Augmentar la llet materna

Tria el pit o el biberó.

Suan
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dt. març 16, 2010 12:45 pm

Augmentar la llet materna

EntradaAutor: Suan » dg. feb. 20, 2011 6:27 am

Hola noies,

Alguna noia experimenada en LM a veure si m'ajuda, per problemes diversos que no venen massa al cas, m'he de treure la llet amb un tirallets i donar-li amb biberó, ara té 15 dies.

La meva pregunta és que noto que no tinc massa llet, potser em trec uns 40 ml per toma, algú em pot ajudar a augmentar de manera natural aquesta quantitat. Me la intento treure cada 3h igual que com menja el nadó. Però ho reconec a la nit no puc.... i m'estic 6h sense treure-la.

Gràcies.
Imatge

Imatge
sek
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: dv. gen. 14, 2011 4:48 pm

Re: Augmentar la llet materna

EntradaAutor: sek » dg. feb. 20, 2011 8:52 am

Hola, bonica!

Peno que amb el tirallets costa més d'estimular i ja saps: com més s'estimula més producció hi ha. Això del tirallets és molt dur i dolorós, però jo intentaria fer-ho més sovint, vull dir no m'esperaria a fer-ho cada 3 hores (és molt fàcil dir-ho, però penso que és la solució per estimular una mica més). Quan puguis donar el pit, però ja veuràs com de seguida us sintonitzeu i recupereu la producció de seguida!

Ànims i endavant!
Atc
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dg. set. 12, 2010 4:04 pm

EntradaAutor: Atc » dg. feb. 20, 2011 10:17 am

Estic d acord amb la sek. A mi el que tambe em funciona es treure m la llet davant del nen, o pensant en ell, de vegades estic 5 minuts apretant el tirallets i no surt gairebe res i de cop i volta sento com una punxadeta als pits i comenca a rajar moltissim...
Anims
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

EntradaAutor: crissie » dg. feb. 20, 2011 12:40 pm

Hola!
Com t'han dit per aquí, l' única solució, és estimular més sovint...Amb el tirallets costa molt més que quan mamen directament, però si tens paciència ja veuràs com te'n treus...
A mi, a l'hospital em van dir que per estimular correctament el pit amb el tirallets, hauries de fer més o menys una "bombada" per segon...ja sé que sembla molt, però jo sempre ho he fet així, i al cap 'estar uns 5 minutets amb el tirallets allò ha començat a rajar que no vegis...
Cada 3 hores em sembla poc, sobretot al principi...
Intenta-ho fer cada 2 hores a veure què tal et va...ja sé que és una Put...però t'hauràs d'armar de paciència i positivisme eh!!!això és clau!!!
MOLTS ÀNIMS!!!

Ah! també va bé, al principi, pressionar una mica el pit: (en aquest enllaç parla de la compressió quan mama el bebé directament, però jo ho faig amb el tirallets i tb funciona): http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... -del-pecho
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
silviapml
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dg. feb. 20, 2011 12:58 pm

A banda d'estimular, a mi em va aconsellar la llevadora que abans em fes un massatge (fent rodones al pit i suaument des de l'aixella fins al mugró) i aplicar escalfor. A mi em funciona de perles pels matins després de la dutxa. Estigues relaxada i pren molta aigua.
Treure't davant dels crio ajuda moltíssim i has de ser molt constant i insistir-hi.
Jo ara me'n puc treure per a la guarderia (la meva nena ara mateix fa dues preses a l'escola i li porto uns 300ml en total), ella pren la resta del dia a demanda a partir del migdia i a més soc donant de llet.
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
soclamarga
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dg. feb. 20, 2011 1:22 pm

Hola! Estic d'acord amb tot el que et comenten les companyes!
De totes maneres, si la teva nena (o nen¿???) té 15 dies, 40ml tampoc és tan poc: quan va néixer el meu nen va haver d'estar ingressat 5 dies, i li donava el pit però després li donaven suplement: el pediatre deia que havia de beure 60ml (i les infermeres de la UCI deien que 60 era massa....). El que passa és que ell no s'esperava 3 hores entre presa i presa, des que acabava com a molt aguantava 1 hora i mitja o així, o sigui que també intentaria fer això de treure-me'n cada 2 hores si pots!
I no t'obsessionis amb que no tens prou llet i no ho deixis! amb el tirallets de vegades costa molt que surti la llet! (el meu nen va estar fins els 6 mesos amb lactància materna exclusiva i no li va faltar pas res més, i en canvi amb el tirallets hauria dit que tenia molt poca llet perquè me'n surt poqueta). A mi de vegades em passa que no surt gairebé res i canvio una mica la posició del tirallets i després surt de cop, fixa't en si està ben centrat o prova diferents inclinacions...
A mi al principi també m'anava molt bé posar-m'hi escalfor i fer-me massatges circulars, de fora cap al mugró, com ja t'han dit.

Ah, i no ha de fer mal treure't llet, si amb el tirallets que tens pots regular la "succió" que fa, no deixis que succioni tant que et punxi el pit!

Molts ànims que és molt pesat això de la maquineta ditxosa, però de vegades no hi ha més remei! Espero que aviat puguis tornar a donar-li el pit amb normalitat!
marta_mum
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

EntradaAutor: marta_mum » dg. feb. 20, 2011 3:19 pm

El pit s'estimula quan el nadó mama. Com que no ens has dit el motiu de perque no feu pit, potser et dono un consell que no et serveix, però jo de tu el posaria al pit sovint, encara que no tregui llet, i sinó com a mínim a sobre teu. I si estas nerviosa també es produeix menys llet, podries relaxar-te amb la música que mes t'agradi. :ok:
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dg. feb. 20, 2011 4:24 pm

Hi estic d'acord amb la marta_mum, el millor tirallets que hi ha és el crio. Jo quan em trec i sembla que ja no me'n surti més, si poso a la meva bitxi, ella en treu encara més!

Imatge

Imatge
xaturrina
Entrades: 1607
Membre des de: dl. des. 03, 2007 10:02 pm
Ubicació: Bellpuig
Contacta:

EntradaAutor: xaturrina » dg. feb. 20, 2011 10:49 pm

A banda de tots els bons consells que ja t'han donat et diria que seria millor que no li donessis la llet amb biberó; és molt probable que quan tornis a donar-li el pit no el vulgui. La succió és completament diferent i li pot causar confusió; i el eu fill és molt petitó.
Seria bo donar-li amb una cullereta, amb un vaset ( snhi ha d'especials per a aquests casos) o bé amb una xeringa.
Si pots assistir a algun grup de suport t'atudaràn en tot el que calgui per a que aconseguir una lactància exitosa.

Ànims i així que puguis el nen a la teta, és el millor!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
glauka
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 12:00 pm

EntradaAutor: glauka » dt. feb. 22, 2011 7:49 pm

Hola!!!

Apart del que t'han dit les companyes a mi la meva pediatra em va donar uns sobres per augmentar la producció de llet, és un complement alimentari totalment natural a base de "cardo mariano" a mi particularment m'ha anat bé o pots trobar a qualsevols farmacia....
sort!
Suan

EntradaAutor: Suan » dc. feb. 23, 2011 7:30 am

Moltes gràcies a totes, he llegit totes les respostes amb molta atenció. Comentar-vos que sembla que si que funciona treure'm la llet més sovint, se m'ha augmentat un xic però no el suficient com per alimentar el bebé.

Glauka, el que em comentes, necessito recepta mèdica o quelcom semblant????????????????

Repeteixo gràcies a totes!!!!!!
Imatge

Imatge
glauka
Entrades: 75
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 12:00 pm

EntradaAutor: glauka » dc. feb. 23, 2011 9:11 pm

No, no et fa falta, m'ho va recomenar la pediatra del cap, però no em va fer cap recepta, crec que no t'he dit el nom, es diu "promil", ho trobaràs a qualsevol farmàcia.

Ja ens diràs com va la cosa....
Suan

EntradaAutor: Suan » dv. feb. 25, 2011 8:56 am

Ho deixo aqui escrit per si mai algú es troba com jo, al final parlant també amb llevadores i així he començat a provar el mama+ d'herboristeria, no us puc dir si funciona o no, dintre uns dies us diré l'experiència meva. SInó funciona provaré el promil glauka!! Gràcies.
Imatge

Imatge
Mandala
:: papallona
Entrades: 102
Membre des de: dg. feb. 21, 2010 2:58 pm
Ubicació: Cardedeu

EntradaAutor: Mandala » dc. març 09, 2011 8:26 pm

Susan, jo també n’anava a aconsellar que posessis al petit més al pit. Què tal et va?
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dc. març 09, 2011 10:43 pm

Suan a mi m'ha passat que m'havia baixat la producció de llet perquè he tornat a la feina i passo unes 6 hores sense la meva nena. M'havia fet un pla per a extreure'm llet per a l'escola bressol i em vaig trobar amb que després no en feia prou per a la meva nena per les tardes. La solució ha sigut estimular: a la feina em treia llet cada dues hores, simulant preses de la bitxi, i a casa me la posava sempre que demanés, encara que no en sortís gaire (i et prometo que hem plorat les dues tres dies seguits).
Avui no hem tingut cap problema, n'hi ha hagut prou per a l'escola i per a ella i sort que ella ha volgut repetir aquest vespre perquè sense adonar-me'n tenia el pit a petar!!
La solució no crec que sigui prendre res sinó estimular, i si no tens al teu peque, sempre que puguis utilitza el tirallets.

Imatge

Imatge
Mandala

EntradaAutor: Mandala » dj. març 10, 2011 3:54 pm

Silviapml, a mi també em va passar igual quan vaig tornar a la feina. Així que cada dia m'emportava el tirallets i problema solucionat.
Greace84
Entrades: 857
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 11:32 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Greace84 » dj. març 10, 2011 4:02 pm

Hola!

Jo també he començat a treballar i he notat que ha baixat una mica la producció... però a la feina no em puc endur el tirallets...

així que quan estigui a casa, millor aprofitar i treure més sovint, no?

Haig de dir que el peque ja menja més sólids i no demana tanta teti... però em fa por quedar-me sense prou lleteta!
Imatge
El post d'en Roger! viewtopic.php?f=71&t=17751

Imatge
El post d'en Joel! viewtopic.php?f=115&t=31255
Mandala

EntradaAutor: Mandala » dj. març 10, 2011 4:21 pm

Hola Greace84! Jo la veritat és que tinc la sort que a la meva feina hi ha una sala per embarassades que també fem servir les mares que encara donem el pit. Així que no vaig tenir problema. Jo també faria intensiu de pit un cop arribés a casa, per mi és el millor moment del dia :ok:
I és normal que quan comencen amb els sòlids potser ja no volen tan de pit, però pensa que la meva petita té 18 mesos i menja gairebé de tot i encara en fa. Tot i que hi ha hagut èpoques en que pensava que ja no voldria més.
Molts ànims bonica.
silviapml

EntradaAutor: silviapml » dj. març 10, 2011 11:15 pm

Fantàstic el tema d'estimular més. Avui necessitava treure'm llet del pit que havia deixat reposar durant la nit i m'ha tornat a passar quan tornava a casa, sort que la bitxi havia de popar. Estic super contenta x*x*x

Imatge

Imatge
Mandala

EntradaAutor: Mandala » dv. març 11, 2011 5:09 pm

silviapml ha escrit:Fantàstic el tema d'estimular més. Avui necessitava treure'm llet del pit que havia deixat reposar durant la nit i m'ha tornat a passar quan tornava a casa, sort que la bitxi havia de popar. Estic super contenta x*x*x

Silviapml, genial que ho portis tan bé! Moltes felicitats a les dues :ok:

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::