pq són les compreses despres del part?
pq són les compreses despres del part?
Perdoneu la ignornacia pero es el meu primer embaras i a tot tinc dubtes!!!
He llegit que moltes a l'hospital us donen compreses per despres del part o sino te les portes tu de casa (o fins i tot calces de "quita y pon").
Es pq es produeix sagnat despres del part o com funciona la cosa? hi ha hemorragies despres? de sang? de la placenta encara o que? abundants com la regla? quant duren? es q no entenc molt bé com va el tema i es per saber-ho....
He llegit que moltes a l'hospital us donen compreses per despres del part o sino te les portes tu de casa (o fins i tot calces de "quita y pon").
Es pq es produeix sagnat despres del part o com funciona la cosa? hi ha hemorragies despres? de sang? de la placenta encara o que? abundants com la regla? quant duren? es q no entenc molt bé com va el tema i es per saber-ho....
L'Isaac va néixer el 15 de setembre. Un mes i mig abans del previst
Re: pq són les compreses despres del part?
Clar que si! El cos va treient la porqueria que ha quedat a dins i durant 40 dies (més o menys) vas tenint sagnat, al començament abundant com si fos una regla en els dies més forts i a poc a poc va disminuint. Alhora vas tenint petites contraccions de l'úter que es va possant a lloc. És la famosa quarentena.
Hola nonix!
Tot el que el demanen, les calcetes d'usar i llençar i les compreses per després del part és perquè es produeixen pèrdues de sang considerables, en diuen loquis. Les primeres hores i els primers dies són més abundants, després van disminuint però és variable (a vegades sembla que ja estàs i de cop i volta tornes a perdre bastant) sol durant entre uns 10-15 dies però també hi ha noies que els hi ha durat un mes i també entra dins la normalitat. Al menys això és el que m'ha passat a mi i el que em va explicar la llevadora!
Personalment a mi em va anar molt bé portar calcetes d'usar i llençar (perquè sinó m'hagués fet un fart de rentar les de roba...) però si tens calcetes velles que ja tens pensat llençar-les aviat, també et poden fer servei.
I les compreses... no sé si a tu te les donen a l'hospital, a mi em van donar un rotlle i anava tallant la mida que necessitava i me les posava, són com malla amb cotó a dins, bastant gruixudes i absorvents però molt tovetes i suaus (pensa que ens queda la zona bastant sensible, i si portes punts encara més!). Si no te les donen a la clínica, a qualsevol farmàcia en trobaràs, tu demana compreses de cotó per després del part Ah! i les calcetes també es venen a les farmàcies o a botigues de puericultura, n'hi ha de malla i de paper, jo en vaig portar de malla i genials! s'adapten molt bé, però son "anti-sexys" totals!!!
Jo no és que sigui una experta en la matèria, he tingut la meva primera filla fa tres mesos, però si tens algun altre dubte i et puc ajudar... aquí estic!
Tot el que el demanen, les calcetes d'usar i llençar i les compreses per després del part és perquè es produeixen pèrdues de sang considerables, en diuen loquis. Les primeres hores i els primers dies són més abundants, després van disminuint però és variable (a vegades sembla que ja estàs i de cop i volta tornes a perdre bastant) sol durant entre uns 10-15 dies però també hi ha noies que els hi ha durat un mes i també entra dins la normalitat. Al menys això és el que m'ha passat a mi i el que em va explicar la llevadora!
Personalment a mi em va anar molt bé portar calcetes d'usar i llençar (perquè sinó m'hagués fet un fart de rentar les de roba...) però si tens calcetes velles que ja tens pensat llençar-les aviat, també et poden fer servei.
I les compreses... no sé si a tu te les donen a l'hospital, a mi em van donar un rotlle i anava tallant la mida que necessitava i me les posava, són com malla amb cotó a dins, bastant gruixudes i absorvents però molt tovetes i suaus (pensa que ens queda la zona bastant sensible, i si portes punts encara més!). Si no te les donen a la clínica, a qualsevol farmàcia en trobaràs, tu demana compreses de cotó per després del part Ah! i les calcetes també es venen a les farmàcies o a botigues de puericultura, n'hi ha de malla i de paper, jo en vaig portar de malla i genials! s'adapten molt bé, però son "anti-sexys" totals!!!
Jo no és que sigui una experta en la matèria, he tingut la meva primera filla fa tres mesos, però si tens algun altre dubte i et puc ajudar... aquí estic!

gracies per contestar, m'imaginava que era algo aixi, pero clar.....novatilla! jeje.
De totes maneres el que no sabia es q dures tants dies! va bé saber-ho per preparar-se.
De totes maneres el que no sabia es q dures tants dies! va bé saber-ho per preparar-se.
depèn de cada dona,jo vaigtenir molts poquets dies i després quan donava el pit alguna vegada, però vamos, poca cosa i sense cap mena d'importància!!! i de novatilla res, jo tampoc savia res d'això.... i mira, n'aprens ràpid!!!
Uf, i tant que sagnes! els famosos loquios! a mi en el primer part em van durar molt de temps, i en el segon menys i en menys intensitat. Realment jo tampoc anava preparada per a això, jo diria que no m'ho havien explicat! i això que feiem classes de prepart, però clar, t'expliquen l'embaras, el part, i que s'ha de amb el nadó els primers dies, però el postpart??? com es viu físicament? a mi ningú em va explicar ben bé què passava!!! m'ho vaig trobar!
estic d'acord amb la MIRJAN. El post part ningú l'explica i és el més important.
El teu cos està canviant per moments, tens un nadó que depen 100% de tu i tu amb prou feines saps què t'està passant.
seria bo que anessis a un curs bo de preparació pel part i postpart. No deixis mai de preguntar, hi ha molt falsos mites i prejudicis que et fan parar boja (recordo una mateixa pregunta (dubte "tonto" resposta per diferents pediatres de diverses formes). Jo flipava. Amb el segon vaig aprendre el més important...no preguntis, segueix el teu instint. Ell et guiarà davant dels dubtes.
El teu cos està canviant per moments, tens un nadó que depen 100% de tu i tu amb prou feines saps què t'està passant.
seria bo que anessis a un curs bo de preparació pel part i postpart. No deixis mai de preguntar, hi ha molt falsos mites i prejudicis que et fan parar boja (recordo una mateixa pregunta (dubte "tonto" resposta per diferents pediatres de diverses formes). Jo flipava. Amb el segon vaig aprendre el més important...no preguntis, segueix el teu instint. Ell et guiarà davant dels dubtes.
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
nonix has anat ja a fer la primera visita del part? perque tot aixó no li preguntes al ginecóleg? es que penso que son coses bàsiques que una dona té que sapiguer encara que siguis novatilla.
Als primers dies poden sortir fins hi tot coaguls, a mi em va passar i vaig tenir un bon susto!! Sort de la companya d'habitació (que era un sol, i tenia més experiencia) que em va dir que era del tot normal. A mi tampoc em van explicar aquestes coses al curs de preparació al part, i esclar, quan t'hi trobes t'espantes!!
Nonix, a mi em van durar les pèrdues dos mesos i tampoc m´ho esperava.Quan ets "novata" hi ha moltes coses que no saps i potser si que se suposa que les hauries de preguntar, però precisament per ser el primer cop, o no hi penses, tampoc t´ho expliquen, hi ha tantes coses noves que no acabes mai de saber-ho tot...
pelegrins ha escrit:Als primers dies poden sortir fins hi tot coaguls, a mi em va passar i vaig tenir un bon susto!! Sort de la companya d'habitació (que era un sol, i tenia més experiencia) que em va dir que era del tot normal. A mi tampoc em van explicar aquestes coses al curs de preparació al part, i esclar, quan t'hi trobes t'espantes!!
a mi em van sortir aquests coaguls quan ja estava acabant la quarentena! em vaig acollonir molt! pq estava sola a casa amb la nena! sort q es un solete i la pobra ni va plorar ni res, i mira q vaig estar mes de mitja hora sentada al bany!
vaig trucar a una amiga q es infermera i em va dir que era molt normal. i a la visita del ginecoleg de despres de la quarentena em va dir q era normal. q potser era la 1ª regla despres del part, q sol ser MOLT abundant... pero la regal no deuria ser, pq la meva nena te 3 mesos i no m'ha vingut encara...!
a mi, les compreses me les van donar a la clinica... el dia abans de marxar en vaig demanar i me'n van donar un tou!
sobretot no fagis servir les compreses de sempre... almenys al principi... pq sino s'hi acumula la humitat i no es bo...
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Jo t'aconsello que compis compreses de cotó, ja son especials per maternitat i representa q transpiren i la veritat van molt i molt bé, potser si que tot i ser una mica gruixudes no aguanten tant com les "de plastic" però van molt millor i més agradables, jo ara faig servir sempre d'aquestes tot i que encara no m'ha tornat la regl, em prenc les antibaby i de tant en tant tinc algun sangrat i no m'enceto ni res 
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS
Gracies per tots els aclariments i consells.
Sabia que hi havia perdues, pero no sabia fins a quin punt, quant duraven, etc.....tampoc he fet encara cap classe pre-part ni res per preguntar, pero era per curiositat saber més del cert com ho vau viure vosaltres i què és normal i que no!! gracies, aixi ja sé alguna cosa més.
Sabia que hi havia perdues, pero no sabia fins a quin punt, quant duraven, etc.....tampoc he fet encara cap classe pre-part ni res per preguntar, pero era per curiositat saber més del cert com ho vau viure vosaltres i què és normal i que no!! gracies, aixi ja sé alguna cosa més.

- Alesta
- :: zebra

- Entrades: 1034
- Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
- Ubicació: Al peu del Montseny
Hola nonix1, mira't aquest enllaç:
viewtopic.php?t=19890
En aquí es parla de les compreses post part (marques...), a mi em van anar molt bé les Febus postpart perquè no tenen reixeta i si hi ha algun punt no hiha risc de que se t'enganxi i després et tivi... però això va a gustos... De totes maneres, pots demanar si tenen mostres a les farmàcies o escriure un correu electrònic a les diferents cases que fabriquin compreses post part per tal que t'enviin alguna mostra. (els de Febus me'n van enviar algunes)
Pel que fa a les calcetes, si les agafes de paper, mira que siguin més grans de les que fas servir normalment, perquè són força incòmodes i no es donen, així que no s'estiren gens (no porten goma) i costen de passar. Aquí tens un altre enllaç:
viewtopic.php?t=16645
I sobretot, pregunta i pregunta moooooolt, que totes hem tingut (i potser encara tenim) molts dubtes sobre el postpart, el què és normal i el que no.
Ah! A tall d'anècdota, si dones pit, quan estàs donant-lo durant la quarentena, acostumes a tenir les contraccions de l'úter, fins que aquest recupera el tamany adequat, així que notes unes "punxadetes" (per dir-ho d'alguna manera). Doncs la meva peke un dia es va passar 7 hores xumant cada 10 minuts i vaig acabar amb un mal horrible (els entuertos, que en diuen) a tot el ventre i una sagnada impressionant!!! doncs això espanta, però també és normal!
viewtopic.php?t=19890
En aquí es parla de les compreses post part (marques...), a mi em van anar molt bé les Febus postpart perquè no tenen reixeta i si hi ha algun punt no hiha risc de que se t'enganxi i després et tivi... però això va a gustos... De totes maneres, pots demanar si tenen mostres a les farmàcies o escriure un correu electrònic a les diferents cases que fabriquin compreses post part per tal que t'enviin alguna mostra. (els de Febus me'n van enviar algunes)
Pel que fa a les calcetes, si les agafes de paper, mira que siguin més grans de les que fas servir normalment, perquè són força incòmodes i no es donen, així que no s'estiren gens (no porten goma) i costen de passar. Aquí tens un altre enllaç:
viewtopic.php?t=16645
I sobretot, pregunta i pregunta moooooolt, que totes hem tingut (i potser encara tenim) molts dubtes sobre el postpart, el què és normal i el que no.
Ah! A tall d'anècdota, si dones pit, quan estàs donant-lo durant la quarentena, acostumes a tenir les contraccions de l'úter, fins que aquest recupera el tamany adequat, així que notes unes "punxadetes" (per dir-ho d'alguna manera). Doncs la meva peke un dia es va passar 7 hores xumant cada 10 minuts i vaig acabar amb un mal horrible (els entuertos, que en diuen) a tot el ventre i una sagnada impressionant!!! doncs això espanta, però també és normal!

El bloc de la peke: http://lapetitasuricatilla.blogspot.com

El bloc de la nostra aventura: http://elviajedemimaternidad.blogspot.com
a mi les pèrdues em van durar ben bé 40 dies, i sobretot els 20 primers eren pèrdues fortes, però estava preparada per això pq a les clsses pre part la llevadora es va fer farts de repetir-ho. Nonix, com t'han dit les companyes, no tinguis vergonya de demanar, que sempre sorgeixen dubtes i va bé resoldre'ls abans de parir, així quan arribis a casa no aniràs tant perduda!
bon embaràs!!!
bon embaràs!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |