Dos anys i mig, migdiada i nit.

Els hàbits de dormir.
Lau
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Dos anys i mig, migdiada i nit.

EntradaAutor: Lau » dt. feb. 22, 2011 11:04 pm

Tinc un problema.

El meu fill té dos anys i 7 mesos... necessita la migdiada, ja que si no la fa a partir de les 5 de la tarda no puc agafar el cotxe o el cotxet perquè s'adorm.

Al migdia quan el poso al llit en 10 minuts s'adorm... en canvi a la nit tarda hora i mitja!!

Al migdia dorm dues hores... he provat que dormi menys però és impossible... no aconsegueixo despertar-lo i si ho faig plora molt durant una mitja horeta... deixant-me clar que plora de 'mala llet' perquè té son i vol dormir més.

Els dies que no ha fet migdiada i no hem sortit amb cotxe a la tarda, a dos quarts de nou el poso a dormir i en 10 minuts està adormit.

Per tan... entenc que ha de dormir menys al migdia però no sé com fer-ho... no és plan que cada dia el tingui plorant mitja hora perquè el desperto... quan ja fa les dues hores que dorm aconsegueixo despertar-lo... es lleva amb mala lluna, ell dormiria més, però almenys no plora.

Hem provat també que la migdiada la faci més d'hora, normalment la fa de 3 a 5... si el posem a dormir abans, a la nit tarda igual, una hora i mitja en dormir...

Idees? consells perquè se m'adormi ràpid a la nit? consells per despertar-lo abans de dues hores al migdia? ja no sé com montar-ho.

Lau.
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Dos anys i mig, migdiada i nit.

EntradaAutor: petazetas » dc. feb. 23, 2011 8:10 am

La meva també fa les 2 coses, però a la nit va a dormir un pelet més tard, a les 9,15-9,30 més o menys.

Cada criatura té el seu ritme i això de deixar-la dormir menys al migdia, doncs no se, jo no ho he fet mai. A vegades se m'ha adormit el cap de setmana durant el matí en el cotxe o cotxet i llavors ja no fa migdiada... Va com va, dormen quan ho necessiten.

A vegades depén del cansament que porta.
La Lia ja és tota una princesa!
Nikka80
:: dinosaure
Entrades: 5356
Membre des de: dg. juny 18, 2006 2:28 pm

EntradaAutor: Nikka80 » dc. feb. 23, 2011 8:48 am

a nosotros nos pasaba lo mismo por la noxe, a veces dos horas para dormirse... le hemos acabado quitando la siesta y ahora cuando son las 6 ya esta reventada, y se duerme sola sobre las 8...es q sino era un cachondeo.. despues de 2 horas de siesta luego no tenia sueño
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
nessy
:: zebra
Entrades: 1930
Membre des de: dj. set. 16, 2010 10:12 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nessy » dc. feb. 23, 2011 11:39 am

Hola nenes,

com ja t'han dit, cada nano és un món. El meu té prop de 4 anys (els fa a l'abril) i encara fa mig diada cada dia (o al cole, de 1/2 horeta- 1 horeta o a casa els caps de setmana i festius de 2 hores), a la nit va a dormir a les 9:00 i en 5' ja està adormit, així que crec que cada nen té el seu ritme i necessita les seves hores de son, de tota manera, has provar a que la migdiada la faci amb la persiana pujada (vaja, amb llum a l'habitació) i a fer soroll amb normalitat mentre la dorm?? No vull dir fer una festa i posar la música a tope, però tampoc en silenci sepulcral.

Hia ha alguns dibuixos que li agradin especialment?? Al nostre va haver una temporada que no hi havia manera de despertar-lo, això si, era escoltar la sintonia del Pocoyo i saltar del llit ell sol (i això que a vegades estava força baixeta).

Sento no poder ajudar més.

Tonets
Passa a veure el que faig: http://milmolt.blogspot.com.es/

Imatge Imatge
juliet
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: juliet » dc. feb. 23, 2011 1:11 pm

El meu fill petit té dos anys i cinc mesos, t'explico una mica el que fem:
La migdiada a la llar la fa cap les 13 fins les 14.30, però quan està a casa s'allarga tranquil.lament cap les 15.30..o més...no el desperto mai perquè considero que és el que necessita dormir, bé també haig de dir que si algun cop, perquè havíem d'anar algun lloc, l'he despertat abans, es posa com el teu, plorant "rabioset" fins més de mitja hora perquè li he tallat la son.
Per la nit fa un temps que en mitja i dos contes, quedava adormit, però ara porta força setmanes que necessita 4 contes...és a dir, gairebé una hora o més....
Les rutines segueixen sent les mateixes, però li costa més agafar la son per la nit...
Potser ara t'estic dient això i dintre d'una setmana torna a dormir-se en mitja hora!!
Tinc molt comprovat el fet que els nens tenen etapes, passen èpoques, tant amb el menjar com amb el dormir, però igual que venen se'n van.
El teu fill apart se li suma el canvi en la seva vida, crec que en un altre he post he llegit que just fa 3 mesos que el teniu amb vosaltres, per tant és molt probable que totes dues coses se li ajuntin.
Crec que l'únic consell que et puc donar és que no et preocupis, que li expliquis els contes que necessiti, o li cantis o l'acaronis tararejant alguna cosa fins que s'adormi.
La resta, és a dir, tota l'adaptació anirà venint amb el temps, us heu d'anar coneixent (com quan acabes de parir!!que per vosaltres és això) i a partir d'aquí anar fent, amb un ritme lent i tranquil, per tal que tot aquest canvi sigui el més plàcid per ell.
:-()-) :-()-)
Imatge
Imatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dc. feb. 23, 2011 2:31 pm

Lau, dorm igual i al mateix lloc per a la migdiada que a la nit? Vull dir, les dues coses amb tu o les dues coses al seu llit? La meva filla s'adorm en dos minuts a la migdiada i tarda més a la nit, però perque a la migdiada està amb mi al sofà i a la nit està al llit.
Penso que amb l'edat dels nostres fills no és bo que li treguis la migdiada, intenta que la faci més d'hora o posa'l a dormir més tard a la nit....clar, això en funció de a quina hora l'estiguis posant a dormir ara, de l'hora que es llevi....però que a migdia descansi una estona a mi em sembla vital.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Lau
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dc. feb. 23, 2011 9:52 pm

Gràcies pels consells...

Si, tan al migdia com a la nit, dorm al mateix lloc, al seu llit i en companyia meva o del meu home. A vegades la migdiada la fa al cotxet, perquè si fa solet anem a passeig i s'adorm igual de ràpid que si és al llit.

Penso que potser faré això de deixar la persiana oberta al migdia... de fet, a l'orfenat no hi havia persiana per tan, al migdia dormien amb claror... tot i així, quan s'ha adormit, obro la porta de l'habitació i li entra la claror de la casa...

Jo també penso que és vital la migdiada perquè si dorm és perquè ho necessita, però és que em fa rumiar aixo de que al migdia dormi tan rapid i al vespre no...

L'ansietat pels canvis en la seva vida l'estem tractant i de fet, hem millorat molt...

Lau.

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::