Mutua, Seguretat social o totes dues?

comparteix les teves il·lusions de ser mare.
estter83
:: formigueta
Entrades: 70
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 11:18 am

Mutua, Seguretat social o totes dues?

EntradaAutor: estter83 » dj. feb. 24, 2011 7:31 pm

Hola a totes!!

Doncs en el moment de la desicio es plantegen molts dubtes.. I per començar.. Tenim previst contractar pel mes de març sanitas multi pel tema del ginecoleg que vull i l'hospital. Igualment he vist que hi ha gent que combina les visites de ss amb la mutua. La veritat es que la llevadora que hi ha al meu ambulatori es molt maca i tambe parlen molt be d' ella. El que dubto es.. Creieu que es tonteria fer-ho pels dos llocs? O es pot aprofitar la ss per alguna prova?Com ho heu fet vosaltres? I si aneu per la ss, li dieu que tambe us esteu mirant per mutua?
Gracies!!!!
Iang
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dg. gen. 30, 2011 9:13 pm

Re: Mutua, Seguretat social o totes dues?

EntradaAutor: Iang » dj. feb. 24, 2011 7:38 pm

Hola
Jo no vec necesari anari per dos vandas, jo he tingut 2 nens, un per la SS i laltre per privat , despres de la meva experiencia em quedo amb el privat pero suposo que aixo es cadascu...
una abraçada
"Tu no te comes a mis hijos,asi que yo ya no volvere a comerme a los tuyos "
Lisa_Cat
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

EntradaAutor: Lisa_Cat » dj. feb. 24, 2011 8:55 pm

hola!
jo tinc mútua i quan em vaig quedar embarassada feia els controls amb la meva ginecòloga.
tot i això vaig demanar hora a la llevadora del meu cap per si de cas. va trigar bastant i quan hi vaig anar em sembla que ja estava de 12 o 13 setmanes. em va dir que com és que havia trigat tant a anar-hi i li vaig dir que perquè no m'havien donat hora abans, però que ja em visitava la meva ginecòloga i la seva resposta va ser: i aleshores què hi fas aquí? i clar, jo em vaig quedar de pedra.
a banda d'això, quan em va explicar els controls que feien, no sé, em va semblar que eren més bàsics que la ginecòloga, que com a mínim em feia una ecografia cada mes!
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
estter83

EntradaAutor: estter83 » dj. feb. 24, 2011 9:22 pm

Gracies noies! Doncs aixo es el que em temia.. Que potser vas a la ss i et diuen que si ja vas a privat que fas alla...no se.. M'imagino que ho plantejo per tenir el maxim d'informacio i opinions possible..perque ara mateix no saps ni per on començar..

Gracies!!!!
Lisa_Cat
Entrades: 286
Membre des de: dj. maig 20, 2010 6:04 pm
Ubicació: Vallès Occidental

EntradaAutor: Lisa_Cat » dj. feb. 24, 2011 9:30 pm

Dona, si et ve de gust, prova al cap, com a molt t'enduràs un moc com jo :)
i si la teva llevadora és maca pots fer el curset amb ella encara que no et faci controls...
Lisa ||*||

Imatge
Imatge
terrassa5
:: rateta
:: rateta
Entrades: 183
Membre des de: dt. nov. 16, 2010 9:05 pm

EntradaAutor: terrassa5 » dv. feb. 25, 2011 7:08 am

Jo vaig anar per les dues bandes, però a cap dels dos no li vaig dir que ho feia, tampoc no em van preguntar, simplement no va sorgir l'ocasió.

A la SS et fan només 3 ecografies, la primera a les 12 setmanes, per privat normalment et fan una al mes, tot i que les mútues acostumen a cobrir només 3, però els gines solen passar-les (a mi em van cobrar només una).

Anar per les dues bandes té l'inconvenient de que totes les proves les fas dues vegades (la corba de glucosa la vaig fer només pel privat) i és una mica rotllo, però de vegades pot anar bé. Per exemple, em vaig fer el triple screening dues vegades, i tot i saber que no és una prova gaire fiable em va sobtar la diferència de resultats. Al privat va sortir 1/4000 de risc de síndrome de Down, així que era un risc molt baix i no calia fer l'amnio, a la SS va sortir 1/220, que es considera risc alt i recomanen fer l'amnio. Ja veus, si hagués anat només pel privat potser no me l'hagués fet, per sort tot estava bé.

Si hagués d'escollir només una vía aniría per privat, però si ets una paranoica com jo pots anar pels dos costats.
macri.lg
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

EntradaAutor: macri.lg » dv. feb. 25, 2011 9:44 am

Mútua i SS!!!

jo també vaig anar per 2 bandes.. A mi m'ha fet molta gràcia perquè al CAP em deien una cosa i a la mútua una altra ajajaj però lo bo que té és poder visitar-te més!!
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dv. feb. 25, 2011 10:17 am

Lisa_Cat ha escrit:hola!
em va dir que com és que havia trigat tant a anar-hi i li vaig dir que perquè no m'havien donat hora abans, però que ja em visitava la meva ginecòloga i la seva resposta va ser: i aleshores què hi fas aquí? i clar, jo em vaig quedar de pedra.

a cas no paguem la seguretat social amb els impostos? que els importa si vols pagar a més una mutua! tu pots anar als dos llocs les vegades que vulguis, que per això ho pagues!!
annan
Entrades: 41
Membre des de: dg. gen. 09, 2011 11:56 am

EntradaAutor: annan » dv. feb. 25, 2011 10:29 am

tens tota la raó soleilua, jo faig un sacrifici per mantenir la mutua i em trec de capricis, però cada mes a la nómina em treuen la ss.
el meu ginecòleg de la mutua fa uns anys ja em va dir que no l'interessava que perdés contacte a la ss, per exemple per les mamos ( jo per antecedents fa anys que me les faig i ja tinc 42) i mai m'han avisat de la ss, cada any me les faig en la revisió de la mutua, ara te pebrots la campanya de prevenció de la ss, si mai m'han cridat oi? es una vergonya.
les mútues deunidoret, també s'aprofiten amb els preus, però jo si m'haig de fer alguna prova, no vull esperar-me dies i dies a la ss.
diuen que a la ss estàn els millors metges, aquests a la ss sols visiten a determinats personatges en canvi per privat si et visiten, jo no ho entenc gaire.
jo a la ss no he tingut bones experiencies, em quedo amb la mutua.
estter83

EntradaAutor: estter83 » dv. feb. 25, 2011 10:35 am

Si si teniu tota la rao! Doncs de moment començare pels dos.. I segons com vagi doncs ja veurem.. Gracies!!!
Castanyeta
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Castanyeta » dv. feb. 25, 2011 10:59 am

Doncs jo he fet sempre el seguiment dels embarassos per la SS i n'estic encantada. D'acord, el seguiment rutinari inclou menys ecos que a les mútues... de fet, només inclou les que són estrictament necessàries des del punt de vista mèdic. I les visites, igual: seguiment mensual amb la llevadora (i les consultes telefònique que calgui sempre que vulguis) i visita amb gine tres cops al llarg de l'embaràs. A les mútues fan més coses pq queda millor de cara a la galeria i així es justifica el que pagues cada mes. Però, de veritat, des del punt de vista mèdic no cal tant.
Més: a la SS si sorgeix qualsevol problema (i malauradament parlo per experiència) et fan totes les proves que calgui en el moment que cal (no hi ha llistes d'espera per a una amnio o una biòpsia de corion si et surt el TS amb risc alt, p. ex.) i sense cobrar-te ni un duro; aquí mateix al SP hi ha una noia que amb un TS de risc altíssim va haver de pagar de la seva butxaca la biòpsia pq la mútua no li cobria la prova).
Quan pareixes has de compartir habitació amb una altra, sí, i la parella ha d'intentar dormir en una butaca. I què: són dues nits i prou! Parir en un hospital (en el meu cas la Maternitat) on van a parar en ambulància d'urgències totes les parteres i els nounats problemàtics així que a les clíniques privades ho veuen una mica pelut) a mi, personalment, em dóna molta confiança.

Ara, si ja pagues una mútua i t'agrada anar de metges (jo els evito tan com puc), doncs aprofita-ho, que per a això són també els calers.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Vivoneta
Entrades: 2130
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:56 pm

EntradaAutor: Vivoneta » dv. feb. 25, 2011 11:04 am

Totalment d'acord amb tu Castanyeta. Jo voto sense pensar-m'ho per la SS, jo també vaig tenir-la a la Mater i amb aquest igual!
Kiara
Entrades: 461
Membre des de: dv. feb. 04, 2011 3:44 pm

EntradaAutor: Kiara » dv. feb. 25, 2011 12:41 pm

Jo m'he fet mutua, perque el hospital que em toca per la SS deixa molt de desitjar. Quan em quedi no se que faré, pero en principi tot pel privat.
Imatge
Imatge
Imatge
Kiara

EntradaAutor: Kiara » dv. feb. 25, 2011 1:34 pm

Jo m'he fet mutua, perque el hospital que em toca per la SS deixa molt de desitjar. Quan em quedi no se que faré, pero en principi tot pel privat.
Imatge
Imatge
Imatge
tonamar
:: poltre
:: poltre
Entrades: 644
Membre des de: dg. gen. 30, 2011 10:12 am

EntradaAutor: tonamar » dv. feb. 25, 2011 1:49 pm

Kiara... jo estic amb tu... l'hospital que tinc més aprop no em fa molta gràcia per experiència... però tmb soc de les que ho farà per dues bandes.. a no ser que em cansi de tanta visita... pero dues opinions són milor que una encara q siguin contradictòries.. amés tota la vida pagant SS com per ara q la necessties t'engeguin i et diguin que què hi fots allà! doncs com tothom!! jeje
:love:
Imatge
Imatge
17/05 TE +!!!
25/05-Visita llevadora SS 03/06-Visita gine mútua, sou dos!!! i us sentim el cor!
17/06-Visita gine mútua, 2,01 cm i 1,77cm! 06/07-Visita gine SS, 4,5 i 4,7 cm!
22/07-Visita gine mútua 8 cm cada un!
26/08-Morfologica. Dos nenes
Ja esteu amb nosaltres! 10 de Gener de 2012
Kiara

EntradaAutor: Kiara » dv. feb. 25, 2011 2:12 pm

El problema es que segons m'han dit, hi ha metges de la SS que no et donen les probes, i clar, repetirles no em fa gens de gracia... una cosa son las ecos i un altre les analitiques, la curva...
Imatge
Imatge
Imatge
Castanyeta
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Castanyeta » dv. feb. 25, 2011 9:31 pm

això és una mentida podrida: el personal mèdic té l'obligació de donar-te els informes i resultats de les proves i ho fan sempre, per protocol.
I si no ho fessin, t'empara la llei (del Govern de Catalunya, Llei 21/2000, de 29 de desembre, sobre els drets d'informació concernent la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica). La pots consultar sencera aquí, però el que dius ho tens a l'article 2:
http://www.gencat.cat/salut/depsalut/ht ... bioe08.htm
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
mima2008
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1325
Membre des de: dv. gen. 29, 2010 4:36 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: mima2008 » dv. feb. 25, 2011 10:10 pm

Hola noies! Doncs jo no veig el problema d'anar per les dues bandes. Jo vaig començar anar per la SS i pel privat. (En el meu cas, no va anar bé). Però puc dir q vaig estar molt contenta dl tracte donat a la SS. Em van fer el legrat xla SS, i cap problema. Molt ben atesa.
Quan hàgi d decidir un altre cop, tinc clar q faré el mateix. I ningú no ha d saber si vas per les dues bandes. Q ja paguem prou...
Imatge
Kiara

EntradaAutor: Kiara » ds. feb. 26, 2011 9:03 am

Gracies Castanyeta per l'informacio!!! :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
Berta2
:: granota
:: granota
Entrades: 223
Membre des de: ds. feb. 05, 2011 8:55 pm

EntradaAutor: Berta2 » dt. març 08, 2011 4:10 pm

Hola noies!!

El meu embaràs el vaig portar per la seguretat social, per un petit problema vaig tenir el nen a Sant Joan de Deu i molt bé, la veritat. Ara tenim mutua i estem pensant en buscar el segón, les que heu fet les dues opcions a la vegada, no heu dit a cap dels dos lloc que ho feieu, oi? i en el moment del part, si tries anar a l'hospital de la mutua, ho has de dir en algún moment a qui et porti de la seguretat social, no?
Moltes gràcies per endavant
Imatge

Torna a “Buscant un embaràs”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 67 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::