sempre he pensat que els avis, tot i que han de gaudir molt dels néts, han de fer la seva vida: viatjar, sortir... Els meus sogres tenen el meu nebot des de les 7h del matí fins a les 7 h del vespre i no tenen ni temps de veure l'altre nét, el meu fill (Em truquen a les 19 h per venir a veure'l i clar... és l'hora del bany, sopar i dormir... i no pot ser) Total que no poden fer res més que cuidar del net. Els meus tiets es troben en la mateixa situació i jo moltes vegades he sentit comentaris: tipus "no podem fer res, ves! Tenim la nena i hem d'estar per ella". Jo mai he volgut que els meus pares es trobin en aquesta situació, així que el porto a l'escola bressol, i un dia per setmana va a casa dels avis per estar amb ells, no perquè me'l cuidin. D'altra banda, però, sé que puc comptar amb els meus pares quan el nen està malalt i no podem fer una altra cosa. Segurament tots serien molt feliços si el meu fill no anés a l'EB i estigués amb els avis, però no vull que deixin de fer res pel nen, ells tenen la seva vida i l'han de gaudir (evidentment tenen estones amb el nét). Bé, això és el que jo penso, però crec que és mooolt personal, com he dit, jo penso això, però si tu penses d'una altra manera, endavant!! De totes les maneres el teu fill estarà molt bé. Per cert! L'EB m'agrada molt, a vegades els avis no poden fer tot el que fan allà: jugar, cantar, ballar, experimentar, psicomotricitat, espectacles, titelles, música, festes, joc heurístic i un llarg etcètera.
El meu va a la llar d'infant des dels 5 mesos, i n'estic molt contenta.
Com la Petazetas, no tenia més opció que la llar d'infants i ara li tornaria a portar. Potser no tan petitó, perquè sap greu, però sí que m'agradaria que hi anés. Al meu li encanta i hi va contentíssim. Però cada cas és un món!
Com la Petazetas, no tenia més opció que la llar d'infants i ara li tornaria a portar. Potser no tan petitó, perquè sap greu, però sí que m'agradaria que hi anés. Al meu li encanta i hi va contentíssim. Però cada cas és un món!
sek tens molta rao amb el que dius els avis han de fer d'avis i disfrutar dels nets pero tenir temps per a ells.
Jo penso com tu i de fet ho aplico, però com que tampoc em convenç el tema de guarderia tan petits, he optat per tenir una persona a casa i a la tarda 2 hores de guarderia. I els avis els tinc per una emergencia o perque disfrutin dels nets.
Jo penso com tu i de fet ho aplico, però com que tampoc em convenç el tema de guarderia tan petits, he optat per tenir una persona a casa i a la tarda 2 hores de guarderia. I els avis els tinc per una emergencia o perque disfrutin dels nets.
Jo també m'he pronunciat més d'una vegada en aquest tema, no és que sigui "anti-llars", doncs són una necessitat de la societat, però no oblidem que no són una necessitat pels nens en aquestes edats.
Evidentment és una opció molt personal, però com diu la Julyet, s'ha de pensar en el que un creu i no en el que els altres diuen.
Evidentment és una opció molt personal, però com diu la Julyet, s'ha de pensar en el que un creu i no en el que els altres diuen.
Crec que depèn molt de la situació familiar. Nosaltres, per exemple, no hem tingut cap més opció, doncs els avis són a més de 70 kms i, ma mare, per exemple, té 80 anys. Els avis estan bojos amb el nen i el disfruten molt quan els hi portem, però ells mateixos són conscients que no podrien tenir-lo cada dia ni que visquéssim al mateix lloc.
En qualsevol cas, sempre he pensat que l'opció dels avis és bona per a emergències, però que els avis han de fer d'avis.
Escoles bressol n'hi ha moltes i molt diferents; nosaltres, estem encantats, clar que és a un poblet i es una Llar "rural"; és com un petit "xalet" enmig del camp, amb un gran jardí i amb grans finestrals a totes les aules. Hi han poquets nens i 4 educadores, així que la relació és molt personal i personalitzada per a cada nen. L'Arnau, hi va des del primer dia (als 9 mesos) súper content, té amiguets i s'ho passa pipa.
Ah! ell hi va de 9 a 15h i a la tarda està amb mi.
En qualsevol cas, sempre he pensat que l'opció dels avis és bona per a emergències, però que els avis han de fer d'avis.
Escoles bressol n'hi ha moltes i molt diferents; nosaltres, estem encantats, clar que és a un poblet i es una Llar "rural"; és com un petit "xalet" enmig del camp, amb un gran jardí i amb grans finestrals a totes les aules. Hi han poquets nens i 4 educadores, així que la relació és molt personal i personalitzada per a cada nen. L'Arnau, hi va des del primer dia (als 9 mesos) súper content, té amiguets i s'ho passa pipa.
Ah! ell hi va de 9 a 15h i a la tarda està amb mi.
Gràcies per les vostres respostes. Amb el meu home n'hem estat parlant i segurament ens decidirem per un mix...farem escola bressol de 9 a 12 i despres la recolliran els avis. Aixi ells tenen més llibertat per fer les seves coses pero també la van disfrutant. Ara comença la tasca de buscar la que mes ens agradi...de moment n'he visitat 2. Una on m'han "venut"un projecte educatiu, i l'altre on simplement sembla més una guarde, pero suposo que tot es una mica de marketing. He d'investigar...igual obro un post perque algu m'aconselli. Mil gràcies
Jo estic totalment d'acord amb la SEK, de fet podria haver escrit jo el missatge!
Quan va néixer el meu fill jo era pro-escoles bressol, però ara que té 14 mesos n'estic una mica decepcionada! també em van vendre un projecte educatiu que tenia molt bona pinta i fins el moment res de res, menys mal que les educadores de la classe del meu fill son mooolt bones i n'estic molt contenta, però de la direcció del centre una m... Així que amb el meu marit hem decidit que de cara al segon (quan arribi) no el portarem a l'escola bressol, i parlant amb la mestre de la guarde ella ens ha comentat que te pensat montar una escola niu (ara no recordo si es diu ben bé així), és un plantejament diferent al d'escola bressol, com a màxim 8 nens per 2 educadores en un entorn més familiar
on els nens no notin tant la separació amb els pares, on estiguin més atessos i no tant massificats, pel que m'ha comentat al barri de gràcia de Bcn n'hi ha 3 que funcionen molt bé.
Quan va néixer el meu fill jo era pro-escoles bressol, però ara que té 14 mesos n'estic una mica decepcionada! també em van vendre un projecte educatiu que tenia molt bona pinta i fins el moment res de res, menys mal que les educadores de la classe del meu fill son mooolt bones i n'estic molt contenta, però de la direcció del centre una m... Així que amb el meu marit hem decidit que de cara al segon (quan arribi) no el portarem a l'escola bressol, i parlant amb la mestre de la guarde ella ens ha comentat que te pensat montar una escola niu (ara no recordo si es diu ben bé així), és un plantejament diferent al d'escola bressol, com a màxim 8 nens per 2 educadores en un entorn més familiar
on els nens no notin tant la separació amb els pares, on estiguin més atessos i no tant massificats, pel que m'ha comentat al barri de gràcia de Bcn n'hi ha 3 que funcionen molt bé.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |