inventa históries

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
ada_bcn
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

inventa históries

EntradaAutor: ada_bcn » dt. abr. 05, 2011 12:42 pm

hola. el meu fill té ara 3 anys (i dos mesos), sempre ha parlat molt i explica coses que li passen (de vegades coses que li han passat ja fa un any o més) però fa pocs dies ha començat a explicar histories bastant més elaborades i amb molts detall... però inventades. sempre comença amb: te'n recordes que un dia...? avui per exemple m'ha explicat que un dia un home el va lligar amb una corda i el va tirar al mig del carrer i va passar un cotxe i el va atropellar i es va fer molt mal (cosa que no és veritat clar...). jo fins ara li he anat dient que si, que d'acrod però que això que explica ja sap que no ha passat mai... ¿ho fanaixò els nens als 3 anys? lo d'inventar-se tantes históries vull dir. ¿creieu que é smillor que no li digui res de si és veritat o no?
eurisco
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 11:29 pm

Re: inventa históries

EntradaAutor: eurisco » dt. abr. 05, 2011 2:01 pm

Hola ada_bcn,
No se si és normal el fet d'inventar-se històries a aquesta edat, són força petits, però el meu fill farà 3 anys per sant joan (té 33 mesos, ara) i la setmana passada ja me'n va començar a explicar un parell. Curiosament, comença igual, amb "mama, te'n recordes l'altre dia aquell senyor? que em va pegar..." i jo li dic "et va pegar?" i riu i diu "...Siii..." Em vaig quedar una mica parada, la veritat, i també vaig pensar si no era massa d'hora per començar a inventar-se històrietes...Jo no li vaig dir que no era veritat, crec que ell ho sap. També és cert que ha estat un nen que ha parlat des de força aviat i amb facilitat per expressar-se i explicar-se, com el teu fill.
Em sembla que indagaré una mica sobre el tema, aviam què trobo. I aviam si algú que també s'hi ha trobat pot dir-te'n quelcom més...
Quins bitxets!!
Eurisco
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dt. abr. 05, 2011 2:08 pm

El meu petit és una mica més gran (4 i pico), però ja ni sé quan temps porta explicant històries...

Ara però ha canviat el format: ja no m'explica coses que li han passat a ell (inventades, es clar), si no que m'explica coses que fan d'altres - del tipus: saps què? un senyor va creuar el semàfor en vermell i el va atropellar un camió!!!!.

Normalment, el "senyor" o "senyora" de la història fa coses que jo li he dit que no està be fer, i sempre li'n passa alguna de tremenda.

Son fases, suposo.... :-:)
Imatge

Imatge
ada_bcn
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dt. abr. 05, 2011 3:00 pm

també està preguntant ¿pq? sense parar... no sé si una cosa té a veure amb l'altre..
nuralb
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

EntradaAutor: nuralb » dt. abr. 05, 2011 4:04 pm

la meva nena te 3 anys i 3 mesos i xerra pels descosits i ademés superbe,..i tb comença a explicar-me unes historietes q tela! alguna se les inventa i altres no,...
jo penso q en aquesta epoca és normal això. De vegades crec, q el q somien per la nit
ho transformen en una historieta, heu de pensar q ells encara no saben distingir entre la realitat i la ficció,..qualsevol cosa q li diguis s'ho creuen,...llavors si somien alguna cosa, pq la han vist
en algun puesto o han escoltat,...al dia següent t'ho expliquen com si fos veritat,...jo penso q és
una etapa i q ha de passar, com totes,...no donar-lis molta importancia, escoltar-los pq per ells
és important i si explica alguna cosa, massa inverosimil, doncs explicar-lis q això no pot ser,....
Imatge
Imatge
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. abr. 06, 2011 7:32 am

Jo no tinc molta idea que consti, pero m'ha fet molta gràcia el post.

Se m'acut que quan la historia sigui molt inverosimil li podeu dir, "ala, quin conte mes xulo m'estas explicant, que original" aixi li feu entendre que sabeu que es una historieta pero en plan positiu.

Perdoneu si dic una xorrada :content:
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dc. abr. 06, 2011 8:04 am

Ostres jo com la Roser no uys puc ajudar massa amb la meva experiencia el meu ni tan sols parla :-D però em sembla que és nomal, ja que es una etapa en que començen a saber expresar el que volen de manera ben claa i entenedora i suposo que la seva imaginació es debordant i com ja han dit abans no saben distingir la veritat de la mentida... el meu nebot quan el Walid va neixer tenia 4 anys i sempre deia ostes el Walid m'ha explicat..... o el Walid m'ah dit que vol.... etc etc...
En tot cas m'ha fet gràcia el post, sempre es interesant sabe el que ens espera :content:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::