Menja moltes porqueries que troba a terra!!!
Menja moltes porqueries que troba a terra!!!
A veure si em podeu ajudar, el Quim es posa tot el que troba a terra a la boca, pero tot. Fins aqui suposo que es una fase, tot i que ja fa un parell de mesos que estem aixi.
Pero es que quan el porto al parc es fastigós, menja tonelades de sorra, li agrada rosegar pedres, fulletes, i vaja qualsevol porcada que troba, per exemple una caca d'ocell, una formigueta, un bitxo bola... ecs!!!
Entenc que vulgui experimentar, i que es posi una mica de terra a la boca no em fa res, no soc maniàtica, pero no ha de tenir un limit? Em fa por que li faci mal la panxa! O es normal i al final ho deixes correr i acabes deixant que faci el que vulgui mentre no prengui mal?
I trobeu normal que li agradi rosegar pedres?
Orientació, mamis!!!
Pero es que quan el porto al parc es fastigós, menja tonelades de sorra, li agrada rosegar pedres, fulletes, i vaja qualsevol porcada que troba, per exemple una caca d'ocell, una formigueta, un bitxo bola... ecs!!!
Entenc que vulgui experimentar, i que es posi una mica de terra a la boca no em fa res, no soc maniàtica, pero no ha de tenir un limit? Em fa por que li faci mal la panxa! O es normal i al final ho deixes correr i acabes deixant que faci el que vulgui mentre no prengui mal?
I trobeu normal que li agradi rosegar pedres?
Orientació, mamis!!!

- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Re: Menja moltes porqueries que troba a terra!!!
L'Ada té 17 mesos i també és amant de l'experimentació bucal, però jo sí que li poso límits. Si el que és posa a la boca és massa petit, li pot fer mal o és brut o de procedència dubtosa, li dic "caca" ben fort i li trec de la boca. No sé si faig bé, però és el que em surt de dins 

Roser, la meva peque fa el mateix... jo dic que sembla una aspiradora!
es posa a la boca tot, absolutament tot el que troba. A mi no em fa patir si menja fulles, però sí que em preocupen les pedretes, per si s'ennuega... Estic sempre amb els ulls ben oberts, i si veig que s'intenta posar alguna cosa a terra que no m'agrada, li dic que "Noooo!!". Ja anirà passant, de moment, sé que és del tot normal, i no em preocupa massa... 
es posa a la boca tot, absolutament tot el que troba. A mi no em fa patir si menja fulles, però sí que em preocupen les pedretes, per si s'ennuega... Estic sempre amb els ulls ben oberts, i si veig que s'intenta posar alguna cosa a terra que no m'agrada, li dic que "Noooo!!". Ja anirà passant, de moment, sé que és del tot normal, i no em preocupa massa... 
En dono fe, és una etapa i passa. Ara, la Neus s'ha tornat super escrupolosa amb la brutícia i ella mateixa m'avisa de les kk de gos que anem trobant pel carrer: "mama, vigila, caca!!!"

- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Elidé ha escrit:L'Ada té 17 mesos i també és amant de l'experimentació bucal, però jo sí que li poso límits. Si el que és posa a la boca és massa petit, li pot fer mal o és brut o de procedència dubtosa, li dic "caca" ben fort i li trec de la boca. No sé si faig bé, però és el que em surt de dins
És totalment comprensible que segons què no els ho deixem posar a la boca, que vés a saber per on ha passat i d'on ha sortit, a més del perill d'ennuegament, és clar.
El que jo no faria és dir-li que és caca. La caca és una cosa, i una pedreta petita que li pot fer mal o el que sigui que agafin per posar-se a la boca, també és perillós, però no és caca. Ja ho feia ma mare amb naltres i amb això sí que li he seguit el consell: explicar-los les coses, però usant el vocabulari correcte, concret, ben pronunciat i adequat en cada moment.
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Tens tota la raó, Tombarella, segurament ho faig així perquè l'Ada és sorda i tinc la sensació que en aquests moments encara no admet tants matisos, però potser m'equivoco!
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Elidé, ja t'entenc, ja! A vegades se'ns fa difícil saber fins on arriben les seves possibilitats, i més si tenen un dels sentits minvats, com és el cas de la teva petitona. El meu pare és sord des de ben petitó i, pels de casa, que ja tenim interioritzat com parlar-li, doncs cap problema. Però sí que a vegades s'ha de simplificar el vocabulari o parlar d'una manera més precisa i vocalitzant bé (i que et miri els llavis, sinó malament rai). Però estic convençuda que pots diversificar-li el vocabulari, potser més poc a poquet, però faràs bé de creure en ella i les seves possibilitats. Els pares de mon pare no ho van fer amb ell i és una de les coses que més mal li ha fet. 

Gracies maques, ja li dic que no i li trec la ma de la boca, pero tot i que en general fa cas en aquest tema es incombustible, ja li puc dir 15 vegades seguides, no hi ha manera i es clar al final em poso dels nervis i marxem del parc...
Algu em sap dir quan dura aquesta fase?
Algu em sap dir quan dura aquesta fase?
Em sembla que depèn de cada nen, però diria que fins als 2 anys...
Nooooooooo, que dius!!!! Fins els 2 anys???? 
Almenys amb la Neus va ser així...
El Jan fa el mateix, tot s'ho menja i tot ho llepa, quan anem al parc entre la sorra que s'empassa i la que ens enduem a casa a les sabatas penso que l'ajuntament al final me la cobrarà. Jo estic tota la estona amb ell amb el no a la boca i treient-li la sorra de la boca. El dia que el te tosut i no em fa cas acabo posant-li el xumet, així ja no es posa la sorra-pedres-flors-fulles-etc.. a la boca. Suposo que algún dia ho deixarà de fer.
Gracies Nut! Bona idea, pero el Quim no es gens de xumet, li posem i se'l treu de seguida.... en fi...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |